Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisarus tekee auttamisesta hirveän haloon

Vierailija
07.08.2015 |

Toivottavasti hän ei palstaile. Tarvitsen välillä apua johonkin kuskaushommaan, kun itselläni ei ole ollut varaa pitää autoa. Kyseessä ei ole mitkään säännölliset kuskaukset paikasta a paikkaan b ja takaisin vaan ihan satunnaisesti joskus jotain. Ja kyseessä on ihan lähialueet eli koskaan en pyydä kyytiä hornantuuttiin. Mutta sisarus (sisko vai veli, en kerro) tekee aivan kamalan haloon näistä pyynnöistäni eikä voi millään lopettaa jankuttamista. Tuntuu kuin olisi kyseessä tuhannen euron menetys, vaikka kyseessä on vain minimaalinen avun anto ja siinä se!

Kommentit (222)

Vierailija
181/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksilla ei ole mitään velvoitetta auttaa ketään ilmaiseksi. Nyt sinun vain pitää laskea, tuleeko sinulle oma auto vai kuljetuspalvelut halvemmaksi. Eli julkiset, taksi, pakun vuokra tai ihan kuljetuspalvelu. Ei se auton pitäminen sisarellesikaan ole ilmaista. Vai luulitko että vain sinulle tulee kuluja autosta? On mielestäni myös tyhmää pyytää sellaiselta apua, jonka kanssa et ole tekemisissä muuten. Veri ei siihen sido, vaan tunteet :-)

Vierailija
182/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:16"] Provo tai oikeesti tosi outo tyyppi tämä arvon ap. En ihmettele yhtään jos sisarus ei ole kovin innokas tulemaan kuskiksi. Yleensä monet saavat auttamisesta hyvän mielen ja tulevat mielellään jos vain aikatauluun sopii.mietippä nyt aloittaja onko itsessäsi mitään syytä sisaruksen innottomuuteen. [/quote]   En usko, että on provo, sillä oma sisareni on kuin ilmetty hän. Omalla siskollani on kuitenkin ollut tapana käyttää minua kyytien lisäksi myös ilmaisena lapsenvahtina, kokkina ja siivoojana. Minkäänlaista vastavuoroisuutta ei häneltä ole tippunut. Ei edes kiitosta ole kuulunut.  Tiedän, etten ole ainoa. Ei autottomat kotiäidit ymmärrä, että bensa/diesel ei ole ilmaista, samoin kun ei kenenkään aika. Käyttäisin mielelläni aikani johonkin muuhun kun hänen passaamiseensa. [/quote] Minä ainakin ymmärrän. Kuitenkin kun pyydän apua 1-2 kertaa vuodessa niin se ei voi ajaa siskoveljeäni uupumuksen partaalle.

[/quote]

Mutta jos työstä ei saa minkäänlaista kiitosta tai vaivanpalkkaa, ei se ole sen arvosta. Ei kenenkään tarvitse tuntea itseään hyväksikäytetyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:07"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:03"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:54"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:45"] Oman autonkin hommaan heti, kun talous sanoo KYLLÄ. Ja se auto lakkaa sitten toimimasta jos mysteerisisarus tarvitsee joskus vaikka auton lainaan. [/quote]   No tämä kertoo sinusta paljon. Ja sinun vastavuoroisuudestasi. Sinuahan on autettu monta kertaa, ja vain toivottu, että osaisit olla kiitollinen.  [/quote] Niin missä sanoin että en ole kiitollinen? Olette niin typeriä. [/quote] Ei tarvitse sanoa, kun käytökselläsi sinä sen kerrot. Vähättelet apua minimaaliseksi, etkä anna sisaruksellesi mitään vaivanpalkaksi tai korvaukseksi. [/quote] No jos nyt mietitään vaihteeksi järjellä, kumpi mahtaa olla minimaalinen apu: pyydän viikoittain kyydin shoppailemaan ja takaisin kotiin, muuttoihin kantoapua, pyydän rahaa lainaan, pyydän tuomaan milloin mitäkin ja hakemaan, TAI: 1-2 kertaa vuodessa pyydän auttamaan tavaran X kantamisessa ja kuskaamisessa, homma on ohi (alle) tunnissa. Mukaan laskettuna ajomatkat. Eli noin 2 tuntia vuodessa auttamista. Mielestäni se on minimaalista, mutta tämähän on av... [/quote] No oma apusihan on vielä olemattomampaa, joten suhteutettuna siihen mitä sisaruksesi tuosta avusta saa, apu ei ole mitään minimaalista. Ja toisekseen, onhan se apua sinulle aika merkittävää, koska itsekin sanoit, että et pystyisi noita huonekaluja nostelemaan ja kuljettelemaan yksin bussilla... [/quote] Niin, kun EDELLEEN (!!!!!!!!) apuani ei pyydetä. En osaa ennustaa, että no NYT minua tarvitaan! Kun emme ole tekemisissä arkisissa asioissa koskaan. Sisaruksen elämässä tapahtuu kaikkea mistä en edes tiedä mitään. Ja päinvastoin. Miten helvetissä voin auttaa jos ei anneta mahdollisuutta?? Aina tosiaan tätä ap:n lyttäystä joka ikisessä ketjussa av:llä.

