Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on liian hyvät tuet koska työttömät ei mene töihin.

Vierailija
27.04.2026 |

Miksi työttömät ei mene esim wolt kuskeiksi, marjoja poimimaan, siivoustyöhön, taksikuskiksi, bussikuskiksi, myyntityöhön..jne

Suomessa tuet on sen verran hyvät että työttömät makoilee mieluummin kotona kuin tekevät töitä.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

Vierailija
2/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No justhan joku kommentoi minunkin aloittamaan ketjuun, että pitää tehdä jotakin merkityksellistä työtä. Kun olen poiminut marjoja, siivonnut ym.s niin olen kuulemma alisuoriutuja ja tehnyt kaikkea jonnninjoutavaa, sellaisen perustelun sain siihen. Tehdään nyt sitten jotakin merkittävää/merkityksellistä, toivottavasti joskus työllistyen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se asian tietty ajatella noinkin päin... ja varmaan jotkut ihan oikeasti kuvittelevat noin!

Vierailija
4/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.

Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.

Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.

Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.

Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.

Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.

Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.

Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.

Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.

jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.

Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.

Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.

Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille. 

Vierailija
5/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterikö se siellä? Maanantaipullo avattu?

6/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just lauantaina allekirjoitin sopparin 🤩 

Vierailija
7/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sitä työnantajilta, miksi eivät palkkaa oman maan kansalaisia töihin eivätkä suostu maksamaan sellaista palkkaa, ettei tarvitsisi yrittää tyytyä tukiin saamatta niitä. 
Ai niin. Ethän sä uskalla. 
Sä uskallat vaan polkea jalkoihin niitä, jotka on jo niin maahan poljettuja, etteivät jaksa pistää hanttiin. 
Ainakin netissä. Ja anonyyminä. 
Julkisella paikalla ihmisten naaman edessä, sä et uskalla mitään, paitsi kävellä vaivihkaa ohi ja larpata mahdollisimman hiljaista ja näkymätöntä. 

PS. Surkea provo. Aihe totaalisen puhkikulunut. 
Ei jatkoon. 
Alahan selailla niitä työpaikkasivuja ja täytteleen työpaikkahakemuksia. 

Vierailija
8/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisia työttömiä ei oteta töihin?

En tiedä, missä toisessa todellisuudessa ap elää, kun ei tiedä, että Suomessa ei ole tarpeeksi työpaikkoja, joissa maksetaan palkkaa.

Luultavasti hän on se sama Menkäätöihin-palstahullu, joka jankkaa tätä jatkuvasti.

Vierailija
9/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian hyvät tuet koska vassareissa vielä henki pihisee.

Vierailija
10/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs takia sitten tukien laskiessa ja heti pian Orpo-Purran hallituksen aloittaessa työttömyys kasvoi, talousnero? Onko Suomessa 600 % liian suuret tulot persun matematiikalla laskettuna?

Vierailija
11/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin tukea jos olisin työtön. Nyt kun opintoni viivästyivät sen takia että olin kokoaikatöissä rahoittamassa opintojani (enkä elänyt Kelan tuilla) niin palkinnoksi kela sanoi että en saa opintorahaa, asumistukea enkä opintolainaa loppuopintoihini nyt kun en ole töissä. Luonnollisesti en saa työttömyystukeakaan koska olen opiskelija (joka ei ole oikeutettu tukeen). Myöskään toimeentulotukeen mulla ei ole oikeutta. Oli siis virhe Kelan mielestä että olin töissä. N

Vierailija
12/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa menisi jos niitä töitä olisi.

Vierailija
13/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liian hyvät tuet koska vassareissa vielä henki pihisee.

Persut saa eniten työttömyystukia. Siitäko heidän kannatuksen lask johtuu, eli kohonneesta kuolleisuudesta? Toisaalta kokkarin kannatus sulanut kovasti myös. Onkos sielläkin niin paljon niitä tukiloisia? Vassarin taas kasvanut. Miten selittyy?

Vierailija
14/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän en prsettäni nosta sohvalta kuin vasta 400 000 000 000 000 000€ kuukausipalkkaa vastaan! Näin on jämpti!

Vierailija
15/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on hyvä systeemi, nyt ehtii rempata omaa taloa, tehdä mökillä metsänhoitoa yms. mökkiaskareita ja valtion piikkiin, en vaihtaisi pois että palaisin takaisin työelämään.

Vierailija
16/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.

Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.

Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.

Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.

Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.

Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.

Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.

Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.

Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.

jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.

Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.

Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.

Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille. 

Tuo on aika hurja tekstinpätkä, ensimmäinenkään ihminen ei ole osannut sanoa siihen mitään vastaan ja poliitikot järjestelmällisesti kieltäytyvät puhumasta siitä.

Koko valtion perustus on mätä ja märkii ja me teeskennellään että kukaan meistä ei muka näe ilmiselvää ongelmaa joka on alkaut haisemaan, se ois koomista jos se tapahtuis jossain muualla.

Vierailija
17/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori se jaksaa? Toki voittaahan tämä spämmäily sen, että tulee ammutuksi donbasissa?

Vierailija
18/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on vaikka kuinka paljon. Parasta on luoda oma työpaikka, jollei toisen luoma kävele avoimena ja hyväpalkkaisena vastaan.

Vierailija
19/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Just lauantaina allekirjoitin sopparin 🤩 

Ei lauantaisin ole pomot töissä😅😅

Vierailija
20/100 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty tekemään tuollaisia töitä. Ja mihinkään provikkapalkkaiseen myyntityöhön en suostu.

T. Pitkäaikaistyötön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi