Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töiden lopettaminen, koska pääsi eroon väkivaltaisuuksista ja on aikaa elää terveellisesti. Olin vakavan väkivallan kohteena kaikkialla ja sen saaminen loppumaan millä tahansa keinoilla kannatti kaikkein eniten elämässäni, koska nykyään olen kuin uusi ihminen ja olisin seuraavaksi jo kuollut. Välien katkominen em. väkivallan toteuttajiin ja mahdollistajiin. Seuraava teko on maasta lähteminen johtuen noista kokemuksista. Valtio ei auttanut koskaan mitenkään vaan päinvastoin. Sairaalaankaan ei voinut edes alaikäisenä mennä ilman, että pahoinpidellään kesken leikkauksesta toipumisen. Suomi on täynnä näitä valkokauluspsykopaatteja ja tähän organisoituneeseen rikollisuuteen liittyen täällä on ainakin yksi ketju menossa.
Sekavaa settiä tämä kirjoitus!
Okei, eli sua on pahoinpidelty jatkuvasti ja kaikkialla eikä kukaan ole puuttunut asiaan?
Kuka sut pahoinpiteli sairaalassa?
Kuulostaa hyvin harhaiselta.
Kunnon sängyn osto ja näin ollen uneen santsaaminen. Ehkä jo mainittukin täällä, mutten jaksanut lukea tuhat ja yhden katkeran yksinhuoltajan itkuvirttä.
Kalorilaskuri appi (auttoi pudottamaan 10kg painoa vuoden sisällä)
Kalliit juoksulenkkarit
Seerumi iholle ja muutenkin satsaus rasvoihin (en uskonut näihin ennen mutta sitten päätin kokeilla ja huonon näköinen iho hehkuu ja on parempi kuin ikinä)
Moni asia on tuonut iloa ja voimia elämässä (liikunta, jooga taideharrastukset ym). Mutta on ollut hetkiä ettei omat valinnat ja tekeminen riitä.
Olen joutunut elämän kolhujen takia käymään terapiassa ja sain reseptin serotoniinin käyttöön. Se oli kerralla helpotus. Olen kova stressaantumaan ja aina ollu itkuherkkä. Monilla on käsitys, että mielialalääkkeet tekevät höperöksi, mutta minulle kävi niin että ajatukset ovat selkeämmät ja minulla on tasaisempi olo. Sitä ehdottanut sairaanhoitaja ja lääkäri kertoivat, että Suomessa on suorastaan meille ominaista että on serotoniinin puutetta. Mehän ollaan aika masentunutta kansaa.
Muutto uuden työn perässä valoisampaan maahan. Kokonaisvaltaisesti voin nyt paljon paremmin kuin ennen.
Koiran hankinta. Tai oikeastaan mies hankki koiran vasten minun tahtoani, ja pikkuhiljaa kääntyi niin, että koirasta tulikin minun.
Meillä on kyllä lapsuudenkodissa aina ollut koira, ja sieltä se koiran hankinnan kammo on tullutkin, isältäni; ikinä ei pääse mihinkään ilman järjestelyä, ei kannata, kyllä elämä on helpompaa ilman. Siis kolmeenkymppiin asti elin ajatellen, että isäni mielipide on oltava oikein ja minä olen samanlainen.
Kunnes huomasin, miten paljon onnea ja iloa tuo koira tuo. Töissäkin tulee hymy, kun vain mietin, että kotiin päästessä näen sen taas ja siellä se odottaa ja on iloinen, kun tulen. En ikinä lenkkeilisi päivittäin ilman koiraa. On ihana nähdä, miten innoissaan se on lenkille pääsemisestä.
Hyvä sänky. Nukkumisen lisääminen. Olen suosiolla luopunut arkimenoista, koska menen niin aikaisin nukkumaan. On ollut mukava huomata, että pää toimii taas kuudelta aamullakin. Verenpaineen lasku ajattelun muutoksella, kaikesta ei tarvitse ottaa kierroksia. Oman rajallisuuden hyväksyminen, en kerran osaa mitään niin olen ainakin maailman paras yleisö. Seuraan taidetta ja musiikkia aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Oman mökin osto. Mikään ei ole ollut rentouttavampaa.
Sama minulla. Pieni vaatimaton mökki mutta lähellä kotia. Ah mikä elämänlaatu. Just tulin metsäkävelyltä. En tiedä mistä johtuu mutta meillä on täällä mökillä enemmän ja parempaa seksiä kuin kaupungissa. Olen nainen, keksi-ikäinen, lapset muuttaneet kotoa.
Käyn 2 kertaa kuussa prostituoidulla saa toteuttaa itseään ja vaihtelua..
Oman ajan ottaminen. Sunnuntaisin teen tunnin -parin oman lenkin,kävelyn tms.Yritän aina etsiä mahdollisemman rauhallisen paikan. Puhelimen laitan äänettömälle,kuuntelen luonnon ääniä ja haistelen milloin merentuoksua ja milloin suopursujen tuoksua. Tämä pieni hetki vain itselle,on tuonut paljon hyvää omalle hyvinvoinnille.
Vierailija kirjoitti:
Jännä huomata, että osa ei ymmärrä mitä tarkoittaa satsaus. Se ei ole synonyymi elämän muutokselle, kuten ero miehestä, tai vehnän pois jättö. Satsaus on esim. rahallinen satsaus siihen, että maksoi pt:lle neuvosta ja opastuksesta jotta saisi itsensä parempaan kuntoon, tai maksoi itselleen plastiikkakirurgin leikkauksen.
Niin "satsaus on ESIM.rahallinen",olet siis samaa mieltä siitä että se voi olla myös muuta kuin rahallista. Esim. henkistä satsausta kuten ero puolisosta tai tupakoinnin lopettaminen joka vaatii ponnisteluja muttei rahallista panosta.
Erosin akasta. Paras satsaus itseeni Ei kannata koko lehmää pitää kun irto maitoakin saa.
rakastaja nylkynen kirjoitti:
Erosin akasta. Paras satsaus itseeni Ei kannata koko lehmää pitää kun irto maitoakin saa.
Juuri näin.
Laihtuminen takaisin normaalipainoon (-20kg pätkäpaastolla ja ravinnerikkaalla keto ruokavaliolla)
Paremmin nukkuminen (min. 7 tuntia yössä)
Päivittäiset kävelylenkit (7-12 km)
Kuntosalilla käynti (HIIT harjoitteet)
Laihdutus.
En ole katunut hetkeäkään ja en aio läskiksi palata.
~5 vuotta pysynyt normaalipainossa (tiputin yli sadasta kilosta).
Itseeni tutustuminen ajan kanssa. Mietin kuka olen, mitkä ovat vahvuuteni. Mitä pelkään ja häpeän. Millaisia luonteenpiirteitä arvostan? Mistä tulee hyvä olo? Mikä vie mielialaa alaspäin? Mitä elämältä haluan? Millainen on unelmien työpaikka?
Olin 30v sinkku ja edelleen kehun itseäni siitä että maltoin käyttää tuohon aikaa ja vaivaa. Sen jälkeen elämä on ollut helpompaa. Päätösten teko ei ole enää niin vaikeaa, kun tiedän mikä on minulle tärkeää.