[/quote]

Tarjoa sitä apuasi. Tai sitten vaihtoetoisesti rahaa, jos ei apu kelpaa. Voihan olla, että olet sisaruksesi mielestä niin tunari että apusi on vain tasoa "laita lapsi asialle ja tee itse perässä". Mutta koska sinä olet ollut se aloitteellinen osapuoli (olet tehnyt aloitteen pyytämällä apua), joten sinun vastuullasi on huolehtia myös tuosta, että sisaruksesi saa työstä korvauksen.

Vierailija
184/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

Yritin kuvitella tätä omalle kohdalle. Mielestäni mäkättäminen ei ole mukavaa ja vie vastavuoroisuuden edes tarjoamiselta ilon, todennäköisesti sisko/veli torppaisi senkin, koska mikään asia maailmassa ei voi korvata tätä hirveää vaivaa.

Miksi yleensä tulee auttamaan, jos se on niin vaikeaa? Onko muuten siskoveli sinkku?
[/quote]

Tajusit juuri oikein. Yleensä apua saan sitten kun asiasta on ensin jankutettu muutama tunti ja sittenkin se auttaminen on koko ajan hermostunutta huokailua ja hoputtamista. Siskoveli on parisuhteessa, itse olen sinkku.
[/quote]
Eli kehtaat jankuttaa asiasta, vaikka sisarus on kieltäytynyt? On sinulla otsaa.
[/quote]

:DDD missä sanoin että juuri minä jankutan? Ihan vaan sisarus aloittaa sen jankuttamisen eikä mrinaa lopettaa. Tämä ketju menee jo koomiseksi, kun yritätte vetää tikusta syytöksiä minua kohtaa, koska olen ketjun ap. Ja ap:tähän kuuluu aina morkata.

Vierailija
185/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:16"] Provo tai oikeesti tosi outo tyyppi tämä arvon ap. En ihmettele yhtään jos sisarus ei ole kovin innokas tulemaan kuskiksi. Yleensä monet saavat auttamisesta hyvän mielen ja tulevat mielellään jos vain aikatauluun sopii.mietippä nyt aloittaja onko itsessäsi mitään syytä sisaruksen innottomuuteen. [/quote]   En usko, että on provo, sillä oma sisareni on kuin ilmetty hän. Omalla siskollani on kuitenkin ollut tapana käyttää minua kyytien lisäksi myös ilmaisena lapsenvahtina, kokkina ja siivoojana. Minkäänlaista vastavuoroisuutta ei häneltä ole tippunut. Ei edes kiitosta ole kuulunut.  Tiedän, etten ole ainoa. Ei autottomat kotiäidit ymmärrä, että bensa/diesel ei ole ilmaista, samoin kun ei kenenkään aika. Käyttäisin mielelläni aikani johonkin muuhun kun hänen passaamiseensa. [/quote] Minä ainakin ymmärrän. Kuitenkin kun pyydän apua 1-2 kertaa vuodessa niin se ei voi ajaa siskoveljeäni uupumuksen partaalle.

