Työssä heitetään inhottavaa herjaa poissaoloista
Työkaveri tietää, että lapsellani on sairauden takia hoitokäyntejä eri paikoissa. Silti kun niiden takia joutuu olemaan poissa töistä, joutuu kuulemaan suunsoittoa tyyliin "joo joo, olet pois töistä, koska kännäät kuitenkin himassa".
En saa edes sanoin kuvailtua mitä tekisi mieli tehdä tällaisia ns. hupikommentteja toistuvasti kuulemaan joutuvana. Näen punaista. Täysi työ hillitä itsensä, ettei tilanne pahene entisestään.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytäisin voimaa jaksaa töissä siihen asti, kunnes pääsen töihin jonnekin muualle?
Sano kommentoijalle, että hänen käytöksensä on kiusaamista. Kerro kiusaamisesta myös esimiehelle ja jollekin luotettavalle kollegalle, jos sellaisia on.
Tuo kommentointi tapahtuu ihan julkisesti muiden ihmisten läsnäollessa. Muut lähinnä naureskelevat, itse kiehun raivosta.
Sano kuuluvasti siinä kohtaa että kiusaaminen ei ole ok ja muiden naureskelu. Ole määrätietoinen. Vaikka saisit ikävän ihmisen maineen alkuun, moni ymmärtää kuitenkin pian.
Työpaikalla on muitakin ongelmia. Tällä hetkellä en jaksa ajatella mitään muuta kuin muualle työhön siirtymistä. Haku on päällä ja toivon että pian tärppäisi.
Heitä ne kuumat kahvit joku kerta vaikka kuittailijan rinnuksille "oho, lipsahti!"
No joo, se asiallisempi keino on pysähtyä seuraavan kuittailun kohdalla ja kehottaa työkaveria olemaan onnellinen, jos hänellä ei ole sairasta lasta.
Vierailija kirjoitti:
Heitä ne kuumat kahvit joku kerta vaikka kuittailijan rinnuksille "oho, lipsahti!"
No joo, se asiallisempi keino on pysähtyä seuraavan kuittailun kohdalla ja kehottaa työkaveria olemaan onnellinen, jos hänellä ei ole sairasta lasta.
Olen nykyään niin vihainen noita kommentteja kuullessani, etten vastaa niihin enää yhtään mitään. Pelkään räjähtäväni kiukusta, jos yrittäisin jotenkin reagoida kuulemaani.
Joutuvatko työkaverisi tuuraamaan sinua ja joustamaan pomon pyynnöstä omien työaikojensa kanssa?
Jos joudut olemaan paljon pois pitäisi pomon miettiä kanssasi osa-aikaista työsuhdetta tai muuttaa toimenkuvaasi sellaiseksi, että pystyt keskittymään lapsesi hoitamiseen ja siihen liittyvien lääkärireissuineen. Uskon kyllä, että on sinulle raskasta ja miksi työkaverisi juttuihin ei ehkä kannattaisi keskittyä.
Meillä yksi työkaveri on joka viikko pois. Emme ole hänelle ilkeitä, mutta joudumme ärsyttävän paljon joustamaan hänen poissaolojensa vuoksi. Äitini tarvitsee minua ja sisaruksiani avukseen, joten työkaverii poissaolo vaikuttaa kaikkiin lähiomaisiini. Joudumme sumplimaan minun äkillisesti muuttuneiden työaikojen vuoksi kaikkien sisaruksieni ja äitini aikatauluja, Olisi mahtavaa, jos työkaveri edes joskus kiittäisi miten joustamme hänen poissaolojensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, se asiallisempi keino on pysähtyä seuraavan kuittailun kohdalla ja kehottaa työkaveria olemaan onnellinen, jos hänellä ei ole sairasta lasta.Olen nykyään niin vihainen noita kommentteja kuullessani, etten vastaa niihin enää yhtään mitään. Pelkään räjähtäväni kiukusta, jos yrittäisin jotenkin reagoida kuulemaani.
Tai vaihtoehtoisesti pelkään saavani niin pahan itkukohtauksen, etten enää voi palata töihin. Tilanne on ilman kuittailujakin todella kuormittava.
Vierailija kirjoitti:
Joutuvatko työkaverisi tuuraamaan sinua ja joustamaan pomon pyynnöstä omien työaikojensa kanssa?
Jos joudut olemaan paljon pois pitäisi pomon miettiä kanssasi osa-aikaista työsuhdetta tai muuttaa toimenkuvaasi sellaiseksi, että pystyt keskittymään lapsesi hoitamiseen ja siihen liittyvien lääkärireissuineen. Uskon kyllä, että on sinulle raskasta ja miksi työkaverisi juttuihin ei ehkä kannattaisi keskittyä.
Meillä yksi työkaveri on joka viikko pois. Emme ole hänelle ilkeitä, mutta joudumme ärsyttävän paljon joustamaan hänen poissaolojensa vuoksi. Äitini tarvitsee minua ja sisaruksiani avukseen, joten työkaverii poissaolo vaikuttaa kaikkiin lähiomaisiini. Joudumme sumplimaan minun äkillisesti muuttuneiden työaikojen vuoksi kaikkien sisaruksieni ja äitini aikatauluja, Olisi mahtavaa, jos työkaveri edes joskus kiittäisi miten joustamme hänen poissaolojensa vuoksi.
Kukaan ei tee samaa työtä, joten kenellekään ei tule tuurauksia ollessani poissa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta, mitä muut poissaoloistani määkyvät. Ylipäätään minulla on tapana tulla 10 sentin päähän vittuilijasta, katsoa pari sekuntia syvälle silmiin ja todeta lakonisesti: "Kyynel." Kummasti vähenee suunsoitto.
