Vasemmistoliitto: vaadimme vuokrasääntelyn välitöntä palauttamista!
Noniin. Nyt saadaan ahneet vuokranantajat kuriin, jotta köyhillä riittää hintojen noustessa rahaa sähköön ja ruokaan!
Kommentit (84)
Ei varmaan koske Kojamoa, kun se rahoittaa vasemmistoliiton toimintaa.
Hyvä idea, asuntoja ei sitten enää ole tarjolla. Tai on, vuokra on säännösten mukainen, mutta irtaimistosta maksat 600 e/kk ja ilman sitä et saa kämppää vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea, asuntoja ei sitten enää ole tarjolla. Tai on, vuokra on säännösten mukainen, mutta irtaimistosta maksat 600 e/kk ja ilman sitä et saa kämppää vuokralle.
Tuollainen keinottelu on mahdollistaa kieltää lainsäädännöllä.
Asuntoja kyllä riittää, niistähän on nytkin jatkuva ylitarjonta.
Jos vuokraan nyt asunnon vaikka 1000€/kk, niin sääntelyn jälkeen se on 500€/kk. Sopimusta tosin ei tehdä, jos vuokralainen ei samalla vuokraa jalkalamppua, jonka vuokra on 500€/kk.
Noin se ennenkin toimi, vaikkei vasemmistolaiset asiaa ymmärräkään.
Piensijoittaja kirjoitti:
Jos vuokraan nyt asunnon vaikka 1000€/kk, niin sääntelyn jälkeen se on 500€/kk. Sopimusta tosin ei tehdä, jos vuokralainen ei samalla vuokraa jalkalamppua, jonka vuokra on 500€/kk.
Tuolle on olemassa rikoslaissa oma nimikkeensä: kiskonta. Rangaistuksena sakkoa tai vankeutta.
Voisi lisätä työn vastaanottamisen kannustimia itse asiassa. Nythän kallis vuokra-asuminen on yksi kannustinloukku. Korkeat vuokrat lisäävät myös asumistukeen käytettyjä verovaroja.
Kohonneet sähkön ja ruuan hinnathan onkin vuokranantajien vika. Eikä vuokranantaja itse osta sähköä tai ruokaa. Sopparissa lukee elinkustannusindeksi ja sopparin mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kohonneet sähkön ja ruuan hinnathan onkin vuokranantajien vika. Eikä vuokranantaja itse osta sähköä tai ruokaa. Sopparissa lukee elinkustannusindeksi ja sopparin mukaan mennään.
Lainsäädäntö on sopimusten yläpuolella, sori vaan. Jos vuokranantajalla on tiukkaa, hän voi aina myydä asunnon. Vuokralaisella harvemmin on samaa taloudellista liikkumavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä juttu, sittenhän ei ole mitään ongelmaa siinä, että osa nykyisistä vuokra-asunnoista jää tyhjilleen. Ei minulle ole mikään ongelma tehdä omasta kaupunkiasunnosta airbnb-kämppää tai pitää tyhjillään. Aika pian säännöstelyn myötä loppuu asuntojen kunnossapito, sehän on nähty esim. Berliinissä.
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Tuolle on olemassa rikoslaissa oma nimikkeensä: kiskonta. Rangaistuksena sakkoa tai vankeutta.
Ei kun sitä kutsutaan kysynnän ja tarjonnan tasapainoksi. Eikä se ole hullu, joka pyytää vaan se joka maksaa. Mitään laitonta tuossa ei ole.
Mulla on kaksio, jonka arvo on 230 000 euroa. Vastike on 300/kk. Vaadin vuokraa vähintään tonnin, sekin jää alle sen mitä tuolla pääomalla saisin muissa sijoitusinstrumenteissa. Köyhän ei ole pakko vuokrata minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä juttu, sittenhän ei ole mitään ongelmaa siinä, että osa nykyisistä vuokra-asunnoista jää tyhjilleen. Ei minulle ole mikään ongelma tehdä omasta kaupunkiasunnosta airbnb-kämppää tai pitää tyhjillään. Aika pian säännöstelyn myötä loppuu asuntojen kunnossapito, sehän on nähty esim. Berliinissä.
AirBnB-vuokraus on kielletty monissa Euroopan maissa. Jatkuvasti vaihtuvat vieraat aiheuttavat järjestyshäiriöitä, joten joutaakin kieltää!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykymaailmassa moinen sosialismi ei vaan enää mene läpi.
Suuressa osassa EU-maita on vuokrasääntely ja hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainsäädäntö on sopimusten yläpuolella, sori vaan. Jos vuokranantajalla on tiukkaa, hän voi aina myydä asunnon. Vuokralaisella harvemmin on samaa taloudellista liikkumavaraa.
Kummassakin tapauksessa vuokralaisesta tulee asunnoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummassakin tapauksessa vuokralaisesta tulee asunnoton.
Senkun, jos vuokratuotto ei kelpaa ja haluat tehdä raakaa tappiota.
Sitä se valemedia eli ihmisten vihollinen teettää.
Valepropagandaa syöttää ihmisille 24/7, ja ihmiset vieläpä uskovat.
NEWSFLASH: Jos jokin asia on uutisissa, se on valetta/propagandaa. Ainakin mitä tulee politiikkaan. Kuvittele että joku yhä uskoisi mediaan kun katsoo mitä viimeiset 5 vuotta median uutisointi on ollut.