Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Suonikohjujen "ruiskutusleikkaus", näön korjaus laserilla, painonpudotus, aikuisena hauskan asian opiskelu harrastuksena (ja siitä opettajan pätevyyden saaminen)...
Hampaiden harjaus X 2 päivässä sähköhammasharjalla.Ei reikiä moneen vuoteen.
Se etten yritä enää syödä virallisten ravitsemusohjeiden mukaan. Kivut loppui seinään kun siirryin vähäkuituiselle ruokavaliolle. Otan mieluummin vitamiinipillereitä ja syön vähemmän terveellisesti kuin annan oireiden rajoittaa elämää ja otan kipulääkkeitä.
Painon pitäminen normaalipainon rajoissa hyvällä ruokavaliolla ja riittävällä liikunnalla.
Tuossahan tuli jo kolme asiaa.
Oman ajan ottaminen ja istumatyön vaihtaminen työhön, jossa on jalkojen päällä. Ensimmäinen auttaa henkisesti jaksamaan ja jälkimmäisestä kiittää selkä.
Aloitin harrastuksen, josta olen haaveillut vuosia. Vuorotyön takia en pääse joka kokoontumiseen mukaan, mutta olen täysillä mukana, kun ehdin paikalle. Kädentaidoista kyse, erittäin luovaa
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa nyt vähän kielteiseltä, mutta kyllä se ero miehestä oli. Sen jälkeen loppui sydänoireet, unen laatu parani ja uupumus hellitti. Eksä oli epäterveellistä seuraa.
Mulla ihan sama. Narsistista eroon hankkiutuminen oli pelastus, vaikka vaikea päätös olikin ja vaati vuosien kypsyttelyn.
Viiden vuoden sisään fysioterapia, jota ilman olisin pyörätuolissa.
45 vuotta sitten tupakoinnin lopettaminen. Tuskin olisin tässä, jos olisin kaikki nämä vuodet tupakoinut.
Käytän rahaa luxus matkoihin ja lomiin. Käyn erilaisissa kasvo-ja vartalohoidoissa, kuntoilen joka päivä siksi, että tykkään siitä. Syön hyvin ja nautin elämästäni. En arvostele itseäni koskaan, päinvastoin, ajattelen arvostavasti itsestäni. Elämä on ihanaa ja nautinnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt näitä jotka ns. "lopettavat sokerin syönnin". Siis toki, se on mahdollista mutta vaatii aika tiukkoja rajoituksia. Ette syö hedelmiä? Niissä on hedelmäsokeria. Todella monissa elintarvikkeissa, kuten kaupassa myytävissä leivissä, jogurteissa ja välipaloissa on piilosokeria.
Todellisuudessa suurin osa näistä ns. "sokeritonta" ruokavaliota noudattavista syökin ainakin luontaisia sokereita, osa myös tietämättään pieniä määriä lisättyä sokeria.
Oikea nimitys tälle ruokavaliolle olisikin "lisättyä sokeria sisältämätön ruokavalio".
Mutta jotkut haluavat pikkuisen tuntea itsensä hyviksi, ja "sokeriton" ruokavalio kuulostaa hyvältä.
Sokeri on sinällään ihan hyvä kohtuudella, koska siinä elimistö joutuu sen pilkkomaan.
Sen sijaan tuotteissa on usein glugoosifruktoosi siirappia, joka on 600x makeampaa ja suoraan käyttövalmista elimistölle. Elimistössä on varasto tälle ja ylimääräinen muuttuu kehossa laskiksi.
Keksit, valmiskastikkeet, ketsuppi, sinappi jne kaikissa on tuota, mutta kohtuudella syötynä ei ei haittaa.
Sellaista ei ole kuin piilosokeri tai lisätty sokeri - on vain sokeri.
Ei tietenkään olekaan erikseen sellaista kuin piilosokeri tai lisätty sokeri. Lisätty sokeri tarkoittaa sellaista sokeria, joka on lisätty elintarvikkeeseen jälkeenpäin. Tämä siis erotuksena luontaisesta sokerista, jota esim. hedelmissä esiintyy luonnostaan.
Nämä kaksi on mielekästä erottaa toisistaan siksi, että he, jotka väittävät "lopettaneensa sokerin syönnin" ovat tosiassa yleensä lopettaneet vain sellaisten elintarvikkeiden kulutuksen, joissa on lisättyä sokeria. He kuitenkin syövät edelleen luontaisesti sokeria sisältäviä ruoka-aineita, kuten hedelmiä.
Täten väite sokerin syönnin lopettamisesta on virheellinen.
Kiinnostaa tietää mitä liikkeitä teet selkäjumpassa?
Sairaskuluvakuutus 40 vuotta täytettyäni. Olen viimeisen vuoden aikana kuluttanut tuhansia euroja vakuutusyhtiön kassasta erikoislääkärikäynteihin erinäisten vaivojen ja tutkimusten vuoksi
Säännöllinen 2 kg käsipainojen kanssa tehtävä lihaskuntovoimistelu, yleensä kolmena päivänä viikossa. Tärkeimpänä liikkeenä walking lunges.
Suurin hyöty on yllättäen ollut kehonhallinnan, tasapainon ja kestävyyden parantuminen, vaikka luulin aerobisen liikunnan olevan näiden ominaisuuksien parantamisessa lihaskuntoilua parempi. Vuosikausien reippaan kävelyn harrastaminen ei tuonut yhtä suuria hyötyjä.
MS-tautia sairastavana tasapainon vahvistaminen on minulle tärkeää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Liittyy varmaan elämäntilanteeseen, mutta meillä maallemuutto oli käänteentekevin ratkaisu hyvinvoinnin kannalta monella tapaa. Tälle ei löydy vertaa. Ainahan se ei ole mahdollista ja aiemmin yhtäältä muutto ulkomaille toimi silloiseen elämäntilanteeseen hyvinvointia parantavana muutoksena, aikansa.
Olin vapaaehtoinen... joo ei tainnu kuulua tänne, vituttaa vieläkin 19 vuoden jälkeen.
voimanosto
Ei ole tuki- ja liikuntaelinvaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic. 120 euroa kuukaudessa, painoa pudonnut 1,5 vuodessa 45 kiloa eikä ole tarvinnut itse tehdä mitään. Olen vihdoin ja viimein tämän lääkkeen avulla oppinut syömään niin kuin normaalit ihmiset. Lääke itsessään on kallis, mutta ruokasäästöjä tulee tehtyä huimasti, kun ei enää tule syötyä samanlaisia ruokamääriä. No okei, nykyään ostan paljon kasviksia ja hedelmiä, koska niitä tekee jatkuvasti mieli, mutta muuten ruokakuluissa säästöä. Suosittelen kaikille reippaasti ylipainoisille, tämän ansiosta onnistuu varmasti.
Mistä saatte näitä reseptejä? Minulla 20kg ylipainoa eikä työterveydestä suostuttu kirjoittamaan reseptiä!
Ozempic on lääke 2-tyypin diabeteksen hoitoon. Se ei ole laihdutuslääke. Minulla on 2-tyypin diabetes, mutta tuota lääkettä ei lääkäri ole minulle suositellut. Se on kai tarkoitettu henkilöille, joilla tauti on pahassa vaiheessa tai ei muilla hoitokeinoilla pysy kontrollissa.
Ozempic on myös laihdutuslääke, johon saa reseptin esim yksityislääkäriltä. Itselläni on 2-tyypin diabetes, joka vielä vuosi sitten oli paha (pitkäsokeri 102), joten mulle määrättiin Ozempic. Nyt pari tablettilääkettä Ozempicin lisäksi, paino pudonnut 25 kiloa 9 kuukaudessa ja pitkäsokeri on 42.
Wau!!!
Säännöllinen liikunta salilla ja ulkona 3-4x viikossa. Tätä rutiinia olen onnistunut pitämään nyt reilun vuoden.
Ruokasuhteen parantaminen siihen malliin, että tuntuisi oudolta sanoa että on ”suhde” ruokaan :D syön kun on nälkä ja mitä mieli tekee. Paino pysyy normaalina ja kroppa timminä enkä erottele enää ruokia herkkuihin tai ns pahiksiin. Tämä muutos tapahtui muutama vuosi sitten, ja siihen päälle kuin luonnostaan tuli liikunta vähän myöhemmin.
Muutto ulkomaille lämpimään maahan opiskelemaan ja asumaan vakituisesti. En jaksanut erityisesti Helsingin teennäisyyttä ja ”pöhinäkultuuria”. Mielenterveys parani muutolla ja opin samalla uuden kielen.
Satsaan tänä vuonna avioeroon.
Mies on paljastunut pettäjäksi ja valehtelijaksi vuosien ajalta, työkaverinsa (nainen) omantunnontuskissaan paljasti mm. miehen työreissuillaan tapahtuneita pettämisiä. Mies kun oli yrittänyt em. naistakin seksiin.
Kiitos tälle rohkealle naiselle, pääsen vihdoin irti narsistimiehestä.