Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssä heitetään inhottavaa herjaa poissaoloista

Vierailija
11.03.2022 |

Työkaveri tietää, että lapsellani on sairauden takia hoitokäyntejä eri paikoissa. Silti kun niiden takia joutuu olemaan poissa töistä, joutuu kuulemaan suunsoittoa tyyliin "joo joo, olet pois töistä, koska kännäät kuitenkin himassa".

En saa edes sanoin kuvailtua mitä tekisi mieli tehdä tällaisia ns. hupikommentteja toistuvasti kuulemaan joutuvana. Näen punaista. Täysi työ hillitä itsensä, ettei tilanne pahene entisestään.

Kommentit (165)

Vierailija
61/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu varmaan siitä syystä että suurin osa käyttää tekosyynä lapsien sairauksia ollakseen pois työstä. Mun sisarella kun oli krapula niin lapsella oli mahatauti. Ja sairausloma oikeus täydellä palkalla käytettiin tasan tarkkaan hyväkseen ja kun se loppui niin ei ollut sairaana kukaan. 

Vierailija
62/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan sanoisit tuollaista, jos ei oikeasti uskoisi sun kännäävän kämpillä? Nykyään lapsia käytetään härskisti sairasloman saamisessa. En siis sano että näin teet, mutta se on yleistä. Mikä voi selittää "läpät".

Ehkä kannattaisikin räjähtää joskus.

Osaatko lukea? Olen hoitanut lapsen asioita palkattomalla vapaalla. Kukaan ei sijaista minua ollessani poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan sanoisit tuollaista, jos ei oikeasti uskoisi sun kännäävän kämpillä? Nykyään lapsia käytetään härskisti sairasloman saamisessa. En siis sano että näin teet, mutta se on yleistä. Mikä voi selittää "läpät".

Osaatko lukea? Olen hoitanut lapsen asioita palkattomalla vapaalla. Kukaan ei sijaista minua ollessani poissa.

Kukaan ei edes osaisi sijaistaa, koska muilla on niin erilainen työnkuva.

Vierailija
64/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vuokrahommiin.

Vierailija
65/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori Zivago kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohtori Zivago kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytäisin voimaa jaksaa töissä siihen asti, kunnes pääsen töihin jonnekin muualle?

Niin, ja sitten kun löydät uuden työpaikan, sama jatkuva poissaoloralli jatkuu sielläkin.

Miksi et jää kokonaan kotiin hoitamaan sitä c-e-h-a-r-i-a-s-i  ja "Jumalan painovirhettä"?

Etkö ymmärrä, että olet rasite - tai et oikeastaan edes Sinä itse vaan se elinkelvoton pentusi - kaikilla työpaikoilla ja kaikille työtovereillesi kaikissa yhteisöissä?

Minkä ikäinen se vammainen lapsesi on? Miksi et anna sen itse yksinään äkseerata niissä laitoksissa ilman että äityliini juoksee sen mukana?

Kun sen vammaisen hyysääminen ei mahdu samaan kuvioon työelämän kanssa, niin ymmärrä nyt vihdoin luovuttaa ja siirry oloneuvokseksi niin pitkäksi aikaa kunnes penskasi alkaa pärjätä yksinään tai se poistuu murhelistalta luonnollisen poistuman kautta. Kyllä Kela ja Sossu teidät molemmat kuitenkin elättää.

Ihan oikeassa ne työtoverisi ovat.

Onko sinulla kaikki varmasti kunnossa? Kannattaisi käydä hakemassa apua pahaan oloon.

Ei minulla ole millään muotoa "paha olo" johon tarvitsisin "apua". Mutta kiitos kuitenkin uhrautuvasta ja altruistisesta huolenpidostasi ja nenäkkäästä neuvontapalvelustasi.

Krooninen rahapula tosin on, mutta siihen ei niin vain olekaan tarjolla meille normaaleille yhteiskunnan avustusta eikä mitään tuettuja huvittelumuotoja yhtä hövelisti kuin teille c-e-h-a-r-e-i-t-t-e-n perheille.

Kysymyksesi tosin julkilausui aivan avoimen peittelemättömästi ja härskisti, kuinka te ns. "erikoislasten" vanhemmat pidätte itsekkyyttänne, muiden joustamista teidän pentujenne erityistarpeitten edessä sekä etuoikeuksianne aivan itsestäänselvinä ja kyseenalaistamattomina luonnonilmiöinä, joista ei saa olla eri mieltä.

Minulle vastannut ja oman jatkokysymyksensä esittänyt kirjoittaja, oletko AP itse, vai joku muu joka on samassa etuoikeutettujen ryhmässä, vai joku kokonaan vammaisesta lapsesta osaton joka muuten vain puolustelet näiden "erikoislahjakkuuksien" erikoisoikkuja, väkivallanpuuskia, koulutovereitten uhkailua ja vanhempien työtovereitten rasittamista?

Kunnianarvoisa kysyjä, minä autan Sinua vähän ja kerron:

Niillä AP:n (Sinun?) työtovereilla on "paha olo" kun ikinä ei voi töihin lähtiessään tietää pääseekö kotiin silloin kun työajan olisi määrä päättyä vai meneekö yli, saako lomia pitää silloin kun on sovittu vai menevätkö kaikki matka- ym. suunnitelmat maan rakoon - ja paljon muuta kiusaa - kun yhden kollegan "erityislahjalle" ilmaantuu "erikoistarve" äkkiarvaamatta ja kollegan täytyy kärrätä "erityissiunattuaan" ylt'ympäriinsä maakuntaa "erityispalveluja" nauttimassa.

Ja sitten vielä tuota vammaisen vaivankappaleen vanhempien "erityisitsekkyyttä" ei kukaan saisi edes ääneen mainita työpaikalla, koulussa, keskustelupalstalla eikä missään, kun ainoa tapa, jolla "erityisen" vanhempi osaa poikkipuolisiin sanoihin reagoida, on suuttuminen ja epäasiallinen tai alatyylinen ulosteenjauhanta.

Mene AP "eritystoimenpiteeseen" nimeltä sterilointi, jotta noita samanlaisia ei ainakaan Sinun urotöinäsi tule enää yhtään lisää muun maailman kiusaksi. Tuolle jo olemassolevalle ei voi enää mitään. Ja siis lakkaa taakoittamasta työtovereitasi sekä työnantajiasi ja siirry kokopäivätoimiseksi omaishoitajaksi sille "eritysellesi".

Se "erityistarpeinen" ongelmasäkki on Sinun "erityislahjasi" eikä työtoveriesi.

Se on eri asia olla sairaan lapsen vanhempi kuin olla itse se sairas.

Vierailija
66/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vuokrahommiin.

Niitä ei ole tarjolla.

Vierailija
67/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räjähtämisen seurauksena alkaa jauhaminen miten ressukka on ihan hermoheikko. Ei edes vitsejä kestä.

Vierailija
68/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räjähtämisen seurauksena alkaa jauhaminen miten ressukka on ihan hermoheikko. Ei edes vitsejä kestä.

Jos työpaikalla on huono ilmapiiri ja asiatonta käytöstä, on ihan turha yrittää sopeutua sinne. Parempi vaihtoehto on nostaa kytkintä mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
69/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun jaksoin yrittää suhtautua huumorilla kollegan käytökseen, mutta enää en jaksa käsittää miksi joku käyttäytyy noin. Käytös on yksinkertaisesti todella ikävää.

Vierailija
70/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin etukäteen mitä sanon. Koita sanoa rauhallisesti mutta napakasti.

Esim. Olen poissa koska hoidan sairasta lasta. Tähän minulla on sama lakisääteinen oikeus kuin kaikilla muillakin. Asia kuuluu minulle ja esihenkilölleni, ei kenellekään muulle. Joten vaihdahan aihetta, käytöksesi on asiatonta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytäisin voimaa jaksaa töissä siihen asti, kunnes pääsen töihin jonnekin muualle?

Ehkä sinun ei tarvitse hillitä itseäsi. En nyt ihan kuumien kahvien heittämistä ehdota, mutta minun mielestäni saat suuttua ja loukkaantua ihan avoimesti. Kenenkään ei pidä joutua kuuntelemaan kuvaamaasi ilkeilyä.

Vierailija
71/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Olen poissa koska hoidan sairasta lasta. Tähän minulla on sama lakisääteinen oikeus kuin kaikilla muillakin. Asia kuuluu minulle ja esihenkilölleni, ei kenellekään muulle. Joten vaihdahan aihetta, käytöksesi on asiatonta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun ei tarvitse hillitä itseäsi. En nyt ihan kuumien kahvien heittämistä ehdota, mutta minun mielestäni saat suuttua ja loukkaantua ihan avoimesti. Kenenkään ei pidä joutua kuuntelemaan kuvaamaasi ilkeilyä.

Kiitos. Olen todella hämmästynyt miten samanlainen törkeä käytös jatkuu kerrasta toiseen, kun tulee puhetta poissaoloista. Jotenkin siihen on reagoitava, mutta tilanteet tuntuvat todella vaikeilta. En tajua mikä kollegaa vaivaa.

Vierailija
72/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Olen todella hämmästynyt miten samanlainen törkeä käytös jatkuu kerrasta toiseen, kun tulee puhetta poissaoloista. Jotenkin siihen on reagoitava, mutta tilanteet tuntuvat todella vaikeilta. En tajua mikä kollegaa vaivaa.

Enkä tajua miten sama juttu voi olla jonkun mielestä ilmeisesti hervottoman hauska kerrasta toiseen. Vähät siitä, että vitsailun kohteena oleva osapuoli on kerta kerralta vaikeamman oloinen.

Vierailija
73/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä tajua miten sama juttu voi olla jonkun mielestä ilmeisesti hervottoman hauska kerrasta toiseen. Vähät siitä, että vitsailun kohteena oleva osapuoli on kerta kerralta vaikeamman oloinen.

Mielelläni kiertäisin tämän ihmisen töissä mahdollisimman kaukaa.

Vierailija
74/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä ettet ymmärrä mitä kollega tarkoittaa. Mikään ei ole nolompaa kuin joutua selittämään vitsiä, varsinkin jos se on toista loukkaava vitsi.

Vierailija
75/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitä ettet ymmärrä mitä kollega tarkoittaa. Mikään ei ole nolompaa kuin joutua selittämään vitsiä, varsinkin jos se on toista loukkaava vitsi.

Miksi työelämässä on tällaista? Luulin että peruskoulun jälkeen pahin urpoilu päättyisi. Jotkut vaikuttavat jäävän samalla tasolle kuin yläasteella ollessaan, vaikka vuodet ja vuosikymmenet vierivät.

Vierailija
76/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku jauhaa muista paskaa? Yleensä silkkaa ilkeyttään.

Vierailija
77/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä työsuojeluvaltuutettua tai luottamushenkilöä? Jos et koe hyväksi puhua asiasta heti tilanteen ollessa päällä, niin eikö kyse kuitenkin ole työsuojeluasiasta. Epäasiallinen käytös työpaikalla.

En ole ikinä ymmärtynyt, miksi jotkut kadehtivat sairastuneen lapsen vanhempia. Ilmeisesti heillä itsellään ei ole kokemusta asiasta.

Vierailija
78/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako sun poissaolo jotenkin muiden töihin? Esim. joutuvatko odottamaan, että joku asia hoidetaan, sitten kun oot töissä?

Enkä nyt halua puolustella muiden huonoa käytöstä, vaan yrittää ymmärtää, miksi sinun poissaolosi ärsyttää heitä.

Vierailija
79/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä työsuojeluvaltuutettua tai luottamushenkilöä? Jos et koe hyväksi puhua asiasta heti tilanteen ollessa päällä, niin eikö kyse kuitenkin ole työsuojeluasiasta. Epäasiallinen käytös työpaikalla.

En ole ikinä ymmärtynyt, miksi jotkut kadehtivat sairastuneen lapsen vanhempia. Ilmeisesti heillä itsellään ei ole kokemusta asiasta.

Ainakin tällainen käytös ajaa ihmisiä nopeasti pois työpaikalta. Ehkei sinne sitten kenenkään haluta jäävän.

Vierailija
80/165 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako sun poissaolo jotenkin muiden töihin? Esim. joutuvatko odottamaan, että joku asia hoidetaan, sitten kun oot töissä?

Enkä nyt halua puolustella muiden huonoa käytöstä, vaan yrittää ymmärtää, miksi sinun poissaolosi ärsyttää heitä.

Ai yksittäinen päivän poissaolo? Se ei yleensä vaikuta mitenkään muiden töihin. Työnkuvani on todella itsenäinen.