Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on kiduttanut henkisesti minua jo vuosia.

Vierailija
14.08.2015 |

Uskokaa tai älkää, mutta tälläisiä asioita meillä on tapahtunut vuosien saatossa.
Astioitani on rikottu.
Jätesäkillinen vaatteita revitty.
Ruokia heitetty roskiin/pönttöön.
Kahvit kaadettu viemäriin kun olen ollut ottamassa.
Meikit avattu ja jätetty lillumaan täyteen altaaseen.
Kenkiä hajotettu.
Auto lukittu jotta en pääse sitä käyttämään.
Makkarin ovia availtu keskellä yötä, jotta en saa nukkua.
Haukuttu, raivottu ja syljetty päälle.
Kirjoitin ehkä vaan itselleni listan nähtäväksi.
Tajuaisin jo lähteä. Ihme että olen tähänkin asti jaksanut.

Kommentit (321)

Vierailija
301/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:22"]Olisipa hienoa kuulla tästäkin tapauksesta sen toisen osapuolen versio. Mutta ainahan nainen on vain viaton, enkelisilmäinen, ihana ja  kultainen  , jossa ei itsessään voi koskaan olla mitään vikaa. Vaikea kuvitella että väkivaltainen psykomies hakkaa pullantuoksuista rakastavaa puolisoaan.   Mutta teille naisille uhriutuminen on niin helppoa, ja perätön raiskausilmoituskin helppo tekaista. [/quote] En tiedä olenko viaton, mutta en todellakaan ole ansainnut tälläistä kohtelua. En ole ansainnut tulla revityksi hiuksista ja kuristetuksi, hakattu päätä ikkunaan yms. Selvisin vielä vähällö koska pääsin karkuun! Ja vaikka fyysistä väkivaltaa ei nyt ole niin henkin kuluttaa jumalattomasti! Ap [/quote]   Entäs oma henkinen väkivaltasi miestä kohtaan? [/quote] Mitähän tällä tarkoitat? Tivaan mieheltä syitä miksi teki mitä teki? Itken ja anelen lopettamaan haukkumisen ja kiusaamisen. Voin myös sanoa häntä sairaaksi koska tekee minulle näin. Ap

[/quote]

Ap, älä välitä tuosta. Tulee JOKAISEEN miesvihaprovoksi tulkitsemaansa (ja siihen ei paljon tarvita) ketjuun itkemään miesten sortamista. Jätä huomiotta, mikä lie naiseton ressukka.

Vierailija
302/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:50"]Sinä et pysty käskemään tuollaista miestä pois. Siksi turvakoti olisi paras vaihtoehto. Myös sen vuoksi,,että sen jälkeen kaikki viranomaiset tulevat olemaan sinun puolellasi, ja mies on varma häviäjä. [/quote] Tiedän. Miksiköhän tunnen sitten sääliä miestä kohtaan? Käy sääliksi minkälaiseen mylläkkään joutuu jos menen turvakotiin. Vittu että vitutan itseänikin! Ap

[/quote]Olet vain liian arkana asioiden paljastumisen suhteen, pelkäät että sinua syytetään ja pidetään tyhmänä. Se on tilanteessasi luonnollinen tunne. (Olen kokenut samaa).

Aikuinen miehesi saa mitä ansaitsee, eikä häntä pidä sääliä, koska hän on hakannut ja kiusannut sinua. Päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kulta! Sinä et suostu ottamaan neuvoja tai apua vastaan, et kehoituksia tai varoituksia. Et mitään. Ei kukaan muu voi puolestasi ongelmaa hoitaa.

Äitini eli tuollaisessa suhteessa. Teini-ikäisenä aloin ymmärtää kuinka narsistinen isäpuoleni olikaan. Meihin lapsiin harvemmin kohdistui väkivaltaa, mutta välillä kuitenkin. Ja sekin oli liikaa. Äidin huorittelu ja hakkaaminen lasten edessä, nolaaminen ja vähättely jätti jäljet.

16-vuotiaana sanoin että se on valinta nyt. Joko minä muutan pois, tai isäpuoleni. Siinä vaiheessa äitini ymmärsi tilanteen. Pelkäsi pärjääkö, mutta hienosti on pärjännyt.

Itse esikoista odottaessani olen miettinyt, kuinka hän sieti tuollaista, kuinka sinä siedät. Lapsiin tilanne vaikuttaa jokatapauksessa, tapahtui se sinun kokemasi henkinen ja fyysinen pahoinpitely kuinka salassa tahansa, lapset huomaavat aina. Ja näkevät selviten asiat.

Ryhdistäydy nainen. Vaikka et tekisi sitä itsesi vuoksi, tee edes lastesi. Sinä olet vastuussa heistä. Tuosta kun ei ole pitkä matka vakavempiin seurauksiin...

Tsemppiä ja voimia! Rankkaa se tulee olemaan. Mutta taistelu oman elämän puolesta on sen arvoista :)

Vierailija
304/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:16"]Älä hyvä ihminen puhu erosta miehelle, kun se on noin sairas. Käykö miehesi missään koskaan? Pakkaat kun se lähtee käymään jossain. Tai soitat poliisit siksi aikaa kun hoidat tavaroiden pakkaamisen. Syyksi riittää uhkailu.
[/quote]

Äsken kävi n.10min kävelyllä polttamassa tupakan. On siis aina tässä ellei minun mukanani! Sekin on rankkaa. Kun se on aina paikalla, aina valmiina.
Tietää että tykkään syödä maustamatonta jogurttia hedelmien kanssa. Oli kaatanut purkillisen pönttöön ja jättänyt tyhjän astian pöydälle..
Ap

Vierailija
305/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus, mikä satutäti. Jos ukko olisi noin hallitseva, se ei antaisi sun näpytellä tänne viestejä koko ajan.

Vierailija
306/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi pyytää oikeasti ne poliisit siksi aika, kun pakkaat teidän tavarat. Älä puhu miehelle mitään poliiseista etukäteen. Vasta sitten, kun olet aukaissut niille oven.

Vierailija
307/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:26"]Tsiisus, mikä satutäti. Jos ukko olisi noin hallitseva, se ei antaisi sun näpytellä tänne viestejä koko ajan.
[/quote]

Eihän se näe kun istun makkarissa ja puhelimella näpytän. Aina kun tulee huoneeseen, piilotan puhelimen. Osaa viedä puhelimenkin jos jätän sen näkyville.
Ap

Vierailija
308/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:27"]Sun kannattaisi pyytää oikeasti ne poliisit siksi aika, kun pakkaat teidän tavarat. Älä puhu miehelle mitään poliiseista etukäteen. Vasta sitten, kun olet aukaissut niille oven.
[/quote]

Voikohan poliiseja oikeasti pyytää tälläisessä tilanteessa? Kun ei ole kuitenkaan mitään kriittistä vaaraa. Vain puhetta..
Ap

Vierailija
309/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:27"]Sun kannattaisi pyytää oikeasti ne poliisit siksi aika, kun pakkaat teidän tavarat. Älä puhu miehelle mitään poliiseista etukäteen. Vasta sitten, kun olet aukaissut niille oven. [/quote] Voikohan poliiseja oikeasti pyytää tälläisessä tilanteessa? Kun ei ole kuitenkaan mitään kriittistä vaaraa. Vain puhetta.. Ap

[/quote] Voit. Sulla on nelja lastakin siellä!! Mies uhkailee, sylkee päällesi, tuhoaa omaisuuttasi ja se todellakin riittää syyksi siihen, että poliisit tulevat siksi aikaa, että saat omat ja lasten tavarat pakattua. Älä todellakaan yritä lähteä sieltä omin päin. 

Vierailija
310/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:27"]Sun kannattaisi pyytää oikeasti ne poliisit siksi aika, kun pakkaat teidän tavarat. Älä puhu miehelle mitään poliiseista etukäteen. Vasta sitten, kun olet aukaissut niille oven. [/quote] Voikohan poliiseja oikeasti pyytää tälläisessä tilanteessa? Kun ei ole kuitenkaan mitään kriittistä vaaraa. Vain puhetta.. Ap

[/quote] Voit. Sulla on nelja lastakin siellä!! Mies uhkailee, sylkee päällesi, tuhoaa omaisuuttasi ja se todellakin riittää syyksi siihen, että poliisit tulevat siksi aikaa, että saat omat ja lasten tavarat pakattua. Älä todellakaan yritä lähteä sieltä omin päin. 
[/quote]

Katson tilanteen aamulla. Jos nukkuu niin häivymme. Jos ei nuku niin lähden viemään lasta hoitoon ja soitan matkalta poliisit. En vaan haluaisi jättää miestä loisimaan asuntoon!

Ap

Vierailija
311/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaankaan ole nauhoittanutkaan miehen uhkailuja ja haukkuja vaikka niin kehotettiin?

Vierailija
312/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samankaltainen tarina, henkistä väkivaltaa takana 7 vuotta (ihan järkyttävää). Lähtöä suunnittelin kolme vuotta, mutta todella vaikea lähteä. Se on helppo sanoa että senkun lähdet mutta siinä vaiheessa kun sut on täysin lytätty maan alle omassa kodissa, oman aviomiehen ja lasten isän toimesta niin tuntuu ettei ole mahdollisuuttakaan muuhun elämään. Viikko sitten, kun olin hakemassa lapsia (2v, 3v ja 5v) tarhasta mentiin suoraan mun yhdelle työkaverille jota mies ei tunne niillä kamoilla mitä lapsilla oli tarhasta tullessa ja mulla toistä tullessa. Työkaveri päätti että nyt tämä saa loppua, ikuisesti kiitollinen hänelle. Miehelle laitoin tekstarin että se on loppu nyt eikä tulla enää kotiin ja vaihdoin uuden numeron jota miehelle en edes anna. Työkaveri otti yhteyttä sossuun jossa olen käynyt viikon aikana pari kertaa juttelemassa ja sieltä ollaan otettu yhteyttä myös mieheen. Olen ollut todella itkuinen, tuntuu että kuolen enkä selviä koskaan tästä, pelkään mitä tapahtuu jos mies saa jotenkin selville missä ollaan ja mitä tapahtuu kun tulen jossain vaiheessa kohtaamaan miehen. Mutta olen myös erittäin onnellinen että se on loppu nyt ja nyt suunnitellaan sossujen kanssa uutta elämää. Miehelle ollaan hakemassa valvottuja tapamisia lapsiin ja avioero on laitettu vireille. 

Tiedän miten vaikeaa lähteminen on, mutta joskus sen on tapahduttava ellei halua itsestä lööppejä lehtiin missä on taas tehty uusi perhesurma. Voimia kaikille samassa tilanteessa oleville ja tsemppiä lähtöön, se kannattaa!!! 

Vierailija
313/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:33"]Olen vuosikausia kuunnellut erään henkilön vastaavaa kerrontaa,eikä minulle ole auennut tämän"syndrooman"syvin olemus!
Kertoo miten mies nimittelee ja kaikki nuo alussa kuvat plus kaikkea eristämistä ja sen sellaista.Tilanne ollut kymmeniä vuosia sama,asteittain tietysti pahentuen.
Olen ollut todella huolissani usein.
Sitten tuli piste että lakkasin välittämästä.Olisin ollut valmis vaikka hakemaan hänet"turvaan",mutta tajusin ettei hän oikeasti halua lähteä,selittelyt ovat hyvin laajoja.
Raha on mikä puhuu ja Se saa minut voimaan pahoin.
Voitteko kertoa mikä tämä tällainen on,kumpikin osapuoli voi kuitenkin huonosti!
Etelä-Suomessa olemme ja isolla paikkakunnalla apua on saatavilla!
Suututtaa,ärsyttää.....enkä tunne enää myötätuntoa,josta koen jopa huonoa omaatuntoa,ei hitto sen näin pidä olla!!
[/quote]

Johtuu siitä että alistaminen alkaa asteittain ja sitten itsetunto romuttuu. Hänellä ei ole enää kykyä lähteä

Vierailija
314/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin olisi apua ja lähelläkin. Tarvitsisin sen viimeisen sysäyksen siihen suuntaan ja jonkun henkisen tuen. Ehkä siksi avauduin tänne, saadakseni keskustelua aikaan. Luulen että en ole ainoa Suomessa joka elää miehensä otteessa.

Ap

Vierailija
315/321 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:26"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:22"]Olisipa hienoa kuulla tästäkin tapauksesta sen toisen osapuolen versio. Mutta ainahan nainen on vain viaton, enkelisilmäinen, ihana ja  kultainen  , jossa ei itsessään voi koskaan olla mitään vikaa. Vaikea kuvitella että väkivaltainen psykomies hakkaa pullantuoksuista rakastavaa puolisoaan.   Mutta teille naisille uhriutuminen on niin helppoa, ja perätön raiskausilmoituskin helppo tekaista. [/quote] En tiedä olenko viaton, mutta en todellakaan ole ansainnut tälläistä kohtelua. En ole ansainnut tulla revityksi hiuksista ja kuristetuksi, hakattu päätä ikkunaan yms. Selvisin vielä vähällö koska pääsin karkuun! Ja vaikka fyysistä väkivaltaa ei nyt ole niin henkin kuluttaa jumalattomasti! Ap [/quote]   Entäs oma henkinen väkivaltasi miestä kohtaan? [/quote] Pitäydy vaan yleisissä miesvihakommentoinneissasi. Tämä on jo vähän liikaa. Ymmärrät varmaan itsekin

[/quote]

Niin naisethan ovat aina puhtoisia enkeleitä, eivätkä harjoita henkistä väkivaltaa, eihän?

Jos ämmä tulee päälle, ja mies läpsäisee, on mies syytteessä väkivallasta.

Miesvihapalstalla kaikki on miesten vikaa.

Vierailija
316/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juttu olisi tosi, ap soittaisi puhelun vaikka poliisille tai turvakotiin tai vaikka anopille paremman puutteessa ja kertoisi tilanteen.

Vierailija
317/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 11:40"] Minulta hän on nyt silpunnut kaikki kengätkin. On vaan niin paljon tavaraa mitä pitäisi saada mukaan. Ap [/quote] No niin, provohan tämä olikin! Jos tilanne olisi oikeasti tuo, sinä kirjoittaisit tilanteesta vaikka vanhemmillesi tai ystäville ja pyytäisit hakemaan. Nyt kirjoitat tänne ja naureskelet. Joka viikonloppu sama juttu. [/quote] Miten on vaikea uskoa että ihmisen elämä voi olla tälläistä?! Enpä edes viittisi trollailla näin vakavasta aiheesta. Ap

[/quote]

No miksi sitten et ota yhteyttä läheisiin tai viranomaisiin vaan kirjoittelet tänne päivästä toiseen? Huomenna et siis voi lähteä edes ulos, koska sinulla ei ole kenkiä.
[/quote]

En rupea sotkemaan läheisiäni tähän, eivät he voi tulla kun korkeintaan ovelle huutamaan. Ei mies niitä säiky.. Eikä ole muuta kuin vanhemmat. Ilmoitan heille missä olen kun olen aamulla päässyt lähtemään.
Ap

Vierailija
318/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:07"]Jos juttu olisi tosi, ap soittaisi puhelun vaikka poliisille tai turvakotiin tai vaikka anopille paremman puutteessa ja kertoisi tilanteen.
[/quote]

Anoppi on jopa aika kartalla asiasta. Olen ollut heillä monesti yötä kun tilanne on karannut käsistä kotona. Ei kuitenkaan tunnu pahemmin välittävän. Ei todellakaan tulisi meitä täältä hakemaan tai muuta.
Ap

Vierailija
319/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:36"] [quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:31"]Ap, tuo on monien yleisesti käyttämä hallintakeino. Uhkaillaan että tehdään asiat vaikeaksi, tulet kärsimään jos eroat, et tule näkemään lapsiasi, et saa senttiäkään rahaa... Mutta loppujen lopuksi lakiahan erotessa noudatetaan. Sinä saat puolet omaisuudesta, ja jos on avioehto, saat sen osuuden, mikä sinulle kuuluu. Et enempää etkä vähempää. Ja vaikket saisi mitään materiaa tai rahaa, saisit oman elämäsi takaisin. Minkä arvoinen se on sinulle? Uhkailla voi, mutta käytännössä asioita ei voi kovinkaan paljon vaikeuttaa. Lapsia hän ei tule saamaan, olette molemmat heidän vanhempiaan ja jos ovat kovin pieniä, ilman erityistä syytä päätyvät usein äidille (mies ei kuulosta erityisen isälliseltä muutenkaan, tuskin lähtisi oikeasti taistelemaan). Millä tavalla hän voi laittaa sinut kärsimään yhtään enempää kuin nyt jo kärsit?  Ymmärrän että lähteminen on vaikeaa ja juuri noiden käytännön syiden taakse on helppo piiloutua, kun ei jotenkin vaan saa repäistyä itseään siitä henkisestä otteesta irti. Me emme sitä päätöstä voi sun puolestasi tehdä, mutta selvästi olet asiaa kypsyttelemässä. Nyt vaan teet sen lopullisen irtioton, SINÄ ANSAITSET PAREMPAA! Jos nyt lähdet ajamaan eroasiaa, sinulla tulee epäilemättä olemaan kurjaa seuraavat kuukaudet (?), mies taatusti kiristää otettaan. Mutta niin kauan kuin se on vain henkistä piinaamista, niin sinä kestät sen. Kestät sen vaikka sen ajatuksen voimalla, että syysiltojen pimetessä sinä saat lopulta käpertyä sen OMAN sohvasi kulmaan, ottaa käsiisi kupillisen kuumaa teetä lasten nukkuessa kotinne rauhallisessa ilmapiirissä untaan. Hengähdät syvään, nautit hiljaisuudesta ja rauhasta ja voit todeta - minä selvisin siitä. Joskus sinä olet siinä pisteessä, kun nyt vaan laitat asiat rullaamaan. Voimia... [/quote] Kiitos viestistäsi. Juuri sitä kaipaisinki. Omaa rauhaa omassa kotonani. Yhteisiä hetkiä lasten kanssa. Lapset ovat pieniä vielä. Ja emme ole naimisissa, joten omaisuutta ei tarvitse jakaa. Enemmänkin pelkään vain miten elämä jatkuisi tästä eteenpäin. Varsinkin esikoinen on isänsä perään kovasti ja pelkään että kääntäisi lapsen minua vastaan. Ap [/quote] Kulta pieni - sinä käännät itse pidemmän päälle lapsesi sinua vastaan. Kun annat heidän kärsiä tuossa sairaassa ilmapiirissä.  Missä päin asut? Tulisin vaikka hakemaan sinut ja lapsesi, jos asut lähellä! 24 [/quote] Missä päin itse olet? Kerron itse sitten onko lähellä. Ap

[/quote]

Tampere.
[/quote]

Harmi, meille varmaan 300km matkaa. :/ Kiitos kuitenkin!

Ap
[/quote]

Onko Jyväskylä yhtään lähempänä? Minäkin haluaisin auttaa.

Vierailija
320/321 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen puhu erosta miehelle, kun se on noin sairas. Käykö miehesi missään koskaan? Pakkaat kun se lähtee käymään jossain. Tai soitat poliisit siksi aikaa kun hoidat tavaroiden pakkaamisen. Syyksi riittää uhkailu.