Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö joskus ruoaksi "mössöjä"?

Vierailija
05.08.2015 |

Eli vähän epämääräisenkin näköisiä pöperöitä, joihin heittelet satunnaisia aineksia? Minä teen aina yksin ollessani sellaisia: mitä tahansa vihanneksia (myös pakaste-), lihaa, kikherneitä tai kanaa. Tai mitä nyt sattuu olemaan. Joskus joukossa on myös pastaa, riisiä tai nuudeleita. Tämän komeuden päälle vielä vaikka fetaa tai raejuustoa. En edes avaa maustekaappia, vaan maustan seoksen useimmiten sweet chili -soossilla ja/tai soijalla. Saatan leikata tulisuutta vielä vaikka karpalo- tai puolukkahillolla ja - avot!

Tänäänkin oli taas NIIN "mielenkiintoisen" näköinen sotku lautasella, että heikompaa olisi hirvittänyt, mutta maku oli tosi hyvä eikä aikaakaan mennyt, kuin muutama minuutti. Oikeasti olen ihan hyvä kokki ja teen perheelle kunnon ruokaa lähes päivittäin. Kun muut ovat mökillä, teen mieluiten näitä mössöjä ja käytän säästyneen ajan vaikka Netflixin katseluun tai auringossa makailuun. :)

Muita?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, omat sekoitukset on parhaita :D

Vierailija
2/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Harrastan ruuanlaittoa, ja koen sen palkitsevaksi. Tuommoinen läjä lähinnä oksettaisi, anteeksi nyt vaan. Ei se ole niin iso vaiva noista aineksista tehdä oikeaakin ruokaa. Sitä paitsi ainakaan lapset eivät tykkää epämääräisistä sekotuksista, vaan haluavat nähdä, mitä aineksia ruuassa on.

Joten siksi käytän mieluummin vartin lisää aikaa ja teen ruokaa, jota kehtaa muillekin tarjota.

Mutta toki, jos ei homma hotsita, niin kukapa sua pakottaisi - itsehän sen syötkin. Pääasia, että on itse tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, todellakin. Oikeastaan aina kun lapset ovat isällään, käytän ns. jämät pois jääkaapista. Niistä saa hirvittävän herkullisia yhdistelmiä ja maustekaapin käyttäminen Itselläni on osa huvia :) Joo ja.nautin kokkaamisesta sekä hyvästä ruoasta, mutta syön silti toisinaan myös pizzaa tms.

Vierailija
4/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:14"]

No en. Harrastan ruuanlaittoa, ja koen sen palkitsevaksi. Tuommoinen läjä lähinnä oksettaisi, anteeksi nyt vaan. Ei se ole niin iso vaiva noista aineksista tehdä oikeaakin ruokaa. Sitä paitsi ainakaan lapset eivät tykkää epämääräisistä sekotuksista, vaan haluavat nähdä, mitä aineksia ruuassa on.

Joten siksi käytän mieluummin vartin lisää aikaa ja teen ruokaa, jota kehtaa muillekin tarjota.

Mutta toki, jos ei homma hotsita, niin kukapa sua pakottaisi - itsehän sen syötkin. Pääasia, että on itse tyytyväinen.

[/quote]

Niinpä. Juuri tästä syystä kerroinkin tekeväni näitä pöperöitä vain yksin ollessani ja kokkaavani muuten aivan muunlaisia aterioita. Ja totta - kukapa minua juuri tänään pakottaisi mihinkään muuhun, kun saa kerrankin mennä siitä, mistä aita on matalin. :)

Ap 

Vierailija
5/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ihan hyvä kokki, joka tekee perheelle hyvää ruokaa mutta yksin ollessa kaikenmaailman mättömössöjä. Niihin yleensä ladotaan kaikki kasvisten loppujämät, juustot yms mitä löytyy kaapista. Mielestäni taloudellista myös:) 

3:lle: Ei sen aina tarvitse olla haudanvakavaa. 

Vierailija
6/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenpä hyvinkin! Jostain kumman syystä kelpaavat viisihenkiselle perheellemme mainiosti. Toisin, kun jotkut muut ruuat.

Vierailija
7/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin noloa että aikuinen nainen syö tuollaista epäruokaa. Miten joku ei arvosta itseään?

Vierailija
8/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:22"]

Täälläkin ihan hyvä kokki, joka tekee perheelle hyvää ruokaa mutta yksin ollessa kaikenmaailman mättömössöjä. Niihin yleensä ladotaan kaikki kasvisten loppujämät, juustot yms mitä löytyy kaapista. Mielestäni taloudellista myös:) 

3:lle: Ei sen aina tarvitse olla haudanvakavaa. 

[/quote]

No ei tosiaan tarvitsekaan olla. Mutta minusta nyt ei siihen edes mene aikaa sen enempää, että keittää ne pastat tms. erikseen, eikä sotke kaikkea keskenään kuin biojäteastian sisällystä. Eikä asialla muutenkaan tietääkseni ole huumorintajun kanssa tekemistä...

Vierailija
9/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin keitän pastaa tai riisiä ja sekaan pilkottuja kasviksia mitä sattuu olemaan, varsinkin jos on menossa vanhaksi. Tai sitten jauhelihataikinaan pilkottuja vihanneksia. Hyvää siitä tulee. Mielestäni se on oikeaa ruokaa. En käytä ohjeita yleensäkään muussa kuin täytekakun pohjan leivonnassa. 

Vierailija
10/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksinolon ruoka pohjautuu munakkaaseen, sinne sitten kaikenlaisia jämiä sekaan :D

Vierailija
11/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:25"]

Minä ainakin keitän pastaa tai riisiä ja sekaan pilkottuja kasviksia mitä sattuu olemaan, varsinkin jos on menossa vanhaksi. Tai sitten jauhelihataikinaan pilkottuja vihanneksia. Hyvää siitä tulee. Mielestäni se on oikeaa ruokaa. En käytä ohjeita yleensäkään muussa kuin täytekakun pohjan leivonnassa. 

[/quote]

Vahingossa alapeukku. Sama täällä, ihan oikeaa ruokaa se on tuollainenkin. Ja hyvää!

Vierailija
12/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutaan myös suomessa nimellä pyttipannu, Espanjassa paella ja Italiassa pizza saanut alkunsa "samasta" periaatteesta, että sekaisin vaan!
M39

Vierailija
13/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Tykkään, että raaka-aineet on lautasellakin eroteltavissa. 

Vierailija
14/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tee, niistä vain tulee semmoisia.

Vierailija
15/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:14"]

[/quote]

Jos ruuanlaitto on harrastuksena tai muuten siitä pitää, niin nämä ns.sotkut kuuluu siihen harrastukseen.

Vierailija
16/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:31"]

Kutsutaan myös suomessa nimellä pyttipannu, Espanjassa paella ja Italiassa pizza saanut alkunsa "samasta" periaatteesta, että sekaisin vaan! M39

[/quote]

No juu ei. Niissäkin on vähän mietitty sitä, mikä sopii yhteen. Eikä heitetty kasaan mitä tahansa.

Vierailija
17/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, todella - ja mielenkiintoista seikkailua on aina tiedossa...

Vierailija
18/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipizzerian ainesluetteloa kun lukee, niin kebabista alkaen sen sata ainesosaa tai täytettä voi valita. Aika sotkulta vaikuttaa..

Vierailija
19/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 17:31"]

Kutsutaan myös suomessa nimellä pyttipannu, Espanjassa paella ja Italiassa pizza saanut alkunsa "samasta" periaatteesta, että sekaisin vaan! M39

[/quote]

Niin, italialainen pitsa sisältää sen pari täytettä, et en menis sotkuksi kutsumaan, vaikka se periaatteella "mitä kaapista löytyy" tehtäiskin.

Vierailija
20/46 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kuulostaa hauskalta. Oon vaan niin nirso ettei mulle maittaisi kuitenkaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi