Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?

Vierailija
09.03.2022 |

Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!

Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.

Kommentit (958)

Vierailija
361/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempic. 120 euroa kuukaudessa, painoa pudonnut 1,5 vuodessa 45 kiloa eikä ole tarvinnut itse tehdä mitään. Olen vihdoin ja viimein tämän lääkkeen avulla oppinut syömään niin kuin normaalit ihmiset. Lääke itsessään on kallis, mutta ruokasäästöjä tulee tehtyä huimasti, kun ei enää tule syötyä samanlaisia ruokamääriä. No okei, nykyään ostan paljon kasviksia ja hedelmiä, koska niitä tekee jatkuvasti mieli, mutta muuten ruokakuluissa säästöä. Suosittelen kaikille reippaasti ylipainoisille, tämän ansiosta onnistuu varmasti.

Mistä saatte näitä reseptejä? Minulla 20kg ylipainoa eikä työterveydestä suostuttu kirjoittamaan reseptiä!

Ozempic on lääke 2-tyypin diabeteksen hoitoon. Se ei ole laihdutuslääke. Minulla on 2-tyypin diabetes, mutta tuota lääkettä ei lääkäri ole minulle suositellut. Se on kai tarkoitettu henkilöille, joilla tauti on pahassa vaiheessa tai ei muilla hoitokeinoilla pysy kontrollissa.

Käytetään nykyään myös ei diabeetikoilla painonhallintalääkkeenä. Vapautui siihen tarkoitukseen Suomessa n. vuosi sitten. Yhdysvalloissa jo aiemmin.

Vierailija
362/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointini parani kun luovuin haitallisista ystävyyssuhteista. Samoin se on vahvistanut, että aloitan tutustumisen uuteen mieheen vain silloin, kun oikeasti itse pidän hänestä, ei pelkästä kiltteydestä ym. Ihan fyysisesti olen tervehtynyt, kun otan asiat rauhallisesti enkä aina laita omia toiveitani taka-alalle.

N55v leski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt näitä jotka ns. "lopettavat sokerin syönnin". Siis toki, se on mahdollista mutta vaatii aika tiukkoja rajoituksia. Ette syö hedelmiä? Niissä on hedelmäsokeria. Todella monissa elintarvikkeissa, kuten kaupassa myytävissä leivissä, jogurteissa ja välipaloissa on piilosokeria.

Todellisuudessa suurin osa näistä ns. "sokeritonta" ruokavaliota noudattavista syökin ainakin luontaisia sokereita, osa myös tietämättään pieniä määriä lisättyä sokeria.

Oikea nimitys tälle ruokavaliolle olisikin "lisättyä sokeria sisältämätön ruokavalio".

Mutta jotkut haluavat pikkuisen tuntea itsensä hyviksi, ja "sokeriton" ruokavalio kuulostaa hyvältä.

Vierailija
364/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venyttely! Venyttelen/teen joogaliikkeitä vähintään muutaman kerran viikossa ja jumit ovat poissa.

Ei minulla auta. Nytkin on hartiat jumissa, vaikka olin eilen tunnin joogassa. Venyttelen useamman kerran viikossa ja silti on ikuiset niska-hartiajumit. Ainoa hetki kun helpottaa, on kesäloma.

Ei venyttely kaikille ja kaikissa tilanteissa toimikaan. Mielestäni venyttelyn merkitystä on hieman liioiteltu. Monesti liike on paras lääke esim. juuri niska-hartiaseudun jumeihin.

Itselläni ei myöskään venyttely auttanut, vaan liikkuvuusharjoitukset ja voima yhdistettynä venytyksiin. Jooga, pilates ja maltillinen saliharjoittelu poisti koko elämän jatkuneet niskakivut.

Nykytietämyksellä suositaan ja suositellaan nimenomaan noita toiminnallisia harjoitteita vanhanaikaisen "venyttelyn" sijaan.

Vierailija
365/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

satisfyier pro 3 evolution saan valtavia kli to ris or gas meja ja työkaverit sanovat että olen kuin pieni aurinko nykyään töissä.

Vierailija
366/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologinen korjausleikkaus. Synnytyksessä tuli vaurioita, ammottava värkki, kipuja ja arpia ja peräsuolen laskeuma. Olisi pitänyt vaatia sitä jo vuosia aiemmin. Ihana elämän laatu.

Vierailija
367/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapääni oli äärettömän ruma, kuten synnyttäneillä naisilla tuppaa olemaan. Häpesin sitä niin paljon, että kävin kosmeettisessa toimenpiteessä ja nyt mulla on nelikymppisenä naisena esteettisen kaunis viivapìllu.

Kannatti ehdottomasti!

Vierailija
368/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin suominaisesta ja otin aasialaisen, jäätävän fressi olo nyt.

Vierailija
369/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapääni oli äärettömän ruma, kuten synnyttäneillä naisilla tuppaa olemaan. Häpesin sitä niin paljon, että kävin kosmeettisessa toimenpiteessä ja nyt mulla on nelikymppisenä naisena esteettisen kaunis viivapìllu.

Kannatti ehdottomasti!

kunpa moni muukin tekisi näin, voisi olla jopa ilmainen toimenpide, paljon onnellisempaa seksielämää olisi monilla.

pari kertaa päässyt ns operoitua testaamaan vs ennen leikkausta ero kuin päivällä ja yöllä.

Vierailija
370/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo vastaus - avioero.

Mikään muu ei ole koskaan ollut satsaus itseeni - se on.

Vierailija
371/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt näitä jotka ns. "lopettavat sokerin syönnin". Siis toki, se on mahdollista mutta vaatii aika tiukkoja rajoituksia. Ette syö hedelmiä? Niissä on hedelmäsokeria. Todella monissa elintarvikkeissa, kuten kaupassa myytävissä leivissä, jogurteissa ja välipaloissa on piilosokeria.

Todellisuudessa suurin osa näistä ns. "sokeritonta" ruokavaliota noudattavista syökin ainakin luontaisia sokereita, osa myös tietämättään pieniä määriä lisättyä sokeria.

Oikea nimitys tälle ruokavaliolle olisikin "lisättyä sokeria sisältämätön ruokavalio".

Mutta jotkut haluavat pikkuisen tuntea itsensä hyviksi, ja "sokeriton" ruokavalio kuulostaa hyvältä.

Sokeri on sinällään ihan hyvä kohtuudella, koska siinä elimistö joutuu sen pilkkomaan.

Sen sijaan tuotteissa on usein glugoosifruktoosi siirappia, joka on 600x makeampaa ja suoraan käyttövalmista elimistölle. Elimistössä on varasto tälle ja ylimääräinen muuttuu kehossa laskiksi.

Keksit, valmiskastikkeet, ketsuppi, sinappi jne kaikissa on tuota, mutta kohtuudella syötynä ei ei haittaa.

Sellaista ei ole kuin piilosokeri tai lisätty sokeri - on vain sokeri.

Vierailija
372/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien laserleikkaus näön korjaamiseksi.

Vierailija
373/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero. Stressi poistui, laihdutin 25kg ja lopetin alkoholin käytön. Elämä kissojen kanssa on rentouttavaa varsinkin kun siirryin vain puolipäivätyöhön eli aikaa jää  aivan eri lailla itsellekin.

Vierailija
374/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pitkään enkä löytänyt muuta kun alkoholi ja kitarat.

Vierailija
375/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti ehdottomasti!

tuo on ihan paskapuhetta.. Oma akka on kans kaksi synnyttänyt, ei se ehkä samalta näytä mutta ei se rumakaan ole... Jos joku jätkä niin sanoo että synnyttäneen akan värkki on ruma, niin ei sitä niille jätkille tarvi tarjotakkaan.

Vierailija
376/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoresta saakka kaikki hampaiden paikat ovat keraamisia.

Vierailija
377/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pienen pientä tiputtelua ja menin anteeksipyydellen terveyskeskukseen, että turhaan häiritsen mutta kun on kuitenkin ollut aikoinaan pari kertaa lieviä solumuutoksia kohdun seutuvilla. Naislääkäri otti ihan tosissaan asian ja passitti jatkotutkimuksiin. Sairaalassa sitten napattiin tähystyksellä pois kohtu ja munasarjat, kun niille ei mitään käyttöä enää ollutkaan. Helpotti oloa kummasti!

Vierailija
378/958 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen ulkoilu luonnossa. Aiemmin olin sitä tyyppiä, joka kyllä sinänsä tykkäsi kävelylenkeistä, mutta jonka oli vaikea motivoida itseään lähtemään kävelylle - kävely ilman päämäärää jossain esikaupunkialueella ei tuntunut ajatuksena tai käytännössäkään kovin houkuttelevalta, jotenkin varsinkin talviaikaan ulkoilu jäi usein vähäiseksi.

No, muutin lähiöön josta pääsee kerrostalon takapihalta suoraan metsään ja ulkoilureittejä on runsaasti aivan lähiympäristössä. Huomaamattani aloin myös pian käymään päivittäin metsässä ja jossain vaiheessa huomasin, että se päivittäin 30-90 minuutin lenkki todella paransi hyvinvointiani. Lenkin jälkeen ajatukset ovat aina rauhoittuneet, on virkeämpi olo ja jaksaa esim. opiskella vaikka olisi ollut koko päivän väsyksissä. Sieniaikaan vietin metsässä useita tunteja joka viikko. Taustalla mielenterveys- ja uniongelmia, jotka eivät toki ulkoilulla kokonaan parantuneet, mutta tunnistan nyt selkeästi sen vaikutuksen myös niihin. 

Vierailija
379/958 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajan asunto Välimerellä, golfia ja iltapäivän viinilasillinen. Hyvin hoidettu ura, viisikymppisenä pois työelämästä. Satsaus, joka kannatti.

Vierailija
380/958 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV:n vähentäminen. Oikeasti. Huomasin roikkuvani täällä ihan liikaa ja imemässä itseeni palstan negaativista ilmapiiriä. Lopulta päätin ottaa tauon koko palstasta ja nykyään käyn vain joskus lukemassa hömppäketjuja ja näitä mukavan positiivisia ketjuja. 

Voin paljon paremmin ja olen positiviisempi. 

Tämä on totta, masentuneena tulee liikaa käytettyä aikaa ja tää palsta on koukuttava, mutta pidemmän päälle masentava ja lamauttava. Eilen menin palstailun sijaan puistoon kävelylle, meditoin, luin kirjaa ja tulin paljon paremmalle tuulelle kuin palstailun jälkeen.