Miksei taloyhtiöihin rakenneta sähköautojen latauspaikkoja?
Kommentit (184)
Valmiuden tekeminen on nykyään pakollista isomman remontin yhteydessä.
Meillä on iso taloyhtiö ja juuri aloitetaan latausvalmiuden toteutus puolelle paikoista ja kymmenesosaan paikoista laitetaan latauspisteet. Eiköhän tämä lisää taloyhtiön houkuttelevuutta ja asuntojen hintoja kun sähköauton tai hybridin omistajatkin voivat yhtiöön muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevat kalliiksi. Kaapeloinnit pitää uusia laajasti, kun nykyiset kaapeloinnit eivät kestä edes auton sisälämmittimen käyttöä.
Ei kaapelointeja tarvitse uusia, eikä ole mitään järkeä uusia latauspaikkoja varten kun latausverko toteutetaan erillisenä ratkaisuna. Esimerkiksi Plugit tarjoaa kyseisen ratkaisun. Meidän taloyhtiössä pakkosähköistettiin kaikki halliosakkeet eli niihin "rakennettiin" latausvalmius. Jos haluaa varsinaisen latausaseman joutuu siitä maksamaan vielä muutaman tonnin päälle. Sekä tietenkin käyttämänsä sähkön joka latauskerralta.
Ah, autistisena et sitten pidä uusien kaapelien laittoa kaapeloinnin uusimisena.
Vierailija kirjoitti:
Yhden autopaikan muuttaminen sähköpaikaksi maksaa vähintään 4000€. Tällöin tarpeelliset sähkökaapelit on lähellä. Jos ovat kauempana, hinta nousee.
Voi myös olla, että joutuu uusimaan talon pääskeskukselle tulevat kaapelit ja samalla keskuksen. Samalla joutuu ottamaan isomman liittymän joka maksaa taas lisää.
Vierailija kirjoitti:
Yhden autopaikan muuttaminen sähköpaikaksi maksaa vähintään 4000€. Tällöin tarpeelliset sähkökaapelit on lähellä. Jos ovat kauempana, hinta nousee.
No mulla maksoi 500€. Kaapeleissa on kapasiteettia vaikka ladata kaikilla paikoilla. Kaikki eivät asu 3. maailman infrastruktuurin yhtiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla maksoi 500€. Kaapeleissa on kapasiteettia vaikka ladata kaikilla paikoilla. Kaikki eivät asu 3. maailman infrastruktuurin yhtiöissä.
Suuri osa asuu.
Pääsyy on se, että laskutuksen järjestäminen on sellaista tervanjuontia. Jos isännöitsijä ei suostu laskuttamaan käyttäjän ilmoituksen perusteella, vaihtoehdot ovat kalliita ja epäkäytännöllisiä.
Meidän taloyhtiössä kukaan ei ole ilmaissut kiinnostusta latauspaikkaan. Yhtiökokouksessa tehtiin pöytäkirjan ulkopuolella päätös, ettei rakenneta jos ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla, että joutuu uusimaan talon pääskeskukselle tulevat kaapelit ja samalla keskuksen. Samalla joutuu ottamaan isomman liittymän joka maksaa taas lisää.
Voi olla ja voi olla. Ja voi olla että on jo valmiiksi 8A varaus per lämmitystolppa kuten yleisimmin on jo, kentän muuntaminen latauksen vaatii ainoastaan mittarillisen pöntön vaihtamista perinteisen lämmitystolpan tilalle.
Mutta höyrypäädieselpenan fantasioissa pitää aina mennä äärimmäisyyksiin ja lähteä siitä että latauspaikka vaatii ydinvoimalan rakentamista viereen.
Tuohonhan sai valtiolta tukea mutta Purra tietysti lopetti sen hampaat irvessä. Lulu Ranteenkin mieleen on pensa autoilu.
Meillä taloyhtiön kokouksessa joku viiksi setä latausvalmiutta vastusti raivokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevat kalliiksi. Kaapeloinnit pitää uusia laajasti, kun nykyiset kaapeloinnit eivät kestä edes auton sisälämmittimen käyttöä.
Ei kaapelointeja tarvitse uusia, eikä ole mitään järkeä uusia latauspaikkoja varten kun latausverko toteutetaan erillisenä ratkaisuna. Esimerkiksi Plugit tarjoaa kyseisen ratkaisun. Meidän taloyhtiössä pakkosähköistettiin kaikki halliosakkeet eli niihin "rakennettiin" latausvalmius. Jos haluaa varsinaisen latausaseman joutuu siitä maksamaan vielä muutaman tonnin päälle. Sekä tietenkin käyttämänsä sähkön joka latauskerralta.
"Rakennettiin". Siis mitä rakennettiin kun ei tarvinnut kaapeloidakkaan. Jätettiinkö seinään ruuvit että saa sen lataus boksin kiinni jos joskus tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa asuu.
Sellaisten murjujen asukkaat eivät ole ensimmäisibä sähköautoja ostamassa.
Jos on varaa ajaa sähköautolla on varaa maksaa ne latauspaikkansa ja latausähkönsä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa asuu.
Se ei ole Suomen ongelma.
Miksi ylipäätään sähkö-autoja valmistetaan ???
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa ajaa sähköautolla on varaa maksaa ne latauspaikkansa ja latausähkönsä ihan itse.
Niinhän moni haluaisikin tehdä mutta taloyhtiö ei anna lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mistä sait tuohon hintaan, jo asennus maksaa jonkun satasen.
Nykyään voit ladata sen patteriautosi ihan maksullisilla asemuilla. 150kW:n asemalla saat nopeesti patterit täyteen.
Siellä me muutkin automme tankki n täytämme,ei taloyhtiö ole meille ilmaisia tankkauspisteitä ole hommannut.
Vierailija kirjoitti:
Ei taloyhtiöiden latauspaikoissa ole edes kyse siitä että taloyhtiö maksaisi ne sähköt. Te bensapellet olette tottuneet siihet että saatte imea lämmitystolpasta "ilmaiset" sähköt.
Mene yhtiökokoukseen esittämään jos olet osakas. Toisen omaisuuteen et voi tietenkään vaikuttaa.