Mikä satsaus omaan hyvinvointiisi on oikeasti kannattanut?
Mikä yksittäinen, pieni tai iso asia on vaikuttanut huomattavasti terveyteesi tai hyvinvointiisi? Vinkkaa meille muillekin!
Itse sanoisin, että hyvä, laadukas sänky on ollut jokaisen euron arvoinen.
Kommentit (958)
Kunnon Thai-hieronta. Happy end on todella rentouttava lopuksi.
Sarastusvalo. Pimeätaamut eivät ole enää niin kamalaa tuskaa kuin ennen, ja olen pirteämpi.
Hästens Luxuria sänky. Nyt jo reilu 10v siinä erinomaisen hyvin yöni nukkuneena, se on ollut paras sijoitus.
"Ystävien" poisto elämästä. Niiden jotka vaan koko ajan vaatii palveluksia ja haukkuvat perään.
Kuntosalin aloitus. Ei ole polvet ja selkä enää kipeänä.
Eri elämäntilanteissa eri asiat, mutta tärkeintä kai on se, että kuuntelee itseään ja tekee päätöksiä tuntemusten mukaan. Nyt on ollut hyvä päätös vähentää työntekoa, vaikka muut sitä arvostelikin. Kerran oli oman terveyden kannalta muutolla lähemmäs vanhempia todella suuret vaikutukset. Mä oon sellainen, että keho tekee tenät, jos siltä vaatii liikaa, eli pitää muistaa levätä ja olla armollinen itsellekin.
Tässä muutama, jotka yhtä tärkeitä:
- gluteenista ja sokerista luopuminen. Ei laihdutuskuureja enää. Jos on nälkä, syön kylliksi mutta terveellistä.
- TV:n katselun vaihtaminen äänikirjoihin
- lihaskuntoliikuntaa säännöllisesti 3 krt viikossa
- juoksulenkit ja muut liian rankat rykimiset vaihtui mukavaan ulkoiluun kävellen tai pyöräillen
- sänkyyn unta odottamaan klo 21-22, vaikka kirjaa kuunnellen. Uni on kyllä tullut.
- osa-aikatyö (80%)
- alkoholia maks. 2 annosta kerrallaan. Ei myöskään joka viikko
- vähemmän tavaraa, siisti koti
Koen olevani elämäni parhaassa jamassa :) . Ja vielä muutama vuosi sitten olin aika huonossa jamassa.
hei oletteko tutustunut positiivareihin siellä on esim ajatusten aamiainen joka on sähköpostiin tuleva
hyvänmielen kirje ja myöskin sieltä on saatavissa kirja onnistumisen pikkujättiläinen mikä on minun elämän perusteos
kannattaa tutustua
Olen siivonnut lähipiiristäni kaikki ns. energiasyöppöihmiset pois. Valtaisa elämisen laadun kohennus!
Pistin vaimon vaihtoon ja olen nyt paljon onnellisempi
Koulutus! Pääsi ryskäulkohommista siisteihin konttorisisähommiin, ja palkkakin nousi. Bonuksena päälle etätyötäkin voi tehdä. Ei tarvi ostaa edes keinotAloita uusi keskusteluekoisen kallista bensaa.
Pyrin omassa elämässäni välttämään rumia, lihavia ja pahalle haisevia ihmisiä. Kaikki näyttää nyt paljon kauniimmalta ja elämä hymyilee.
Vierailija kirjoitti:
"Ystävien" poisto elämästä. Niiden jotka vaan koko ajan vaatii palveluksia ja haukkuvat perään.
Sitten nämä "ystävät" kaikkoavat horisonttiin, kun tarvisit itse apua omasi vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten nämä "ystävät" kaikkoavat horisonttiin, kun tarvisit itse apua omasi vastineeksi.
Niinpä.
Ostettiin kunnon patjat ja tyynyt ja en ole sen koomin herännyt selkä tai niskat kipeänä aamuisin.
Myös pari leikkausta ovat olleet loistojuttu: silmien laserleikkaus ja sterilisaatio, joista varsinkin jälkimmäinen on ollut henkisesti iso helpotus itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä huomata, että osa ei ymmärrä mitä tarkoittaa satsaus. Se ei ole synonyymi elämän muutokselle, kuten ero miehestä, tai vehnän pois jättö. Satsaus on esim. rahallinen satsaus siihen, että maksoi pt:lle neuvosta ja opastuksesta jotta saisi itsensä parempaan kuntoon, tai maksoi itselleen plastiikkakirurgin leikkauksen.
Jännä huomata, että jotkut eivät ymmärrä, että satsaus voi olla jotain muutakin kuin rahaa, se voi olla myös aikaa, henkistä kapasiteettia, rohkeutta tai jostain luopumista jne.
Voit satsata rohkeasti itsenäisyyteen ja ottaa avioeron, voit satsata itsekuriin ja jättää pois vehnän.
Mitäs jos sinä satsaisit parempaan yhteisöllisyyteen ja jättäisit toisten vastauksien dissaamisen, kun he ovat satsanneet siihen, että kertovat meille, mikä satsaus on parantanut heidän hyvinvointiaan?
Joo, täällä on joku, joka on istunut hiekkaläjässä ilman pikkareita.
Tappiollisen liiketoiminnan lopettaminen, firman pistäminen pöytälaatikkoon jo 2019 ja sen myötä 60-70h viikot loppui. Teen töitä enää 30h/vk.
Yrityksen pyörittäminen oli mahtavaa ja tykkäsin työstäni. Mutta sitten kun alkoi suuret vaikeudet, se imi voimani pois täysin. Lisäksi toinen työni imi myös pahasti mehut. Vaihdoin sitäkin hommaa ja energiani palasi!
Tän päälle makasin koko korona-ajan viikonloput sohvalla ja katsoin sarjoja, mulla oli bisnesuupuminen. Olin ihan naatti.
Nyt 2,5v levon jälkeen olen kunnossa! Oon tehnyt 30h viikkoja koko ajan, työkykyni on säilynyt.
Kyllä vei kauan aikaa, että voimat palasi.
Sama!