Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FINNAIR LENTOEMO 2015

Vierailija
03.08.2015 |

Kuinka moni haki paikkaa? Mitkä fiilikset? Koskahan alkaa tulla kutsuja haastiksiin? Kokemuksia?

T. sairaanhoitaja, kohta toivottavasti sinivalkoinen emo

Kommentit (285)

Vierailija
41/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"]

Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :)

[/quote]

Pukeutumisesta vaan: Olen käynyt muutaman eri lentoyhtiön rekrytointipäivissä (en tosin Finnairin), ja kyllä siellä yleensä nimenomaan oletetaan, että päällä olisi jakkupuku (tai vastaava "toimistomainen" vaatetus). Eräs tyttö tuli tummissa farkuissa ja kauluspaidassa, ja hänet lähetettiin päivän puolessa välissä kotiin. Mielummin kannattaa ilmaantua paikalle liian smarttina, kuin liian casualina. Tosin lentoyhtiöt yleensä itse täsmentävät pukeutumisvaatimukset haastattelukutsujen yhteydessä. 

Terv. Lentoemäntä

Vierailija
42/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:40"]

Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :)

[/quote]

Pukeutumisesta vaan: Olen käynyt muutaman eri lentoyhtiön rekrytointipäivissä (en tosin Finnairin), ja kyllä siellä yleensä nimenomaan oletetaan, että päällä olisi jakkupuku (tai vastaava "toimistomainen" vaatetus). Eräs tyttö tuli tummissa farkuissa ja kauluspaidassa, ja hänet lähetettiin päivän puolessa välissä kotiin. Mielummin kannattaa ilmaantua paikalle liian smarttina, kuin liian casualina. Tosin lentoyhtiöt yleensä itse täsmentävät pukeutumisvaatimukset haastattelukutsujen yhteydessä. 

Terv. Lentoemäntä

[/quote]

Ei mene näin. Sori vaan. =D t.jotain asioista tietävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lentävällä tarjoilijalla ja siivoojalla kivemmat edut kuin moisilla maaperällä.

Kilometrejä kertyy ja maita näkee. Lentoemännän duuni on todellakin nuoren perheettömän ihmisen juttu!

Vierailija
44/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:35"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:22"]

Sain Finnairilta sähköpostin hakemusprosessin seuraavaan vaiheeseen, joka on online-testi. Sellainen perus luonnetesti.. +englanninkieli

[/quote]

Englanti mulla vahva. Oliko testi ihan yleiluontoinen vai minkätyyppinen?

[/quote]

Testissä oli useampi osuus. Ensimmäisessä oli näitä perus "mikä näistä kuvaa minua parhaiten" -kysymyksiä, toisessa osassa taas "mitä odotan työympäristöltäni" -kysymyksiä tms. Kolmas osio oli englanninkielentesti. Itselläkin vahva englanninkielentaito, mutta kyllä ovat aika haastavan testinkin laittaneet. :) 

[/quote]

Oliko siis vain perus oletko iloinen vai yrmeä testi tyyppinen ?

avaa vähän ! = )

Vierailija
45/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:43"]

[/quote]

Terv. Lentoemäntä

[/quote]

[/quote]

Ihan yritin vaan antaa neuvoja, näin ainakin toimitaan muualla Euroopassa. En ole Suomessa käynyt rekrytointipäivissä, mutta be my guest ja tule haastatteluun vaikka tuulipuvussa. 

Terv. Lentoemäntä

Vierailija
46/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:35"] [quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"] Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :) [/quote]   Ei ole niskanutturasta kiinni, vaan siitä millainen olet ihmisenä. [/quote] Kyllä siellä arvioidaan myös ulkonäköä osana kokonaisuutta. Vai oletko nähnyt lentoemäntänä susiruman meikkibimbon jonka hiukset kuin harakanpesä? [/quote]   Olen. Oletko sinä ollut ko. työssä saatika haastattelussa? [/quote] Tätini on lentoemäntäkouluttajana, joten uskoisin että hän tietää nämä asiat.

[/quote]

Lentoemäntiä on Finnair kouluttanut viimeksi vuonna 2007-2008. Joten aika pitkään on tätisi ollut toimettomana ?   ; )

Vierailija
47/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"]

[/quote]

Terv. Lentoemäntä
[/quote]
Joo eri vaatimukset eri yhtiöillä, yhden saksalaisen firman haastattelussakutsussa oli mainittuna dress code ja muitakin vaatimuksia haastattelupäivää varten.

Vierailija
48/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:35"] [quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"] Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :) [/quote]   Ei ole niskanutturasta kiinni, vaan siitä millainen olet ihmisenä. [/quote] Kyllä siellä arvioidaan myös ulkonäköä osana kokonaisuutta. Vai oletko nähnyt lentoemäntänä susiruman meikkibimbon jonka hiukset kuin harakanpesä? [/quote]   Olen. Oletko sinä ollut ko. työssä saatika haastattelussa? [/quote] Tätini on lentoemäntäkouluttajana, joten uskoisin että hän tietää nämä asiat.

[/quote]

Lentoemäntiä on Finnair kouluttanut viimeksi vuonna 2007-2008. Joten aika pitkään on tätisi ollut toimettomana ?   ; )
[/quote]
Oletko kuullut harjoituksista ja konetyyppikoulutuksista? Ei se lentoemännän koulutus lopu siihen kun pääsee ekaa kertaa lentämään...

Vierailija
49/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:43"]

[/quote]

Terv. Lentoemäntä

[/quote]

[/quote]

Ihan yritin vaan antaa neuvoja, näin ainakin toimitaan muualla Euroopassa. En ole Suomessa käynyt rekrytointipäivissä, mutta be my guest ja tule haastatteluun vaikka tuulipuvussa. 

Terv. Lentoemäntä

[/quote]

Tuulipuvun ja wannabe-emännän väliin mahtuu reipas, oma itsensä, itsensä-näköinen ihminen.

Tiesitkö että Johanna Tukiainenkin haki viime suomalaisille suunnatussa haussa  Finnairille?

Be my guest.

Vierailija
50/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:38"] [quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:35"] [quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"] Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :) [/quote]   Ei ole niskanutturasta kiinni, vaan siitä millainen olet ihmisenä. [/quote] Kyllä siellä arvioidaan myös ulkonäköä osana kokonaisuutta. Vai oletko nähnyt lentoemäntänä susiruman meikkibimbon jonka hiukset kuin harakanpesä? [/quote]   Olen. Oletko sinä ollut ko. työssä saatika haastattelussa? [/quote] Tätini on lentoemäntäkouluttajana, joten uskoisin että hän tietää nämä asiat. [/quote]   Lentoemäntiä on Finnair kouluttanut viimeksi vuonna 2007-2008. Joten aika pitkään on tätisi ollut toimettomana ?   ; ) [/quote] Oletko kuullut harjoituksista ja konetyyppikoulutuksista? Ei se lentoemännän koulutus lopu siihen kun pääsee ekaa kertaa lentämään...

[/quote]

Olen kuule hyvinkin. Ensimmäinen lento tulee muuten vasta kurssien läpäisyn jälkeen.

Ja ne pt-päivät ei vaadi erillisiä lentoemäntäkouluttajia, vaan niissä toimii kierto. Kuten itse työssäkin.

Vierailija
51/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:27"] Vinkkinä niille jotka pääsette haastatteluun asti: Tehkää simppeli siisti kampaus, joku niskanuttura on aika sellainen perus mitä lentoemännillä näkee Luonnollinen ja huoliteltu meikki Ei mitään jakkupukuja päälle Iloinen mieli ja älkää jännittäkö liikaa :) [/quote] Pukeutumisesta vaan: Olen käynyt muutaman eri lentoyhtiön rekrytointipäivissä (en tosin Finnairin), ja kyllä siellä yleensä nimenomaan oletetaan, että päällä olisi jakkupuku (tai vastaava "toimistomainen" vaatetus). Eräs tyttö tuli tummissa farkuissa ja kauluspaidassa, ja hänet lähetettiin päivän puolessa välissä kotiin. Mielummin kannattaa ilmaantua paikalle liian smarttina, kuin liian casualina. Tosin lentoyhtiöt yleensä itse täsmentävät pukeutumisvaatimukset haastattelukutsujen yhteydessä.    Terv. Lentoemäntä [/quote] Joo eri vaatimukset eri yhtiöillä, yhden saksalaisen firman haastattelussakutsussa oli mainittuna dress code ja muitakin vaatimuksia haastattelupäivää varten.

[/quote]

Dress code? Really?

Vierailija
52/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää tästä hakemuksesta. Mitä mm. englanniksi piti kirjoittaa?

Vierailija
53/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetelkaa lainaamaan!!!!

Vierailija
54/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään kakkosvaiheeseen jo vastanneita.

Vierailija
55/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:30"]Onko kukaan hakenut muille lentoyhtiöille? Millaiset rekryprosessit?
[/quote]

Meillä oli Arkelle haastattelut, ryhmähaastattelut, persoonallisuustestit, kielitiestit ja kunto-/terveystestit. Sen jälkeen pääsi koulutukseen, jossa oli ihan luentoja ja sitten turvallisuuskoulutusta ja kauhea määrä materiaalia. Koulutuksen jälkeen oli kokeet, joista piti saada lähes täydet. Koulutus oli aika rankka fyysisesti. Jossain vaiheessa oli myös ensiapukoulutusta.

Mikä on finskillä muuten pituusvaatimus?

Vierailija
56/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee minullekin tuli! t. 44

Tänään illalla vastailemassa, aiemmin olen tuollaisia tehtäviä täytellyt ja ekat meni silloin aika penkin alle. Jospa tällä kertaa luonnistuisi vähän paremmin. Tsempit muillekin :)

Vierailija
57/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:12"]

Häh? Palkkaako Finnair uusia lentoemoja? Ain lennoilla näkyy niitä vanhoja kääkkiä. En ole kertaakaan nähnyt alle 40v lentoemoa.

[/quote]

... taidat lentää todella vähän....
[/quote]

Pitää myöntää, että Euroopan sisällä en lentele melkein koskaan, mutta kaukolennoilla kyllä, ja siellä nuoria emoja ei ole ikinä.

Vierailija
58/285 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 01:12"] Häh? Palkkaako Finnair uusia lentoemoja? Ain lennoilla näkyy niitä vanhoja kääkkiä. En ole kertaakaan nähnyt alle 40v lentoemoa. [/quote]   ... taidat lentää todella vähän.... [/quote] Pitää myöntää, että Euroopan sisällä en lentele melkein koskaan, mutta kaukolennoilla kyllä, ja siellä nuoria emoja ei ole ikinä.

[/quote]

Itsekin olen kiinnitänyt tähän huomiota. Mitä lyhyempi lento, sitä nuoremmat lentoemännät, kaukolennoilla emojen keski-ikä taitaa olla viidenkympin huitteissa.

Vierailija
59/285 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt jatkoon, vaikka kielitaitoa löytyy muustakin kuin englannista. Millaista työkokemusta painottavat? Suosivatko korkeakoulutettuja vai pelkkiä ylioppilaita? Onko parempi olla ihan junnu vai jo kypsempi?

Vierailija
60/285 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 07:29"]Työpäivä täyttyy tekohymystä ja kahvin tarjoilusta sekä vessan istuimien puhdistamisesta, putkessa joka voi tippua alas 10km korkeudesta. Jatkuva 0,7 ilmakehää joka tuottaa aivoille hapenpuutetta etenkin kaukokohteisiin lennettäessä. Kuka vittu tuollaiseen paskaan lähtee parilla tonnilla kuussa :D Mielummin pesisin kauppakeskuksen lattioita.

Juha.
[/quote]. Lentoemot ovat kovaa valuuttaa avioliittomarkkinoilla. Monella akateeminen ammatti.
[/quote]
Älykäs mies tuskin haluaa lentoemäntäkanaa. Bimbojen ammatti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän