Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset kauhui tukien lopettamisesta: "Herrat ajavat ihmiset i

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan reilut 600 euroa nettona, ja kuulun yleisen asumistuen piiriin. Lisäksi pitää ruokkia kaksi lasta. Miksi eläkeläinen takuueläkkeellä joka on suurempit tulisi saada vielä parempaa asumistukeakin? Kaikki samalle viivalle.

Vierailija
42/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:23"]Minä olen samaa mieltä, että samat ehdot tuille kuin muillakin. Ei eläkeläisyys tee kenestäkään parempaa. Ja yleensä pieni eläke tarkoittaa sitä, että eipä sitä ole paljon töitäkään tullut tehtyä. Miksi ihmeessä koko ikänsä lusmunnutta eläkeläistä pitäisi paapoa tukien muodossa enemmän kuin vaikka nelikymppistä pitkäaikaistyötöntä? Ja tässä yhteiskunnassa ei ole kaikille töitä, joten turha höpistä, että tuo nelikymppinen voisi tehdä jotain elantonsa eteen toisin kuin vanha. Niin se vanhakin olisi voinut tehdä aikanaan, kun töitä oli kaikille.

Sossusta saa rahaa, jos ei riitä muuten peruselantoon. Sitten kitistään jostain omistusasunnosta, että sossu ei tue, kun on liian iso asunto. No, muuttaa pienempään tai myy sen. Ei tää homma voi niin toimia, että roikutaan yli-isoissa asunnoissa, joihin ei ole varaa, ja yhteiskunnan pitäisi rahoittaa tämä omaisuuden hamstraus ja perinnön siirtäminen lapsille.

Eläkeläisten tulee osallistua talkoisiin siinä kuin työntekijöidenkin. Ihan turhaa rutinaa. Anoppini on pitkäaikaissairas ja kotipalvelukin käy. Ja eläke on nettona reilun tonnin, ei saa tukia. Ja niinpä tilit pullottaa silti rahaa ja koko ajan jää säästöön lisää. Vanhat on nuukia ja ahneita. Haluttasiin istua rahapussin päällä ja laittaa lasku muille. Toki meillä on köyhiä eläkeläisiä, mutta suurin osa tulee paljon paremmin toimeen kuin nuoremmat sukupolvet. Kyse on myös vallasta. Halutaan mielummin ottaa nuoremmilta pois ja pitää itsellä. Okei, itse ei rahoja käytetä vaan paljon sitten autetaan niitä nuorempia eli lapsia. Miksei sitten suoraan anneta lapsille mielummin? Ei anneta, koska on kivaa, että saa itse ne rahat ja saa pitää ohjia. En tajua, miksi joku eläkeläinen huutaa 100 Euron leikkauksesta, mutta ei huuda, että hänen lapsenlapsiltaan viedään se 100 Euroa. Toisaalta jos saa pitää sen satkun, niin antaa sen kuitenkin lapsenlapsille. Se on se valta. Minä saan rahat ja minä saan jakaa ne haluamallani tavalla.
[/quote]
asiahan on niin että nämä jotka ovat eläkkeellä ovat eläneet aikaa jolloin oli normaalia,että isä oli se joka toi leivän ja äiti oli kotona kotirouvana. Et sinä huudella nyt miten olisi pitänyt toimia aikanaan,jolloin työssäkäymis ym kulttuuri oli täysin erilaista kuin nyt.
Joten voit pitää mölyt mahassasi,etkä olla niin olevinasi kun et kuitenkaan mitään näytä ymmärtävän. Luuletko tosiaan että esim 50v päästä on elämiskulttuuri samanlaista kuin nykyään,voin kertoa ettei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi niin moni eläkeläinen valittaa että joutuu sossun luukulle kun asumistukea leikataan, samaa verovaroista maksettavaa tukeahan ne ovat kumpikin. TT-tuella voi saada jopa enemmän rahaa jos tosiaan on pieni eläke eikä mitään varallisuutta. Tosin en kyllä myöskään ymmärrä mitä järkeä on leikata jostain tuesta jos se johtaa vaan rahan hakemiseen toisen luukun kautta. 

Vierailija
44/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:05"]Minä saan reilut 600 euroa nettona, ja kuulun yleisen asumistuen piiriin. Lisäksi pitää ruokkia kaksi lasta. Miksi eläkeläinen takuueläkkeellä joka on suurempit tulisi saada vielä parempaa asumistukeakin? Kaikki samalle viivalle.
[/quote]
Oma valintasi,olet kuitenkin luultavasti työkykyinen ja työikäinen. Sinulla on vaihtoehtoja,eläkeläisellä ei.

