Mikä siinä alkoholissa ja juomisessa on niin hienoa?!
En ymmärrä. Olen täyskieltäytyjä alkoholin suhteen. Aina jaksetaan toitottaa, miten elämäni menee hukkaan ja menetän paljon!
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:37"]
Kyllä joka päivä kuuluu juoda aterioilla eteläeurooppalaiseen tapaan viiniä lasi tai kaksi. Silloin on tasokas, kultturelli ja yläluokkainen ihminen. Moukkamainen wt-rahvas juo maitoa tai vettä.
[/quote]
Ennen suomalaiset veti perjantaina pään täyteen ja oli muut päivät selvinpäin. Mutta kun alettiin mainostamaan eurooppalaista tyyliä, että on tyylikästä ottaa joka päivä. Suomalaiset ovat yhdistäneet tämän ja juovat joka päivä pään täyteen.
[/quote]
Puhut vain omasta puolestasi.
[/quote]
Minä olen kyllä absolutisti. Vaikea silloin on joka päivä vetää päätä täyteen. Muutamassa vuodessa on suomalaisten alkoholinkulutus kaksinkertaistunut.
Uusi ryhmä alkoholisoituneita, ovat työssäkäyvät viiniä tissuttelevat naiset. Iltaisin on kiva ottaa viiniä, että rentoutuu. Ruokaa laittaessa on kiva ottaa pari lasia viiniä. Siitä se pikkuhiljaa lisääntyy ja kuten tälläkin palstalla on aina pitkiä ketjuja aiheesta, huomataan, että ei voikaan olla ilman ja viiniä menee pullo illassa, vapailla pari.
Toinen omituinen ilmiö minusta näkyy Tallinan laivoilla. Tuodaan konteittain juomia, aivan kuin pelättäisiin, että se loppuu kesken. Korkkarit kattoon, voimanaiset ovat jo menomatkalla päissään, kun on päästy vapaaksi nyrkin ja hellan välistä.
En yhtään ihmettele, että suomalaiset ovat ulkomailla juopon maineessa.
Osa toki osaa ottaa hillitysti, mutta tosiasia on, että Suomessa muhii melkoinen pommi alkoholinkäytössä. Varsinkin ihan tavallisten, työssäkäyvien ihmisten keskuudessa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:23"]
Vihaan alkoholisteja koska elämässä ei ole syytä ilman vihaa.. Nytkin kirjoittelen yksin katkerana vauvapalstalle syyttäen kaikkia jotka uskaltavat mietoja juoda teollisen puhdistus-aineen suurkuluttajiksi. Tämä tuo sisältöä elämääni. Pystyisin halutessani lopettamaan en vain halua.
[/quote]
Vihaan myös alkoholia sekä perusteltua keskustelua jossa minulta odotetaan oikeita omia ajatuksia aiheesta. Ainoa ajatukseni on viha ja sekin on opittua.
[/quote]
Haukun myös muita mielelläni sekä jätän vastamaatta mihinkään kysymyksiin mitä minulle esitetään. Nauroin juuri tuolle aa kerho on tuolla päin kommentille. Oikein, jos joku odottaa keskustelua niin, käsitän tahallani väärin jotta oikea typeryyteni ei todellisuudessa toivonmukaan paljastuisi kenellekkään.
[/quote]
Miksi keskustelisin asiallisesti onhan vihaaminen agendani ja kirjoitusvirhepoliisin työssäni koen helposti nousevani muiden yläpuolelle se on aina viimeinen keino vältellä keskustelua. En kuitenkaan koskaan aio vastata omalla älylläni jotta todellinen älykkyyteni ei paljastuisi. Vaan pidän liikaa muiden syyttämisestä ja SIITÄ ETTEI MINUN ASIOISTA PUHUTA VAAN MUITTEN. anteeksi jäi cl päälle
[/quote]
Tiedän omastamielestäni paremmin mitä suomalaiset ovat kuin suomalaiset itse. Kysymyksiä ei tarvita voin valita helposti mikä on mieleiseni totuus missäkin asiassa.
[/quote]
Lisään vielä että tiedän paremmin kuin tiede tietää osaanhan heidän tekemät kaavat tai voin aina tarkistaa ne netistä ja minä sentään olen minä joten se riittänee perusteluksi oikeassa olemisestani. Mitä huonoa siinä on että tietää paremmin muiden asiat?
"Alkoholista tulee hyvä olo ja asiat tuntuvat luistavan" (Elokuvasta Varjoja paratiisissa. vastaus kysymykseen miksi juot?)
Olipas puuduttava ketju.
Kaikilla on oikeus rappeuttaa oma terveytensä alkoholilla, ei siinä mitään.
Käyttäjät maksavat juomien hinnoissa haittaveroja, joilla turhat sairaanhoitokustannukset pyritään kattamaan, mutta mitenkäs tuo ulkopuolisille koituva haitta ja harmi?
Sen lisäksi, että alkoholia runsaasti nauttineet ovat äärimmäisen ikäviä näkyjä katukuvassa ja rasittavia omalle kohdalle sattuessa, on alkoholi kuitenkin osallisena 4:ssä 5:stä väkivaltarikoksesta Suomessa.
Läjäpäin turhia raiskauksia, pahoinpitelyjä, tappoja, murhia...ihan vain sen takia, että alkoholi huumasi ja hämärrytti tajunnan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:23"]
Vihaan alkoholisteja koska elämässä ei ole syytä ilman vihaa.. Nytkin kirjoittelen yksin katkerana vauvapalstalle syyttäen kaikkia jotka uskaltavat mietoja juoda teollisen puhdistus-aineen suurkuluttajiksi. Tämä tuo sisältöä elämääni. Pystyisin halutessani lopettamaan en vain halua.
[/quote]
Vihaan myös alkoholia sekä perusteltua keskustelua jossa minulta odotetaan oikeita omia ajatuksia aiheesta. Ainoa ajatukseni on viha ja sekin on opittua.
[/quote]
Haukun myös muita mielelläni sekä jätän vastamaatta mihinkään kysymyksiin mitä minulle esitetään. Nauroin juuri tuolle aa kerho on tuolla päin kommentille. Oikein, jos joku odottaa keskustelua niin, käsitän tahallani väärin jotta oikea typeryyteni ei todellisuudessa toivonmukaan paljastuisi kenellekkään.
[/quote]
Miksi keskustelisin asiallisesti onhan vihaaminen agendani ja kirjoitusvirhepoliisin työssäni koen helposti nousevani muiden yläpuolelle se on aina viimeinen keino vältellä keskustelua. En kuitenkaan koskaan aio vastata omalla älylläni jotta todellinen älykkyyteni ei paljastuisi. Vaan pidän liikaa muiden syyttämisestä ja SIITÄ ETTEI MINUN ASIOISTA PUHUTA VAAN MUITTEN. anteeksi jäi cl päälle
[/quote]
Tiedän omastamielestäni paremmin mitä suomalaiset ovat kuin suomalaiset itse. Kysymyksiä ei tarvita voin valita helposti mikä on mieleiseni totuus missäkin asiassa.
[/quote]
Lisään vielä että tiedän paremmin kuin tiede tietää osaanhan heidän tekemät kaavat tai voin aina tarkistaa ne netistä ja minä sentään olen minä joten se riittänee perusteluksi oikeassa olemisestani. Mitä huonoa siinä on että tietää paremmin muiden asiat?
[/quote]
Siteeraan myös haluamiani tahoja ja muiden todettujakin tekoja yleistäen ne koskemaan miltein jokaista. Siis naiset ovat nykyään syyllisiä ja työssäkäyvät sekä niin parjatut tallinnasta kaljaa tuovat näin saan jonkun siteeraamani iltapäivälehden jutun mukaan leimattua mahdollisimman monta ihmistä tai isoa ihmisryhmää alkoholisteiksi. Tämä on vain elämäni tärkeintä tekemistä. Minusta muiden asioita tietäminen on vain plussaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:12"]
[/quote]
C-
Pera, taidat olla jo laskuhumalan puolella, kun se vähäinenkin lennokkuus puuttuu.
Känni silloin tällöin on vaan hauskaa!!
No onhan se ihan mukavaa ja rentouttavaa ottaa lasillinen silloin tällöin hyvässä seurassa tai vaikka yksinkin. En siis tarkoita kännäämistä.
Aikaisemmin juominen oli hauskaa, nykyään yhdestä annoksestakin tulee jotenkin huono olo ja masennus :/ En tiedä juonko vaan vääränlaisia juomia jotka psykologisesti aiheuttaa huonot oireet, nimittäin kaikki alkoholi siidereitä ja drinksuja lukuunottamatta maistuu pahalta. Mutt silti juon vaan viiniä,viinaa yms ehkä mun pitäs lopettaa niiden juominen ja pitäytyä jossain lonkerossa? Mutt se taas tuntuu niin teiniltä :D
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:53"]
Aikaisemmin juominen oli hauskaa, nykyään yhdestä annoksestakin tulee jotenkin huono olo ja masennus :/ En tiedä juonko vaan vääränlaisia juomia jotka psykologisesti aiheuttaa huonot oireet, nimittäin kaikki alkoholi siidereitä ja drinksuja lukuunottamatta maistuu pahalta. Mutt silti juon vaan viiniä,viinaa yms ehkä mun pitäs lopettaa niiden juominen ja pitäytyä jossain lonkerossa? Mutt se taas tuntuu niin teiniltä :D
[/quote]
Alkoholihan vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin. En nyt siis osaa tätä kirjoittaa lääketieteellisesti oikein. Mutta luin joku vuosi sitten tutkimuksen, missä selitettiin, että alkoholi sekoitata serotoiinin takaisinottajat ja aiheuttaa masennusta suurimmalla osalla ihmisiä. Esim. ihmiset, joille tulee morkkis, vaikka eivät olisi tehneet mitään kamalaa, kuuluvat siihen ryhmään, joille alkoholi sekoittaa välittäjäaineiden toimintaa enemmän.
Tämä voi johtaa kierteeseen, että alkoholista tulee apea olo moneksi päivää. Sitä hoidetaan parilla lasillisella, jotka nostattaa oloa. Taas seuraa pahaa mieltä ja masennusta ja lasi, pari kirkastaa taas mielen. Jossain vaiheessa aletaan miettiä masennusta ja mennään lääkäriin hakemaan masennuslääkkeitä, vaikka oikea hoito olisi lopettaa alkoholinkäyttö.
Niin ja itse kuulun näihin ihmisiin, joiden mielialaan alkoholi vaikuttaa niin, että alkoholin käytön jälkeen pari päivää mieliala on selkeästi huonompi. Siksi tästä aiheesta aikoinaan etsinkin tietoa, että mistä se johtuu.
Pera,
Ei sillä, ettenkö nauttisi siitä, kun saan katsella sinun keskustelevan itsesi kanssa, mutta delirium on vakava juttu.
Laita pullo pois ja ota nokoset.