Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos naapuri kerrostalossa ei koskaan tervehdi, niin jatkatteko tervehtimistä?

Vierailija
08.01.2024 |

Olen tottunut, että on kohteliasta tervehtiä naapureita rappukäytävässä ja että muutkin tekevät niin. Pari kuukautta sitten naapuriin kuitenkin muutti pari nuorehkoa miestä, jotka eivät koskaan tervehdi, eivät edes vastaa silloin kuin tervehdin heitä.

Nyt en sitten enää viitsi tervehtiä. Juuri tulin töistä kotiin ja rappukäytävässä toinen heistä tuli vastaan. Tuijotti töykeästi eikä sanonut mitään enkä itsekään enää viitsinyt vaivaantua, kävelin vain ohi puhumatta mitään tai huomioimatta mitenkään. Koska tuntuu vain niin typerältä tervehtiä toistuvasti jos toinen ei koskaan tee samoin.

Miten te toimitte vastaavissa tilanteissa? Jatkatteko tervehtimistä vaikka toinen ei vastaa eikä koskaan tervehdi vai jätätte vain koko asian? Mielellään sitä olisi kohteliaissa väleissä naapureiden kanssa mutta ei sitä yksinään voi kaikkea jos toiset eivät toimi yleisten käyttäytymissääntöjen mukaan. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan maailman tappiin tai kunnes Helvetti jäätyy...

Vierailija
2/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin muutamaan otteeseen, mutta jos hän ei reagoi asiaan ollenkaan, voi olla parempi olla tervehtimättä ja antaa hänelle tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri ei moikannut koska oli seksuaalisesti kiinnostunut minusta ja hämmentyi aina kun moikkasin ja hymyilin. Lopulta päädyttiin häkkivarastoon vähän ding ding ja ollaan siitä lähtien oltu parisuhteessa. Asutaan nyt yhdessä ja meillä on toinen lapsi tulossa.

Vierailija
4/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin tervehtimättä.

Vierailija
5/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatka tai tee väkisin mitään. Toki sattumalta voi sanoa moi jos kovin lähekkäin kohtaa. Naapurin poikamies oli hymyirvistyksessä aika pelottavan näköinen, se joka ei puhu koskaan mitään. Olin just käytävässä kellarissa ja näkyy hissille. Eräs pappa oli menossa hissiin just silloin ja ihmettelin miksi ynisee itsekseen ääniharjoitteita, mutta ilmeisesti ne kaksi tervehtivät toisiaan.

Vierailija
6/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun ei ole koskaan tullut tuollaista tilannetta vastaan.

Vierailija
7/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se olisi epäkohteliasta.

Jos toinen näyttää, ettei halua tervehtiä, en halua saattaa häntä epämukavaan tilanteeseen, vaan sujahdan ohi kuten hänkin mitään sanomatta.

Vierailija
8/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen naapuri, joka tuijotti vain kun tervehdin tai pidin ovea auki yms. Lopetin tervehtimisen, kun ajattelin hänen haluavan olla rauhassa. En myöskään vaivautunut enää katsomaan häneen päinkään vaikka tuli käytävässä useamman kerran viikossa vastaan.

Vierailija
9/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa miksi joku ei viitsi tervehtiä naapureita? Eihän se tarkoita mitään eikä vaadi mitään enempää kuin sen "hei" tai nyökkäyksen. On vain tavallisia käytöstapoja.

ap

Vierailija
10/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittäviä, epäkohteliasta moukkia! Meillä on talossa samanlaisia. Tervehdin korostetun kovalla äänellä.

Vierailija
11/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittäviä, epäkohteliasta moukkia! Meillä on talossa samanlaisia. Tervehdin korostetun kovalla äänellä.

Oikein. Tervehdystä voi käyttää myös hyvinsuunnattuna kaupunkisosiaalisena moitteena. Oppiipa olemaan.

Vierailija
12/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin mykkää naapuria sitkeästi pari vuotta. Sitten lopulta, eräänä päivänä hän tervehti iloisesti takaisin ja muutti pous parin kuukauden jälkeen.

Vierailija
13/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pysyä etäisenä jos tervehtii alkaa talon asioiden selittely ja naapureista valittaminen asiat käännetään niin että minäkin olen sitä mieltä. koronasta oli se hyöty kun sanoi pahemmin iholle änkeville juoruakoille minulla on korona pysyivät loitolla.

Vierailija
14/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää mykät myrtyt on varmaan sellaisia jotka kuvittelee jokaisen interaktion ihmisen kanssa tarkoittavan jotain vakavaa. Eivät vietä kauheasti aikaansa ihmisten parissa ja ovat kehittäneet omat kuvitelmansa miten maailma pyöriii.

Vierailija
15/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Tervehdystä voi käyttää myös hyvinsuunnattuna kaupunkisosiaalisena moitteena. Oppiipa olemaan.

V*tun juntti!

Vierailija
16/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*tun juntti!

Päivää.

Vierailija
17/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri pitää itseään niin tärkeänä, ettei alennu tervehtimään, ei kertaakaan, vaikka oltu naapureina vuosikymmeniä. Ei kannata tervehtiä muutaman kerran jälkeen, jos niihin ei vastata, katsoo vain muualle ohittaessaan.

Vierailija
18/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on johtunut siitä, että olen muuttanut taloyhtiöstä jossa ei ole tapana tervehtiä. Kokemukseni mukaan lähiöissä ei tervehditä, muualla kyllä. Niinpä yritän alkuun aina selvittää esim. hymyilemällä naapurille vähän ja katsoa että tervehtiikö, että mikä on talon tapa.

Vierailija
19/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tervehtimättömillä on jotain PAHASTI pielessä. Yksikin kiemurtelee ja pälyilee, kun häntä tervehtii. Toinen ynähtelee jotain käsittämätöntä ja näyttää pelästyneeltä.

Loput talon 50 asukasta tervehtivät normaalisti.

Vierailija
20/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tervehdi naapureitani enkä muitakaan jotka tässä rapussa ramppaa enkä ole tippaakaan kiinnostunut heidän tervehdyksistään. Haluan olla heiltä rauhassa ja he saavat olla minulta aivan rauhassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan