FINNAIR LENTOEMO 2015
Kuinka moni haki paikkaa? Mitkä fiilikset? Koskahan alkaa tulla kutsuja haastiksiin? Kokemuksia?
T. sairaanhoitaja, kohta toivottavasti sinivalkoinen emo
Kommentit (285)
Oho! Mullekin oli tullut haastattelukutsu! Olin jo toivosta luopunut kun luin täältä viestejä ja painoindeksiksi laskin terveyskyselyyn antamillani tiedoilla 25,9 ja sairaslomapäiviä laitoin 15, mikä ilmeisesti aikas paljon. Positiivinen yllätys :))
Mitäköhän ryhmähaastatteluihin kuuluu?
Pitääkö noita terveystietoja viedä vaikka ei olisi mitään ihmeempää viimeisten 2 vuoden ajalta? Mitä sinne voi siinä tapauksessa edes viedä?
Kuinka pian koulutus alkaa? Alkaano syyskuussa jo? Entä koska alkavat työt sen jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:15"]
Lentoemäntiä potkitaan pois heti kun tulee matalasuhdanne
[/quote]
Mitä sitten? Jokaisesta työpaikasta voi joutua pihalle. Tarkoittaako se, että ei kannata edes yrittää mihinkään? Kyllähän se on varmasti melkoinen kokemus vaikka saisi vain muutaman vuoden olla siellä finskillä. Eipähän tarvitse sitäkään aikaa kökkiä työttömänä.
Oliko määritelty jokin aika mihin mennessä haastattelu tuli varata?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:24"]Oliko määritelty jokin aika mihin mennessä haastattelu tuli varata?
[/quote]
En tiedä, kun varasin itselleni ajan niin siinä luki että mikäli ryhmä ei tule täyteen deadlineen mennessä niin peruuntuu automaattisesti... eli ilmeisesti sitten joutuu toiseen ryhmään? Minun ryhmän deadline oli 11.8 klo 18 eli varmaan siihen asti voi siihen ryhmään ilmottautua.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:15"]
Lentoemäntiä potkitaan pois heti kun tulee matalasuhdanne
[/quote]
Mitä sitten? Jokaisesta työpaikasta voi joutua pihalle. Tarkoittaako se, että ei kannata edes yrittää mihinkään? Kyllähän se on varmasti melkoinen kokemus vaikka saisi vain muutaman vuoden olla siellä finskillä. Eipähän tarvitse sitäkään aikaa kökkiä työttömänä.
[/quote
Oikein!! Hyvä asenne! Tsemppiä ja onnea matkaan:).
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 16:20"]
ai paljon, 20 päivää kahdessa vuodessa? no ei ole todellakaan paljon. 10 päivää sairauslomaa vuodessa on todella vähän.
[/quote]
Millä alalla 10 sairauslomapäivää vuodessa on vähän?
[/quote]
Kyllähän 10 päivää vuodessa tuntuu jo kamalan suurelta. Itselläni ei ole 10 vuodessa tullut edes yhtä sairauspäivää.
[/quote]
Hehe, tervetuloa ilmailualalle... :D
Voin kertoa, että olosuhteiden vuoksi sairastaminen on toooodella paljon yleisempää kuin vaikkapa siistissä sisätyössä toimistossa plus että lentokoneeseen et voi tulla töihin nuhassa, jossa voisit aivan hyvin mennä töihin maan kamaralla. Että kyllä niitä sairauspäiviä aika helposti kertyy... :/
Eihän tuonne ryhmähaastikseen tarvinnut ottaa mukaan kuin henkkarit? Yksilöhaastatteluun sitten työtodistukset yms.?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:28"]
Eihän tuonne ryhmähaastikseen tarvinnut ottaa mukaan kuin henkkarit? Yksilöhaastatteluun sitten työtodistukset yms.?
[/quote]
Jep, näin ainakin itse ymmärsin!
Kysyin heinäkuun alussa rekrystä milloin koulutus alkaa. Sanoivat, että näillä näkymin koulutus alkaa lokakuussa ja työt heti joulukuussa.
Itse en päässyt jatkoon, 28v, 10v asiakaspalvelukokemusta mm. kahvilasta, myyntityöstä, kentältä ym. Myös ulkomaankokemusta löytyy 3 vuotta ja puhun useampaa kieltä (suomi,ruotsi, englanti, ranska, espanja) sekä olen käynyt amk:n. Mistä lie kiikasti :(
Tsemppiä teille jotka pääsitte jatkoon :)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 16:20"]
ai paljon, 20 päivää kahdessa vuodessa? no ei ole todellakaan paljon. 10 päivää sairauslomaa vuodessa on todella vähän.
[/quote]
Millä alalla 10 sairauslomapäivää vuodessa on vähän?
[/quote]
Kyllähän 10 päivää vuodessa tuntuu jo kamalan suurelta. Itselläni ei ole 10 vuodessa tullut edes yhtä sairauspäivää.
Tänään sitten tuli "kiitos, ei kiitos" - meili. :( Harmittaa! Mites muita?
Hylkyviesti tuli. Itse olen ollut vuosia matkailualalla, niin oppaana eri kohteissa kuin hotellivirkailijana kotimaassa. Puhun sujuvasti 4 kieltä. Olen aikaisemmin hakenut Finnairille muihin tehtäviin, mutta en päässyt silloinkaan. Eli olen ihan väärä tyyppi heille :D Mutta nokka kohti uusia pettymyksiä! Tsemppiä jatkoon päässeille!
Kutsu yksilöhaastatteluun tullut perille täällä ainakin. Onnea matkaan muillekin :)
Eikös finski ole nyt viime aikoina potkinut porukkaa aika lailla pois? Mahtaa olla tuulinen positio ( ͡° ͜ʖ ͡°)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 03:40"]Eikös finski ole nyt viime aikoina potkinut porukkaa aika lailla pois? Mahtaa olla tuulinen positio ( ͡° ͜ʖ ͡°)
[/quote]
nauroin tuolle hymiölle ääneen tähän aikaan yöstä :D
Mulle 18:16 :D