Miksi vain 20% eroavista vanhemmista päätyy vuoroviikkosysteemiin?
Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään.
Miksi te olette valinneet muita huoltajuusjärjestelyjä?
Kommentit (319)
[/quote] Aika tavalla täällä on kyllä vastustettu ja heitelty ihan typeriä kommentteja meistä, jotka vuoroviikkosysteemiä puolustamme. Olemme vain itsekkäitä ja seksi ilmeisesti meille tärkeämpää kuin lapset... :D
[/quote]
No jos olet itse tyytyväinen niin mitä väliä muiden mielipiteellä on? Otatkohan palstan liian vakavasti?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:21"]Ei kai sitä nyt vastusteta mutta ei se kaikkiin tapauksiin sovi, tässä on niitä esimerkkejä tullut. [/quote] Aika tavalla täällä on kyllä vastustettu ja heitelty ihan typeriä kommentteja meistä, jotka vuoroviikkosysteemiä puolustamme. Olemme vain itsekkäitä ja seksi ilmeisesti meille tärkeämpää kuin lapset... :D
[/quote]
Miksi vedätte noin ison herneen siitä nokkaanne jos täällä sitä vastustetaan? Eikös sen pitänyt olla teille paras vaihtoehto, miksi yritätte saada muut vakuuttuneeksi siitä että näin on? Eläisitte omaa elämäänne vähät välittäen siitä, mitä mieltä av on. Vai ketä tässä nyt yritetään vakuuttaa...?
- Ohis -
[/quote]
No kun ne kommentit kuulostaa ihan mielenterveysongelmaisen kommenteilta! Vuoroviikoin me vaan nussitaan ympäriinsä ja tehtaillaan lisää heittopusseja?? Kuulostaako normaali-ihmisen kommentilta? Mun mielestä noin kirjoittavilta pitäis hakea äkkiä lapset pois.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:29"]
On tosiaan äärimmäisen raskasta raahata koko viikon koulu - ja harrastuskamppeet viikon välein eri asuntojen välillä. Ja harmittaa, jos jotain tärkeää unohtuu. Liian raskasta lapsille!
[/quote]
Eihän lapsi niitä raahaa, vaan vanhemmat. Vaatteet löytyy molemmista kodeista, vain ulkovaatteet ja harrastuskamat vaihtavat kotia. Koulukamat kulkee repussa muutenkin, tai on koulussa, niin kuin meillä yleensä oli. Vain päivän kirjat tuodaan kotiin.
Toinen vanhempi toi kotien väliä kulkevan kassin toisen vanhemman luokse, ja toisin päin. Kuten sanottua, tämä vuoroviikkoasuminen vaatii vanhemmilta hyvää yhteistoimintaa. Vuoroviikkoasuminen ei onnistu, jos vanhempien välit on riitaisat.
Yhtään ei ole ollut lapsille raskasta. He eivät roudaa mitään muuta toiseen kotiin kuin itsensä. Molemmat kodit on koteja, molemmissa kodeissa on omat tavarat ja oma huone/tila, molemmat kodit tuntuvat kodilta. Molemmassa kodissa on rakkaat. Tämä on siis edellytys vuoroviikkosysteemin onnistumiselle.
Miten lapsen oikeus vanhempaansa toteutuu, jos vanhempaa näkee vain joka toinen viikonloppu?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:37"][/quote] Aika tavalla täällä on kyllä vastustettu ja heitelty ihan typeriä kommentteja meistä, jotka vuoroviikkosysteemiä puolustamme. Olemme vain itsekkäitä ja seksi ilmeisesti meille tärkeämpää kuin lapset... :D
[/quote]
No jos olet itse tyytyväinen niin mitä väliä muiden mielipiteellä on? Otatkohan palstan liian vakavasti?
[/quote]
Otattekohan te? :D itse tirskun täällä ääneen, kuinka hulluja voi ollakaan! Ja tässähän juuri kysyttiin mielipidettä, miksei omaansa saa puolustaa? Varsinkin kun se ei perustu mihinkään ahdasmieliseen mutuun vaan omiin kokemuksiin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:18"]
Laittakaapa te, jotka tätä mallia vastustatte, tietoa montako lasta teillä on ja millainen suhde lasten isään? Sekä se, millainen suhde isällä on lapsiin?
[/quote]
Minä en pitänyt hyvänä että lähdettäisiin vuoroviikkosysteemiin. Johtuu siitä että mies teki liikaa töitä, ei muistanut hakea lasta, käytti liikaa alkoholia, ei tuntenut lapsen arkea eikä hoitanut sitä. En halunnut sitoutua systeemiin jossa lapsi on luvattu aina koko viikoksi alkoholistille jonka lupauksiin ei voi luottaa. Tapaamiset ok, koska nykyisin lapsi jo sen verran iso, että voi sanoa minulle jos jokin ei ole kunnossa. Lapsen ja isän välit ihan ok, minun ja exän välit alkukankeuden jälkeen asialliset.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:18"]
Laittakaapa te, jotka tätä mallia vastustatte, tietoa montako lasta teillä on ja millainen suhde lasten isään? Sekä se, millainen suhde isällä on lapsiin?
[/quote]
Minä en pitänyt hyvänä että lähdettäisiin vuoroviikkosysteemiin. Johtuu siitä että mies teki liikaa töitä, ei muistanut hakea lasta, käytti liikaa alkoholia, ei tuntenut lapsen arkea eikä hoitanut sitä. En halunnut sitoutua systeemiin jossa lapsi on luvattu aina koko viikoksi alkoholistille jonka lupauksiin ei voi luottaa. Tapaamiset ok, koska nykyisin lapsi jo sen verran iso, että voi sanoa minulle jos jokin ei ole kunnossa. Lapsen ja isän välit ihan ok, minun ja exän välit alkukankeuden jälkeen asialliset.
[/quote]
Ei vuoroviikkosysteemiä noissa tilanteissa suosittelekaan kukaan, eli ihan oikea ratkaisu teille.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:24"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:21"]Ei kai sitä nyt vastusteta mutta ei se kaikkiin tapauksiin sovi, tässä on niitä esimerkkejä tullut. [/quote] Aika tavalla täällä on kyllä vastustettu ja heitelty ihan typeriä kommentteja meistä, jotka vuoroviikkosysteemiä puolustamme. Olemme vain itsekkäitä ja seksi ilmeisesti meille tärkeämpää kuin lapset... :D [/quote] Miksi vedätte noin ison herneen siitä nokkaanne jos täällä sitä vastustetaan? Eikös sen pitänyt olla teille paras vaihtoehto, miksi yritätte saada muut vakuuttuneeksi siitä että näin on? Eläisitte omaa elämäänne vähät välittäen siitä, mitä mieltä av on. Vai ketä tässä nyt yritetään vakuuttaa...? - Ohis - [/quote] No kun ne kommentit kuulostaa ihan mielenterveysongelmaisen kommenteilta! Vuoroviikoin me vaan nussitaan ympäriinsä ja tehtaillaan lisää heittopusseja?? Kuulostaako normaali-ihmisen kommentilta? Mun mielestä noin kirjoittavilta pitäis hakea äkkiä lapset pois.
[/quote]
:-D Pitäiskö sun pitää vähän taukoa av:lta?
En ole eronnut mutta luulen ison syyn olevan siinä, että ne parit, jotka selviäisivät vaativasta vuoroviikkosysteemistä eivät yleensä eroa. Lisäksi systeemi on erityisesti pienelle lapselle hyvin vaativa ja tosiaan vaatii vanhemmilta saumatonta yhteistyötä ja keskustelukykyä, jotta asiat sujuisivat. Lisäksi iso tekijä on varmasti se, että tämä olisi järkevintä toteuttaa niin, ettei lapsen tarvitsi vaihtaa asuntoa. Eli joko vanhempien pitäisi vaihtaa tai sitten kummallakin vanhemmalla olisi esim. omat yksiöt ja sitten olisi asunto, jossa lapsi saisi asua jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:24"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:21"]Ei kai sitä nyt vastusteta mutta ei se kaikkiin tapauksiin sovi, tässä on niitä esimerkkejä tullut. [/quote] Aika tavalla täällä on kyllä vastustettu ja heitelty ihan typeriä kommentteja meistä, jotka vuoroviikkosysteemiä puolustamme. Olemme vain itsekkäitä ja seksi ilmeisesti meille tärkeämpää kuin lapset... :D [/quote] Miksi vedätte noin ison herneen siitä nokkaanne jos täällä sitä vastustetaan? Eikös sen pitänyt olla teille paras vaihtoehto, miksi yritätte saada muut vakuuttuneeksi siitä että näin on? Eläisitte omaa elämäänne vähät välittäen siitä, mitä mieltä av on. Vai ketä tässä nyt yritetään vakuuttaa...? - Ohis - [/quote] No kun ne kommentit kuulostaa ihan mielenterveysongelmaisen kommenteilta! Vuoroviikoin me vaan nussitaan ympäriinsä ja tehtaillaan lisää heittopusseja?? Kuulostaako normaali-ihmisen kommentilta? Mun mielestä noin kirjoittavilta pitäis hakea äkkiä lapset pois.
[/quote]
:-D Pitäiskö sun pitää vähän taukoa av:lta?
[/quote]
No en ole niin kauaa täällä vielä ollut. Mun varmaan pitää oppia suodattamaan näitä ilmiselviä provoja vähän paremmin... :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:37"][/quote] Aika tavalla täällä on kyllä vastustettu ja heitelty ihan typeriä kommentteja meistä, jotka vuoroviikkosysteemiä puolustamme. Olemme vain itsekkäitä ja seksi ilmeisesti meille tärkeämpää kuin lapset... :D [/quote] No jos olet itse tyytyväinen niin mitä väliä muiden mielipiteellä on? Otatkohan palstan liian vakavasti? [/quote] Otattekohan te? :D itse tirskun täällä ääneen, kuinka hulluja voi ollakaan! Ja tässähän juuri kysyttiin mielipidettä, miksei omaansa saa puolustaa? Varsinkin kun se ei perustu mihinkään ahdasmieliseen mutuun vaan omiin kokemuksiin.
[/quote]
Saa puolustaa mielipidettään, mutta ei ole kyllä tarvis, kiitos vain :) Et saa vakuuttuneeksi kuitenkaan. Voit tietysti jatkaa ihan niin kauan kuin haluat, eipä sillä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:24"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:21"]Ei kai sitä nyt vastusteta mutta ei se kaikkiin tapauksiin sovi, tässä on niitä esimerkkejä tullut. [/quote] Aika tavalla täällä on kyllä vastustettu ja heitelty ihan typeriä kommentteja meistä, jotka vuoroviikkosysteemiä puolustamme. Olemme vain itsekkäitä ja seksi ilmeisesti meille tärkeämpää kuin lapset... :D [/quote] Miksi vedätte noin ison herneen siitä nokkaanne jos täällä sitä vastustetaan? Eikös sen pitänyt olla teille paras vaihtoehto, miksi yritätte saada muut vakuuttuneeksi siitä että näin on? Eläisitte omaa elämäänne vähät välittäen siitä, mitä mieltä av on. Vai ketä tässä nyt yritetään vakuuttaa...? - Ohis - [/quote] No kun ne kommentit kuulostaa ihan mielenterveysongelmaisen kommenteilta! Vuoroviikoin me vaan nussitaan ympäriinsä ja tehtaillaan lisää heittopusseja?? Kuulostaako normaali-ihmisen kommentilta? Mun mielestä noin kirjoittavilta pitäis hakea äkkiä lapset pois. [/quote] :-D Pitäiskö sun pitää vähän taukoa av:lta? [/quote] No en ole niin kauaa täällä vielä ollut. Mun varmaan pitää oppia suodattamaan näitä ilmiselviä provoja vähän paremmin... :)
[/quote]
Sinäpä sen sanoit :-DDD
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]
Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään. Miksi te olette valinneet muita huoltajuusjärjestelyjä?
[/quote]
Vaikka sä et oiskaan muita vaihtoehtoja harkinnut, fakta on ettei tuo kaikille sovi millään. On puolisoita jotka eivät halua vastuuta lapsista ennen eikä jälkeen eron, on puolisoita jotka eivät eri syistä kykene kantamaan vastuuta, puheyhteys puuttuu, toinen vanhempi vaarantaan lapsen kehityksen jne.... onhan noita esimerkkejä joihin oisit voinut perehtyä ennen kuin tulet tänne ihmettelemään.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:29"]On tosiaan äärimmäisen raskasta raahata koko viikon koulu - ja harrastuskamppeet viikon välein eri asuntojen välillä. Ja harmittaa, jos jotain tärkeää unohtuu. Liian raskasta lapsille! [/quote] Mutta kun kotien väli on muutama sata metriä! Miks te ette ole muuttaneet lähemmäs? Miksi te ette hanki kaikkea tarvittavaa molempiin koteihin?
[/quote]
Jos haluaa erota ja vituttaisi nähdä sen äijän naamaa edelleen päivittäin, kun se asuu jumalauta naapurissa.
[/quote]
No, näetkö millaisena tilanteen että olet itse etävanhempi. Isä olisi lapsen kanssa 12 vrk, sinä 2.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]
Itse en erotessani edes harkinnut muita vaihtoehtoja, eikä ex-mieskään. Miksi te olette valinneet muita huoltajuusjärjestelyjä?
[/quote]
Vaikka sä et oiskaan muita vaihtoehtoja harkinnut, fakta on ettei tuo kaikille sovi millään. On puolisoita jotka eivät halua vastuuta lapsista ennen eikä jälkeen eron, on puolisoita jotka eivät eri syistä kykene kantamaan vastuuta, puheyhteys puuttuu, toinen vanhempi vaarantaan lapsen kehityksen jne.... onhan noita esimerkkejä joihin oisit voinut perehtyä ennen kuin tulet tänne ihmettelemään.
[/quote]
Monesti kuitenkin nämä ihmiset näyttää vastustavan myös sellaisten ihmisten ratkaisua, joilla vuoroviikot toimii. Miksi? Miksei voi vain todeta, ettei meillä toimi, mutta joillain voi toimia. Eikä jankata, että tuo on joka tilanteessa lapselle huono ratkaisu. Kun se ei oikeasti sitä ole.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:29"]On tosiaan äärimmäisen raskasta raahata koko viikon koulu - ja harrastuskamppeet viikon välein eri asuntojen välillä. Ja harmittaa, jos jotain tärkeää unohtuu. Liian raskasta lapsille! [/quote] Mutta kun kotien väli on muutama sata metriä! Miks te ette ole muuttaneet lähemmäs? Miksi te ette hanki kaikkea tarvittavaa molempiin koteihin?
[/quote]
Jos haluaa erota ja vituttaisi nähdä sen äijän naamaa edelleen päivittäin, kun se asuu jumalauta naapurissa.
[/quote]
No, näetkö millaisena tilanteen että olet itse etävanhempi. Isä olisi lapsen kanssa 12 vrk, sinä 2.
[/quote]
Näkisin kasvatettavan tulevaa nuorisorikollista ja sekakäytön asiantuntijaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:39"]
Miten lapsen oikeus vanhempaansa toteutuu, jos vanhempaa näkee vain joka toinen viikonloppu?
[/quote]
Pääasiassa hyvin koska tyranniämmät saa olla lapsensa kanssa paljon enemmän kuin isät!! Sitähän ne vain haluaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:52"]
[/quote]
[/quote]
Ja sitten on niitä jotka haluaa vain omia lapsen itselleen, vaikka toinenkin vanhempi on ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:18"]Laittakaapa te, jotka tätä mallia vastustatte, tietoa montako lasta teillä on ja millainen suhde lasten isään? Sekä se, millainen suhde isällä on lapsiin?
[/quote]
Yksi lapsi, eron jälkeen lapsen isä on taas yksi bestiksistäni ja isän ja lapsen suhde on läheinen.
[/quote]
Olen siis tuo aikaisempi erolapsi joka ei lapsuudessaan pystynyt saamaan sitä "kahden kodin fiilistä" vaikka molempiin vanhempiin oli läheiset välit. En myöskään vastusta viikko-viikko -systeemiä, uskon että se on monille paras ratkaisu, mutta asiaan vaikuttaa vanhempien asennoitumisen lisäksi myös lapsen luonne. Kun lapseni on vanhempi olen hänen aloitteestaan valmis siirtymään tähän systeemiin mikäli exäni on valmis sitoutumaan tähän astista reippaammin yhteisiin sääntöihin.
Ja myönnän suoraan, että oma asennoitumiseni ei ole neutraali juurikin perustuen omiin kokemuksiini kahdesta "kodista". Mutta eipä kai yhden kodin asujatkaan ole neutraaleja asenteissaan varsinaisesti. Kaikkihan me jonkinmoisista oloista olemme kotoisin.