[/quote]

Mutta jos työstä ei saa minkäänlaista kiitosta tai vaivanpalkkaa, ei se ole sen arvosta. Ei kenenkään tarvitse tuntea itseään hyväksikäytetyksi.
[/quote]

Eikä hyväksikäyttäjäksi. Tiedän, että sisarus on pää kolmantena jalkana auttamassa, jos joku toinen pyytää.

Vierailija
186/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

Yritin kuvitella tätä omalle kohdalle. Mielestäni mäkättäminen ei ole mukavaa ja vie vastavuoroisuuden edes tarjoamiselta ilon, todennäköisesti sisko/veli torppaisi senkin, koska mikään asia maailmassa ei voi korvata tätä hirveää vaivaa.

Miksi yleensä tulee auttamaan, jos se on niin vaikeaa? Onko muuten siskoveli sinkku?
[/quote]

Tajusit juuri oikein. Yleensä apua saan sitten kun asiasta on ensin jankutettu muutama tunti ja sittenkin se auttaminen on koko ajan hermostunutta huokailua ja hoputtamista. Siskoveli on parisuhteessa, itse olen sinkku.
[/quote]
Eli kehtaat jankuttaa asiasta, vaikka sisarus on kieltäytynyt? On sinulla otsaa.
[/quote]

:DDD missä sanoin että juuri minä jankutan? Ihan vaan sisarus aloittaa sen jankuttamisen eikä mrinaa lopettaa. Tämä ketju menee jo koomiseksi, kun yritätte vetää tikusta syytöksiä minua kohtaa, koska olen ketjun ap. Ja ap:tähän kuuluu aina morkata.
[/quote]
Miksi sisarus jankuttaisi enää sen jälkeen, kun sinä olisit ymmärtänyt, ettei pyyntöösi suostuta?

Vierailija
187/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:42"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan.
[/quote]
No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä.
[/quote]

Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä.
[/quote]
No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta.
[/quote]

Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme.
[/quote]
Pyydät joskus syömään, vaikka sen roudauksen jälkeen ja tietenkin tarjoat.
[/quote]

Emme käy syömässä koskaan muulloinkaan joten miksi yhtäkkiä menisimme.
[/quote]

Voihan sitä tehdä jotain uutta hyvänen aika.
Saattaisi sisaruksesikin nähdä sinut uudessa valossa jos ehdottaisit ja maksaisit.
Ei sisaruussuhde ole mikään automaattiapu varsinkin jos ei kerran välejä juuri ole

Vierailija
188/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siskoveli ei vaan halua olla kanssasi tekemisissä. Ei hyvässä eikä pahassa. Ollenkaan. On muuten ärsyttävää kantaa toisille niitä raskaita juttuja etenkin, kun se on ainut yhteydenpito. Siskoveljelle suosittelen ettei enää vastaa viesteihin/puheluun. Ehkä apkin tajuaa olevansa riesa.

Vierailija
189/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siirryn takavasemmalle, jatkakaa toki morkkaamistani mutta muistakaa, että palaan kahden aikaan takaisin joten sitä ennen ketjussa esiintyvät ap:t ovat trolleja. Hauskaa päivänjatkoa!

Vierailija
190/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:39"]

[/quote]

[/quote]

Eikä hyväksikäyttäjäksi. Tiedän, että sisarus on pää kolmantena jalkana auttamassa, jos joku toinen pyytää.
[/quote]
Ehkäpä nämä toiset osaavat olla vastavuoroisia tai edes kiitollisia.

Vierailija
191/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Miksi sisarus jankuttaisi enää sen jälkeen, kun sinä olisit ymmärtänyt, ettei pyyntöösi suostuta?
[/quote]

Kysy häneltä syytä jankuttamiseen. Minä en ihan tiedä.

Vierailija
192/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä.

[/quote]

Jos ette muutenkaan ole yhteyksissä, niin hommaa se kantoapu, muuttoapu, kuljetusapu joko taksipalveluina, muuttopalveluina, joltain kaverilta tai hommaa oma auto. Tai maksa edes bensarahaa. So simple.

Vierailija
193/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:48"]No siskoveli ei vaan halua olla kanssasi tekemisissä. Ei hyvässä eikä pahassa. Ollenkaan. On muuten ärsyttävää kantaa toisille niitä raskaita juttuja etenkin, kun se on ainut yhteydenpito. Siskoveljelle suosittelen ettei enää vastaa viesteihin/puheluun. Ehkä apkin tajuaa olevansa riesa.
[/quote]

:DD voi helvetti. Hieno analyysi mutta pieleen meni.

Vierailija
194/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mistä sisarus jankuttaa?

Vierailija
195/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:47"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Ehkäpä nämä toiset osaavat olla vastavuoroisia tai edes kiitollisia.
[/quote]

Ai meillä on täällä kiitollisuus-jankkaaja mukana, tervehtikää häntä!

Vierailija
196/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mistä sisarus jankuttaa?
[/quote]

Siitä kuinka kamalan raskasta on auttaa. Jankuttamiselle ei tule loppua ellen minä lopeta viestittelyä/puhelua.

Vierailija
197/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mistä sisarus jankuttaa?
[/quote]

Siitä kuinka kamalan raskasta on auttaa. Jankuttamiselle ei tule loppua ellen minä lopeta viestittelyä/puhelua.
[/quote]
No, jos haluat ilmaista apua sinun velvollisuutesi on tuota jankkaamista kuunnella.

Vierailija
198/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:32"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 05:42"]Enkä ole itsekäs, mutta se ei liene minun syyni jos hän ei pyydä apuani koskaan. [/quote] No jotenkin sisaruksia voisi kiittää tuosta avusta, koska sinä ilmeisestikin olet siitä aika riippuvainen. Itse vien sisaruksia vastaavista palveluksista syömään, leffaan tms. Nythän tuo "apu" on ihan yksipuoleista hyväksikäyttöä. [/quote] Onneksi sinä tiedät sisarusväleistämme kaiken. Emme tee koskaan mitään yhdessä. [/quote] No raahattehan te niitä sinun huonekalujakin yhdessä (eli tiedän teidän sisarusväleistä ilmeisesti enemmän kuin sinä ;P) Mutta se jos muuten vaan käytte syömässä tms. ei ole mitään kiitosta erikseen tuosta roudausavusta. [/quote] Kun emme käy. Näemme ainoastaan joskus kerran vuodessa jossain kahvittelukesteillä ja joskus raahaamme huonekalun jostain johonkin. Siinä on meidän tekemisemme. [/quote] Pyydät joskus syömään, vaikka sen roudauksen jälkeen ja tietenkin tarjoat.

[/quote]

Mutta kun mun mysteeri-salaperäinen-sisko-veli-enpäs-voi-kertoo-kumpi ei SYÖKÄÄN. PROBLEM NOT SOVED.

Ettekö näe että mä diggaan jankkaamisesta? Ja oikeesti se on mun isosisko ja mä oon aina ollu äitin ja isin lempilapsi. Nyt mä odotan samaa palvelua kaikilta ilmasiks. Miksei ne haluu totella?

T. Ap

Vierailija
199/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit ettette tee koskaan mitään yhdessä. Anna kun arvaan ettet myöskään soita kuin silloin kun tarvitset jotakin. Enpä ihmettele yhtään jos sisarusta tympii.

Sinusta soittasin seuraavaksi sopiakseni illallisesta ravintolassa ja sun laskuun koska ihana sisarus on auttanut jo niin monta kertaa.

Vierailija
200/222 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:35"]Eli case on tämä: ap pyytää apua esim. ikea-laatikon tuomiseen kotiin. Sisarus kyllä tulee, mutta mäkättää ja jupisee sen ajan minkä duuni kestää. 

[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mistä sisarus jankuttaa?
[/quote]

[/quote]
No, jos haluat ilmaista apua sinun velvollisuutesi on tuota jankkaamista kuunnella.
[/quote]

:DD