Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunpoisto
Voiko mies poistattaa pallit samalla lailla niin ei olis koko ajan vaan pano mielessä?
Päivitäpä tietosi naisen fysiologiasta. Kohdunpoisto ei keskimäärin vähennä naisen panohaluja, voi päinvastoin jopa lisätä, jos kohdusta oli paljon vaivaa (eihän sitä muuten poistettaisikaan)
Aloitin opinnot. Rankkaa on työn ohessa, mutta jonain päivänä valmistun ja lähden nykyisestä työstä!
Kotiin olen ostanut kuntoiluvälineitä, joilla fiiliksen mukaan saa tehtyä monipuolisia lihaskuntoharjoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Triptyl-lääkitys vulvodyniaan vuosien kivusta kärsimisen jälkeen. Ihana elää kivusta vapaana.
Sain saman lääkityksen, mutta kroonisen suolistosairauden aiheuttamiin kipuihin. Vuosia ja taas vuosia olen selittänyt, pyytänyt ja anellut, että tehkää tälle jotain. Sitten yksi lääkäri ehdotti Triptyliä, että haluanko kokeilla.
En ymmärrä, miksi ihmisten annetaan elää kivuissa. Harkitsin jo katuhuumeiden hankkimista.
Aloitin lukemisen, joten en enää roiku iltatolkulla AV:lla.
Huonon parisuhteen lopettaminen.
Erosin toksisesta naisesta, olin vuoden ansiosidonnaisella.
Hoidin fysiikan ja psyykkeen kuntoon, hoidin ihmissuhteita, matkustelin ja käytin maltillisesti päihteitä ja "biletin".
Nyt on taas täynnä virtaa - opiskelen duunin ohessa toista tutkintoa ja muutenkin taloudellisesti ja ihmissuhteiden osalta positiivinen näkymä.
Säännölliset käynnit hammaslääkärillä.
Ihon kuivaharjaamisen aloittaminen. Tämä on tietysti yksilöllistä, mutta itse pääsin eroon jatkuvasti kylmistä jaloista ja käsistä tämän aloittamisen jälkeen. Myös ihon kunto on silminnähden parantunut ja esimerkiksi selässä vaivanneet finnit ovat kadonneet.
Anteeksiantaminen kaikille jotka ovat haavoittaneet tahallisesti tai tahattomasti. Kuormittaa tosi paljon jumittua katkeruuteen ja kaunaan. Avun tähän sain anteeksiantamiseen itse sain Jeesukselta, mutta myös terapiat yms voivat auttaa. Sen tajuaminen ettei ole tarpeellista kantaa muiden pahoja tekoja ja niiden seurauksia syyllisyytenä, ikäänkuin ne olisivat olleet oma moka. Oikeesti tämä on iso asia onnellisuuden kannalta. Olla vapaa syyllisyydestä, ja muiden jatkuvasta syyllistämisestä.
Auttaa myös perus suomalaisuuteen kuuluvassa tarpeettomassa häpeän kierteessä.
Vaihto pienempään (halvempaan) asuntoon, auton myyminen, shoppailun vähentäminen. Kaikki tämä mahdollisti siirtymisen osa-aikaiseen työhön. Nyt jää aikaa enemmän harrastuksille ja ihan puhtaaseen laiskotteluun. Lopetin vielä kaiken makean ja leivonnaisten syömisen, samalla ruokarytmini korjaantui eikä tee enää mieli herkutella.
Liityin takaisin kirkkoon, en ole kertonut kenellekään koska kaikenlainen henkisyys ei ole mitenkään trendikästä, etenkään tämä meidän ev. lut. seurakunta.
Uni, ravinto, liikunta ja tasapaino-> itsensä kuuntelu. Aikainen (06:00) ja aina käytössä oleva tasan samaan aikaan herääminen, ja aina lähes samaan aikaan nukkumaan meneminen. Illalla kaikki ruudut ensin himmeälle ja tunti ennen nukkumaan menoa kiinni. Puhelimen ym. langattomat verkot kiinni ennen unta. Säännöllinen ruokarytmi ja kunnolla kasviksia ja vain vähän sokereita. Päivittäinen sykettä nostava liikunta. Musiikin mukana jammailu ja fiilistely juuri sen musiikin mukana mitä juuri sillä hetkellä tarvitsee. Säännöllisesti myös paljon hiljaisuutta ja luontoa. Kylmähkön väriseen (4000k) ja tehokkaaseen valaistukseen satsaaminen aamuisin ja kotona ollessa päivällä, ja illalla himmeämpää ja lämmintä (2700k) valoa. Ruutujen katsominen selvästi aiempaa kauempaa säästyäkseni silmälaseilta.
Jättäydyin työttömäksi, lopetin yövalvomisen ja juon olutta vain päivällä.
Puttepossu kirjoitti:
Laihdutuslääke. Sen avulla vihdoinkin ruokavalioni on muuttunut täydellisen terveelliseksi ja kiloja on nyt pudonnut kymmenen. No 25 kg vielä pudotettavaa, mutta en epäile hetkeäkään ettenkö onnistuisi.
MInulla Saxenda, ainut mikä auttaa. Lähtöpaino 154 kiloa.
Lääkkeen avulla on lähtenyt 10 kiloa.
Varmaan monet sanoo, että väärin laihdutettu.
Resepti on toistaiseksi vuodeksi.
En ehkä uskalla mennä läskileikkaukseen, vaikka sitä on minulle suositeltu.
Ja sekinhän on "väärin laihdutettu".
MInä kyllä toivoisin, että ne ihmiset (seksuaalisesti minua lapsena hyväksikäyttäneet) pyytäisivät minulta anteeksi, eivätkä luistelisi asiasta sanomalla, että Jeesuspa on jo antanut anteeksi minulle pahat tekoni, tralla laa!
Joo ihan kiva, mutta entäs minä?
Vierailija kirjoitti:
MInä kyllä toivoisin, että ne ihmiset (seksuaalisesti minua lapsena hyväksikäyttäneet) pyytäisivät minulta anteeksi, eivätkä luistelisi asiasta sanomalla, että Jeesuspa on jo antanut anteeksi minulle pahat tekoni, tralla laa!
Joo ihan kiva, mutta entäs minä?
Siis tarkoitin, että Jeesus on antanut anteeksi näille hyväksikäyttäjille.
Silmien laserleikkaus, ei tarvitse enää silmälaseja.
Muutin Punavuoresta takaisin Espooseen. Itsemurhayksiö ei sopinut.. 26 neliötä vaihtui 64:ään omalla pikku pihalla rivarin päätyyn (tosin ei sovi kaikille,jos on tottunut lapsena kivikaupunkiin ,voi olla parempi muuttaa sinne takaisin heti kun kun sen tajuaa. X ei ymmärtänyt muuttaa, huonosti kävi. Sitä en toivo kenellekään.)