Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Sen hyväksyminen että syön psyykenlääkkeitä loppuelämäni enkä koskaan tule olemaan sillä tavalla hyödyllinen yhteiskunnalle kuin mihin lapsia yritetään kasvattaa. Se oli eräänlainen suruprosessi, mutta nyt voin psyykkisestikin paremmin, pärjään itsenäisesti eläen ja autan omien voimavarojen mukaan toisiakin.
- nimim. Burnoutin kautta parempaan
Aika suuri leikkaus kustannettuna omasta pussista, kun julkisella puolella piiiitkä jono, hinta tosin oli hurja, mutta en halunnut kulkea kepeillä yli puoli vuotta odottamassa ja suuntasin yksityissairaalaan
Vierailija kirjoitti:
Taidetanssi, kuvataiteet -kaikki luovat harrastukset, joissa joutuu vähän pähkäilemään ja voi ilmaista itseään. Olen jo aamusta asti täpinöissäni, jos illalla on harrastuksia luvassa.
Taidetanssi ? Mitä se on ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidetanssi, kuvataiteet -kaikki luovat harrastukset, joissa joutuu vähän pähkäilemään ja voi ilmaista itseään. Olen jo aamusta asti täpinöissäni, jos illalla on harrastuksia luvassa.
Taidetanssi ? Mitä se on ?
Olen eri, mutta veikkaisin että se on sitä ilmaisutaiteen tanssia, joka on ihan eri tyyppistä kuin paritanssit.
Hinopiiri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapääni oli äärettömän ruma, kuten synnyttäneillä naisilla tuppaa olemaan. Häpesin sitä niin paljon, että kävin kosmeettisessa toimenpiteessä ja nyt mulla on nelikymppisenä naisena esteettisen kaunis viivapìllu.
Ei se kaikilla muutu rumaksi. Itsellä 3 lasta ja ihan samalta näyttää kuin ennen niitäkin, todella siisti viiva
Mutta olen muutenkin vartaloltani todella hyvässä kunnossa
Urheilu. Olen 48 ja yhä hyvä kroppainen. Ei mitään päivittäistä hikiliikuntaa vaan 2-4x/vko jotain salia-kävelyä-tanssia-pyöräilyä. Tämä tuonut fyysistä hyvinvointia.
Lisäksi olen karsinut elämästä toksiset ihmissuhteet ja ryhmät, joissa olen ollut vain täytteenä miellyttämässä muita. Henkinen hyvinvointi pitää olla raiteilla, että motivaatio fyysiseen hyvinvointiin säilyy.
Liikunnan ottaminen osaksi normaalia arkea vaikka se piti oikeasti opetella liki 30-vuotiaana, koska minkäänlainen urheilu tai liikunta ei kuulunut lapsuuteen eikä nuoruuteen. Samalla tuli myös laihdutettua normaalipainoon (noin 25 kiloa lähti) ja olo on ihan kuin eri ihmisellä.
Maskin käyttö, kösidesi ym. Kaikki rokotukset. Ei koronaa, eikä jälkitauteja: keuhkot, munuaiset, verenkiertoelimistö ym. sökönä loppuelämäksi.
Terveys edellä, ei minä-minä asenteella ja tarkoitus suojata muita ihmisiä myös.
En juo sitä vähääkään alkoa enää, en halua tuhota itseäni liikaa juovan miehen vuoksi.
Juokoon mies vaikka itsensä hengiltä, kun ei häntä kiinnosta oma terveys tai perheen jatkuva huoli ja pelko hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnin lopettaminen. Sillä on ollut pelkästään hyviä vaikutuksia. Ainoastaan se harmittaa, että en tehnyt sitä jo aiemmin.
Minä taas en ole huomannut yhtään mitään vaikutuksia tupakoinnin lopettamisesta, edes rahaa ei jää säästöön sen enempää kuin ennenkään.
Ai, minusta siinä on niin paljon hyviä puolia! :D Tuoksun nykyään aina hyvälle, iho on kauniimpi, hampaat valkoiset, verenpaine ihanteellinen ja olo muutenkin kaikin puolin parempi ja rennompi. Hajuaisti on myös parempi, samoin makuaisti. Eikä tarvitse olla riippuvainen mistään, tai miettiä, milloin pääsee röökille. Saatikka lähteä jonnekin pakkaseen tai sateeseen värjöttelemään sen röökin ajaksi.
Joskus huvikseni lasken, kuinka paljon rahaa olen savuttomana säästänyt esim. vuodessa, ja sitten törsään sen johonkin ihanaan hemmotteluun, matkaan tms.
-sama
Juuri nöin! Tupakanpolttajat HAISEE JÄRKYLLE!! Ja se hengityksen haju🤮 Ei todellakaan tee mieli pussailla. Ja ne keltaiset hampaat, sormet yök!
Vierailija kirjoitti:
Hinopiiri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapääni oli äärettömän ruma, kuten synnyttäneillä naisilla tuppaa olemaan. Häpesin sitä niin paljon, että kävin kosmeettisessa toimenpiteessä ja nyt mulla on nelikymppisenä naisena esteettisen kaunis viivapìllu.
Kannatti ehdottomasti!
tuo on ihan paskapuhetta.. Oma akka on kans kaksi synnyttänyt, ei se ehkä samalta näytä mutta ei se rumakaan ole... Jos joku jätkä niin sanoo että synnyttäneen akan värkki on ruma, niin ei sitä niille jätkille tarvi tarjotakkaan.
et o tainnu hetkeen laatutussua kokeilla jos tarvii alkaa jollain synnyttäneellä värkillä tehoileen:D
Joo niin kait, en tiedä muuta luulen että sun kommenttis taitaa olla pienimunaisen kateellisen panettelua :D... Ihan tiukkana kyllä oma avokin värkki on pysynyt.
Mutta joo jatka etsimistä kyllä sä vielä sen neitsyen itselles löydät josta välität, josta ehkä tulee äiti.
Ja jos sen jälkeen ajattelet kun hän on synnyttänyt että hänessä on vikaa, niin ehkä sussa on vikaa ?.
Ja anteeksi pottuilustani mulla on jo tähän aikaan korkki auki. :)
Irtisanoutuminen raskaasta kolmivuorotyöstä ja siirtyminen säännölliseen päivätyöhön, joka myös kaikin puolin kevyempää. Vaikutukset elämänlaatuun ja koko perheelle huomattavat.
Ero manipuloivasta ja narsistisesti käyttäytyvästä miehestä, joka jaksoi kyllä eronkin jälkeen vielä reilu kolme vuotta vaikeuttaa elämää kaikin tavoin, mutta eipähän tarvinnut olla samojen neliöiden sisällä enää. Nyt onneksi sekin jo loppunut.
Eron jälkeen mahdollisuus ottaa taas kissa lemmikiksi, joka on ollutkin minulle ja lapsille kovin rakas. Kissa on hyväluontoinen ja lähellä viihtyvä, aina mukana perheen tekemisissä. Niin paljon meille iloa tuottanut.
Don J kirjoitti:
Ruveta pettämään vaimoani. Itsekunnioitus ja yöunet tulivat takaisin.
Itsekunnioitus pettäjänä olemisesta? Oletko oikeasti terve päinen? Järkyttävä millainen moraaliton teinijesse!
Miksi et eronnut ensin kuin AIKUINEN ihminen?
Toivottavasti saat hiv:n tai joku käräyttää sut näin digiaikana koko suvulle, työpaikalle…
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapeutilla käynti.
Tuhansia kertoja parempi ja vaikuttavampi apu lihas-ja nikamavaivoihin, kuin mitä lääkäriltä koskaa voi saada.
Tämä sama itselläni ja päälle hierojalle meno sekä säännöllinen salitreeni ohjeiden mukaan 👍
Lisäksi maitotuotteiden ja punaisen lihan vähentäminen + etenkin kuidun lisääminen on saanut vatsan ja olon toimimaan paremmin.
Satsaua aikanaan myös terapiaan oli iso satsau henkiseen hyvinvointiin.
Päätös, että en enää usko mieheni valheita, vaikka kuinka selittelee. Ymmärsin, että hän on sairas: patologinen valehtelija, salailija.
Alkoholin käytön lopettaminen kokonaan 2,5 vuotta sitten. Tulos: heleä iho, hoikka vartalo, energinen olo, onnellinen mieli, parantuneet ihmissuhteet ja säästynyt raha. Kaiken hyvinvointini perusta on raittiudesta seuranneet pelkästään positiiviset asiat. Ja huom! En ole koskaan ollut alkkis tai juoppo sanan varsinaisessa merkityksessä. Olin hienoja viinejä ja kuohareita lipittävä hyvässä ammatissa oleva suurkuluttaja. Hoidin työni, harrastukseni ja velvollisuuteni moitteetta ja siinä sivussa lipittelin ja tissuttelin minkä kerkesin.