Palkkani on 3 800 e/kk, aivan järkyttävän huono
No, ei siin mitään, lopeta työt ja jättäydy työttömäksi. Kuten palstalla olemme oppineet, kaikki maksetaan Kelan tuilla.
Jännää toisaalta, en ole koskaan tienannut noin paljoa, ja tämänkin turhan avauksen olen silti selvinnyt kirjoittamaan. 😎👍
Onko joillain ihmisillä suhteellisuuden taju jotenkin kadoksissa?
Kommentit (36)
Mun palkka on vaihdellut 2000-3500 e välillä ja oikeastaan se käteen jäävä osuus ei kovin paljoa muutu.
Nettotulot varmaan suurimmalla osalla ihmisistä jotain 1800-2500 välillä. Suurin osa lienee saa about 2000 e kuussa käteen.
3800 e on hyvä palkka.. Siitä jää käteen varmaan sellaiset 2700 e.
Minun palkka on bruttona 3200e/kk ja nettona se on noin 2100e/kk. Asumiskulut,auton kulut ja pakolliset laskut vie palkasta sen 1000e jo.
Elän ihan ok palkallani vaikka se ei hyvä palkka ole mutta esimerkiksi lapsiin minulla ei ole varaa, lapsia tekisin jos saisin 5000e/kk palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun palkka on bruttona 3200e/kk ja nettona se on noin 2100e/kk. Asumiskulut,auton kulut ja pakolliset laskut vie palkasta sen 1000e jo.
Elän ihan ok palkallani vaikka se ei hyvä palkka ole mutta esimerkiksi lapsiin minulla ei ole varaa, lapsia tekisin jos saisin 5000e/kk palkkaa.
Tienaan aikalailla saman kuin sinä ja myös mulla nuo pakolliset kulut vie ison osan palkasta. Olen kyllä ikisinkku mutta ei minullakaan ole varaa lapsiin eli jään lapsettomaksi sen takia ettei ole kumppania ja että palkkani on liian pieni.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän ihan ok palkallani vaikka se ei hyvä palkka ole mutta esimerkiksi lapsiin minulla ei ole varaa, lapsia tekisin jos saisin 5000e/kk palkkaa.Tienaan aikalailla saman kuin sinä ja myös mulla nuo pakolliset kulut vie ison osan palkasta. Olen kyllä ikisinkku mutta ei minullakaan ole varaa lapsiin eli jään lapsettomaksi sen takia ettei ole kumppania ja että palkkani on liian pieni.
M31
Kumppanin kanssa on halvempi asua, kun monet pakolliset kulut menee puoliksi.
Tuohan riippuu työstä. Ehkä suorittavaa työtä tekevän duunarin on vaikea käsittää millaisia vaatimuksia 3800 euron työhön voi liittyä. Olen itsekin "entinen" duunari ja 3800 euron palkka tuntuu toki suurelta. Nyt olen töissä, jossa tienaan 2800 ja risat ja olisi mahdollisuus edetä työhön, jossa palkka about 3800 euron luokkaa. Vaatimukset vaan kasvaa niin valtavasti, etten tiedä haluanko edes kyseiseen työhön.
Aina on ollut ihmisiä joille jää säästöön pienestäkin palkasta ja samoin niitä joille mikään palkka ei riitä peruselämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka on vaihdellut 2000-3500 e välillä ja oikeastaan se käteen jäävä osuus ei kovin paljoa muutu.
Nettotulot varmaan suurimmalla osalla ihmisistä jotain 1800-2500 välillä. Suurin osa lienee saa about 2000 e kuussa käteen.
3800 e on hyvä palkka.. Siitä jää käteen varmaan sellaiset 2700 e.
Kun mun bruttopalkka oli 4500 ja risat, sain käteen 2900 ja risat (juuri alle 3000), nyt on 4600 brutto / 3000 netto.
Tuskin siis 3800 brutolla saa ihan 2700 nettona tai sitten on paljon vähennyksiä, mikä vaikuttaa veroprosenttiin.
Oma palkkani on myös n. 3800/kk. Minulla on lapsi ja makselen asuntolainaani.
Kuuluuko tähän trollaukseen nyt tulla kauhistelemaan ja triggeröitymään?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin hävettäisi jos palkkani jäisi alle 4000€ / kk, eihän se riitä mihinkään tänä päivänä.
16 vuotta työelämässä ja pärjännyt alle 2000 e/kk tuloilla. En tule ikinä pääsemään tuollaisiin lukuihin. Säästöön saan surkeasta palkastani silti joka kk 500 euroa jonka siirrän säästötilille.
Tuo on jo hyvä palkka, parempi kuin 1700 e/kk käteen.
Minusta tämä aloitus on tylsä vitsi, ei viiltävää sarkasmia.
Mä saan käteen 1300 ansiosidonnaista. Kyllähän tällä jotenkin toimeen tulee, kun ei osta mitään. Mieluummin olisin kuitenkin töissä, mutta olen ylikoulutettu useimpiin hommiin (pelkäävät, että häippäsen heti, kun saan kunnon hommia) ja koulutusta vastaaviin hommiin vaaditaan osaamista, joka rapistuu kovaa vauhtia eli en pääse eteenpäin teknisistä haastatteluista. Työpaikan vaihtajat vaan saa käytännössä hommia.
Yleensähän on niin, että vastuut/stressi kymmenkertaistuvat, kun palkka kaksinkertaistuu. Mielestäni huono diili. Sen verran arvostan elämänlaatua vs. elintasoa.
Riippuu kyllä kans siitä, että mitä AP tekee palkkansa eteen
Suurimman osan elämääni olen ansainnut noin 1400 netto, silti olen pystynyt ostamaan kaksi omakotitaloa , espanjan asunnon, kaksi Pietarista ja kolme osakehuoneistoa. Yhtäkään ei ole tarvinnut vuokrata, vaan kaikki ovat omassa käytössä, herää vain kysymys, että mihin te hassaatte rahanne?
Vierailija kirjoitti:
Todellinen syy lapsettomuuteen taitaa olla sinkkuus. Ei niitä lapsia yleensä hankita vain yhden ihmisen tuloilla.
3800 oli hyvä palkka, kolme vuotta sitten.
Kyllä minuakin hävettäisi jos palkkani jäisi alle 4000€ / kk, eihän se riitä mihinkään tänä päivänä.