Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?

Vierailija
09.03.2022 |

Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!

Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.

Kommentit (958)

Vierailija
741/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun jaksaisi liikkua säännöllisesti ja syödä normaalia kotiruokaa. Olo omasta itsestä on niin paljon parempi silloin. Tällä hetkellä en ole liikkunut aikoihin ja olen syönyt mitä sattuu, maha ei toimi, uni ei ole laadukasta ja koko ajan väsyttää. Voi kunpa saisi taas niskasta kiinni.

Vierailija
742/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lähes 40v ns paskaduunissa. Palkkaahan siitä sai,mutta muuta mukavaa muisteltavaa ei oikeen jääny. Jättäydyin pois ko työstä. Enkä ole hetkeäkään katunut! Päinvastoin! Elämänlaatu on parantunut huomattavasti!

Ihan on omaa tyhmyyttä jos 40v tekee paskaduunia!! Haloo!!

Itse olen useasti vaihtanut alaa, aina palkka ja olo parani, nyt todella mieluinen työ.

"minä minä, minäminäminä... koska MINÄ tein näin ja joka toisin tekee, on tyhmä... " Mutta huomasitko, että tyhmänä pitämäsi viisastui viimein ja jätti työnsä. Sinä et ole tainnut minäminätaudista parantua ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ero narsistisesta miehestä. Sitten tapasin nykyisen, ihanan ja rakastettavan miehen. Yhdessä oltu nyt 28 vuotta. Muutama vuosi sitten jäin eläkkeelle, vaikka olisin voinut vielä jatkaa, mutta ahdistava työpaikka ja siellä yksi työkaveri saivat tekemään päätöksen eläkkeestä.

Aloitin uuden taideharrastuksen ja hankin koiran. Nyt on elämä mallillaan.

Vierailija
744/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Personal Trainerin palvelusten käyttäminen aina silloin, kun sellainen on ollut. Olen siis ottanut aina välillä pätkän. Toki pitää olla itselle sopiva pt, kaikki ei sovi yhteen.

Turhaa rahan menoa! Kuntoile itse niin säästät nekin ropoaet johonkin muuhun. Säälittävää ne, jotka uusavuttomat alkavat rehkimään pt:n piiskaamana. Netti on täynnä treeniohjelmia ja ohjeita.

Sinullahan onkin positiivinen asenne toisten ratkaisuihin :D Miten se tarkalleen ottaen sinulle kuuluu, miten kukanenkin roposensa käyttää? 

Vierailija
745/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisen lopettaminen ja säännöllisen liikkumisen aloittaminen uudelleen. 

Vierailija
746/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta luopuminen. Olin omaksunut jonkinlaisen masentuneen identiteetin, ja pelkäsin etten ole mitään, ellen ole masentunut. Kuinka väärässä olinkaan! Kun päätin alkaa ottaa elämän vastaan uhriutumatta, sain aivan uudenlaista voimaa, itseluottamusta ja energiaa. Monta hyvää asiaa on seurannut näistä. 

Vierailija
747/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä palasin taas elävien kirjoihin, kun aloitin omatoimisesti raudan syömisen. Lääkärien mielestä ferritiiniarvo oli tietysti ok, joten se ei heidän mielestään selittänyt mitään oireita. Kolmen kuukauden rautakuurin päästä migreenit, jännityspäänsäryt ja kammottavat kallonpohjan ja hartioiden jumit vain katosivat, samoin lihasten voimattomuus ja nykimiset sekä vatsavaivat. Onneksi kuuntelin itseäni enkä lääkäreitä. On ihanaa, kun ei väsytä ja masenna koko ajan. Luulin aiemmin, että aikuisuuteen vain kuuluu se, että on koko ajan tosi kurja olo. Nyt on myös helpompi pitää itsestä muutenkin huolta, kun taas jaksaa.

Suomessa ferritiiniarvot on jostain syystä ihan päin sitä itseään. Arvo 15 on naiselle sopiva, kun WHO:n suositus naiselle on 30 MINIMISSÄÄN. Suositus kaikille on ferritiiniarvo 100. Se on vasta normaali.

Itselläni on ferritiini 14 sekä krooninen anemia, ja mikään tarpeeksi vahva rautalisä ei sovi minulle. Elän tietoisena siitä, että en välttämättä koskaan parane ja että EN ole laiska, kun en jaksa asioita samoin kuin muut. Ajattelin ennen, että olen laiska tai vaan huonossa kunnossa, tai muuten vaan sairas esim. ADHD tai  vastaavaa.

Tämä tulee myöhässä, mutta itselläni raudanpuutteeseen auttoi floravital. Mitkään rautatabletit eivät imeytyneen, vaan vatsa oli koko ajan vesiripulilla. Vasta luontaishoitajan vihjaus floravitalista ja siihen satsaaminen, nosti rauta-arvot yli 100 ja muutaman pullollisen jälkeen normiarvoihin.

Vierailija
748/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roboimuri

Laadukas sänky + tyynyt

Lenkkeilyharrastuksen aloittaminen

Vierailija
749/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappiollisen liiketoiminnan lopettaminen, firman pistäminen pöytälaatikkoon jo 2019 ja sen myötä 60-70h viikot loppui. Teen töitä enää 30h/vk.

Yrityksen pyörittäminen oli mahtavaa ja tykkäsin työstäni. Mutta sitten kun alkoi suuret vaikeudet, se imi voimani pois täysin. Lisäksi toinen työni imi myös pahasti mehut. Vaihdoin sitäkin hommaa ja energiani palasi!

Tän päälle makasin koko korona-ajan viikonloput sohvalla ja katsoin sarjoja, mulla oli bisnesuupuminen. Olin ihan naatti.

Nyt 2,5v levon jälkeen olen kunnossa! Oon tehnyt 30h viikkoja koko ajan, työkykyni on säilynyt.

Kyllä vei kauan aikaa, että voimat palasi.

Mulla meni kolme vuotta, että voimat palasi opetettuani 39 vuotta alakoulussa. Öisin en saanut nukuttua, oli kaikenlaista sairautta. Nyt olen levännyt kolme vuotta, ollut vain. Nukkunut pitkiä öitä. Vähän lueskellut ja tehnyt käsitöitä. Edes ulos en jaksanut lähteä. Mutta nyt alkaa elämä palata, jaksan tehdä kotitöitä, käydä kaupassa, jutella rakkaitteni kanssa. Olin työelämäuupunut.

Mulla sama, hoitotyötä (kolmivuorotyö) yli 40 vuotta ja jatkuva väsymys. Kolme vuotta sitten jäin eläkkeelle ja keräsin voimia. Nyt jaksan lenkkeillä ja pitää itsestäni huolta. Olin myös työelämäuupunut.

Vierailija
750/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kokeillut, mutta luultavasti avioero.

Vierailija
751/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa juomalla tukahduttaa elämisen ja olemisen tuskaa, joka € auttaa

Vierailija
752/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointini parani kun aloin aktiivisesti "hoitaa" itseäni, muiden arvostelun ja kritisoinnin sijaan. Huolehdin unestani ja palautumisesta. Olen elvyttänyt vuosien takaisia harrastuksia ja asioita jotka tuovat iloa elämääni. Vielä on kesken muiden miellyttämisen lopettaminen mutta kun se ajoittain sujuu paremmin olen parempi versio itsestäni myös läheisilleni. Pystyn olemaan sen ansiosta myös myötätuntoisempi kun osaan olla ottamatta itseeni esim puolisoni kiukkua. Toisinsanoen käänsin katseeni ongelmista mahdollisuuksiin ja syyllisten etsimisestä itseni tukena olemiseen. Ehkä useimmille ihan tavallista elämää, mutta minä olen vasta nyt aikuisiällä oppinut arvostamaan omaa itseäni ja elämää erillisenä läheisten elämistä.

Vierailija
753/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viime vuonna eläkkeelle ja hankin kaksi koiraa. Koirille autoon turvavaljaat ja olemme puolison ja koirien kanssa reissanneet ympäri Suomen. Yllättävän moneen mökkiin ja hotelliin voi koiran ottaa. Lenkkeilyä tulee kolme kertaa päivässä, kroppa kiittää ja uni maistuu.

Vierailija
754/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Iso omenassa käymisen. Ei tarvitse enää pelätä kuolemaa.

Vierailija
755/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksuharrastus.

Kiinteydyin silmissä ja lenkin jälkeen olo upea.

Jätin myös huonon kaverin.

Kevyempi olo.

M27

Vierailija
756/958 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteetön elämä, säännölliset elämäntavat ja omasta autosta luopuminen.

Vierailija
757/958 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Askelmittari. En voinut kuvitellakaan, miten paljon se kannustaa ja palkitsee. Ja koska ystävilläni on myös askelmittarit, niin olemme samalla aaltopituudella. Kaikkiin menoihin kuuluu askelia. Ja kannattaa ostaa laadukas. Lasken myös joka päivä keskiarvon, jota pyrin hienoiseltaan nostamaan. Ja tätä härveliä ei voi paikantaa, eikä seurata.

Vierailija
758/958 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köysi kaulan ympäri, aah sitä ihanuutta kun ikuinen köyhyys on vihdoin takana.

Vierailija
759/958 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjatut liikuntatunnit. 

Vierailija
760/958 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä patja ja laadukkaat vuodevaatteet. Untuvapeitto ja perkaalilakanat olivat erinomainen ostos!

Edelliseen liittyen riittävä uni. Illalla ajoissa nukkumaan, jotta ehtii nukkua tarpeeksi. Minulla kahdeksan tuntia on sopiva määrä unta.

Harrastukset, varsinkin säännöllinen ja tarpeeksi monipuolinen liikunta. Piristää kehoa ja mieltä.

Hyvä ja terveellinen ruoka. Nykyään jopa nautin ruuanlaitosta ja uusien juttujen kokeilemisesta, kun aiemmin ruuanlaitto oli välttämätön paha.

Alkoholittomuus. 

Puhelin pois sängyn lähettyviltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi