Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Vierailija kirjoitti:
Miesten välttely. Ihan tutkitusti nainen voi paremmin ilman miestä elinpiirissään. Ei seksin ruinausta, esineellistämistä, jatkuvaa kiusaamista ja häpäisyä. Huomaa eron heteronaisiin, jotka on sairaalloisen masentuneita, it*etuhoisia ja aivan psyykeensä menettäneitä. Elävät jatkuvan pelon ja vä*ivallan uhan alla. Ei tarvitse minun kestää sovinismia, ahdistelua ja jatkuvaa "vitsailua" joka heijastaa miesten oikeita vihamielisiä asenteita naisia kohtaan.
Mikä ihmeen juttu tämä on? Missä ne semmoiset tutkimukset ovat?
Ei mun mies ruinaa seksiä (jos joku ruinaa, niin minä), esineellistä, kiusaa, häpäise, pelota, uhkaa väkivallalla tai ole vihamielinen. Enkä minä ole psyykettäni menettänyt tai masentunut. Jos sulla on ollut noin, niin olisi kyllä kannattanut vähän miettiä omaakin panostusta tilanteeseen, jos tuollaisten miesten seuraan jopa toistamiseen päätyy.
Itse olen ennen nykyistä suhdettani seurustellut n. 10 v naisen kanssa ja nähnyt hyvin pitkältä ajalta, mitä ovat lesbosuhteet ja kaikki ei-heterosuhteet. Kyllä sitä draamaa ja ongelmia on monin verroin enemmän niissä piireissä kuin heteroiden keskuudessa. Ikinä en takas vaihtaisi kun kerran olen eroon päässyt, en mitenkään jaksaisi enää sitä kaikkea draamaa, tappelua ja selkäänpuukottamista ym.
Kun muutin vuokralle omakotitaloon, pääsin kerros -ja rivitalo kierteestä pois, ei enään seinänaapureiden melua joka vaikutti omaan elämän rytmiin.
Ulkomaan asunnon osto,olen siitä niin kiitollinen tänä aikana.
Tupakanpolton lopettaminen. Ainoastaan positiivisia vaikutuksia ollut tällä.
Alkoholinkäytön lopettaminen. Taas sama juttu, eli ainoastaan positiivisia vaikutuksia ollut tällä.
Painon pudottaminen 40 kiloa. Tälläkin on ollut ainoastaan positiivisia vaikutuksia jos nyt mukaan ei lasketa koko vaatekaapin uusimisprosessia johon meni useampi tuhat euroa rahaa.
Myrkyllisten ihmisten poistaminen elämästä. Tällä on ollut myös negatiivisia vaikutuksia, en ole saanut luotua terveitä ihmissuhteita tilalle joten nykyään olen sellaisessa sosiaalisessa tyhjiössä ikään kuin.
Psykoterapiassa käyminen. Terapiaprosessi on ollut omalla kohdallani helvetin vaikea prosessi, mutta ehdottomasti kannattava kuitenkin. En olisi voinut jäädä menneisyyteen kiinni.
AAL vertaistukiryhmässä käyminen. Kahdeksan vuotta nyt käynyt, suositteluni. Ei ole helppo ohjelma, mutta sitäkin kannattavampi.
Uskoontulo, eli nykyään uskon Jumalaan sellaisena kuin sen itse käsitän. Auttanut todella paljon monella tavalla, yksi parhaimpia tekojani elämän aikana.
Pääsin muuttamaan pois alivuokralaisasunnosta.
Miesten välttely, työttömyys, lääkärissä käynnin lopettaminen.
Ensin ero miehestä.
Sitten eroon töistä (eläkkeelle).
Sitten ero 20 kilosta kun Koronan aikana aloin nukkua pitkään ja kokata ja syödä terveellisesti.
Elämä on nyt juhlaa.
Liian kuormittavasta työyhteisöstä irtisanoutuminen. Siellä oli mm.pomo, joka ei välittänyt työntekijöiden turvallisuudesta tai muista oikeuksista.
Töiden jälkeinen kuntoilu etätyöaikana. Pääsee irti työasioista ja kunto kasvaa.
Liikunta. Vaikuttaa myönteisesti aina.
Omien tarpeiden tunnistaminen ja kunnioittaminen. Minulla on aistiyliherkkyys ja tarvitsen paljon rauhaa ja yksinoloa, tätä nykyä sallin sen itselleni enkä yritä vain pärjätä supersosiaalisen adhd-diagnosoidun mieheni elämäntyylissä. Toinen hyvä teko itselleni oli vuosia sitten näön laserleikkaus jolla pääsin piilareista ja rilleistä eroon, nyt tosin ikänäkö tuonut rillit osittain takaisin.
En ole juonut/tupakoinut. En niin kertaakaan. Rahan hukkaa ei noista ole siten muodostunut.
Hampaiden oikomishoito., melkeinpä puhtaasti kosmeettisista syistä. Maksoi 5000 euroa. Itsekin sanon, mitä tässä ketjussa on toisteltu, eli "harmittaa vain, etten mennyt aiemmin".
Sijoitukset lihallisiin iloihin. Mm. maksullinen Tinder.