Onko täällä joku, joka on Malmin lentokentän hävittämisen PUOLESTA?
Kommentit (462)
Malmin kenttä saisi jäädä lentokäyttöön, mutta Talin golf voitaisiin jotenkin integroida Malmin nykyiseen kenttään sopivasti (golfpallot kolahtelee potkurikoneisiin :)
Talin saisi jyrätä niille kerrostaloille, pitäisi olla tukevampi rakennusmaakin, jos vertaa Malmin suopohjaan.
Malmista saisi myös golfkenttä/lentokenttänä siistin näköisen, nykyisen ryteikön sijaan. Siistejä hoidettuja viheralueita.
Minä. Kenttä onneksi lähtee, tämä on pelkkää alhaista kuntavaalipopulismia Keskustalta.
Asun Malmilla. Olen siis malmilainen. Teidän mielipiteillänne, jotka ette asu lähelläkään kenttää, ei ole mitään arvoa.
Kenttä oli silloin yli puoli vuosisataa sitten asutuksen laitamilla - toisin kuin nykyisin.
Asunnoiksi vaan kentän alue.
Tajuaako täällä kukaan maaperästä valittava että Jätkäsaari ja Kalasatamakin on täyttömaata ( entistä merta) ? Nämäkin alueet paalutetaan kun tästä onnettomasta niemellä sijaitsevasta Helsingin kaupungista ei löydy millään kunnollista tonttimaata.
Ainoa syy Helsingin hirveille asuntojen hinnoille on pula tonttimaasta. Ja valitettavasti Helsinki tulee aina olemaan kallis kaupunki, koska hyvää tonttimaata nyt vaan ei tule koskaan olemaan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:23"]
Sitä Tattarisuota olis kyllä syytä tarkastella myös.
Niin Helsinkiin ei tarvita pienyrityksiä, eihän? Rahat tulee taikaseinästä ja sähkö pistorasiasta.
Jos rautatieaseman ja Stockmannin välissä olisi kaatopaikka, valittaisit varmaan samalla logiikalla, kuinka kaatopaikkaa ei saa siirtää muualle, sillä kyllähän Helsingissä pitää olla kaatopaikka.
Juuri Tattarisuo taitaa olla tosin sopivan syrjäinen alue noille toiminnoille, sillä sieltä on monen kilometrin matkalle millekään raideliikenteen asemalle ja yli 10 km keskustaan. Herttoniemen ja Itäkeskuksen metroasemien välissä metroradan varrella sijaitsevat teollisuusalueet on ne, joista häätäisin yrityksiä pois.
Mä. Postinroni on 00720. Tykkään näytöksistä, vattupuskista ja helikoptereista, mut enemmän asutukseta ja palveluista. Sipilä, mee landelle politikoimaan.
Kaavoitettava asunnoiksi, ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tuleeko sinne nyt slummi vai superkalliilla rakennuskuluilla tehty pientaloalue?
Nää on aika kaukana toisistaan kuitenkin.
Sinne tulee tällä tavoin kaavoitettu kerrostaloalue: http://www.soininvaara.fi/wordpress/wp-content/uploads/2016/11/Malmin-k…
Eihän kaavamerkinnässä lue "slummi", mutta lienee selvää, että nuo talot on tarkoitettu lähinnä maahanmuuttajien ja syrjäytyneiden säilytykseen.
Pienkonekenttä yhdistettynä Talin golfkenttään paras ratkaisu, alueesta tulisi siisti ja hoidettu. Taliin on vähän huono viedä Malmin kenttää.
Aikaisemmin se oli se ja sama minulle. Tänään luin, että Sipilän hallitus olisi myötämielinen ja valtio auttaisi rahoituksissa ja alueen säilymisessä tai jotain.
Nyt haluan ehdottomasti, että Malmin kenttä kadotetaan, jos kaupunki ei itse saa asiaa hoidettua. En halua tietää millaista maksua Sipilä vaatii Malmin kentän säästämisen vuoksi.
Kuin tekisi paholaisen kanssa sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin se oli se ja sama minulle. Tänään luin, että Sipilän hallitus olisi myötämielinen ja valtio auttaisi rahoituksissa ja alueen säilymisessä tai jotain.
Nyt haluan ehdottomasti, että Malmin kenttä kadotetaan, jos kaupunki ei itse saa asiaa hoidettua. En halua tietää millaista maksua Sipilä vaatii Malmin kentän säästämisen vuoksi.
Kuin tekisi paholaisen kanssa sopimuksen.
Mitä jos kävisit palauttamassa äänioikeutesi takaisin valtiolle. Tuommoisella järjenjuoksulla voi olla parempi ettei osallistu vaaleihin millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni sekä Malmin lentokenttä, että Talin golf-kenttä pitäisi ottaa tonttimaaksi. Jos on varaa ilmailla, on varaa matkustaa hieman kauemmas harrastamaan sitä. Vaihtoehtoisesti Talin voisi muuttaa kaupungin omistamaksi kentäksi tai ainakin avata kaikille kaupunkilaisille sopuhintaiseksi harrastuspaikaksi. Kaupunkimetsiä ja virkistysalueita ei missään nimessä saisi jyrätä asuntorakentamisen alta, jos tarjolla on vaihtoehtoja. Sen kauniin rakennuksen Malmilla säilyttäisin ja kunnostaisin ja rakennuskannan pitäisi olla muutenkin matalaa, esim. puutaloa.
Kyllä, molemmat ovat järjettömiä tulonsiirtoja/tukia hyvin pienelle ja rajatulle käyttäjäryhmälle. Molemmat pitäisi vähintään saada hinnoiteltua tontivuokran osalta käypien markkinahintojen mukaan.
Matalaksi vaan ja mamughetto tilalle,saadaan täältä landelta kaikki mamut ja matut sinne malmille.
Se on hienoa kun lentomelusta valittavat ei tajua sitä että kenttä kun poistuu alkaa helsinki-vantaan ISOT koneet lentämään malmin yli lähestymiskuviossa.