Uskovainen, auta minua
Minulla on hirveä aika elämässä, paljon vastoinkäymistä eikä niille näy loppua. Auta minua, miten saan jumalan kuuntelemaan. Miksei jumala auta vaikka pyydän. Rukoilen sitä joka ilta, mutta samaa synkkyyttä vain. Lisää vastoinkäymistä.
Kommentit (198)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:23"]Monista kysymyksistä huolimatta ap ei kerro onko ottanut Jeesuksen vastaan sydämeensä omaksi Vapahtajakseen. Se tässä taitaakin olla kynnyskysymys.
[/quote]
Vastasin jo! En ole kiihkouskovainen. En tiedä mitä tuo merkitsee, eli en varmaankaan sitten ole ottanut! Ja lopeta nyt tuo rankutus ja paasaus minun ketjussani, en kaipaa tuollaista "apua". -ap
[/quote]
Perimmäinen ongelmasi on siis se, ettet tunne Jeesusta henkilökohtaisena Herranasi. Rukoile, että opit tuntemaan Hänet. Katso, Jeesus seisoo juuri nyt sinun sydämesi ovella ja kolkuttaa. Polvistu Hänen edessään ja pyydä syntisi anteeksi niin Hänen verensä on sinut puhdistava ja antava sinulle uuden elämän.
[/quote] Ap tarvitsee lohdutusta. Ei ylhäältä päin tulevaa saarnaa.
Olen itse menettänyt jo nuorena vanhempani, kolmikymppisenä siskoni ja kesällä toisen siskoni. Olen viettänyt lapsuuteni laitoksissa ja sairastunut psyykkisesti. Mieheni jätti perheemme toisen naisen takia, jäin yksin kolmen alle kouluikäisen kanssa. Nuorimmainen on cp-vammainen. Tulin uskoon kolme vuotta sitten, sitä ennen olin masentunut. Nyt olen töissä, harrastan kuvataiteita ja kieliä ja ennenkaikkea käyn kirkossa, luen raamattua, sekä rukoilen. En ole kiihkouskovainen, mutta tunnustan, että Jeesus on Herra ja Hän on antanut minulle ilon ja onnen elämään. On ihanaa, kun saa kiukutella Isälle, jos asiat ei mene hyvin. Hän ymmärtää ja lohduttaa. Hän rakastaa, eikä tuomitse minua. Siksi olen voinut itsekkin antaa anteeksi ja olen katkeruudesta vapaa. Vaikka mitä tapahtuisi, usko häneen. Olet näkevä, että kuljet Voittajan rinnalla.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:26"]
Mitä helvettiä on tuo jankutus 'oletko henkilökohtaisessa uskossa Jeesukseen'??
Millainen on ei-henkilökohtainen usko sitten?
Tässä mitään jeesuksia tarvita, Jumalaa kylläkin. Aloittaja on Jumalan lapsi ilman mitään välikäsiä ja Jumalalle rakas, ja kelpaa Hänelle ilman mitään 'henkilökohtaisia jeesussuhteita'.
[/quote]
Jeesus on ainoa, jonka kautta pääsee taivaaseen. Ei todellakaan ole merkityksetön. Jos tuota ei usko, niin ei ole jumalasta se voima.
144: sinähän sanot sen itsekin: LÄHTEÄ seuraamaan Jeesusta. Eli matkan varrella voi huomata että joku asia jota ei ole pitänyt syntinä onkin Jumalan mielen vastaista. Ja osaa sekä haluaa tehdä siitä parannusta kun on ensin sen synniksi ymmärtänyt.
Kaikki synnit eivät ole selvästi näkyviä, osa on voinut naamioitua hyvinkin kauniiksi ja jopa hurskaalta vaikuttavaan muotoon.
Joskus joku oma jalo piirre paljastuukin itsekkyydeksi tms, tällaisia asioita tarkoitan.
Tottakai jos on tappanut ihmisiä tajuaa että se on synti ja lopettaa sen muiden tappamisen mutta kaikki väärät teot ja asenteet eivät ole noin karkeita.
Meille annetaan kehoitus/käsky JATKUVASTI pyhittyä, ei Raamatussa sanota että kun ottaa Jeesuksen vastaan ei ihmisessä enää koskaan tule olemaan mitään syntisyyttä.
Uskonratkaisu on tärkeä, silti sen jälkeenkin tarvitsemme edelleen jatkuvasti Jeesusta taistelussamme oman sisimpämme kanssa.
Jesus Christ Saved Me from 27 Years of Homosexuality
David testifies to being saved from a homosexual lifestyle that consumed his life for 27 years. David was involved deep into the lifestyle and only by God's Grace was He set free and made new in Christ.
MP3: http://illbehonest.com/Jesus-Christ-S...
1 Corinthians 6:9 - Or do you not know that the unrighteous will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived: neither the sexually immoral, nor idolaters, nor adulterers, nor men who practice homosexuality,
I'll Be Honest
http://illbehonest.com
Tämä video sopii myös muille kuin homoseksuaaleille.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt. -- Joh. 3
Ihmiselle on annettu omatunto. Me tiedämme milloin teemme väärin ja milloin oikein. Syntinen ihminen tietää että tekee väärin mutta haluaa piilottaa sen kaikilta. Jumalalta mikään ei pysy piilossa.
Hän näkee mitä sinä salassa teet.
There is no god. Maybe sad, but true...
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
10. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. - Jaak.2
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:27"]
Aina se uskoontulo ei muuta ihmistä kertaheitolla vaan hän alkaa nähdä maailmaa ja itseään eri silmin kuin ennen.
[/quote]Uudestisyntynyt on kokonaan uusi luomus.
17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.-- 2 Kor. 5:17
Miksi et kerro oletko ollut kauan uskossa? Ja tajuatko että hiukan käytät Raamattua omien tarkoitusperiesi mukaisesti.
Pyhä Henki myös johdattaa kaikkeen totuuteen, siis johdattaa, ei räväytä (joskus räväyttääkin).
Lisäksi me saamme kasvaa hengellisessä elämässämme, alussa ymmärrämme ja puhumme kuin lapsi, myöhemmin ymmärrys lisääntyy ja näemme ja puhumme kuin aikuinen, Pyhän hengen vaikutuksesta.
Mutta hienoa jos koet että sinusta tuli kertaheitolla täydellinen ja vailla ainuttakaan vikaa, olet harvinaisuus. Onnellinen se seurakunta jossa vaikutat.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:08"]
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
10. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. - Jaak.2
[/quote]Ja mehän rikomme, halusimmepa tai emme. Eli emme mutta vajavaisia olemme pyhityksestä huolimatta siihen asti kunnes kirkkauteen pääsemme. Mutta siksi meillä on Jeesus.
Minäkin alan nyt ymmärtää mitä tarkoittaa ilmaisu raamatulla päähän. Ja miksi jotkut on sitä mieltä että uskovien kanssa ei voi keskustella. Vaikka uskova olen itsekin.
29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.-- Matt. 5
43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.-- Mark.9
Rakkaus, se on se sana. I say a little pray for you. Olet Isän suojeluksessa. Älä pelkää, hän ei sinua heitä <3 siunausta kaikille muillekin, jotka sitä toivovat. Ja hyvää yötä niille, jotka eivät siunauksista niin välitä :) saa laittaa muitakin rukouspyyntöjä, niin kannetaan niitä eteenpäin:)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:43"]
Jeesus ei kuule syntisten rukouksia jos he eivät käänny ja tee parannusta ja anna elämäänsä Jeesukselle. Oletko tullut uskoon ja käytkö seurakunnassa elätkö Raamatun mukaan?
[/quote]
"En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Jeesus
[/quote]Nimenomaan. Kuinka kukaan voisi edes tulla uskoon jos sitä ennen pitäisi tehdä parannus? Eiköhän se parannus ole seurausta uskoontulosta, eikä päinvastoin.
Taivaassa iloitaan enemmän yhdestä syntisestä joka tekee parannuksen kuin 99:stä hurskaasta jotka eivät parannusta tarvitse.
[/quote] Minulle kävi niin päin että kun eräs päivä tajusin kuinka väärin olen menetellyt ja elänyt; ts. tajusin syntisyyteni ts. tulin synnintuntoon, niin se laittoi huutamaan apua Jumalalta ja pyytämään syntejäni anteeksi Jeesukselta (joka kuoli ja kärsi ristillä rangaistuksen puolestani). Sitten myöhemmin olen asia kerrallaan työstänyt eri juttuja ja halunnut päästä ja oikeasti päässytkin eroon joistakin haitallisista jutuista (= parannus).