Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Kurinalainen kasvojen puhdistus ja rasvaus aamuin illoin ja auringolta suojautuminen. 40-vuotiaana saan valehtelematta paljon kehua ihostani ja nuorekkuudesta. Rasvat ja seerumit eivät ole mitään ökykalliita vaan ihan mm. peruslumenea. Toki terveellinen elämäntapa auttaa myös.
Fyysikko Maharishi Mahesh Yogin gurultaan, Himaalajan juurella sijaitsevan Jyotir MaTha -luostarin suurin piirtein paavia vastaavalta Shankaraacaaryalta oppiman ja länsimaiseen kulttuuriin sopivaksi muokkaaman Transsendenttisen Meditaation® oppiminen joskus 1977. Sitä ennen olin kerran lähes hengen vieneen viikonloppujyyppäämisen vankka kannattaja. Nykyään jo esim. kossupullon ajatteleminenkin lievästi etoo...
Ei toki vkl viina ja kalja lakannut heti kiinnostamasta; taisi siihen mennä peräti useampi vuosi, jos oikein vielä muistan näin 1950 syntyneenä pojankloppina...
Nainen-64 kirjoitti:
Pudotin 80 kiloa "turhaa painoa" sinkkuna voin henkisesti paljon paremmin kuin miehen kynnysmattona. Sain itsetuntoni takaisin.
Parempi onkin varmasti kaikkien kannalta pysyä sinkkuna, jos ei kykene tasapainoisiin ihmissuhteisiin.
Ulkomaille muutto
Tunsin aina oloni vieraaksi ja oudoksi
Paras juttu on että muutin naapureiden ulottumattomiin maalle
Alkoholinkäytön radikaali vähentäminen pari vuotta sitten. Entinen "rentouttava" tissuttelu vei unesta laadun ja toi mukanaan ahdistuksen. Nykyään en juo kuin ehkä kerran-pari vuodessa ja olen nuorentunut 10 vuotta.
Nukkuminen, milloin vain tuntuisi väsyttävän. Se on kuin nuori mies panisi rahaa pankkiin. Siis pieniä nokosia otan aina tilaisuuden tullen.
Säännöllinen rukoileminen kotimatkalla bussissa. Noin tunti kauniita maisemia ja keskustelua Jumalan kanssa. Vaikka elämä on tuonut eteeni vaikeuksia, täyttää mielen syvä kiitollisuus. Nukun nykyisin todella hyvin ja pystyn antamaan anteeksi vaikeille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen rukoileminen kotimatkalla bussissa. Noin tunti kauniita maisemia ja keskustelua Jumalan kanssa. Vaikka elämä on tuonut eteeni vaikeuksia, täyttää mielen syvä kiitollisuus. Nukun nykyisin todella hyvin ja pystyn antamaan anteeksi vaikeille ihmisille.
Tästä tuli mieleen, että tykkään kiitollisuuspäiväkirjan pidosta. Ihanaa illalla miettiä viimeiseksi päivän mukavia kohtia ja kirjoittaa ne ylös ja käydä sitten unille.
Kännykän käytön lopettaminen joka ilta kello 21:00.
Viikottainen huorissakäynti. Olen todella paljon rennompi ja hyväntuulisempi. Lisäksi pääsen arjessani vähemmällä, kun ei enää kiinnosta tanssia naisten pillin mukaan vaan toimin kuten itseäni huvittaa.
Somen hylkääminen. En käytä edes WhatsAppia koska Meta omistaa sen.
Alkoholittomuus, somettomuus, terve itsekkyys ja riittävä uni.
Vierailija kirjoitti:
Ero. No woman, no cry.
Tiedoksi sinulle ja muillekin, että Bob Marley lauloi "No woman nuh cry", mikä jamaikan Patois-englannista standardienglannille käännettynä tarkoittaa "Please woman, don't cry". Voitte vaikka tarkistaa asian googlesta, jos ette minua, Jamaikan kävijää ja reggae-musiikin rakastajaa usko.
Mutta vastauksena Ap:n kysymykseen: omaa hyvinvointiani on merkittävästi edistänyt avantouinnin aloittaminen. Avanto ja sauna ovat minun keinojani latautua talvella. Näiden yhdistelmä todella rentouttaa, vaikka valitsisin kyllä mielummin ikuisen kesän. Suomen oloissa avanto on kuitenkin merkittävä hyvinvointilisä.
Avioero