apua, mies oksentaa verta?!
Mitä pitäis tehdä, mies oksentaa ja oksennus on verenpunausta, kirkasta. On ryypänny rankasti viime vuodesta asti! Pitääkö se viedä päivystykseen???
Kommentit (238)
Potkaisen perseestä pihalle jos tänne tuppaatte. t. päivystäjä
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:47"] Mies on siis vuoden ollut alkoholisti ja sinä olet loppumetreillä raskaana. Olet siis tieten tahtoen laittanut alkoholistin kanssa lapsen alulle. Nyt sitten loppuraskaudessa etsitään kotia syntymättömälle lapselle ja itselle. Et ole varmaan nenäsi pidemmälle miettinyt. Kunhan nyt vauvan saat. Ei toi mies pitkään elossa tolla menolla pysy. Sitä ennen lähtee työ. Elaritkin joudut Kelasta hakemaan. Ei känniselle miehelle voi mitään normaaleja tapaamisoikeuksia antaa, enintään valvotut tapaamiset. Ja ohiksena vielä: kannattaa vähentyä tota vitun hokemista ennen vauvan tuloa, tai pian lapsesi ekat sanat ovat tyyliin: vittu äiti. [/quote] Duoda, jos tissuttelee alkuun ja tekee sen piilossa, niin eipä ne hälytys kellot aina ala samantien soimaan. Aika äkkiä tuo mies on oikeastaan niksahtanut dokaamiseen. Monet kehittelee sitä vuosia. Jos on itsekään yhtään ollut bilettäjä, niin ei toisen kittaamista edes mieti. Tää palsta taas on näyttänyt kammottavuutensa, miten maassa makaavaa oikein potkitaan ja moukaroidaan monen ämmän voimin. [/quote] Itsehän se rouva tossa kertoi, että määrät ovat koko ajan lisääntyneet: ensin pari kaljaa illassa ja sitten 12 tai enemmän. Nyt ollaan raskaana viikoilla 28, että kyllä se juominen on raskautumisen aikaan ollut jo aika heviä. Ja rouvalla kertomansa mukaan ihan tiedossa. Ja niinkö se vauva vaan päätti tulla, voi hellanlettas sentään. Siinä kaksi tampioita rämpii suossa: toinen umpikännissä ja toinen muuten vaan sekaisin. Tuleva sossuperhe.
[/quote]
Joo, tissutteli alkuun pienellä määrällä, ei se sitä joka ilta lisännyt vaan esim. eka kuukausi meni pari kaljaa joka ilta sit pikkuhiljaa tän vuoden lomaan mennessä, jota on viettänyt siis nyt kolme viikkoo, joi toi 18stakin illassa!! Opi ymmärtämään lukemasi oikeesti!
Ja mun ei tarttee sossussa hypätä, mulla on ihan jo itse kerättynä takuuvuokra rahat ja vauvan tarvikkeet, huonekaluja ynnä muuta hankittuna! Jotain asumistukea varmaan tarvin jos päätän jäädä kodinhoidontuelle vauvaa hoitamaan, mut ennen sitä täs ei oo mitään ongelmaa.
aloitaja
[/quote]
Vähän ristiriitaisia kommentteja. Välillä uhoat miten muutat pois ja hoidat lapsen yksin kun olet siihen niin kykenevä ja kuitenkin olet niin huolissasi miehestä. Itsetunto romahtaa pelkästään sen takia mitä tuntemattomat ihmiset tänne sinulle vastaa? Ehei, en usko että olet oikeasti muuttamassa sieltä pois. Mies itkee ja lupailee parantavansa tapansa ja sinä pysyt hänen luonaan.
[/quote]
ei pidä paikkaansa. muutan heti kun saan vapaan asunnon. mies on itkeny ja luvannu, mutta nähnyt etten usko niin ei tee sitä edes enään.. Toki saan silti olla huolissani miehestäni!! Rakastan häntä vieläkin ja osittain myös siksi lähden! Kyllä tämmöset kommentit (etkö muka lukenu miten mua haukutaan?!) vaikuttaa itsetuntoon, kun sanotaan muun muassa että tarjoon paskan elämän lapselle kun "hankkiuduin" raskaaksi ja muuta paskaa... Kun luulis että täältä ois saanu vertaistukee ja kannustusta, eikä tylytystä ja lyttäämistä!
Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:37"]
Potkaisen perseestä pihalle jos tänne tuppaatte. t. päivystäjä
[/quote]
No en oo tuppaamassa, kun näyttää voivan ihan ookoo tuo mieskin niin tuskin on tulossakaan! Ja vois nyt ihan käydä vaikka työterveydessä tai terveyskeskuksessa muttakun ei halua mennä niin minkäs mä sille voin.. Että potki sää vaa muita hädänalaisia siellä ihan rauhassa..
Aloittaja
Hei ap. Älä välitä noista kiusaajista. Et ole vastuussa miehesi hoitoonmenosta. Jos olisit soittanut päivystykseen, sieltä olisi kehotettu menemään sinne. Jos mies ei suostu menemään, ne nostaa kädet pystyyn. Samoin lanssiin ei oteta väkisin. Vaikka miehesi olisi kuollut, sinua ei voida syyttää mistään. Aikuinen täysjärkinen ihminen on vastuussa itsestään. Pidä huolta itsestäsi ja vauvasta <3 Tsemppiä!
Ja minä olen siis sh jolla kokemusta sekä päivystyksestä että lanssista.
Älkää paskiaiset kuormittako hätänumeroa. Lisää viinaa että päästään elättämästä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:47"] Mies on siis vuoden ollut alkoholisti ja sinä olet loppumetreillä raskaana. Olet siis tieten tahtoen laittanut alkoholistin kanssa lapsen alulle. Nyt sitten loppuraskaudessa etsitään kotia syntymättömälle lapselle ja itselle. Et ole varmaan nenäsi pidemmälle miettinyt. Kunhan nyt vauvan saat. Ei toi mies pitkään elossa tolla menolla pysy. Sitä ennen lähtee työ. Elaritkin joudut Kelasta hakemaan. Ei känniselle miehelle voi mitään normaaleja tapaamisoikeuksia antaa, enintään valvotut tapaamiset. Ja ohiksena vielä: kannattaa vähentyä tota vitun hokemista ennen vauvan tuloa, tai pian lapsesi ekat sanat ovat tyyliin: vittu äiti. [/quote] Duoda, jos tissuttelee alkuun ja tekee sen piilossa, niin eipä ne hälytys kellot aina ala samantien soimaan. Aika äkkiä tuo mies on oikeastaan niksahtanut dokaamiseen. Monet kehittelee sitä vuosia. Jos on itsekään yhtään ollut bilettäjä, niin ei toisen kittaamista edes mieti. Tää palsta taas on näyttänyt kammottavuutensa, miten maassa makaavaa oikein potkitaan ja moukaroidaan monen ämmän voimin. [/quote] Itsehän se rouva tossa kertoi, että määrät ovat koko ajan lisääntyneet: ensin pari kaljaa illassa ja sitten 12 tai enemmän. Nyt ollaan raskaana viikoilla 28, että kyllä se juominen on raskautumisen aikaan ollut jo aika heviä. Ja rouvalla kertomansa mukaan ihan tiedossa. Ja niinkö se vauva vaan päätti tulla, voi hellanlettas sentään. Siinä kaksi tampioita rämpii suossa: toinen umpikännissä ja toinen muuten vaan sekaisin. Tuleva sossuperhe.
[/quote]
Joo, tissutteli alkuun pienellä määrällä, ei se sitä joka ilta lisännyt vaan esim. eka kuukausi meni pari kaljaa joka ilta sit pikkuhiljaa tän vuoden lomaan mennessä, jota on viettänyt siis nyt kolme viikkoo, joi toi 18stakin illassa!! Opi ymmärtämään lukemasi oikeesti!
Ja mun ei tarttee sossussa hypätä, mulla on ihan jo itse kerättynä takuuvuokra rahat ja vauvan tarvikkeet, huonekaluja ynnä muuta hankittuna! Jotain asumistukea varmaan tarvin jos päätän jäädä kodinhoidontuelle vauvaa hoitamaan, mut ennen sitä täs ei oo mitään ongelmaa.
aloitaja
[/quote]
Vähän ristiriitaisia kommentteja. Välillä uhoat miten muutat pois ja hoidat lapsen yksin kun olet siihen niin kykenevä ja kuitenkin olet niin huolissasi miehestä. Itsetunto romahtaa pelkästään sen takia mitä tuntemattomat ihmiset tänne sinulle vastaa? Ehei, en usko että olet oikeasti muuttamassa sieltä pois. Mies itkee ja lupailee parantavansa tapansa ja sinä pysyt hänen luonaan.
[/quote]
ei pidä paikkaansa. muutan heti kun saan vapaan asunnon. mies on itkeny ja luvannu, mutta nähnyt etten usko niin ei tee sitä edes enään.. Toki saan silti olla huolissani miehestäni!! Rakastan häntä vieläkin ja osittain myös siksi lähden! Kyllä tämmöset kommentit (etkö muka lukenu miten mua haukutaan?!) vaikuttaa itsetuntoon, kun sanotaan muun muassa että tarjoon paskan elämän lapselle kun "hankkiuduin" raskaaksi ja muuta paskaa... Kun luulis että täältä ois saanu vertaistukee ja kannustusta, eikä tylytystä ja lyttäämistä!
Aloittaja
[/quote]
Siis meidän pitäisi silitellä sinun päätä ja harmitella että "voi voi kun sulla on asiat huonosti, kun asut juopon kanssa joka oksentaa verta"? Et ole tosissasi.
Unohtakaa jo se, että ei soitettu päivystykseen. Siitä ei olisi ollut mitään hyötyä, mies (joka on oikeustoimikelpoinen ja järjissään) kieltäytyi hoidosta. Ap tarkkaili vitaalitoimintoja, joten välitöntä kuolemanvaaraa ei ollut. Suomessa M1-lähetettä ei hevillä saa. Tässä tapauksessa pakkohoidon kriteerit eivät olisi täyttyneet. Ap on toiminut eilisen illan osalta oikein.
Muutenkin hyvät sunnitelmat, mutta vauva tuohon elämäntilanteeseen ei ollut ehkä kaikista parhain idea.
Seuraavan kerran, kun oksentaa verta soita sinne 112:een. Sinun ei tarvitse hakea uutta asuntoa, vaan ilmoitat miehelle, että nyt lanssi vie sen muualle ja etsii sairaalassa ollessaan uuden kodin, jos ei sieltä tai taivaasta saa pysyväisempää majoitusta ennen sitä.
Miehesi tarvitsee oikeasti hoitoa ja jos sinulla on vauva tulossa, on suurempi riski, että joudut ressaamaan sitä aivan suotta. Sen vuoksi paras ohjata mies vain eteenpäin. Kun pakotat hänet hoitoon, osoitat juuri sitä välittämistä, mitä hän tuossa tilassa tarvitsee. Sinun ei tarvitse muuttaa, vaan alkkis mies on saatava hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:44"]
Älkää paskiaiset kuormittako hätänumeroa. Lisää viinaa että päästään elättämästä.
[/quote]
No kumpaakaan ei oo tarvinu tähän asti kenenkään elättää, ei miestä eikä mua. Mies on käynyt töissä koko tän ajan ihan "normaalisti", ansainnut siis itse elantonsa. Samoin minä. Enkä soittanut hätänumeroon, koska meni niin epävarmaks ja sekavaks et onko se mies ees oksentanu verta. Jos oisin nähny niin taatusti oisin soittanu, ei se oo sillon turhaa..
aloittaja
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:09"]
Seuraavan kerran, kun oksentaa verta soita sinne 112:een. Sinun ei tarvitse hakea uutta asuntoa, vaan ilmoitat miehelle, että nyt lanssi vie sen muualle ja etsii sairaalassa ollessaan uuden kodin, jos ei sieltä tai taivaasta saa pysyväisempää majoitusta ennen sitä.
Miehesi tarvitsee oikeasti hoitoa ja jos sinulla on vauva tulossa, on suurempi riski, että joudut ressaamaan sitä aivan suotta. Sen vuoksi paras ohjata mies vain eteenpäin. Kun pakotat hänet hoitoon, osoitat juuri sitä välittämistä, mitä hän tuossa tilassa tarvitsee. Sinun ei tarvitse muuttaa, vaan alkkis mies on saatava hoitoon.
[/quote]
joo ehdottomasti jos tulee vastaavaa, soitan ambulanssin.. Ja oisin eilenkin soittanut jos olisin nähny sen veren, mutta kun mies kerkes ne huuhtoa ja sitten väitti ettei ollutkaan oksentanu verta ja plääh.. Mielellään pakottaisin miehen hoitoon jos se olisi mahdollista, nykyisellään se ei taida ihan olla :( Niin ainakin on minulle sanottu, kun olen tätä kysynyt mm. omalla lääkärikäynneilläni ja neuvolassa..
Ja kyllä mun valitettavasti täytyy muuttaa, koska tämä on miehen oma talo, jossa asumme. Minulla ei siis ole osaa eikä arpaa tähän niin en voi jäädä ja potkia miestä muualle.
Ja joku tuolla välissä kirjoitti muuten ihan ok, mutta yks juttu. Vauva "tähän väliin" ei edelleenkään ollut mikään idea tai päähän pisto, vaan ihan puhdas vahinko. Abortti ei mulle nyt vain satu olemaan vaihtoehto vaikka mikä olisi..
aloittaja
Oletko aloittaja töissä? Veikkaan, että olet työtön.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:28"]
Oletko aloittaja töissä? Veikkaan, että olet työtön.
[/quote]
Mitähän väliä vaikka olisinkin työtön..?! Mutta ei, en ole! Ihan töissäkäyvä, kuten miehenikin, nyt oon sairaslomalla äitiysloman alkuun..
Aloittaja
Teillähän menee toliuton summa tuohon kittaamiseen ja miehellä kaikki vapaa-aika. Suurinta välittämistä on lopettaa mahdollistaminen. Mies saa valita teidän ja kaljan välillä.
Älkää nyt helvetissä sinne 112 soittako noissa sossutapauksissa. Miehen alkoholismi ja hoitoonohjaus hoidetaan ihan kiireettömänä työterveydenhuollossa tai terkessä. Eikö miehesi työnantajalla ole velvollisuus ohjata mies hoitoon?
Mä kyllä ymmärrän sua ap. Mun avomies on myös alkoholisti, mutta aivan äärettömän ihana ja mulle rakas ihminen. Voi kun nämä miehet ymmärtäisivät mitä aiheuttavat myös toisille, ei pelkästään itselleen. Mun ei ole kertaakaan tarvinnut pelätä tän miehen seurassa. Tunnen oloni hyväksi ja rakastetuksi. Ikinä en myöskään hänelle ole kaljaa hakenut, itse on hommannut. Se on helppo huudella, jos ei ole tälläistä elämää elänyt, jokainen meistä tekee itse valintansa. Ja kyllä, jos kävisi samoin kun APlle, eikä tulisin raskaaksi, en haluaisi aborttia.
Miettikää vähän enemmän. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:36"]
Älkää nyt helvetissä sinne 112 soittako noissa sossutapauksissa. Miehen alkoholismi ja hoitoonohjaus hoidetaan ihan kiireettömänä työterveydenhuollossa tai terkessä. Eikö miehesi työnantajalla ole velvollisuus ohjata mies hoitoon?
[/quote]
112 olisin soittanut, koska MIES OKSENTAA VERTA.. Eikä mies suostu menee työterveyteen tai lääkäriin nyt näin aamullakaan, vieläkään.. Onko vaikea lukea edes suunilleen näitä kommentteja, ennenkuin kirjottaa uutta?
Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:34"]
Teillähän menee toliuton summa tuohon kittaamiseen ja miehellä kaikki vapaa-aika. Suurinta välittämistä on lopettaa mahdollistaminen. Mies saa valita teidän ja kaljan välillä.
[/quote]
Niinhän sitä meneekin, mutta miehen omia rahoja niin en sillekään mitään mahda :( Ja jos rahat on ollut loppu niin on ottanut velkaa että saa juotavaa. Vapaa-aika siihen kyllä menee, ei se muuta teekkään kun tissuttelee kotosalla, vaikka tekisikin jotain pikkuhommia tässä samalla..
Mä en mielestäni ole mahdollistanut miehen juomista. Kyllähän se juo oon mä täällä tai en, jos on juodakseen. Olen jo menossa, muuttamassa ja eroamassa. Saa itse päättää mitä elämällään sitten tekee..
Aloittaja
Mitäs se mies nyt tekee? Onko ne 12 kaljaa jo tissuteltu? Loppuko juominen, vai lähtikö se lisää ostamaan?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:29"]
Älä välitä ilkeistä kommenteista! Lähdet vaan heti kun pääset!! Ja huolehdit itestäs ja vauvasta! Valitettavasti sun on kovetettava sydämmes sen miehen kohdalla, et voi auttaa sitä jos se ei ite halua, et nyt etkä myöhemmin. Elä jää roikkumaan vaan tee selväksi et pitää olla 100% selvä jos aikoo osallistua teidän elämään ja turhia lupauksia on aivan turha antaa. Voimia. Ja ole varovainen ettei mitään pahaa satu nyt kun viel kerran olet siellä..
[/quote]
Kiitos todella paljon lämpimästä kommentistasi.. Juu, tiedän etten voi auttaa kun ei itse halua, sehän tässä onkin kamalaa.. :( Jos mun muutto ei nyt herätä miestä, lapsen syntymä tai muutenkaan, ei hae ammattiapua niin en jääkään roikkumaan.. Toki jos hakee apua, "herää" jne.. Voin olla apuna vaikka oltaisiinkin erossa. siis omien voimieni rajoissa, ja en tarkoita mitään hyysäämistä. Varovainen on saanu olla tässä, en anna sen satuttaa mua, ja rakastan tätä vauvaa jo niin paljon että en antais miehen vahingoittaa meitä mitenkään..
Aloittaja