Täsmäsairastaja -meilläkin on juuri kaltaisiasi riesana
Pelkäs aloituksen lukeneena vaikuttaa, että työkaveri ei heittele kovin laadukasta huumoria, ei kai se sen kummepaa ole. Sano sille, ettet halua kuulla moisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka ole sitten kännännyt kotona?
En. Olen absolutisti.
Vähennä pilven polttelua arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäs aloituksen lukeneena vaikuttaa, että työkaveri ei heittele kovin laadukasta huumoria, ei kai se sen kummepaa ole. Sano sille, ettet halua kuulla moisia kommentteja.
Toivon vain kevään aikana pääseväni pois täältä. Yritän keskittää siihen kaiken energiani.
Työnantajalla on velvollisuus puuttua kiusaamiseen. Jos ei muu auta, niin työsuojelu ja liitto mukaan, tai valitat vaikka aviin asti. Mutta ymmärrän, ettei tuossa tilanteessa välttämättä jaksa lähteä taistelemaan.
Lämmin halaus ja voimia sinulle, ap! ❤️
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytäisin voimaa jaksaa töissä siihen asti, kunnes pääsen töihin jonnekin muualle?
Älä lähde! Et sinä ole tässä se jonka kuuluu väistyä. Et ole tehnyt mitään väärää. Ota sen sijaan asia puheeksi työnantajan kanssa. Työnantajan kuuluu puuttua kiusaamiseen ja tässä asiassa pitää laittaa muistio myös johtoportaalle, että sairaslomien syitä ei saa kertoa kenellekään. Meilläkin oli pomo joskus sellainen joka hölötti muiden sairaslomat ja henkilökohtaiset sairaudet ympäriinsä, mutta se loppui kun siitä tehtiin valitus.
Ja vaikka vaikeaa onkin, yritä näyttää siltä ettei hetkauta pätkääkään. Jos näytät loukkaantuvasi kiusaajat kokee sen voittonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano kommentoijalle, että hänen käytöksensä on kiusaamista. Kerro kiusaamisesta myös esimiehelle ja jollekin luotettavalle kollegalle, jos sellaisia on.
Tuo kommentointi tapahtuu ihan julkisesti muiden ihmisten läsnäollessa. Muut lähinnä naureskelevat, itse kiehun raivosta.
Ehkä raivosta kiehumisesi on muiden mielestä niin lystikästä. Kokeilepa kerran elämässäsi sanoa takaisin. Sano aivan suoraan, että sinusta on todella törkeää pilkata sellaisen asian vuoksi, joka on sinulle niin ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde! Et sinä ole tässä se jonka kuuluu väistyä. Et ole tehnyt mitään väärää. Ota sen sijaan asia puheeksi työnantajan kanssa. Työnantajan kuuluu puuttua kiusaamiseen ja tässä asiassa pitää laittaa muistio myös johtoportaalle, että sairaslomien syitä ei saa kertoa kenellekään. Meilläkin oli pomo joskus sellainen joka hölötti muiden sairaslomat ja henkilökohtaiset sairaudet ympäriinsä, mutta se loppui kun siitä tehtiin valitus.
Ja vaikka vaikeaa onkin, yritä näyttää siltä ettei hetkauta pätkääkään. Jos näytät loukkaantuvasi kiusaajat kokee sen voittonaan.
Olen ottanut palkatonta vapaata lapsen takia. En sairaslomalla. Ei tavallinen työntekijä tällaista työilmapiiriä pysty muuttamaan mihinkään suuntaan.
Lopeta se ryypiskely ja lintsaaminen ja tee työsi kunnolla!
Niin sinullako ei sitten olekaan krapula? Mikä kilinä se sinun asunnosta kuuluu? Oli kuulemma mennyt tukkoon se sinun lähikaupan pullonpalautusautomaatti. Et siitä tiedä?
Eero tuosta pihapubista käski sanoa, että tuo illalla sitten se backgammon -peli mukanasi.
Tohtori Zivago kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sitten kun löydät uuden työpaikan, sama jatkuva poissaoloralli jatkuu sielläkin.
Miksi et jää kokonaan kotiin hoitamaan sitä c-e-h-a-r-i-a-s-i ja "Jumalan painovirhettä"?
Etkö ymmärrä, että olet rasite - tai et oikeastaan edes Sinä itse vaan se elinkelvoton pentusi - kaikilla työpaikoilla ja kaikille työtovereillesi kaikissa yhteisöissä?
Minkä ikäinen se vammainen lapsesi on? Miksi et anna sen itse yksinään äkseerata niissä laitoksissa ilman että äityliini juoksee sen mukana?
Kun sen vammaisen hyysääminen ei mahdu samaan kuvioon työelämän kanssa, niin ymmärrä nyt vihdoin luovuttaa ja siirry oloneuvokseksi niin pitkäksi aikaa kunnes penskasi alkaa pärjätä yksinään tai se poistuu murhelistalta luonnollisen poistuman kautta. Kyllä Kela ja Sossu teidät molemmat kuitenkin elättää.
Ihan oikeassa ne työtoverisi ovat.
Onko sinulla kaikki varmasti kunnossa? Kannattaisi käydä hakemassa apua pahaan oloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli muutkin osallistuvat kiusaamiseen. Olen pahoillani. Minkä alan työpaikka on kyseessä?
En halua mainita alaa.
No hoitoalahan tuo selvästi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli muutkin osallistuvat kiusaamiseen. Olen pahoillani. Minkä alan työpaikka on kyseessä?
En halua mainita alaa.
No hoitoalahan tuo selvästi on.
Ei ole. Arvaa uudelleen.
😂