Teetkö joskus ruoaksi "mössöjä"?
Eli vähän epämääräisenkin näköisiä pöperöitä, joihin heittelet satunnaisia aineksia? Minä teen aina yksin ollessani sellaisia: mitä tahansa vihanneksia (myös pakaste-), lihaa, kikherneitä tai kanaa. Tai mitä nyt sattuu olemaan. Joskus joukossa on myös pastaa, riisiä tai nuudeleita. Tämän komeuden päälle vielä vaikka fetaa tai raejuustoa. En edes avaa maustekaappia, vaan maustan seoksen useimmiten sweet chili -soossilla ja/tai soijalla. Saatan leikata tulisuutta vielä vaikka karpalo- tai puolukkahillolla ja - avot!
Tänäänkin oli taas NIIN "mielenkiintoisen" näköinen sotku lautasella, että heikompaa olisi hirvittänyt, mutta maku oli tosi hyvä eikä aikaakaan mennyt, kuin muutama minuutti. Oikeasti olen ihan hyvä kokki ja teen perheelle kunnon ruokaa lähes päivittäin. Kun muut ovat mökillä, teen mieluiten näitä mössöjä ja käytän säästyneen ajan vaikka Netflixin katseluun tai auringossa makailuun. :)
Muita?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:31"]
Kutsutaan myös suomessa nimellä pyttipannu, Espanjassa paella ja Italiassa pizza saanut alkunsa "samasta" periaatteesta, että sekaisin vaan! M39
[/quote]
No juu ei. Niissäkin on vähän mietitty sitä, mikä sopii yhteen. Eikä heitetty kasaan mitä tahansa.
[/quote]
Joo nykyään varmaan, mutta onhan nuo ruoat syntyneet juurikin siten että on heitetty ruoanjämiä kasaan, ettei tarvitse heittää ruokaa hukkaan.
En söisi jos tekisinkin. Kuullostaa sen verran sotkulta.
Joo, meidän perheessä mössöille on myös yhteinen nimi. Megapannu.
Teen kyllä sössöjä ja mössöjä, mutta kyllä makumaailmat pitää sopia toisiinsa.! Alkoi oksettaa kun luin apn sekoituksen..
En tajua näitä mössövalittajia?? Monipuoliset mössöt ovat varmasti terveellisempiä kuin teidän " "oikeat" " ruokanne :D.
Pro-tip mössöilijöille: pähkinöitä mukaan mössöön :) maa-, cashew-, pekaani-, jne. sekä pinjan-, auringonkukan- ja kurpitsansiemenet! :)
Mun kaikki kokkaukset on mössöjä. En muista koska olisin tehnyt jotain reseptin perusteella. Salaatteihin heittelen kaikkea. En syö makaroonia enkä perunaa et mun mössön pohja on Lidl pakastevihannessekoitukset thai ja italy. Sit joukkoon vaihtelevasti kalaa ja papuja, tuoreempia vihanneksia, munia jne. Chilikastiketta päälle. Naminami.
Oon kokki ammatiltani ja silti teen tommosia mössöjä. Mielikuvitusta vähän kehiin ja lompakko kiittää :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:24"]Jotenkin noloa että aikuinen nainen syö tuollaista epäruokaa. Miten joku ei arvosta itseään?
[/quote] Miten epäruokaa? Samoja aineksia käytetään kun ns. oikeissa ruuissa. Sekoitus on vaan erillainen kun reseptiä lukiessa. Meidän perheen lapsien suosikit on löytyny näiden "mössöjen" kokeiluista.
Jos kokkaan, se on lähinnä nuudelin keittämistä.
Makuasioista on kaikkein kivointa kiistellä!
Ei mössöjä!!!! Ei ravintoloissakaan ole mössöjä! Jos ne olisivat kunnollisia, niin jossain niitä myytäisiin! Hyi hyi
En tee. Mun mielestä ruuan pitää olla myös visuaalisesti hyvännäköistä. Jos on epämääräistä mössöä mistä mikään ei erotu en innostu. Makaronilaatikko ja kaalilaatikko on ihan tarpeeksi "mössöjä" itsessään.
Jämämössöt on just parhaita ja ainakin meidän 2v kauhoo niitä napaansa minkä kerkiää. Parasta on makaronilaatikon jämä, keitetyt potut ja vaikka lihapullat paistettuna kaikki samassa pannuss j ketsuppia päälle.
En ole ikinä tehnyt moista epäruokaa. Ostan ainekset aina aterioita kohden, eikä uusia tule ennen kuin vanhat ruoat on syöty. Jos olen yksin, niin kokkaan sitten pienempiä annoksia vaikka kahdelle päivälle. Ajatus jostain epäruokamössöstä ällöttää, laitan tuon samaan kastiin kuin kaiken lautasella olevan sörssäämisen yhdeksi mössöksi. Hyi olkoon! Ihmettelen kovasti miten kaikki mössääjät saavat hirveästi yläpeukkuja ja normaalia ruokaa syövät kauhean alapeukkuvyöryn.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:07"]En ole ikinä tehnyt moista epäruokaa. Ostan ainekset aina aterioita kohden, eikä uusia tule ennen kuin vanhat ruoat on syöty. Jos olen yksin, niin kokkaan sitten pienempiä annoksia vaikka kahdelle päivälle. Ajatus jostain epäruokamössöstä ällöttää, laitan tuon samaan kastiin kuin kaiken lautasella olevan sörssäämisen yhdeksi mössöksi. Hyi olkoon! Ihmettelen kovasti miten kaikki mössääjät saavat hirveästi yläpeukkuja ja normaalia ruokaa syövät kauhean alapeukkuvyöryn.
[/quote]
Lisään vielä, kokkaan kyllä myös yhdenpannunruokia, mutta periaatteena ei ole laittaa kaikkea vain sekaisin! Vaikka currya, pastakastiketta tai pataruokaa varten mietin etukäteen mitkä kasvikset ja mahdollinen liha sopivat yhteen toisiensa ja käytettyjen mausteiden kanssa, mutta en noita ruokia mössöksi kutsuisi...
Sanoisin pikemminkin, että teen enimmäkseen "mössöjä". Olen yksin asuva, lapseton ikisinkku, joten ei ole paljon motivaatiota / tarvetta väsäillä mitään gurmee-illallisia. Lisäksi töissä olen lyhyistä tauoista aikaa säästääseni tottunut mitä kummallisempiin ja ankeampiin sekoituksiin sekä kylmiin einesruokiin. Mieleen jääneimpiä mm. tonnikalaa maustekastikkeessa + turkkilainen jugurtti.
Tänään tein hauskan paistoksen. Paistoin perunoita, laitoin sekaan vähän jauhelihaa, tuoreita kantarelleja ja kananmunia. Hyväääää. T. mies.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:14"]
No en. Harrastan ruuanlaittoa, ja koen sen palkitsevaksi. Tuommoinen läjä lähinnä oksettaisi, anteeksi nyt vaan. Ei se ole niin iso vaiva noista aineksista tehdä oikeaakin ruokaa. Sitä paitsi ainakaan lapset eivät tykkää epämääräisistä sekotuksista, vaan haluavat nähdä, mitä aineksia ruuassa on.
Joten siksi käytän mieluummin vartin lisää aikaa ja teen ruokaa, jota kehtaa muillekin tarjota.
Mutta toki, jos ei homma hotsita, niin kukapa sua pakottaisi - itsehän sen syötkin. Pääasia, että on itse tyytyväinen.
[/quote]
Jos ruuanlaitto on harrastuksena tai muuten siitä pitää, niin nämä ns.sotkut kuuluu siihen harrastukseen.
[/quote]
Nää, ruuanlaittoa harrastava arvostaa ruokaansa, ja haluaa siihen panostaa. Ap nimenomaan sanoo, että se kokee ruuanlaiton vievän aikaa joltakin muulta. Sekasotkun tekeminen ei ole ruuanlaittoa, sen syöminenkin pikemminkin vaan tankkausta.