Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Epäsäännöllinen alkoholinkäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukka vaikeista pmdd oireista kärsineenä. Oikea taivaan lahja tuo, kaikki se hikoilu, unettomuus ja kuukautiskäryt muisto vain. Siis kaikki mikä selkeästi lähti hormonikierrosta.
Minulla on samaa oiretta. Kysyn sinulta, että mikä muu voisi auttaa. Onko esim e-pillereista apua jos ei haluasi kierukkaa. Joku muukin voi vastata jos asia tuttu. Itse en ole käyttänyt edes e-pillereitä koskaan. Olen alle 30 v ja nyt herännyt, että jotain pitäisi keksiä. Oireet niin pahoja.
Aivan ehdottomasti 3 vuotta traumaterapiaa! En ole sama ihminen enää -onneksi!
Ehdottomasti vapaaehtoinen lapsettomuus! Nyt kun ystävillä ja sisaruksillani on lähestulkoon kaikilla perheet, olen niin monesti onnitellut itseäni, että uskalsin tehdä sen päätöksen! En missään tapauksessa haluaisi elää perhe-elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic. 120 euroa kuukaudessa, painoa pudonnut 1,5 vuodessa 45 kiloa eikä ole tarvinnut itse tehdä mitään. Olen vihdoin ja viimein tämän lääkkeen avulla oppinut syömään niin kuin normaalit ihmiset. Lääke itsessään on kallis, mutta ruokasäästöjä tulee tehtyä huimasti, kun ei enää tule syötyä samanlaisia ruokamääriä. No okei, nykyään ostan paljon kasviksia ja hedelmiä, koska niitä tekee jatkuvasti mieli, mutta muuten ruokakuluissa säästöä. Suosittelen kaikille reippaasti ylipainoisille, tämän ansiosta onnistuu varmasti.
Mistä saatte näitä reseptejä? Minulla 20kg ylipainoa eikä työterveydestä suostuttu kirjoittamaan reseptiä!
Ozempic on lääke 2-tyypin diabeteksen hoitoon. Se ei ole laihdutuslääke. Minulla on 2-tyypin diabetes, mutta tuota lääkettä ei lääkäri ole minulle suositellut. Se on kai tarkoitettu henkilöille, joilla tauti on pahassa vaiheessa tai ei muilla hoitokeinoilla pysy kontrollissa.
ADHD-tutkimukset oli mulle käänteentekevä juttu. Jo pelkkä lääkitys on auttanut paljon, mutta vielä on prosessoitavaa tuon menneisyyden (ja menetettyjen mahdollisuuksien) kanssa ja paljon opeteltavaa, että löydän keinoja näiden oireiden/haittojen helpottamiseksi. Ja todella pahat vauriot tämä on jättänyt itsetuntoon ja paljon muuhunkin, tässä piisaa työsarkaa. Mutta silti on sellainen toiveikas olo, että elämästäni voi tulla parempi. Lääkkeet ovat auttaneet jo siihen, että jaksan paremmin ja saan helpommin ryhdyttyä itselle tylsiin puuhiin (siivous ja ruuanlaitto).
Toinen mikä paransi ainakin elämänlaatua, jos ei terveyttä, oli ankeasta ja ahdistavasta työstä irtisanoutuminen. En halua loppuelämääni olla työtön, mutta en halua myöskään enää työtä, joka ei tuo mitään hyvää tullessaan ja pilaa koko muunkin elämän.
Kävin äitiysfysioterapeutilla raskaana ollessa. Neuvolassa voivoteltiin raskauteen kuuluvia lonkkakipuja. Fyssarin ohjeilla sain kivut häviämään kokonaan! Paras sijoitus.
- Perheen perustaminen eli miehen lisäksi myös lapsi
- Ilmalämpöpumpun, robotti-imurin ja robottiruohonleikkurin hankkiminen leskeksi jäämisen jälkeen
- Virkavapaalle jääminen leskeneläkkeen turvin
Kuntosalijäsenyys hyvälle salille ja personal trainerin tekemä ohjelma ja muutama kerta ohjausta. Kunto ja kroppa parantuneet huikeasti. Samalla jaksaminen ja mieliala nousseet. Ja en ollut rapakunnossa ennenkään.
Raitistuminen. Nykyään minulla riittää rahaa syödä paremmin ja terveellisemmin.
Olen myös innostunut lenkkeilystä.
Siideri- ja kaljarahoilla voin nyt ostaa jopa urheiluvaatteita. Olen pirteämpi, iloisempi ja hoikempikin.
Eli kannatti todellakin jättää kaljat ja kapakat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic. 120 euroa kuukaudessa, painoa pudonnut 1,5 vuodessa 45 kiloa eikä ole tarvinnut itse tehdä mitään. Olen vihdoin ja viimein tämän lääkkeen avulla oppinut syömään niin kuin normaalit ihmiset. Lääke itsessään on kallis, mutta ruokasäästöjä tulee tehtyä huimasti, kun ei enää tule syötyä samanlaisia ruokamääriä. No okei, nykyään ostan paljon kasviksia ja hedelmiä, koska niitä tekee jatkuvasti mieli, mutta muuten ruokakuluissa säästöä. Suosittelen kaikille reippaasti ylipainoisille, tämän ansiosta onnistuu varmasti.
Mistä saatte näitä reseptejä? Minulla 20kg ylipainoa eikä työterveydestä suostuttu kirjoittamaan reseptiä!
Ozempic on lääke 2-tyypin diabeteksen hoitoon. Se ei ole laihdutuslääke. Minulla on 2-tyypin diabetes, mutta tuota lääkettä ei lääkäri ole minulle suositellut. Se on kai tarkoitettu henkilöille, joilla tauti on pahassa vaiheessa tai ei muilla hoitokeinoilla pysy kontrollissa.
Ozempic on myös laihdutuslääke, johon saa reseptin esim yksityislääkäriltä. Itselläni on 2-tyypin diabetes, joka vielä vuosi sitten oli paha (pitkäsokeri 102), joten mulle määrättiin Ozempic. Nyt pari tablettilääkettä Ozempicin lisäksi, paino pudonnut 25 kiloa 9 kuukaudessa ja pitkäsokeri on 42.
Ilmeisesti valtion kieltämän yrtin lääkitsevistä vaikutuksista ei täällä saa keskustella.
Pidemmät yöunet ja hierojalla käyminen kerran viikossa.
vuorotyön vaihtaminen päivätyöhön
Asunto, jossa erillinen työhuone. Mies pitää paljon kokouksia kotona ja nyt ei tarvii varoa jokaista ääntä ja liikettä. Olohuone ei ole työpisteenä ja makuuhuone on nukkumiseen.
Pienempänä sitten kunnon korvatulpat:)
Lopetin typerien/ärsyttävien uutisten lukemisen.
En siis lue yhtäkään uutista mikä liittyy wokeiluun/ilmastoon/maahanmuut toon.
Jos joku piiperö sanoo mulla sanankin näistä asioista katkaisen keskustelun heti.
Kyllä se on ollut murehtimisen lakkaaminen, ja hetkessä eläminen, sekä se että aloin luottamaan siihen että minä/mieleni/kroppani kyllä itse tieteää mikä sille on hyväksi, kunhan vain kuuntelen sitä.