Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisarus tekee auttamisesta hirveän haloon

Vierailija
07.08.2015 |

Toivottavasti hän ei palstaile. Tarvitsen välillä apua johonkin kuskaushommaan, kun itselläni ei ole ollut varaa pitää autoa. Kyseessä ei ole mitkään säännölliset kuskaukset paikasta a paikkaan b ja takaisin vaan ihan satunnaisesti joskus jotain. Ja kyseessä on ihan lähialueet eli koskaan en pyydä kyytiä hornantuuttiin. Mutta sisarus (sisko vai veli, en kerro) tekee aivan kamalan haloon näistä pyynnöistäni eikä voi millään lopettaa jankuttamista. Tuntuu kuin olisi kyseessä tuhannen euron menetys, vaikka kyseessä on vain minimaalinen avun anto ja siinä se!

Kommentit (222)

Vierailija
161/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo auta.

Vierailija
162/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa huono mieli ap:sta ja hänen käytöksestään. Sinun pitäisi katsoa peiliin ja pohdiskella kunnolla. Käytät sisarustasi hyväksi ilman mitään kiitollisuutta tai ystävällisyyrttä. Usein auttaja ei edes halua suuria rahoja vaan sitä kiitollisuutta ja esim ehdotusta vastapalveluksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:16"]Provo tai oikeesti tosi outo tyyppi tämä arvon ap. En ihmettele yhtään jos sisarus ei ole kovin innokas tulemaan kuskiksi.
Yleensä monet saavat auttamisesta hyvän mielen ja tulevat mielellään jos vain aikatauluun sopii.mietippä nyt aloittaja onko itsessäsi mitään syytä sisaruksen innottomuuteen.
[/quote]

No, se olen kuitenkin luultavasti minä joka olen ollut sisarukseni seurassa vauvasta asti. Uskoisin siis tuntevani hänet paremmin kuin av:n random.

Vierailija
164/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:08"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"] Oman autonkin hommaan heti, kun talous sanoo KYLLÄ. Ja se auto lakkaa sitten toimimasta jos mysteerisisarus tarvitsee joskus vaikka auton lainaan. [/quote]   No tämä kertoo sinusta paljon. Ja sinun vastavuoroisuudestasi. Sinuahan on autettu monta kertaa, ja vain toivottu, että osaisit olla kiitollinen.  [/quote] Niin missä sanoin että en ole kiitollinen? Olette niin typeriä.

[/quote]

Ei tarvitse sanoa, kun käytökselläsi sinä sen kerrot. Vähättelet apua minimaaliseksi, etkä anna sisaruksellesi mitään vaivanpalkaksi tai korvaukseksi.
[/quote]

No jos nyt mietitään vaihteeksi järjellä, kumpi mahtaa olla minimaalinen apu: pyydän viikoittain kyydin shoppailemaan ja takaisin kotiin, muuttoihin kantoapua, pyydän rahaa lainaan, pyydän tuomaan milloin mitäkin ja hakemaan, TAI: 1-2 kertaa vuodessa pyydän auttamaan tavaran X kantamisessa ja kuskaamisessa, homma on ohi (alle) tunnissa. Mukaan laskettuna ajomatkat. Eli noin 2 tuntia vuodessa auttamista. Mielestäni se on minimaalista, mutta tämähän on av...
[/quote]
Järjellä ajatellen hänen ei tarvitsisi tehdä eteesi yhtään mitään. Vertaa siihen, ja huomaat hänen auttaneen sinua erittäin paljon enemmän kuin hänen tarvitsisi.
[/quote]

Hohhoijaa. Lässynlässyn.

Vierailija
165/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:07"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:54"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"] Oman autonkin hommaan heti, kun talous sanoo KYLLÄ. Ja se auto lakkaa sitten toimimasta jos mysteerisisarus tarvitsee joskus vaikka auton lainaan. [/quote]   No tämä kertoo sinusta paljon. Ja sinun vastavuoroisuudestasi. Sinuahan on autettu monta kertaa, ja vain toivottu, että osaisit olla kiitollinen.  [/quote] Niin missä sanoin että en ole kiitollinen? Olette niin typeriä. [/quote] Ei tarvitse sanoa, kun käytökselläsi sinä sen kerrot. Vähättelet apua minimaaliseksi, etkä anna sisaruksellesi mitään vaivanpalkaksi tai korvaukseksi. [/quote] No jos nyt mietitään vaihteeksi järjellä, kumpi mahtaa olla minimaalinen apu: pyydän viikoittain kyydin shoppailemaan ja takaisin kotiin, muuttoihin kantoapua, pyydän rahaa lainaan, pyydän tuomaan milloin mitäkin ja hakemaan, TAI: 1-2 kertaa vuodessa pyydän auttamaan tavaran X kantamisessa ja kuskaamisessa, homma on ohi (alle) tunnissa. Mukaan laskettuna ajomatkat. Eli noin 2 tuntia vuodessa auttamista. Mielestäni se on minimaalista, mutta tämähän on av...

[/quote]

No oma apusihan on vielä olemattomampaa, joten suhteutettuna siihen mitä sisaruksesi tuosta avusta saa, apu ei ole mitään minimaalista. Ja toisekseen, onhan se apua sinulle aika merkittävää, koska itsekin sanoit, että et pystyisi noita huonekaluja nostelemaan ja kuljettelemaan yksin bussilla...
[/quote]

Niin, kun EDELLEEN (!!!!!!!!) apuani ei pyydetä. En osaa ennustaa, että no NYT minua tarvitaan! Kun emme ole tekemisissä arkisissa asioissa koskaan. Sisaruksen elämässä tapahtuu kaikkea mistä en edes tiedä mitään. Ja päinvastoin. Miten helvetissä voin auttaa jos ei anneta mahdollisuutta?? Aina tosiaan tätä ap:n lyttäystä joka ikisessä ketjussa av:llä.

Vierailija
166/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on idiootti

Vierailija
167/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulette että ilmaiseksi? Minä soitan aina sisarrukselleni rahat taskussa ja olen niin köyhä! Että en saa edes kyytiä. Katkeruutta tuollaista paskaa loukkaavaa käytöstä kohtaan en todellakaan maksa mitään jäähyjen aikana. Jotkut taklaavat keholla , jotkut mailalla. On oma asia mihin peliin haluaa mennä. Tuntuu kuin joku olisi trollanut asioita puolestani tänne jotta aamu menisi piloille tai kenties heräsin ketjun takia. Minusta tuntuu että jälkimmäinen.

Vierailija
168/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:39"]

Jollain on näköjään meneillään aamun suurin hupi: systemaattinen alapeukutus. No, jos se vaikuttaa elämään jotenkin myönteisesti niin siitä vaan. Omasta mielestäni tuo peukutussysteemi on vajaamielisille.

[/quote]

Anteeksi, mutta tuo systemaattinen alapeukutus kuulostaa juuri sellaiselta termiltä, joita mielenterveysongelmista kärsivät käyttävät. Joku systemaattisesti alapeukuttaa juttuja. Tuli mieleen se Karpon legendaarinen autohäirintäjakso - kuka muistaa?

Vierailija
169/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:11"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:47"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä. [/quote] No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta. [/quote] Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme. [/quote] Eli he ovat sinulle vain ilmainen kuski+kantoapu? Ja kehtaat vielä ihmetellä että miksi tekevät asiasta haloon... [/quote] Heitä on yksi kappale. Onko sisarussuhteen ylläpito minun velvollisuuteni? [/quote] No eri sitä sisarussuhdetta kyllä oikein kukaan muukaan voi ylläpitää, kuin sisarukset itse... [/quote] Niin - monikossa. Miksi ulisette, että en tee mitään, jos toinen ei anna mahdollisuutta tehdä?

[/quote]

Sisaruksesi ylläpitää tuota suhdetta jo tulemalla auttamaan sinua kun pyydät, osoittaa että ei halua jättää sinua pulaan vaikkei mitään auttamisvelvollisuutta olisikaan. 
[/quote]

No nyt kun tiedät meistä noin paljon niin kerro montako kertaa hän on auttanut minua iloisesti.
[/quote]

Jos hän auttaa vastahakoisesti niin se on viesti: Älä pyydä enää apua.
Sinulla on väärä kuva aikuisten sisarusten suhteista. Kaikilla ei ole sellaisia välejä, että tavataan ja autetaan toista puolin ja toisin.
Ei sisaruus velvoita aikuista mihinkään
[/quote]

Normaalit sisaruksethan auttavat toisiaan, kuten ystävyksetkin.

Vierailija
170/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:04"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:12"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:28"] Täällä palstalla on jännä ilmio, joka toistuu usemmissa ketjuissa; eli aloittaja on aina se paha ihminen kommentoijien mielestä. Ihan sama mikä aihe tai ongelma, syy on aina aloittajassa. Joskus näin voi ollakin, mutta useimmiten muut palstalaiset kaivavat tai keksivät ihan ihme syitä miksi ap on se pahis. [/quote]On silläkin vaikutusta, miten ap asian esittää. Tässäkin ketjussa hän oli heti sitä mieltä, että minähän en avusta maksa ja johan nyt on kumma, kun ei voi auttaa. Hän itse tässä haloon tekee minusta. Mitä väliä sillä sitten edes on, jos tämä veli/sisko/sukupuoleton salaperäinen olento (ettei vaan tunnisteta) tekeekin haloon asiasta, joka häntä ärsyttää, jos kumminkin auttaa ap:tä. Tämä saa ilmaisen avun, mihin on mielestään oikeutettu. Antaa auttajan huudella sitten vaan. Kai hänelläkin edes joku oikeus on. [/quote] Minusta on ihan typerää jos perheen kesken maksetaan palkkoja ties mistä normaaleista auttamisista. Useimmat ystävyksetkin tekevät palveluksia ihan ilmaiseksi toisilleen, miksi perheenjäsenelle pitäisi maksaa palkkaa. En minä voi sille mitään että mysteeriperheenjäsen ei apuani pyydä. Pitäisikö sitten mennä aina oven taakse kysymään, että miten voisin tänään auttaa. [/quote] Ei mulla olisi varaa sisartani kuskailla. En tosin pyytäisi bensarahaakaan, mutta keksisin muita tekosyitä ettei onnistu. Nyt toimii, koska auttaminen on VASTAVUOROISTA! Muutoin joku ajelureissu yksipuolisena aina, niin todellakin tekisin ison asian siitä, koska mulle se on iso asia. Rahaa menee. Sisarella on varaa itsekin ajella vaikka taksilla, joten miksi mun pitäisi sitten ilmaiseksi jos se olisi yksipuolista?? [/quote] "Aina".. 1-2 kertaa vuodessa.

[/quote] Jos siskoni soittaisi vain 1-2x vuodessa, pyytäisi ajelemaan johonkin ja kantelemaan tavaroita, niin todellakaan ei olisi varaa.  Lisäksi minusta on erittäin törkeää ottaa yhteyttä vain kun tarvitsee apua? Itse kysyn kyllä monesti, tarvitseeko apua johonkin jos tiedän että on jotain tulossa. Samoin hän tarjoaa esim ompelukonetta käyttöön tai muuta vastaavaa.

Minä pyydän, hän auttaa, hän pyytää, minä autan. Niin se toimii. Ei niin, että toinen pyytää ja saa ja toinen ei.
[/quote]

Kas, kun minä en ole sinä ja minun sisarussuhteeni ei ole sinun. Edelleenkään APUANI EI PYYDETÄ!!!

Vierailija
171/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:30"]Ap on idiootti
[/quote]

Ja sinä olet kehari.

Vierailija
172/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:04"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:58"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:35"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:12"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 06:28"] Täällä palstalla on jännä ilmio, joka toistuu usemmissa ketjuissa; eli aloittaja on aina se paha ihminen kommentoijien mielestä. Ihan sama mikä aihe tai ongelma, syy on aina aloittajassa. Joskus näin voi ollakin, mutta useimmiten muut palstalaiset kaivavat tai keksivät ihan ihme syitä miksi ap on se pahis. [/quote]On silläkin vaikutusta, miten ap asian esittää. Tässäkin ketjussa hän oli heti sitä mieltä, että minähän en avusta maksa ja johan nyt on kumma, kun ei voi auttaa. Hän itse tässä haloon tekee minusta. Mitä väliä sillä sitten edes on, jos tämä veli/sisko/sukupuoleton salaperäinen olento (ettei vaan tunnisteta) tekeekin haloon asiasta, joka häntä ärsyttää, jos kumminkin auttaa ap:tä. Tämä saa ilmaisen avun, mihin on mielestään oikeutettu. Antaa auttajan huudella sitten vaan. Kai hänelläkin edes joku oikeus on. [/quote] Minusta on ihan typerää jos perheen kesken maksetaan palkkoja ties mistä normaaleista auttamisista. Useimmat ystävyksetkin tekevät palveluksia ihan ilmaiseksi toisilleen, miksi perheenjäsenelle pitäisi maksaa palkkaa. En minä voi sille mitään että mysteeriperheenjäsen ei apuani pyydä. Pitäisikö sitten mennä aina oven taakse kysymään, että miten voisin tänään auttaa. [/quote] Ei mulla olisi varaa sisartani kuskailla. En tosin pyytäisi bensarahaakaan, mutta keksisin muita tekosyitä ettei onnistu. Nyt toimii, koska auttaminen on VASTAVUOROISTA! Muutoin joku ajelureissu yksipuolisena aina, niin todellakin tekisin ison asian siitä, koska mulle se on iso asia. Rahaa menee. Sisarella on varaa itsekin ajella vaikka taksilla, joten miksi mun pitäisi sitten ilmaiseksi jos se olisi yksipuolista?? [/quote] "Aina".. 1-2 kertaa vuodessa. [/quote] Jos siskoni soittaisi vain 1-2x vuodessa, pyytäisi ajelemaan johonkin ja kantelemaan tavaroita, niin todellakaan ei olisi varaa.  Lisäksi minusta on erittäin törkeää ottaa yhteyttä vain kun tarvitsee apua? Itse kysyn kyllä monesti, tarvitseeko apua johonkin jos tiedän että on jotain tulossa. Samoin hän tarjoaa esim ompelukonetta käyttöön tai muuta vastaavaa. Minä pyydän, hän auttaa, hän pyytää, minä autan. Niin se toimii. Ei niin, että toinen pyytää ja saa ja toinen ei. [/quote] Kas, kun minä en ole sinä ja minun sisarussuhteeni ei ole sinun. Edelleenkään APUANI EI PYYDETÄ!!!

[/quote]

Luojan kiitos sinun sisarussuhteesi ei ole minun. Meillä apua osataan tarjota. Jos tiedän että toisella on menoa, kysyn mitenkäs lapset. Jos on ostamassa jotain isoa, kysyn tarvitseeko kanto- tai kasausapua. Jos on tulossa juhlat, kysyn tarvitseeko leivonta-apua. Tai vaikka ihan illanviettoon menossa jompikumpi, niin toisella on tapana kysyä tarvitseeko kyydin kotiin.

Vierailija
173/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

Yritin kuvitella tätä omalle kohdalle. Mielestäni mäkättäminen ei ole mukavaa ja vie vastavuoroisuuden edes tarjoamiselta ilon, todennäköisesti sisko/veli torppaisi senkin, koska mikään asia maailmassa ei voi korvata tätä hirveää vaivaa.

Miksi yleensä tulee auttamaan, jos se on niin vaikeaa? Onko muuten siskoveli sinkku?

Vierailija
174/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan helvetin samantekevää jos Lissu ja Marketta Savossa ovat siskoksia ja Lissu tarjoaa apuaan viikoittain Marketalle ja Marketta ottaa Lissun kakarat hoitoon siitä hyvästä. Mutta kun valitettavasti Lissun ja Marketan sisarussuhde ei liity millään tavalla minuun eikä kerro minun suhteestani pätkääkään. Se että SINÄ joku jossian teet sisaruksesi kanssa noin ja näin ei tarkoita sitä, että TEIDÄN tapanne ovat yleisessä käytössä ympäri Suomen. Hohhoijaa.

Vierailija
175/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:16"]

Provo tai oikeesti tosi outo tyyppi tämä arvon ap. En ihmettele yhtään jos sisarus ei ole kovin innokas tulemaan kuskiksi. Yleensä monet saavat auttamisesta hyvän mielen ja tulevat mielellään jos vain aikatauluun sopii.mietippä nyt aloittaja onko itsessäsi mitään syytä sisaruksen innottomuuteen.

[/quote]

En usko, että on provo, sillä oma sisareni on kuin ilmetty hän. Omalla siskollani on kuitenkin ollut tapana käyttää minua kyytien lisäksi myös ilmaisena lapsenvahtina, kokkina ja siivoojana. Minkäänlaista vastavuoroisuutta ei häneltä ole tippunut. Ei edes kiitosta ole kuulunut. 

Tiedän, etten ole ainoa. Ei autottomat kotiäidit ymmärrä, että bensa/diesel ei ole ilmaista, samoin kun ei kenenkään aika. Käyttäisin mielelläni aikani johonkin muuhun kun hänen passaamiseensa.

Vierailija
176/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluaisitko bensarahaa?" "Tulisitko pullakahville?" "Voinko tarjota vaikka ruuat jossakin?"

Ei ole vaikea opetella esimerkiksi tuollaisia kysymyksiä näitä kuskailutilanteita varten.

Vierailija
177/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

Yritin kuvitella tätä omalle kohdalle. Mielestäni mäkättäminen ei ole mukavaa ja vie vastavuoroisuuden edes tarjoamiselta ilon, todennäköisesti sisko/veli torppaisi senkin, koska mikään asia maailmassa ei voi korvata tätä hirveää vaivaa.

Miksi yleensä tulee auttamaan, jos se on niin vaikeaa? Onko muuten siskoveli sinkku?
[/quote]

Tajusit juuri oikein. Yleensä apua saan sitten kun asiasta on ensin jankutettu muutama tunti ja sittenkin se auttaminen on koko ajan hermostunutta huokailua ja hoputtamista. Siskoveli on parisuhteessa, itse olen sinkku.

Vierailija
178/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:16"]

Provo tai oikeesti tosi outo tyyppi tämä arvon ap. En ihmettele yhtään jos sisarus ei ole kovin innokas tulemaan kuskiksi. Yleensä monet saavat auttamisesta hyvän mielen ja tulevat mielellään jos vain aikatauluun sopii.mietippä nyt aloittaja onko itsessäsi mitään syytä sisaruksen innottomuuteen.

[/quote]

En usko, että on provo, sillä oma sisareni on kuin ilmetty hän. Omalla siskollani on kuitenkin ollut tapana käyttää minua kyytien lisäksi myös ilmaisena lapsenvahtina, kokkina ja siivoojana. Minkäänlaista vastavuoroisuutta ei häneltä ole tippunut. Ei edes kiitosta ole kuulunut. 

Tiedän, etten ole ainoa. Ei autottomat kotiäidit ymmärrä, että bensa/diesel ei ole ilmaista, samoin kun ei kenenkään aika. Käyttäisin mielelläni aikani johonkin muuhun kun hänen passaamiseensa.
[/quote]

Minä ainakin ymmärrän. Kuitenkin kun pyydän apua 1-2 kertaa vuodessa niin se ei voi ajaa siskoveljeäni uupumuksen partaalle.

Vierailija
179/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

[/quote]

Tajusit juuri oikein. Yleensä apua saan sitten kun asiasta on ensin jankutettu muutama tunti ja sittenkin se auttaminen on koko ajan hermostunutta huokailua ja hoputtamista. Siskoveli on parisuhteessa, itse olen sinkku.
[/quote]
Eli kehtaat jankuttaa asiasta, vaikka sisarus on kieltäytynyt? On sinulla otsaa.

Vierailija
180/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:11"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:52"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:47"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä. [/quote] No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta. [/quote] Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme. [/quote] Eli he ovat sinulle vain ilmainen kuski+kantoapu? Ja kehtaat vielä ihmetellä että miksi tekevät asiasta haloon... [/quote] Heitä on yksi kappale. Onko sisarussuhteen ylläpito minun velvollisuuteni? [/quote] No eri sitä sisarussuhdetta kyllä oikein kukaan muukaan voi ylläpitää, kuin sisarukset itse... [/quote] Niin - monikossa. Miksi ulisette, että en tee mitään, jos toinen ei anna mahdollisuutta tehdä? [/quote] Sisaruksesi ylläpitää tuota suhdetta jo tulemalla auttamaan sinua kun pyydät, osoittaa että ei halua jättää sinua pulaan vaikkei mitään auttamisvelvollisuutta olisikaan.  [/quote] No nyt kun tiedät meistä noin paljon niin kerro montako kertaa hän on auttanut minua iloisesti. [/quote] Jos hän auttaa vastahakoisesti niin se on viesti: Älä pyydä enää apua. Sinulla on väärä kuva aikuisten sisarusten suhteista. Kaikilla ei ole sellaisia välejä, että tavataan ja autetaan toista puolin ja toisin. Ei sisaruus velvoita aikuista mihinkään [/quote] Normaalit sisaruksethan auttavat toisiaan, kuten ystävyksetkin.

[/quote]

Normaalit nimenomaan. Normaaleihin sisarussuhteisiin kuuluu myös se että ollaan tekemisissä muutenkin kuin vain kun hyötyy toisesta jotain.