FINNAIR LENTOEMO 2015
Kuinka moni haki paikkaa? Mitkä fiilikset? Koskahan alkaa tulla kutsuja haastiksiin? Kokemuksia?
T. sairaanhoitaja, kohta toivottavasti sinivalkoinen emo
Kommentit (285)
Kutsu haastatteluun tuli äsken jeee!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:39"]Kutsu haastatteluun tuli äsken jeee!
[/quote]
Miten ihmeessä? Tehtävienhän eräpäivä on vasta tänään.
Itse a N.25 7vuotta työkokemusta asiakaspalvelusta. Ravintolakokin tutkinto ja sellainen lentoemäntien turvallisuuskurssi takana.
Suomi ja ruotsi äidinkielinä, englanti hyvä. Sain viestin niistä terveys ja englanninkilisistä testeistä. Olipa vaikeita.....
Nyt jännitän että pääseekö ryhmähaastatteluun..
Oon hakenut yli kymmenille lentoyhtiöille viimeisen 5vuoden aikana...
Jännittää!! Tahdon tätä edelleen niin paljon.
Jotkut näköjään saaneet kutsun jo ryhmähaastatteluun.. Kuumottavaa odotella..
Tsemppiä muille hakeneille!
Tuliko sähköpostilla, vai soittivatko?
Jos 900 henkeä menee seuraavaan osioon niin uskoisin että s-postilla.. Äänet päälle kännykkään varmuudeksi! :D
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:49"]
Jospa rekryn kautta tulisi Finnairille nuoria ja kauniita lentoemäntiä. Itselläni on ulkomainen ystävä, (mies), joka on töissä stuerttina Emirates-lentoyhtiöllä. Hän kerran selitti minulle, että Finnairilla on tosi vanhoja lentoemäntiä, ei juuri millään firmalla ole niin vanhoja töissä, ja että nuoretkaan ei ole kovin kauniita tai hyvävartaloisia..
[/quote]
Yhdysvalloissa on yli 80-vuotiaita lentoemäntiä ja stuertteja. Ei taida tuo ystäväsi muutenkaan paljoa tietää, vanhoilla perinteisillä lentoyhtiöillä (Lufthansa, KLM, British Airways jne.) kyllä ihan eläkeikään asti matkustamossa työskennellään.
Emirates, AirAsia jne. syrjivät vanhempia ihmisiä, tiukat ikärajat ja vielä tiukemmat ulkonäkövaatimukset. Emiratesin rekrytointitilaisuudet muistuttavat lähinnä missikilpailuja. Ja työntekijöillä tiukat säännöt ja joillakin yhtiöillä (esimerkiksi Qatar Airways) jopa kotiintuloajat siis kotiintuloajat aikuisilla ihmisillä!
Haittaakohan että olen hieman ylipainoinen? En paljoa, mutta pituus 163cm ja paino 73....
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 12:10"]Haittaakohan että olen hieman ylipainoinen? En paljoa, mutta pituus 163cm ja paino 73....
[/quote]
Haittaa.
[/quote]
Ehkä ahtaille käytäville otetaan mieluummin hoikkia...? Itse ole ihan aidosti luullut myös, että ulkonäkökin merkitsee lentoemännillä.
Onko muille tullut haastattelukutsuja kuin yhdelle?
Mulle ei oo tullut myöskään vielä kutsua jatkoon. Luotan kuitenkin siihen että kutsu voi kolahtaa niin kauan kun eivät ilmoita ettet päässyt eteenpäin.. Tai jos ryhmähaastattelut jo ohi :D
Mulle tuli nyt s-posti että mun ilmottamilla terveystiedoilla pääsee jatkoon. Mut ei kutsua haastatteluun viel näy... Raastavaa...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 16:20"]
ai paljon, 20 päivää kahdessa vuodessa? no ei ole todellakaan paljon. 10 päivää sairauslomaa vuodessa on todella vähän.
[/quote]
Millä alalla 10 sairauslomapäivää vuodessa on vähän?
Mulla ei ole ollut kahteen vuoteen ainuttakaan sairauslomapäivää ja se, siis hyvä työmoraali, on meidän alalla ihan normaalia.
Mitäs jos ei ole kahteen vuoteen käynyt missään lääkärissä? Pitääkö terveyskeskuksesta/sairaalasta hakea tyhjät paperit?
Siis, ootteko te nyt vaan kahdelta viimeiseltä vuodelta hakemassa ne paperit vai ihan for real koko ajalta?
Miltä koko ajalta? Siinähän pyydettiin viimeisen kahden vuoden ajalta paperit.
Niin siis ilmeisesti riittää joku paperi työterveyshuollosta missä näkyy kaikki asioinnit ja syyt? Kun missään muualla en ole käynyt.
Ei mullakaan yhtään sairaslomapäivää viimeisiltä 2 vuodelta
Onko jo kuulunut haastattelusta?