Mikä siinä alkoholissa ja juomisessa on niin hienoa?!
En ymmärrä. Olen täyskieltäytyjä alkoholin suhteen. Aina jaksetaan toitottaa, miten elämäni menee hukkaan ja menetän paljon!
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:23"]
En ymmärrä. Olen täyskieltäytyjä alkoholin suhteen. Aina jaksetaan toitottaa, miten elämäni menee hukkaan ja menetän paljon!
[/quote]
En juo alkoholia vaan juomia jotka sisältävät pieniä määriä alkoholia. Sinulla on jo alunperinkin ongelma käsittää aihetta. Alkoholeja on monia ja niin myös juomia jotka sisältävät alkoholia. Alkoholijuomatkin on väärin ilmaistu koska se saa harhaisen käsityksen, että juoma olisi tehty alkoholista! Miksi sinä haluat tietää muiden motiivit, vaikka käsityksesi alkoholeista on jo alunperin pielessä.
[/quote]
Tämä on niin totta keskustelussa tulisi edes pysyä jollain tasolla faktoissa. Nyt tämä esiintyy vain "mutu" faktaisena alkoholin vihaamisena, vailla edes mitään konkreettista muuta kuin avaajan oma viha. Miksi vihaat?
Tätä olen itsekin ihmetellyt.
Itse en pidä kyseisen huumeen vaikutuksista pätkääkään - puhe ja motoriikka kärsii, ajatuksenkulku sumenee, näkö sumenee, seksuaalinen toimintakyky heikkenee, käytös menee sekavaksi ymsyms.
En vain pysty ymmärtämään miksi edellämainituista mikaan olisi toivottavaa. Ja maksaa vielä kaupan päälle!
Lisäksi kroonisella käytöllä lukuisia haitallisia terveysvaikutuksia aivoille, sisäelimille, keskushermostolle. Syövänkin saattaa saada kaupantekijäisiksi.
Hyi hemmetti.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:04"]
Tätä olen itsekin ihmetellyt.
Itse en pidä kyseisen huumeen vaikutuksista pätkääkään - puhe ja motoriikka kärsii, ajatuksenkulku sumenee, näkö sumenee, seksuaalinen toimintakyky heikkenee, käytös menee sekavaksi ymsyms.
En vain pysty ymmärtämään miksi edellämainituista mikaan olisi toivottavaa. Ja maksaa vielä kaupan päälle!
Lisäksi kroonisella käytöllä lukuisia haitallisia terveysvaikutuksia aivoille, sisäelimille, keskushermostolle. Syövänkin saattaa saada kaupantekijäisiksi.
Hyi hemmetti.
[/quote]
Hyvä kirjoitus.
Mutta unohdit mainita mahdollisen pyskoosin laukeamisen mahdollisuuden.
Ja akuutin alkoholimyrkytyksen/yliannostuksen vaaran.
Sekä sen, että alkoholi on yksi niistä harvoista huumeista, joiden vieroitusoireisiin voi kirjaimellisesti kuolla.
Pään täyteen vetäminen on hiton oksettavaa :( Ja miks kukaan haluaa itselleen darraa seuraavana päivänä?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:04"]Tätä olen itsekin ihmetellyt.
Hyi hemmetti.
[/quote]
No alkoholia voi käyttää muutenkin kuin humaltumistarkoitukseen...
Alkoholista saa kieltäytyä, mutta toisen puolesta ei voi päättää. Saa myös olla tarjoamatta, mikään ei sitä kiellä. On halpamaista syyllistää muita sen pohjalta että itse vihaa alkoholia ja siksi että joillakin on ongelmia ehkä elämän ehkä päihtymisen suhteen jolloin käyttö voi olla runsaampaa kuin on järkevää.
Vihaan krapulaa, mulle tulee se jo vähästä juomisesta. Joskus teininä join ja paljon. Tuli tehtyä tyhmiä asioita, tykkäsin juoda itseni liian känniin. Nyt vähänkin humalainen olo on vaan ahdistavaa, en tykkää. Kivempi olla ihan selvinpäin. Ennen otin varmaan ahdistukseen ja ujouteen, nyt ei ole tarvetta. Lasi viiniä tai siideti saunassa on ihan kiva joskus, mutten välitä siitä maustakaan ihmeemmin.
En itsekään välitä alkoholista ja juon todella vähän. Mä mielummin syön mun kalorit kuin juon.
Ap on kamalan mustavalkoinen, mutta maailma ei sitä ole.
Minä nyt vaan satun pitämään oluen ja punaviinin mausta, ja vaikka tuolla nyt joku hohhoijaili, niin kyllä nuo juomat vaan korostavat joidenkin ruokien makuja ja päinvastoin. Ei siinä mitään snobbailua ole. Tai vaikka kuumasta kaakaosta tujauksella minttuviinaa. 1-2 annosta rentouttaa lihakset ja saattaa siinä sen 10 minuuttia kokea jotain mielen rentoutumista myös. Mutta ei mitään merkittävää sinänsä.
Kyllä, jokusen kerran vuoteen saatan juoda jopa KÄNNIT, omg. Porukassa, jossa osataan kyllä pitää hauskaa selvinpäinkin. Porukassa jossa kukaan ei muutu humalluttuaan ääliöksi eli rähinäviinaa ja itkukaljaa ei juoda. Kyllä se humaltuminen nyt vaan on kivaa joskus. Ja kuka sanoo, että överiksi tarvii näissäkään tilanteissa vetää? Yleensä tehdään hyvää ruokaa tai mennään ravintolaan, saunotaan, jutellaan, nauretaan, jne. Mitä voidaan siis tehdä ilman alkoholiakin, mutta joskus alkoholin kanssa. Porukkaan kun ei kuulu yhtään absolutistia jolla olis vaan vakaa mielipide että alkoholi on saatanasta ja aiheuttaa vain ja ainoastaan pahaa...
Jaa aina toitotetaan... tuskinpa tai sitten liikut todella kummallisessa seurassa, jos elämä menee heidän mukaansa hukkaan ilman viinaa. Olen myös absolutisti mutta asia ei ole kyllä koskaan ollut kenellekään mikään ongelma.
No minä juon, koska se on tässä erittäin hektisessä elämänvaiheessa ainoa rentouttava tekijä. Työpäivän jälkeen kaikki lasten hakemiset, kaupassa käynti, ruuan laitto, pyykit, tiskit, pihan hoito ym. Sitten eka vapaahetki on klo 21.30 kun on jo pakko mennä nukkumaan.
Pari lasia viiniä iltahommien ohella tekee siitä osittain edes rentouttavaa.
Eihän siinä elämä hukkaan mene. Itse tykkään juoda oluita (siis niitä "vähän" laadukkaampia kuin koffi ja karhu..). Monesti kaverit yrittävät tyrkyttää minulle ties mitä viinasekotuksia, koska en ole heidän mielestään riittävän humalassa. He eivät tunnu ymmärtävän etten juo humaltumisen takia, vaan maun. Raivostuttavinta on se että olemme kaikki 23-24 vuotiaita ja muutama heistä ei edelleenkään osaa ottaa sivistyneesti, vaan kiskovat aina räkäkännit, oksentavat, itkevät ja on jostain syystä aina minun velvollisuus saattaa heidät kotiin ja hoivata heitä. Välillä tekisi mieli sanoa, että omapa on vikasi, vittuakos menit juomaan niin paljon. Mutta en sano, autan vain, eikä kiitosta koskaan kuulu.. Raivostuttavaa sanoisinkos.
Ei se ole niin että pää täyteen vs absolutismi, edelleenkään.
Kyllä joka päivä kuuluu juoda aterioilla eteläeurooppalaiseen tapaan viiniä lasi tai kaksi. Silloin on tasokas, kultturelli ja yläluokkainen ihminen. Moukkamainen wt-rahvas juo maitoa tai vettä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:04"]Tätä olen itsekin ihmetellyt. Itse en pidä kyseisen huumeen vaikutuksista pätkääkään - puhe ja motoriikka kärsii, ajatuksenkulku sumenee, näkö sumenee, seksuaalinen toimintakyky heikkenee, käytös menee sekavaksi ymsyms. En vain pysty ymmärtämään miksi edellämainituista mikaan olisi toivottavaa. Ja maksaa vielä kaupan päälle! Lisäksi kroonisella käytöllä lukuisia haitallisia terveysvaikutuksia aivoille, sisäelimille, keskushermostolle. Syövänkin saattaa saada kaupantekijäisiksi. Hyi hemmetti. [/quote] No alkoholia voi käyttää muutenkin kuin humaltumistarkoitukseen...
[/quote]
Jep. Teollisena puhdistuaineehan alkoholia on käytetty jo ties kuinka kauan.
Ai tässä puhuttiinkin teollisen puhdistusaineen juomisesta. Eihän tämä edes koske punkkua tai bisseä sitten.. On kyllä alkoholitietous niin mutua tuolla nro 64:lla
Käytätkö suolaa? Miksi syöt kilokaupalla suolaa päivittäin se on epäterveellistä? Suola on kiellettävä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:23"]
[/quote]
En juo alkoholia vaan juomia jotka sisältävät pieniä määriä alkoholia. Sinulla on jo alunperinkin ongelma käsittää aihetta. Alkoholeja on monia ja niin myös juomia jotka sisältävät alkoholia. Alkoholijuomatkin on väärin ilmaistu koska se saa harhaisen käsityksen, että juoma olisi tehty alkoholista! Miksi sinä haluat tietää muiden motiivit, vaikka käsityksesi alkoholeista on jo alunperin pielessä.
[/quote]
Tämä on niin totta keskustelussa tulisi edes pysyä jollain tasolla faktoissa. Nyt tämä esiintyy vain "mutu" faktaisena alkoholin vihaamisena, vailla edes mitään konkreettista muuta kuin avaajan oma viha. Miksi vihaat?
[/quote]
Tässä on keskustelun pointti. Ei edes tunneta eri juomien merkityksiä ihmisen historiassa, esitetään ne joinain jalostettuina muotoina joita ne eivät edes ole, kuin ainoastaan jonkun ristiriitaisen mielen angstisessa vihaaamis maailmassa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:45"]
Ai tässä puhuttiinkin teollisen puhdistusaineen juomisesta. Eihän tämä edes koske punkkua tai bisseä sitten.. On kyllä alkoholitietous niin mutua tuolla nro 64:lla
[/quote]
ööö...mitä?
Etköhän sinä tuollakin ikävän olon itsellesi saa aikaiseksi ja aivosoluja tapettua. Maku ei välttämättä ole häävi, että siinä mielessä punaviini voisi olla parempi. Suosittelisin pinot noiria rypälevalintana.
Itsehän olen vain ollut helpottunut kun raskauden takia saa ja pitää kieltäytyä alkosta. Aina sitä tyrkytetään kaikkialla.