Mies perui synnytykseen lähdön!!
Siis jän on aina ollut niissä mukana ja sanonut että haluaa Tietysti mukaan. Tänään hän kuitenkin kylmästi ilmoitti ettei aio osallistua seuraavan synnytykseen. Samalla ilmoitti myös, että ei saa töistä vapaata synnytyksen aikana joten ei hoida isompia lapsia. Olen aivan tyrmistynyt tästä. Viikkoja on kohta 39 ja nyt hän päätti nämä ilmoittaa!? En oikeastaan tiedä mitä tehdä kun ei ole ketään jota hoitajaksi pyytää. Kaverini asuu eri paikkakunnalla ja hänenkin lapsensa on koulussa. En todellakaan halua lapsiani johonkin sossun sijoitukseen siksi aikaa. Mikä ihme miestä vaivaa että tällaista tekee!?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:40"]
Miehesi haluaa panna parasta ystävääsi sinun ollessa synnyttämässä. Näin toimitaan perinteisesti täällä Lieksassa.
[/quote]Jalo tapa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:32"]Miehellä on toinen nainen. Sano mun sanoneen.
[/quote]
Tämä tuli mullakin mieleen.
Eihän kukaan normaalijärkinen mies tee tuollaista. Kuulostaa ihan absurdilta.
Kannatan tuota isompien lasten työpaikalle viemistä. Varmasti saat monelta miehen työkaverilta sympatiat ja mies itse saa työpaikallaan idiootin maineen. Taitaa olla provo, sillä unohdit kertoa, kuka ne lapset muuten hoitaisi, jos mies lähtisi mukaan? Sama ongelmahan se on silloinkin.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 06:26"]Kannatan tuota isompien lasten työpaikalle viemistä. Varmasti saat monelta miehen työkaverilta sympatiat ja mies itse saa työpaikallaan idiootin maineen. Taitaa olla provo, sillä unohdit kertoa, kuka ne lapset muuten hoitaisi, jos mies lähtisi mukaan? Sama ongelmahan se on silloinkin.
[/quote] Perhehuone ja mies vahtii?
Mihin te olisitte lapset vieneet jos mies olisi lähtenyt mukaan synnytykseen?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:21"]Mistä töistä ei saa vapaata synnytyksen ajaksi?
[/quote]
Miehet harvemmin itse synnyttävät
Selviät sinä synnytyksestä yksinkin, mutta se hämmästyttää, ettei mies muka voi olla kotona vanhempien lasten kanssa kun sinä olet synnyttämässä. En tajua sitä ollenkaan. Toivottavasti mies tulee järkiinsä.
Toinen asia, mikä pisti silmään oli, ettei sinulla ole yhtään ystävää lähellä. Miten sinulle niin on päässyt käymään? Eikö ole edes naapuria tai sukulaista, johon voitte hätätilassa turvautua? Tarvitsettehan muita ihmisiä muutenkin kuin synnytyksen aikaan.
kysy kunnasta päivähoitopaikkaa. mies hoitaa tietenkin sitten kun pääsee töistä, onhan ne hänenkin lapsiaan.
Montako lasta ap.llä on? mies ei ole tainnut haluta lasta, itse olet sen vaan tehnyt.
Toinen nainen miehellä. Saavat kiksejä siitä kun makaat tuskissasi synnytyspedillä ja mieli täynnä kysymyksiä, että mitä mies aikoo. Todennäköisesti nainen on hyvä ystäväsi tai miehen kollega. Aikoo luultavasti karata uuden kalansa kanssa.
Sanot sille, että tietää missä ovi on ja takas ei tarvi tulla. Eti uus mies. Kyllä semmonen löytyy.
Samaa kysyn kuin joku aiemminkin, eli kuka lapsia olisi hoitanut, jos mies olisi lähtenyt synnytykseen? Sano miehelle, että hoitakoot hän sitten lapsille hoitajan. Miksi se yksin sinun vastuulla olisi.
Minuakin jäi häiritsemään, miten lastenhoito oli suunniteltu vaihtoehdossa, jossa mies lähtee synnytykseen mukaan...
peru säkin synnyttämään meno. Sano et aiot perua synnytyksen Ihan kokonaan. Ei synnytetään sitte ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 07:29"]kysy kunnasta päivähoitopaikkaa. mies hoitaa tietenkin sitten kun pääsee töistä, onhan ne hänenkin lapsiaan.
[/quote] vai onko edes?
Jos tulee äkkilähtö eikä tietoa lapsenhoitajasta, soita hätänumeroon ja pyydä yhdistämään sosiaalipäivystykseen. Kyllä niiden on pakko jotaub keksiä. Sossua tarvit muutenkin, jos tulee ero tässä elämäntilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:38"]"Ei kiinnosta lähteä"?! Missä tuollaisia miehiä kasvaa?
[/quote]
Ei ne kasva, mutta syntyvät perseestä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 06:26"]Kannatan tuota isompien lasten työpaikalle viemistä. Varmasti saat monelta miehen työkaverilta sympatiat ja mies itse saa työpaikallaan idiootin maineen. Taitaa olla provo, sillä unohdit kertoa, kuka ne lapset muuten hoitaisi, jos mies lähtisi mukaan? Sama ongelmahan se on silloinkin.
[/quote]
Aloin juuri kirjoittamaan tätä, mutta tarkistin kuitenkin että onko joku jo ehtinyt huomauttaa asiasta.
Mies ei todellakaan ole nyt rehellinen. Jotain on sattunut, oli se toinen nainen tai ei.
Epäreilua ja vastuutonta tuo on.
Synnyttävällä naisella pitäisi olla oikeus saada mukaansa tukihenkilö. Jos se ei ole lasten isä, hänen olisi pitänyt ottaa asia esiin jo kauan sitten, että olisit voinut etsiä itsellesi toisen, vaikkapa doulan.
Yhteisten lasten hoidon järjestäminen synnytyksen aikaan kuuluu hänelle, sinullahan on tuohon aikaan vähän muuta puuhaa. Miten olitte ajatelleet hoidon järjestää silloin kun vielä luulit että mies olisi synnytyksessä mukana?
Sinuna hankkisin tukihenkilön synnytykseen mukaan. Sitten soittaisin miehen työpaikalle ja kysyisin, että miten mies on työnantajan kanssa sopinut hoitoasian. Hänellähän on lainmukainen oikeus olla pois "pakottavasta perhesyystä".