Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?

Vierailija
09.03.2022 |

Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!

Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.

Kommentit (958)

Vierailija
81/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen ja "helppo" konsti paransi elämänlaatua merkittävästi. Olen nyt monta kuukautta huolehtinut siitä, että nukun 7-8 tunnin yöunet, ja aina kun mahdollista, jopa vähän ylikin.

Olen vireämpi, liikunnallisempi, aktiivisempi, iloisempi, jaksan ajatustyötäkin paremmin ja myös paino on lähtenyt laskusuuntaan.

Ennen nukuin noin 6 tuntia arkisin ja pitkään (jopa 10-12h) viikonloppuna. Nykyään herään luonnostaan aikaisemmin viikonloppunakin ja on ihanaa, että vapaapäivät eivät enää hupene univajeen paikkaamiseen.

Suosittelen kirjaa Miksi nukumme (Matthew Walker) ja suosittelen myös nukkumista. En ollut tajunnutkaan, miten paljon jo pieni muutos vaikuttaa positiiviseen suuntaan.

Vierailija
82/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetanssi, kuvataiteet -kaikki luovat harrastukset, joissa joutuu vähän pähkäilemään ja voi ilmaista itseään. Olen jo aamusta asti täpinöissäni, jos illalla on harrastuksia luvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilääke vihdoin sain nukuttua 8h putkeen.

Vierailija
84/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikonit rintoihin. Lisäsi itsetuntoani ja tyytyväisyyttä omaan kehooni huomattavasti.

Vierailija
85/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettaminen. Sillä on ollut pelkästään hyviä vaikutuksia. Ainoastaan se harmittaa, että en tehnyt sitä jo aiemmin.

Minä taas en ole huomannut yhtään mitään vaikutuksia tupakoinnin lopettamisesta, edes rahaa ei jää säästöön sen enempää kuin ennenkään. 

Ai, minusta siinä on niin paljon hyviä puolia! :D Tuoksun nykyään aina hyvälle, iho on kauniimpi, hampaat valkoiset, verenpaine ihanteellinen ja olo muutenkin kaikin puolin parempi ja rennompi. Hajuaisti on myös parempi, samoin makuaisti. Eikä tarvitse olla riippuvainen mistään, tai miettiä, milloin pääsee röökille. Saatikka lähteä jonnekin pakkaseen tai sateeseen värjöttelemään sen röökin ajaksi.

Joskus huvikseni lasken, kuinka paljon rahaa olen savuttomana säästänyt esim. vuodessa, ja sitten törsään sen johonkin ihanaan hemmotteluun, matkaan tms.

-sama

MInun täytyy kyllä olla samaa mieltä siitä että en huomannut mitään eroa voinnissa tai hajuaistissa tai rahanmenossa kun lopetin. Kiistatta sillä on terveysvaikutuksensa, lisäksi tuota en koskaan tullut ajatelleeksi että olen varmaan haissut pahalle aiemmin. Nyt tuoksuu vain hienoinen hajusteen tuoksu :D Pidin tupakoinnista, mutta loistopäätöshän se oli lopettaa.

Vierailija
86/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaharjoittelu

Vierailija
87/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettaminen, opiskelu, kylpyammeen hankkiminen, hieronnassa ja erilaisissa hoidoissa käyminen.

Vierailija
88/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjevene. Siis sukulainen möi tonnilla sellaisen pikku purkkarin, ja huimapäisyyttäni ostin. No, piti pyytää sukulaiselta muutama opetuskerta. Purjehdus on kuitenkin mahtavaa ja jo keväällä alkava köysien, purjeiden ja veneen huolto on loistavaa, etenkin kun vene on pieni ja työn määrä olematon. Isolla veneillä olen ollut gastaamassa, ihan kiva jos haluaa kauas. Mutta ei minun juttu.

Vierailija
89/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja.Jää aikaa lapselle enemmän. Toinen on hieroja kerran kk....

Vierailija
90/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 76 kirjoitti:

Voimaharjoittelu

Salikortti muutti minunkin elämäni hyvällä tavalla. Enkä ole mikään sali-intoilija, vaan pikemminkin opin viihtymään salilla. Hyvä olo jälkeenpäin. Salilla käyminen on laji joka antaa parhaan kehityksen heti aloittamisen jälkeen. Lihakset kasvavat luonnolliseen mittaansa heti ensi kuukausien aikana. Jatkaessa tekniikka paranee ja kilomäärät lisääntyvät, mutta kroppa muuttuu alkuvauhdin jälkeen aika hitaasti. Huolellisuus ja maltti pitää olla mukana tai ennenpitkää jotain särkyy.

Vierailija
91/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen sauvakävely. Joku voi pitää mummojen harrastuksena tai minua mummomaisena, nelikymppinen kun olen. Olen vakuuttunut sen terveysvaikutuksista. Jos ei muuta niin ainakin raitista ilmaa

Vierailija
92/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutusleikkaus.

Vierailija
93/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 34 vuotias, tässä muutamia, joihin olen tyytyväinen ja jotka olen kokenut erittäin hyödyllisiksi! :) 

-1. Vitamiinien lisääminen ruokavalioon

2.  Maidoton, kananmunaton ja gluteeniton ruokavalio (koskaan elämässäni kehoni ei ole voinut yhtä hyvin, iho -ja suolioireet ovat ikävä muiston vain!)

3. Osteopaatilla käyminen (jos siis tulee jotain reistailuja--> osteopaatille, EI lääkäriin!)

Toivoisin, että saisin vielä parannettua unitottumuksiani ja saisin nukuttua ja levättyä paremmin.

Vierailija
94/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa nyt vähän kielteiseltä, mutta kyllä se ero miehestä oli. Sen jälkeen loppui sydänoireet, unen laatu parani ja uupumus hellitti. Eksä oli epäterveellistä seuraa.

Sama täällä. Laajennan sitä vain vielä siihen, että kaikkien negatiivisten ihmissuhteiden poistaminen omasta elämästä.

Vierailija
95/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin ja tupakoinnin lopettaminen. Minulle iski kyllä sen jälkeen joku aikuisiän akne että en ole vielä päässyt nauttimaan paremmasta ihosta, mutta muuten KAIKKI on parempaa. :)

Vierailija
96/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin vihdoinkin pistää oman kokonaisvaltainen hyvinvointini. Käytännössä tämä tarkoittaa enemmän liikuntaa, terveellistä ruokaa, hyviä yöunia. Nyt jo näkyy tuloksia, kolmessa kuukaudessa kiloja on lähtenyt noin 7 kiloa. Toiseksi, päätin myös viivästyttää valmistumistani varhaiskasvatuksen kandiksi. Elämä ei ole aina niin suoraviivaista, eikä sitä voi etukäteen kirjoittaa. Valmistun siis syksyllä, ja sen jälkeen teen töitä ennen maisteriopintojen aloittamista. En tosin tiedä, että mihin maisteriohjelmaan haen. Tällä hetkellä vaihtoehtoina olisi aineen - tai luokanopettajan koulutus, tai opinto-ohjaajan väylä. Vaikka tykkään tehdä lasten kanssa töitä, en silti näe itseäni tekemässä työuraa päiväkodissa, mutta koen että en ole opiskellut mitään turhaan, näistä opinnoista on paljon hyötyä myös tulevaisuudessa. 

Vierailija
97/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttely! Venyttelen/teen joogaliikkeitä vähintään muutaman kerran viikossa ja jumit ovat poissa.

Vierailija
98/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien treenivälineiden hankkiminen kotiin. Treenimotivaatio on aivan uudella tasolla, kun ei tarvitse mennä salille ihmispaljouteen. Tuloksetkin ovat sen mukaiset. Erityisesti levytankosarjan hankkiminen oli hyvä päätös.

Vierailija
99/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettaminen. Sillä on ollut pelkästään hyviä vaikutuksia. Ainoastaan se harmittaa, että en tehnyt sitä jo aiemmin.

Minä taas en ole huomannut yhtään mitään vaikutuksia tupakoinnin lopettamisesta, edes rahaa ei jää säästöön sen enempää kuin ennenkään. 

Laita se säästöön. Ei se sinne itsekseen mene.

Vierailija
100/958 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten välttely. Ihan tutkitusti nainen voi paremmin ilman miestä elinpiirissään. Ei seksin ruinausta, esineellistämistä, jatkuvaa kiusaamista ja häpäisyä. Huomaa eron heteronaisiin, jotka on sairaalloisen masentuneita, it*etuhoisia ja aivan psyykeensä menettäneitä. Elävät jatkuvan pelon ja vä*ivallan uhan alla. Ei tarvitse minun kestää sovinismia, ahdistelua ja jatkuvaa "vitsailua" joka heijastaa miesten oikeita vihamielisiä asenteita naisia kohtaan.

Tunnen monta lesboa, joitten elämä on yhtä helvettiä kumppaninsa takia. suo siellä vetelä täällä.