Vierailija
45/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäisen on turhaa kadehtia eläkeläisiä. Työikäisellä on mahdollisuus vielä kohentaa toimeentuloaan lisätöillä. Eläkeläisellä voi olla hyvin toivoton loppuelämän visio.

Vierailija
46/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:00"]

Eläkeläisellä on se ongelma, että jos on pieni eläke ja kuitenkin omaisuutta, niin se omaisuus on pakko lahjoittaa hyvissä ajoin sukulaisille. Muutenhan se omaisuus käytettäisiin hoitomaksujen perusosiin. Eli eläkeläinen ei pysty saamaan omaisuudestaan mitään lisäturvaa. Hulluahanbon omistaa laitokseen joutuessaan mitään, kun se otetaan perushoitoihinbjo.

[/quote] 

Totta! 

Vierailija
47/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, etttä toiset köyhät kadehtii ja vaatii muille huononnuksia.
Haluan eläkeläisille kaikkea hyvää.lisää.

Vierailija
48/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]

Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.

[/quote]

Niin juuri olisivat laittaneet säästöön eikä ryypänneet kaikkia rahojaan. Ja jos oikeasti olisi vähävarainen, niin saisi toimeentulotukea mutta taitaa olla sitä heti mulle kaikki nyt valitusta vaan. Ei muut ole noin kovaa älähtäneet vaikka heiltäkin on leikattu.

Vierailija
49/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]

Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.

[/quote] Eikö näitä juuri kannustettu kuluttamaan kaiken? Ovat tehneet niinkuin käskettiin ja taas niitä ajetaan nurkkaan. 

[/quote]

Joo  mutta tarviiko oikeasti olla niin tyhmä? Ehkä voisi ajatella ihan itsenäisestikin.

[/quote] Niin, mutta kun pyydettiin kuluttamaan kaiken jotta talous nousisi. He ovat tehneet yhteiskunnan puolesta kaiken. Miksi heitä rankaistaan? Onko kuluttaminen siis väärin sittenkin? 
[/quote]nousukauden eläneitä. Jos on töissä ollut niin 2000 e/kk palkkatulosta saa 35 e/ työssäolovuosi eläkettä. 10 vuotta tekee 350 e, paljonkas se 40 vuotta tekee? Plus asunnot ja säästöt?

Vierailija
50/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:35"]Moni eläkeläinen on 80-90-vuotias. Nämä eivät olleet työmarkkinoilla kuuminta hottia edes 80-luvulla. Lisäksi monet vanhemmista naisista olivat rouvia ihan ammatikseen. Se jopa kannatti, oli aviopuolisojen yhteisverotus. Ei siitä rouvana olemisesta kerry työeläkettä. Suuret ikäluokat ovat eri asia. Maksimiedut, verovähennyskelpoiset eläkesäästöt ja superkarttumat ym., joista nuoremmat voivat vain haaveilla. Jos nämä ovat olleet niin pönttöjä, että ovat kuluttaneet kaiken, syyttäkööt itseään.
[/quote]leskeneläke....

Vierailija
51/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:11"]Työikäisen on turhaa kadehtia eläkeläisiä. Työikäisellä on mahdollisuus vielä kohentaa toimeentuloaan lisätöillä. Eläkeläisellä voi olla hyvin toivoton loppuelämän visio.
[/quote] kateus-kortti on turha. Työssäkäyvän ja eläkeläisen ero on siinä että työssäkäyvä kustantaa eläkeläisen elämää.

Vierailija
52/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELÄKELÄINEN ja koske oikeastaan kaikkia. Nyt viimeistään rahahanat kiinni. Jokaista senttiä pitää venyttää ja säästää koska sitä tarvitaan tulevaisuuden suomessa. ÄLKÄÄ TÖRSÄTKÖ MIHINKÄÄN! Muuten teitä kohtaa sama tragedia

ja katsokaa mitä suuhunne laitatte 

Vierailija
53/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön.
[/quote]
No joo, mutta tässä kaikkein köyhimpien eläkeläisten joukossa on paljon sairaseläkeläisiä, ei välttämättä ole ukin pystyneet töihin.
[/quote]

Tässä maassa on kansaneläkeläisiä jotka eivät saa edes takuueläkettä.

Tiedän erään, joka hoiti kotona lapsia, ja sitten olikin jo "liian vanha". Eläke on alle 500 euroa. Tästä jos leikataan ei voi kuin itkeä.
[/quote]

Ja juu on valitettu, ei auta. :(
[/quote]
Sossuun sitten. 485,50€ pitää jäädä käteen vuokran, sähkön, terveysmenojen ymv. jälkeen.
[/quote] takuueläke siihen päälle ja jos lääkelaskuja niin eläkkeensaajan hoitotuki.

Vierailija
54/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:24"]Mikseivät eläkeläiset säästäneet silloin kun olivat töissä? Muistaakseni ainakin 80-luvulla töitä riitti vaikka kaksikin työtä yhdelle ihmiselle, silloin oli ajoittain oikea työvoimapula. Mutta ei, rahat piti haaskata turhaan kulutukseen, mitään ei voinut laittaa vanhuuden varalle. Minä suhteellisen pienipalkkainen säästän itse itselleni rahaa vanhuuden varalle. Ei voi koskaan luottaa siihen, että päättäjät tekevät minulle edullisia päätöksia vielä sitten, kun olen vanha ja hyödytön. [/quote] No joo, mutta tässä kaikkein köyhimpien eläkeläisten joukossa on paljon sairaseläkeläisiä, ei välttämättä ole ukin pystyneet töihin. [/quote] Tässä maassa on kansaneläkeläisiä jotka eivät saa edes takuueläkettä. Tiedän erään, joka hoiti kotona lapsia, ja sitten olikin jo "liian vanha". Eläke on alle 500 euroa. Tästä jos leikataan ei voi kuin itkeä. [/quote] Ja juu on valitettu, ei auta. :( [/quote] Sossuun sitten. 485,50€ pitää jäädä käteen vuokran, sähkön, terveysmenojen ymv. jälkeen.

[/quote]

Omistusasuntoahan tuo raja ei koske, joten monella voi olla edessä muutto sitten kilpailemaan niistä kaupungin pienistä asunnoista, ja maaseudulla senkun mummonmökit tyhjenee. Mutta sitten on varmasti kaikilla hyvä mieli, ja yhteiskunnan maksamien tukien loppusumma vain kasvaa kasvamistaan...

Asuntojen vuokrat nousevat, ja näinpä valtio siirtää näppärästi rahaa vuokranantajien taskuun entistä enemmän, ja puoli Suomea jää tyhjilleen, eikä niitä kämppiä kukaan osta tai vuokraa.

Vierailija
55/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:23"]

Sen mä haluaisin tietää, kuka tämän idean isä on. On harvinaisen sikamainen tyyppi.

[/quote]

Karl Marx

Vierailija
56/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:13"]On se kumma että kehtaavat valittaa. On päivänselvää, että velaksi eläminen ei voi jatkua loputtomiin, niin kuin Kreikan esimerkki osoittaa. Jos valtion menot on mitoitettu vastaamaan tuloja, joita ei ole, eikä tule, niin mitä vaihtoehoja leikkauksille muka on? Ihan niin kuin Niinistö sanoi, aina kun jostain leikataan, niin jonkun mielestä se tehdään aivan väärästä paikasta. Näidenkin valittajien olisi hyvä muistaa että maailmassa on paljon maita, joissa ei tunneta eläkkeitä eikä minkäänlaista sosiaaliturvaa. Ihan hyvin heidän asiansa globaalissa kontekstissa on vielä leikkausten jälkeenkin.
[/quote]

Näissä maissa ei myöskään taideta maksaa samanlaisia eläkemaksuja ja veroja tulonsiirtoihin, vai?

Vierailija
57/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:00"]

Eläkeläisellä on se ongelma, että jos on pieni eläke ja kuitenkin omaisuutta, niin se omaisuus on pakko lahjoittaa hyvissä ajoin sukulaisille. Muutenhan se omaisuus käytettäisiin hoitomaksujen perusosiin. Eli eläkeläinen ei pysty saamaan omaisuudestaan mitään lisäturvaa. Hulluahanbon omistaa laitokseen joutuessaan mitään, kun se otetaan perushoitoihinbjo.

[/quote] 

Totta! 

[/quote]

Ymmärretty näin, hoitomaksu määräytyy tulojen mukaan.  Keneltä on viety laitokseen jouduttua kiinteää omaisuutta?

Vierailija
58/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appiukko (molemmat eläkeläisiä) eläisivät paljon leveämmin jos eivät makselisi tuhlaajapoikansa peli- yms. velkoja. Kiltisti suostuvat vuodesta toiseen. Ja sitten ovat aina aivan pa. Me emme tule avustamaan jos tukensa tippuvat. Ensin pitää jättää aikuisen pojan elämän kustantaminen.

Luulen vielä etteivät ole ainoat eläkeläiset jotkä näin tekevät ja valittavat vähiä rahoja.

Vierailija
59/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ruikuti ruikuti taas eläkeläisten suusta. Turha vinkua jos ei tajunnut sitö aikanaan, että pitää tehdä töitä jotta eläkettä kertyy taroeeksi ja säästää sukanvarteen sivuun. Ei voi olettaa, että on kotona lasten kanssa 10v ja yhteiskunta kustantaa kaiken. Ei myöskään voi asua yksin 3h+k+s+lasitettu parveke-asunnossa jos siihen ei ole varaa. Yhteiskunnan ei tule kustantaa kenellekään luksusta vaan se mitä eläminen oikeasti vaatii. Katto pään päälle, ruokaa ja puhtautta. Muuta ihminen ei periaatteessa tarvitse.

Vierailija
60/120 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:23"]Minä olen samaa mieltä, että samat ehdot tuille kuin muillakin. Ei eläkeläisyys tee kenestäkään parempaa. Ja yleensä pieni eläke tarkoittaa sitä, että eipä sitä ole paljon töitäkään tullut tehtyä. Miksi ihmeessä koko ikänsä lusmunnutta eläkeläistä pitäisi paapoa tukien muodossa enemmän kuin vaikka nelikymppistä pitkäaikaistyötöntä? Ja tässä yhteiskunnassa ei ole kaikille töitä, joten turha höpistä, että tuo nelikymppinen voisi tehdä jotain elantonsa eteen toisin kuin vanha. Niin se vanhakin olisi voinut tehdä aikanaan, kun töitä oli kaikille. Sossusta saa rahaa, jos ei riitä muuten peruselantoon. Sitten kitistään jostain omistusasunnosta, että sossu ei tue, kun on liian iso asunto. No, muuttaa pienempään tai myy sen. Ei tää homma voi niin toimia, että roikutaan yli-isoissa asunnoissa, joihin ei ole varaa, ja yhteiskunnan pitäisi rahoittaa tämä omaisuuden hamstraus ja perinnön siirtäminen lapsille. Eläkeläisten tulee osallistua talkoisiin siinä kuin työntekijöidenkin. Ihan turhaa rutinaa. Anoppini on pitkäaikaissairas ja kotipalvelukin käy. Ja eläke on nettona reilun tonnin, ei saa tukia. Ja niinpä tilit pullottaa silti rahaa ja koko ajan jää säästöön lisää. Vanhat on nuukia ja ahneita. Haluttasiin istua rahapussin päällä ja laittaa lasku muille. Toki meillä on köyhiä eläkeläisiä, mutta suurin osa tulee paljon paremmin toimeen kuin nuoremmat sukupolvet. Kyse on myös vallasta. Halutaan mielummin ottaa nuoremmilta pois ja pitää itsellä. Okei, itse ei rahoja käytetä vaan paljon sitten autetaan niitä nuorempia eli lapsia. Miksei sitten suoraan anneta lapsille mielummin? Ei anneta, koska on kivaa, että saa itse ne rahat ja saa pitää ohjia. En tajua, miksi joku eläkeläinen huutaa 100 Euron leikkauksesta, mutta ei huuda, että hänen lapsenlapsiltaan viedään se 100 Euroa. Toisaalta jos saa pitää sen satkun, niin antaa sen kuitenkin lapsenlapsille. Se on se valta. Minä saan rahat ja minä saan jakaa ne haluamallani tavalla. [/quote] asiahan on niin että nämä jotka ovat eläkkeellä ovat eläneet aikaa jolloin oli normaalia,että isä oli se joka toi leivän ja äiti oli kotona kotirouvana. Et sinä huudella nyt miten olisi pitänyt toimia aikanaan,jolloin työssäkäymis ym kulttuuri oli täysin erilaista kuin nyt. Joten voit pitää mölyt mahassasi,etkä olla niin olevinasi kun et kuitenkaan mitään näytä ymmärtävän. Luuletko tosiaan että esim 50v päästä on elämiskulttuuri samanlaista kuin nykyään,voin kertoa ettei ole.

[/quote]

No, niin. Ja minkäköhän ikäisiä nämä kotirouvailleet ovat? Oma isoäitini oli kotona ja mies metallimies. Ja mummu on levännyt haudassa jo ajat. Olisi 105, jos eläisi. Eiköhän suurin osa eläkeläisistä ala olemaan sitä ikäpolvea, että töihin meni naisetkin. Enkä ole kuullut yhdenkään 90-vuotiaan valittavan vaan näiden 40-luvulla syntyneiden. Nehän tässä on kärjessä. Tuossakin lehtijutussa kaikki oli max. 70-vuotiaita.

Ja edelleen. Yhteiskunnan ei tule rahoittaa yhtään sen leveämpää elämää kuin pitkäaikaistyöttömille, jos on eläkemaksut maksamatta. Todellisuudessa nämä ex-kotirouvat saa enemmän, jos tulee leskeneläkettä. Kotirouvana olleet ja leskeneläkettä saavat järjestäin reippaasti yli 1000 Euroa käteen, vaikka olisi ihan tavisukko ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi