Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Laminaatit tummuneisiin etuhampaisiin. Ei niissä hampaissa hammaslääketieteellisesti mitään vikaa ollut, ainoastaan kosmeettisesti. Pitkä työttömyyteni loppui melkein heti kun olin ne hankkinut. Kyllä ulkonäkö vain vaikuttaa työllistymiseen. Enkä edes hommannut mitään jenkkivalkoista, vaan ihan omien muiden hampaiden väriset.
Terveellinen ja laadukas ruokavalio sekä sopiva ja säännöllinen ruokarytmi. Olen jättänyt kaikki turhat piilorasva- ja sokeripommit pois. Sitten voin silloin tällöin tietoisesti herkutella laadukkailla herkuilla. Ihmiset syö keskimäärin aika paljon kaikkea huonolaatuista höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venyttely! Venyttelen/teen joogaliikkeitä vähintään muutaman kerran viikossa ja jumit ovat poissa.
Ei minulla auta. Nytkin on hartiat jumissa, vaikka olin eilen tunnin joogassa. Venyttelen useamman kerran viikossa ja silti on ikuiset niska-hartiajumit. Ainoa hetki kun helpottaa, on kesäloma.
Ei venyttely kaikille ja kaikissa tilanteissa toimikaan. Mielestäni venyttelyn merkitystä on hieman liioiteltu. Monesti liike on paras lääke esim. juuri niska-hartiaseudun jumeihin.
Kuntosaliharjoittelun aloittaminen. Mieli ja keho ovat saaneet uutta ryhtiä ja puhtia. Olen nelikymppinen ja oloni on voimakkaampi kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
[quiote=Vierailija]Hampaiden oikomishoito., melkeinpä puhtaasti kosmeettisista syistä. Maksoi 5000 euroa. Itsekin sanon, mitä tässä ketjussa on toisteltu, eli "harmittaa vain, etten mennyt aiemmin".
Sama ja samat ajatukset. Hinta vielä korkeampi, mutta onneksi viimein menin.
Satsaus hyvään patjaan kannatti myös.
Samoin paluu nuoruuden harrastuksen pariin on antanut enemmän kuin uskalsin toivoakaan.
Sama täällä. Mulle tehtiin oikomishoito vuosina 2005-2009 ja lopuksi leukaleikkaus. Alaleukaa siirrettiin eteenpäin, että saatiin purenta kohdalleen. Noin 3000 euroa maksoi kaikkineen, mutta kyllä kannatti. Hampaat oli kyllä tosi vinossa sekä ylhäällä että alhaalla
Arjen parantaminen
Karsin tarpeettomaa, koti pysyy siistimpänä
Aloin sijoittamaan
Negatiiviset ihmiset pois
Päätös olla seurustelematta enään ikinä.
Vähähiilihydraattisen ruokavalion aloittaminen viisi vuotta sitten. Diabetes- ja ylipainogeeneistä huolimatta
pystyy syömään tämän ikäisenä (oon viiskymppinen) järkevän määrän ruokaa eikä liho. Päinvastoin, pöhötystä lähtenyt pois. Eikä oo diabetes puhjennut.
tinder gold, kun nykyinen mieheni teki myöhemmin vasta kiinnostavan tekstin
Olen suonut itselleni tilaa ja aikaa hyvällä omalla tunnolla! Olen neljän lapsen äiti ja eletään hektistä perhe-elämää ja olen ollut tottunut olemaan lapsien ja puolison saatavilla 24/7. Aloin nukkumaan omassa huoneessa yksin, ja vetäydyn sinne tunti pari ennen nukkumista. Se on aivan ihanaa kun kukaan ei puhu, koske tai pyydä tai herätä liikkeellä jne. Saa oikeasti ladattua akut yöllä ja on virkeenä seuraavana aamuna valmiina hommiin. :)
Viimeisten 4 vuoden aikana olen tehnyt monta muutosta elämääni, toki elämä muuttunut siinä mukana.
- lopetin ainejärjestöhommat opiskeluaikana. Kolme vuotta tuli pyörittyä erään yhdistyksen hallituksessa, sinä aikana tuli 10kg lisää painoa ja elämän tasapaino ihan hukassa, kun illat meni viinanhuuruisissa kissanristiäisissä. Lopettamisen jälkeen alkoholin käyttö väheni, söin säännöllisemmin ja nukuin paremmin. Tuo 10kg lähti alle kolmessa vuodessa pois.
- valmistuin yliopistosta. Em kohta oli yksi jarruttava tekijä, mutta myös ne opinnot itsessään kuormittivat. Nyt on parempi fiilis, vaikken sillä tutkinnolla olekaan vielä tehnyt juuri mitään (valmiuslaki tuli voimaan samana päivänä kun palautin gradun).
- töistä lähteminen. Olin yli 4 vuotta töissä samassa paikassa samaa työtä tehden, mutta sopparit olivat aina muutaman kuukauden määräaikaisia nollatuntisoppareita, mikä on aika laitonta, kun työtä kuitenkin oli jatkuvasti. Tätä tein siis opintojen ohessa ja niiden jälkeen. Jaksaminen oli koetuksella, kun yritti yhdistää työnteon ja opintojen loppuunsaattamisen. Pakokeinona toimi naimisiinmeno, raskaaksi tuleminen ja muutto toiselle paikkakunnalle miehen työn perässä.
Tupakoimattomuus
Terve hyvä ruokavalio
Siisti koti
Hyvyysopit
Rautainfuusio poisti vuosien uupumuksen kuin taikaiskusta. Olin ehtinyt jo unohtaa, miltä normaali vireystila tuntuu.
kokopäivätyöstä osa-aikatyöhön siirtyminen oli paras päätökseni ikinä
Vierailija kirjoitti:
Lyhensin työviikkoa neljään päivään. Pidennetty viikonloppu auttaa jaksamaan ja palautumaan fyysisesti raskaasta työstä.
Oon pitkään tätä miettinyt ja tekisin saman heti kun olisi taloudellisesti mahdollista.
Työ asiat kun meni pyllylleen niin päätin sitten käyttää lisääntynyttä vapaa aikaa kuntoiluun. Vuosi treenattu ihan huolella ja tulokseen olen oikein tyytyväinen.
Säännöllinen jooga ja alkoholittomuus
Vierailija kirjoitti:
Pitkä psykoterapia. Oli todella rankka kokemus, mutta koko elämä muuttui sen myötä, sitten lopulta, kun sain vihdoin asiat käsiteltyä.
Komppaan tätä. Vasta vuosi takana, mutta ymmärrän itseäni paljon paremmin ja olen enemmän autenttinen itseni.
Silmien laser-leikkaus. Ei laseja enää vuosiin!