Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei taloyhtiöihin rakenneta sähköautojen latauspaikkoja?

Vierailija
07.03.2022 |

Häh

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maksaa enemmän mitä asunnon hinta nousee."

Rahanarvoista on myös se että meneekö se asunto kaupaksi tänään vai kolmen kuukauden päästä.

Mitä vähemmän ostajia karsivia ominaisuuksia asunnossa on, sitä nopeammin se menee kaupaksi.

Jos potentiaalinen ostaja haluaisi latauspaikan niin se on sitten voi voi jos sitä ei olekaan.

JOs sinä olet myymässä, niin luuletko että minä maksan sulle sähköpaikan myyntisi edeistämiseksi?

-Olet edelleen ainoa hyötyjä tässä, muut maksumiehinä.

EI JATKOON.

Luuletko asuvasi asunnossasi maailman tappiin?

Vierailija
62/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa ajaa sähköautolla on varaa maksaa ne latauspaikkansa ja latausähkönsä ihan itse.

Niinhän moni haluaisikin tehdä mutta taloyhtiö ei anna lupaa.

Tuskin kieltää jos kokonaisuudessaan itse maksaa.

Monia tapauksia tiedän että on kielletty, ihan siksi että hallituksessa on yksikin bensalenkkari jolla on missio vastustaa sähköautoilun lisääntymistä.

Ei niitä kaapeleita voi ilmassa roikottaa, tarvitaan laillinen sähkösuunnitelma ja luvat ja kaapelit kaivetaan maahan vähintään metrin syvyyteen, ei tämä ole mikään "laitan jatkoroikan parvekkeelta autolle" -systeemi, VAAN TÄMÄ MAKSAA.

-Eikä jokaiselle asukkaalle voida antaa lupia rakennella omia systeemejä varsinkaan taloyhtiön piikkiin, vähän realismia nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin latauspaikat + valmiudet lisäpaikkoihin. Ara maksoi avustuksina noin 30-40% rempan kuluista. Aika moni muukin yhtiö on näin tehnyt kun avustusrahat taisi loppua joka vuosi.

Nyt on kaikki olemassaolevat paikat käytössä. Kohta otetaan varmaan osa käyttöön lisäpaikoista. 

Samalla tehtiin putkuremppa ja saatiin tehtyä sähkötyöt kuntoon.

Ja on siitä etua kaikille osakkaille kun asunnot menee paremmin kaupaksi.  

Vierailija
64/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maksaa enemmän mitä asunnon hinta nousee."

Rahanarvoista on myös se että meneekö se asunto kaupaksi tänään vai kolmen kuukauden päästä.

Mitä vähemmän ostajia karsivia ominaisuuksia asunnossa on, sitä nopeammin se menee kaupaksi.

Jos potentiaalinen ostaja haluaisi latauspaikan niin se on sitten voi voi jos sitä ei olekaan.

JOs sinä olet myymässä, niin luuletko että minä maksan sulle sähköpaikan myyntisi edeistämiseksi?

-Olet edelleen ainoa hyötyjä tässä, muut maksumiehinä.

EI JATKOON.

Luuletko asuvasi asunnossasi maailman tappiin?

Sitten kun muutan, on tuo sähköistys halventunut, kaikkihan on alussa kallista ja se tehdään silloin kun suuri enemmistö sitä haluaa.

-En ole lainkaan huolissani, kiitos vain huolenpidostasi.

Vierailija
65/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa ajaa sähköautolla on varaa maksaa ne latauspaikkansa ja latausähkönsä ihan itse.

Ei taloyhtiöiden latauspaikoissa ole edes kyse siitä että taloyhtiö maksaisi ne sähköt. Te bensapellet olette tottuneet siihet että saatte imea lämmitystolpasta "ilmaiset" sähköt.

Silloin kun vielä asuin kerrostalossa, niin meillä oli kyllä lämmitystolpan hinta 15 euroa/kk.

Vierailija
66/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehtiin latauspaikat + valmiudet lisäpaikkoihin. Ara maksoi avustuksina noin 30-40% rempan kuluista. Aika moni muukin yhtiö on näin tehnyt kun avustusrahat taisi loppua joka vuosi.

Nyt on kaikki olemassaolevat paikat käytössä. Kohta otetaan varmaan osa käyttöön lisäpaikoista. 

Mahtaako mennä kaupaksi, kun velkaosuus asunnossasi on kaksinkertaistunut?

-Et sitten käsitä, että joudut maksamaan tämän, tavalla tai toiselle, nyt se on sulla taloyhtiövelkana rasite kohdistuu asuntoosi.

Ilmaisia lounaita ei ole.

Vierailija
67/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoihin yhtiöihin voi joutua uusistamaan koko sähkökeskuksen ja se tulee kalliiksi. Jalalliset ihmiset eivät haluaisi maksaa jalattomien plösöjen autopaikoista. 

Vierailija
68/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taloyhtiöiden latauspaikoissa ole edes kyse siitä että taloyhtiö maksaisi ne sähköt. Te bensapellet olette tottuneet siihet että saatte imea lämmitystolpasta "ilmaiset" sähköt.

Silloin kun vielä asuin kerrostalossa, niin meillä oli kyllä lämmitystolpan hinta 15 euroa/kk.

Eli käytännössä ilmaista ja kulutusta ei lasketa. Joku käyttää vain lohkolämppäriä, toinen huudattaa sisätilalämmintä, sama hinta. Föffööföföökielletty ja paskat niistä kielloista kukaan välittää.

Vierailija
69/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia tapauksia tiedän että on kielletty, ihan siksi että hallituksessa on yksikin bensalenkkari jolla on missio vastustaa sähköautoilun lisääntymistä.

Ei niitä kaapeleita voi ilmassa roikottaa, tarvitaan laillinen sähkösuunnitelma ja luvat ja kaapelit kaivetaan maahan vähintään metrin syvyyteen, ei tämä ole mikään "laitan jatkoroikan parvekkeelta autolle" -systeemi, VAAN TÄMÄ MAKSAA.

-Eikä jokaiselle asukkaalle voida antaa lupia rakennel

Konteksti oli maksaa itse kustannukset. Luvattomat asennukset on ihan sinun oma tangettisi ja olkiukkosi, mätki sitä rauhassa.

Vierailija
70/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi okt, ei tarvitse kuunnella bensahomojen kitinää.

Vierailija
71/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ei

Et sitten käsitä, että et voi vain vetää sitä jatkoroikkaa, taas sähköautoilijan älykkyyss..

-Kun aletaan repiä taloyhtiön pihaa auki, sitä ei voida tehdä niin, että "#sähkökaapilta vaan vedetään roikka minun paikalle", vaan kaikki vanhat sähköt pitää uusia samalla, ne kaapelit on siellä kaivamassasi maassa, sähkötaulu pitää uusia, piha asfaltoida, nurmikoida, jnejne.

Eli yritä edes saada realismia päähäsi!

Vierailija
72/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipalo vaara on ilmeinen ja niitä paloja ei sammuta erkkikään

Vierailija
73/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä ilmaista ja kulutusta ei lasketa. Joku käyttää vain lohkolämppäriä, toinen huudattaa sisätilalämmintä, sama hinta. Föffööföföökielletty ja paskat niistä kielloista kukaan välittää.

Ei ole ilmaista, enkä käytä 15e sähköjä kuukaudessa, varsinkaan kesällä.

-Mutta hyvä trollausYRITYS.

Vierailija
74/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi vain jatkojohtoa vetää kotoaan?

Vierailija
75/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin tämä on pyhä tehtävä.

Vierailija
76/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi vain jatkojohtoa vetää kotoaan?

Periaatteessa kyllä, mutta alakerran naapureita voisi vähän sylettää 5. kerroksen partsilta/ikkunasta roikkuva roikka.

Vierailija
77/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden autopaikan muuttaminen sähköpaikaksi maksaa vähintään 4000€. Tällöin tarpeelliset sähkökaapelit on lähellä. Jos ovat kauempana, hinta nousee.

Ei maksa.

Vierailija
78/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako mennä kaupaksi, kun velkaosuus asunnossasi on kaksinkertaistunut?

-Et sitten käsitä, että joudut maksamaan tämän, tavalla tai toiselle, nyt se on sulla taloyhtiövelkana rasite kohdistuu asuntoosi.

Ilmaisia lounaita ei ole.

Ei kaksinkertaistunut vastike eikä mikään muukaan kun tehtiin putkirempan yhteydessä. Sähköpääkeskus uusittiin joka tapauksessa ja se asennettiin hyvään paikkaan latausinfraa ja jatkoa ajatellen, paikka muuttui joka tapauksessa. Samoin pihalla kaivettiin ja koneet ja ukot oli putkia varten paikalla ja valvojat ja suunnittelijat olivat olemassa kokonaisuudessa. Eli väitän, että olisi ollut hölmöläisen hommaa olla tekemättä tuota. 

Varsinkin kun tuosta kulusta Ara korvasi melkein puolet. Eli yksittäiselle osakkaalle tuosta jäi hyvin marginaalinen maksu. 

Vierailija
79/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saat taloyhtiöltäsi sähköpaikan, haet pankista 100 000 euron lainan ja esität yhtiökokouksessa, että SINÄ MAKSAT koko systeemin, varmasti saat "bensalenkkariltakin" luvan!

PS Niin taisikin olla kyse siitä, että SINÄ ET HALUA MAKSAA TÄTÄ.

Vierailija
80/184 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään voit ladata sen patteriautosi ihan maksullisilla asemuilla. 150kW:n asemalla saat nopeesti patterit täyteen.

Siellä me muutkin automme tankki n täytämme,ei taloyhtiö ole meille ilmaisia tankkauspisteitä ole hommannut.

Kukaan ei ole ilmaisia latauspisteitä vaatimassakaan, pelle.

Muuten vaan haluatte ne muiden osakkaiden kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän