Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä alkoholissa ja juomisessa on niin hienoa?!

Vierailija
05.08.2015 |

En ymmärrä. Olen täyskieltäytyjä alkoholin suhteen. Aina jaksetaan toitottaa, miten elämäni menee hukkaan ja menetän paljon!

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa. Vituttaa kun saan nykyään jo kahdesta juomasta hirveän krapulan

Vierailija
2/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä itsekään, muta en ole paras sanomaan kun en pidä mistään alokoholijuoman mausta (olen kokeillut..) Olo tulee hassuksi vasta räkäkännissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kertakaikkiaan mitään. Lähes kaikki alkoholipitoiset juomat on erittäin pahoja, viini on vanhennutta käynyttä marjamehua, kalja on hiivalitkua... vain erittäin makeat liköörit limsaan sekoitettuna niin että viina ei maistu on ihan ok. Mitään hyvää oloa tai nollausta siitä ei tule, se on lähinnä omaa kuvitelmaa. Minulla viina ei ensin vaikuta mitenkään, sitten alkaa väsyttää. Isäni on alkoholisti, ja häneltä olen kysynyt että onko se juovuksissa olo nyt niin kivaa, ja hän vastasi että on, vaikka on elämässään kaiken menettänyt viinan takia. Kaipa se on totta kun ovat tutkineet että joillakin alkoholi vaikuttaa niin että siitä tulee superhyvä olo, ja siksi jäävät siihen niin helposti koukkuun. Minä luulen että suurin osa ihmisistä juo alkoholia vaan tavan vuoksi, ja kuvittelevat että kun ottaa viinaa on muka hauskempaa, tuntee itsensä rennommaksi ja rohkeammaksi ja nokkelammaksi ym. mutta kaikki se on lähinnä sitä kuvittelua.

Minä en alkoholia juo, mutta en tee siitä koskaan mitään numeroa, eikä sitä kukaan koskaan mitenkään kummeksu eikä huomauttele mitään, samoin 21v. tyttäreni ei koskaan juo alkoholia, teininä annoin hänen kotona maistaa alkoholia esim. synttäreillään kuoharia, mutta siihen se jäi. Meidän perheessä on aina naurettu paljon (siis biologinen isäni ei siihen kuulu) ja siihen ei ole koskaan viinaa tarvittu, vain hyvä huumorintaju.

Vierailija
4/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, jos tarkoitat kännäämistä. Mutta meille ujoille ja sosiaalisesti kömpelöille se lasin/tölkin piteleminen käsissä ja siitä välillä hörppääminen saa tunteen, että elämä on omissa käsissä vaativassa small talk-tilanteessa? Tai siis mitenkä se sanois.

Vierailija
5/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä känni on ainakin minulle ekstaattinen tila, jota parempaa ei ole yhtään mikään. Ei seksi, ei hyvä ruoka, ei kuntoilun jälkeiset endorfiinit, ei jossain onnistumisen jälkeinen hyvä fiilis. Joten kyllähän sellaisen olon aina välillä tahtoo itselleen suoda. Krapulakin on ihan tervetullut, on hyvä että sellainen tulee, niin ei tule juotua niin usein että alkaisi käydä terveyden päälle.

Vierailija
6/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei mikään.

Vierailija
7/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kohtuukäyttö on hieno asia. Ryyppäämisestä en välitä. 

Vierailija
8/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15 vuotta se oli kivaa. Varsinkin ensikänni. Nykyään se puskee esiin kaikki patoutuneet vitutukset. Varsinkin parisuhteeseen liittyvät. Kun ottaa enemmän, myös muija alkaa vituttaa enemmän. Pitäis varmaan lopettaa kokonaan, kun jaksais tätä paskaa suhdetta aina selvinpäin...

Vierailija
9/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:33"]On hienoa. Vituttaa kun saan nykyään jo kahdesta juomasta hirveän krapulan
[/quote]

Mulla sama. Ennen pystyin juomaan n. 6 ja ei tuntunut seuraavana aamuna missään. Nykyään jo kahdesta tulee krapula. Mistä tämä johtuuuu? :(

Vierailija
10/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla hauskaa ilman viinaa ;) No ei sentään. Itse juon n. 1-2 kertaa kuukaudessa, ja silloinkin vain pienen humalan jos sitäkään. Ostan hyvänmakuisia juomia, vaikka ovatkin kalliita, mutta pystyn niin tekemään, koska juon normaalin ihmisen tavoin. Itse tulen humalassa sosiaalisemmaksi, vapaammaksi ja rentoutuneemmaksi ja se auttaa tutustumaan ihmisiin. En tuomitse niitä, jotka juovat. Kannattaa myös suhtautua örveltäviin teineihin ja keski-ikäisiin miehiin huvittavasti, saat maksutonta komiikkaa kaupan päälle.

Vierailija
11/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:38"]

Hyvä känni on ainakin minulle ekstaattinen tila, jota parempaa ei ole yhtään mikään. Ei seksi, ei hyvä ruoka, ei kuntoilun jälkeiset endorfiinit, ei jossain onnistumisen jälkeinen hyvä fiilis. Joten kyllähän sellaisen olon aina välillä tahtoo itselleen suoda. Krapulakin on ihan tervetullut, on hyvä että sellainen tulee, niin ei tule juotua niin usein että alkaisi käydä terveyden päälle.

[/quote]

Jaha, sulla on just noi alkoholistin geenit...

11

Vierailija
12/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:42"]

10-15 vuotta se oli kivaa. Varsinkin ensikänni. Nykyään se puskee esiin kaikki patoutuneet vitutukset. Varsinkin parisuhteeseen liittyvät. Kun ottaa enemmän, myös muija alkaa vituttaa enemmän. Pitäis varmaan lopettaa kokonaan, kun jaksais tätä paskaa suhdetta aina selvinpäin...

[/quote]

Oletko naulattu kiinni kumppaniisi? Jos et ole, niin miksi et lähde, ennen kuin tilanne kärjistyy.

Vierailija
13/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan huippua vähän nuorempana, kun oli paljon energiaa ja seikkailunhalua. Ensin siinä oli kielletyn hedelmän makua, sitten uutuudenviehätystä ja opiskelujen alussa tapasi paljon ihmisiä kosteissa juhlissa. Nykyään viehätys on mennyt eikä oikein löydä sellaista iloa mistään. Ei kotona nyhjääminenkään hienoa ole.

Vierailija
14/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko joku ihmettelee jos joku toinen ei juo viinaa? Eikö sen pitäisi mennä toisinpäin...

Vierailija
15/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. 

Useimmat ovat typeriä jo selvinäkin.

Vierailija
16/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet alkoholijuomat maistuvat erittäin hyvältä ja niillä on miellyttävä päihdyttävä vaikutus josta voi haluessaan mys nauttia.

Vierailija
17/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti mikään. Mun ekat juomiseni oli melko lailla huonoja kokemuksia, sitkeesti yritin ja sit tuli muutama hyvä kokemus (omassa tajunnassa). Sen jälkeen se on ollut pyrkimystä samankaltaisiin kokemuksiin aina vain huonommalla menestyksellä.

Mitä enemmän juo ja pyrkii niihin harvoihin hyviin kokemuksiin sen huonommin ja harvemmin siinä onnistuu. Mitä harvemmin onnistuu sen useammin yrittää = alkoholismi.

Vierailija
18/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:48"]

Ihan oikeastiko joku ihmettelee jos joku toinen ei juo viinaa? Eikö sen pitäisi mennä toisinpäin...

[/quote]

Ei kun just noinpäin. Jos on tuhannen ihmiset juhlat niin on oletettavaa että joku ei juo. Jos on kymmenen ihmistä ja yksi ei juo niin kyllähän sitä kysytään. Tuskin tarkoitit tilannetta, että kymmenen on pelissä ja yhtäkkiä yksi alkaa kiskomaan kesken paitsiotilanteen hapanta. Tai siirrä tilanne Ikeaan tjsp.

Vierailija
19/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:38"]

[/quote]

Jaha, sulla on just noi alkoholistin geenit...

11

[/quote]

Alkoholisti en kumminkaan ole enkä ole koskaan ollut. 40 vuotta jo ikää ja noin 15-vuotiaana aloitin juomisen eli olisi ollut aikaa alkoholisoitua. Nykyisin juon ehkä 3-4 kertaa vuodessa kännit. Tissuttelua en harrasta ollenkaan, en saa siitä mitään iloa. 

Minä muuten myös juon aina alkoholia vain yksin. Se olo on niin taivaallinen mikä siitä tulee, että kaikki ulkoinen häiriö kuten pakko puhua ihmisten kanssa vain häiritsee. Eipä tule myöskään sekoiltua kun juo kotona omassa nojatuolissaan.

Vierailija
20/131 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:50"]

Ei mikään. 

Useimmat ovat typeriä jo selvinäkin.

[/quote]

Ihan oikeasti (useimmat) monet ovat fiksumpia sopivassa alkoholin vaikutuksessa. Alkoholin vaikutuksen alaisena on tyypillisesti tarkoitus seurustella ja olla inhimillisessä kontaktissa ja vaikka pohtia rakettitiedettä mutta ei tehdä sellaista. Useimmilta tämä luonnistuu parhaiten päihtyneenä. (Jos lasketaan pois aivan lähimmät ihmissuhteet).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi