apua, mies oksentaa verta?!
Mitä pitäis tehdä, mies oksentaa ja oksennus on verenpunausta, kirkasta. On ryypänny rankasti viime vuodesta asti! Pitääkö se viedä päivystykseen???
Kommentit (238)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:40"]
Jos on ryypännyt, niin en kiirehtisi asian kanssa, koska johtuu todennäköisesti siitä. Itsellä käynyt samaa parikin kertaa. Parani sillä kun lopetti viinan kittaamisen.
[/quote]
Jos on viime vuodesta asti ryypännyt ja nyt oksentaa verta niin en jäisi odottelemaan.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:41"]
Voi apua.. :( mä en nähny ku mies meni huuhtomaan ennenku näin, sano vaan et oksensi verta ja katsoin niin oli pisaroita vielä reunoilla mihi vesi ei ollu huuhtonut! Nyt sit väittää ettei tiedä oliko vertta, no mitää punasta ei oo syöty et vois tulla siitäkää on kaljaa kitannu vaikka kuinka.. Itkettää iha vitusti, tää on ihan hirveetä :(
[/quote]
Kuolema on käsillä...
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:12"]höpöhöpö. Kukaan ei tule alkoholistisiksi joka oksentaa verta hetkessä. [/quote] Höpöhöpö mies on juonut vuoden ajan JOKA päivä. On kyllä alkoholisti, siitä verioksusta en nyt tiiä ku höpisee ja muuttaa sanomisiaan ja kerkes huuhtoo etten kunnolla nähny mikä tilanne.. . Aloittaja
Niin ja lapsen sitten päätit tehdä juopon kanssa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:47"]
Mies on siis vuoden ollut alkoholisti ja sinä olet loppumetreillä raskaana. Olet siis tieten tahtoen laittanut alkoholistin kanssa lapsen alulle. Nyt sitten loppuraskaudessa etsitään kotia syntymättömälle lapselle ja itselle. Et ole varmaan nenäsi pidemmälle miettinyt. Kunhan nyt vauvan saat. Ei toi mies pitkään elossa tolla menolla pysy. Sitä ennen lähtee työ. Elaritkin joudut Kelasta hakemaan. Ei känniselle miehelle voi mitään normaaleja tapaamisoikeuksia antaa, enintään valvotut tapaamiset. Ja ohiksena vielä: kannattaa vähentyä tota vitun hokemista ennen vauvan tuloa, tai pian lapsesi ekat sanat ovat tyyliin: vittu äiti.
[/quote]
Duoda, jos tissuttelee alkuun ja tekee sen piilossa, niin eipä ne hälytys kellot aina ala samantien soimaan. Aika äkkiä tuo mies on oikeastaan niksahtanut dokaamiseen. Monet kehittelee sitä vuosia.
Jos on itsekään yhtään ollut bilettäjä, niin ei toisen kittaamista edes mieti.
Tää palsta taas on näyttänyt kammottavuutensa, miten maassa makaavaa oikein potkitaan ja moukaroidaan monen ämmän voimin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:03"]
Se äijä lähtee hakemaan lisää bisseä, kun ne 12 kaljaa on juotu. Onks se juonut ne jo? Tai ehkä se pyytää suo hakemaan lisää, kun niin heikottaa. Sääliksi käy koko poppoota, olisi pitänyt ehkäisystä huolehtia. Lapsi joutuu pienenä isänsä hautaamaan. Eikö ne siellä töissä ole muka mitään huomannu? Johtotehtävissä my ass. Raksalla vai?
[/quote]
No on töissä huomannu, ja johtotehtävissä kyllä venealalla.
Ja se että kirjottelen täällä tuohtuneena kirosanoja, en käytä niitä puheessa lainkaan..
Ei oo mun vika että lapsen isä on alkoholisti. Ehkäisy ollut kyllä käytössä.
Käynyt oon tätä lukemassa, kun ajattelin että saisin purettua pahaa oloani liittyen tähän tilanteeseen. Toisin kävi näköjään. Nyt se paha mieli jo on ja tuntuu et mun pitäis puolustella itteeni ja valintojani!
Ja olis ehkä pitäny sitte eilen soittaa, vaikka mies sitten väitti ettei ollut oksentanu verta, itse en nähnyt että oksensiko verta vai ei (oksensi kyllä mutta huuhtoi ne pois ennenku näin) mutta nyt näin aamulla mulla ei oo todellakaan mitään velvollisuutta pakottaa sitä lääkäriin tai hankkia sille ammattiapua (mistä voi väkisin hankkia apua, jos kerrotte niin teen niin!?).. Mulle on sanottu terv. alan ammattilaiset että ei voi pakosta apua antaa jos toinen ei sitä tahdo vastaan ottaa.. On tässä vuoden aikana ehtiny kuulkaas kysyä!
Ja EI, ei oo juonu niitä kaljoja vielä ja EI, en hae sille lisää, en oo koskaan hakenutkaan.
aloittaja
Älä ap välitä ilkeistä kommenteista! Tosin uskon vilpittömästi että monet laittavat noita joitakin ihan vain välittämisen vuoksi. Jotkut kyllä ilkeilevät, myönnän sen.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:45"]
En tajua tätä APn syyllistämistä, en ollenkaan. Hän ei pysty juuri enempää tekemään, jos aikuinen mies ei halua hoitoa. Se lanssin soittaminenkin on aivan turhaa, jos mies ei suostu lähtemään hoitoon. Mitä se olisi auttanut, jos AP olisi soitellut minne vaan...? Mies sanoi EI! Alkolistit ovat toisinaan järkyttäviä jääräpäitä.
Itse olen anopilleni soittanut usean kerran lanssin, ei ole suostunut lähtemään koskaan kyytiin, kun hänellä on kaikki hyvin. Hän oli vuosikymmenten ajan alkoholisti ja sitten ykskaks alkoi haisemaan entistä kamalammalta. Menihän siinä muutama kuukausi ihmetellessä ja lanssihenkilökunta kävi suostuttelemassa. Siellä se anoppi vaan pötkötti sohvallaan, dokas ja haisi. Kunnes sitten kuoli pois. Hänellä oli munuaiset tulehtunut hoitamattoman virtsiksen takia. Niinpä. Tuokin eläisi vielä, jos olisi halunnut hoitoa.
Hurjasti voimia APlle ja kaikkea hyvää raskauteen. Kunpa miehesi valon näkisi ja ymmärtäisi hakeutua hoitoon. Hän ei tuosta suosta itsekseen parane, eikä tarviikaan.
[/quote]
Ap saa syyttää vain itseään kun kattelee tuollaista menoa. Jos välittäisi itsestään ja lapsestaan, olisi pakannut kamppeensa jo aikoja sitten.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:44"]
"Lupas lopettaa kun kaljat loppuu."
Voi kultapieni. Se mies ei lopeta. Ei PYSTY lopettamaan. Se on alkoholisti. Hoitoon menemisen on tultava miehestä itsestään, sinä et voi häntä pelastaa. Itse olen lapsesta saakka seurannut tämmöisten ihmisten elämää sukulaisten puolelta ja sanonkin siksi suoraan: Lähde hänen luotaan, taaksesi katsomatta.
Suosittelen muuten lukemaan muuten Peter Franzenin kirjan, tumman veden päällä, niin tajuat millaista elämää tarjoat lapsillesi. Se Kertoo hyvin alkoholisti-isästä. En voinut lukea sitä itkemättä.
[/quote]
Kiitos ihan vitusti tästäkin syyllistämisestä! Mä en oo mikään "kulta pieni" sulle, MÄ EN USKOKAAN miehen lupauksiin, kunhan vain kerroin mitä sanoi minulle! Ja jos oisit lukenu ajatuksella jotain kommentteja niin huomaat että olen jo lähdössä, enkä usko miehen lupauksiin ja tehnyt ihan helvetin kovan henkisen työn sen eteen että pystyn lähteä.
Kiitos todella paljon, että syyllistät MINUA siitä minkälaisen elämän tarjoan lapselleni.. Ihan kuin olisi minun vika, että mies on alkoholisti ja tulin raskaaksi.. Olisko pitäny tehdä abortti, no anteeksi kun en pystynyt tappamaan lastani.. Kiitos kun ajattelet, etten pysty tarjoamaan vauvalleni enään mitään elämisen arvoista vain koska mies alkoholisti.. Mitä jos sairaus olisi puhjennut vasta vauvan synnyttyä, kuten niin monessa perheessä käy?!
Aloittaja, joka on jo aika romuna ja itsetunto vitun mennyttä kiitos teidän kommenttien...
[/quote]
Älä selitä. Sinulla on nyt ne omasi ja tulevan lapsesi elämänlangat käsissäsi. Joko sinä jätät pahasti alkoholisoituneen miehen joka on ilmeisesti jo pilannut maksansa ja oksentaa siksi verta, tai pyydät häntä menemään hoitoon tai hän menettää perheensä. Muussa tapauksessa te elätte tulevaisuudessa alkoholistiperheenä. Niin yksinkertaista se on.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:12"]höpöhöpö. Kukaan ei tule alkoholistisiksi joka oksentaa verta hetkessä. [/quote] Höpöhöpö mies on juonut vuoden ajan JOKA päivä. On kyllä alkoholisti, siitä verioksusta en nyt tiiä ku höpisee ja muuttaa sanomisiaan ja kerkes huuhtoo etten kunnolla nähny mikä tilanne.. . Aloittaja
Niin ja lapsen sitten päätit tehdä juopon kanssa.
[/quote]
[/quote]
uskokaa jo mä en päättäny mitään, raskaus alko vahingossa!! Silti rakastan lastani jo nyt.. Abortti eii oo koskaan ollu mulle mikään vaihtoehto, ja vieläkin on mahollisuus että mies hankkii apua ja paranee, ja lapsi saa mukavan ja hyvän isän.. Ja kyllähän minäkin saatan löytää ihanan uuden miehen, joka haluaa ottaa isän roolin vauvan elämässä. Miks kaikki pitää teidän mielestä olla jo niin tuhoon tuomittua..
Alan jo itekki kohta uskoo ettei tästä elämä enää parane, paskenee vaan ja lapsraukkaki joutuu kärsii mun takia kun olin niin tyhmä, tyhmä, TYHMÄ..
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:47"]
Mies on siis vuoden ollut alkoholisti ja sinä olet loppumetreillä raskaana. Olet siis tieten tahtoen laittanut alkoholistin kanssa lapsen alulle. Nyt sitten loppuraskaudessa etsitään kotia syntymättömälle lapselle ja itselle. Et ole varmaan nenäsi pidemmälle miettinyt. Kunhan nyt vauvan saat. Ei toi mies pitkään elossa tolla menolla pysy. Sitä ennen lähtee työ. Elaritkin joudut Kelasta hakemaan. Ei känniselle miehelle voi mitään normaaleja tapaamisoikeuksia antaa, enintään valvotut tapaamiset. Ja ohiksena vielä: kannattaa vähentyä tota vitun hokemista ennen vauvan tuloa, tai pian lapsesi ekat sanat ovat tyyliin: vittu äiti.
[/quote]
Duoda, jos tissuttelee alkuun ja tekee sen piilossa, niin eipä ne hälytys kellot aina ala samantien soimaan. Aika äkkiä tuo mies on oikeastaan niksahtanut dokaamiseen. Monet kehittelee sitä vuosia.
Jos on itsekään yhtään ollut bilettäjä, niin ei toisen kittaamista edes mieti.
Tää palsta taas on näyttänyt kammottavuutensa, miten maassa makaavaa oikein potkitaan ja moukaroidaan monen ämmän voimin.
[/quote]
Itsehän se rouva tossa kertoi, että määrät ovat koko ajan lisääntyneet: ensin pari kaljaa illassa ja sitten 12 tai enemmän. Nyt ollaan raskaana viikoilla 28, että kyllä se juominen on raskautumisen aikaan ollut jo aika heviä. Ja rouvalla kertomansa mukaan ihan tiedossa.
Ja niinkö se vauva vaan päätti tulla, voi hellanlettas sentään. Siinä kaksi tampioita rämpii suossa: toinen umpikännissä ja toinen muuten vaan sekaisin. Tuleva sossuperhe.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:26"]
Miten sä et tajua? SINÄ olet tekemässä lasta juopolle ei kukaan muu. Miksi roikut sairaassa suhteessa?
Ap, miten muuten menee, ei kai mies ole enää oksentanut? Onneksi olet jo etsimässä omaa asuntoa sinulle ja vauvalle, toivotaan että saat sen mahd. äkkiä. Stressi ei tee hyvää raskausaikana(kaan). Seuraavalla kerralla kyllä itse soittaisin ambulanssin vaikka mies kuinka vastustelisin. Toivottavasti seuraavaa verioksennus-kertaa tosin ei tule... Paljon voimia teille!
uh, kiitos positiivisemmasta kommentista.. Juu ressaaminen ei tee hyvää, ja ressaisin varmasti vielä enemmän jossain ystävän nurkissa pyörimässä, joutuisin kuunnella ystävän saarnaa siitä miten oon antanu tän jatkua (ihan niinkö miehen ongelmat olis mun vika), ei ois yksityisyyttä ja omaa tilaa, huolehtisin että mitähän se mies nyt tekee, kun yllättäen lähdin jne jne..
Mies on aika ookoo kunnossa ottaen huomioon olosuhteet, ei oo oksennellu, lepäilee tossa sohvalla kyllä ja "loiventelee" noilla kaljoilla joiden jälkeen uhosi lopettavansa koko juomisen..
Aloittaja
[/quote]
[/quote]
"Loiventelee noilla kaljoilla.. Uhoaa lopettavansa.." Voi vittu mää sanon. Et oo kyllä täyspäinen ihminen itsekkään kun tuommosen kanssa olet laittanut lapsenkin alulle. Lähde nyt helvettiin sieltä ja huomaat että oli oikea päätös. Ja soita johonkin, tai älä soita, jos et yhtään välitä miehesi hengestä. Jos hommaat sille ammattiapua niin mahdollisuudet saada elämänsä raiteilleen kasvaa.. Jos jätät asian tähän ja pian lähdet omillesi, niin se jää ryyppäämään itsensä hengiltä, ilman mahdollisuuttakaan parantua, sitäkö haluat?
[/quote]
ihan oikeesti.. miten hemmetin julmia voitte olla... onko mun siis pakko uhrata mun elämä miehen auttamiseen. johan kirjotin et voin auttaa sitä vaikka asuisin muualla. Miten hankkia ammattiapua alkoholistille, joka ei sitä tahdo..
Ja mun vauva nyt päätti tulla.. Sitä mä en kadu vaikka sanositte mitä. Se että mä en ois halunnu lapsia tämmösessä tilanteessa ei poista sitä tosiasiaa että se on nyt tulossa..
Kattokaa peiliin oikeesti. Onneks tuo alkkis mies sentää tulee kysyy, et mikä on hätänä kun itken täällä teidän kommenttien takia..
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:16"]
Voi kultapieni. Se mies ei lopeta. Ei PYSTY lopettamaan. Se on alkoholisti. Hoitoon menemisen on tultava miehestä itsestään, sinä et voi häntä pelastaa. Itse olen lapsesta saakka seurannut tämmöisten ihmisten elämää sukulaisten puolelta ja sanonkin siksi suoraan: Lähde hänen luotaan, taaksesi katsomatta.
Suosittelen muuten lukemaan muuten Peter Franzenin kirjan, tumman veden päällä, niin tajuat millaista elämää tarjoat lapsillesi. Se Kertoo hyvin alkoholisti-isästä. En voinut lukea sitä itkemättä.
[/quote]
Kiitos ihan vitusti tästäkin syyllistämisestä! Mä en oo mikään "kulta pieni" sulle, MÄ EN USKOKAAN miehen lupauksiin, kunhan vain kerroin mitä sanoi minulle! Ja jos oisit lukenu ajatuksella jotain kommentteja niin huomaat että olen jo lähdössä, enkä usko miehen lupauksiin ja tehnyt ihan helvetin kovan henkisen työn sen eteen että pystyn lähteä.
Kiitos todella paljon, että syyllistät MINUA siitä minkälaisen elämän tarjoan lapselleni.. Ihan kuin olisi minun vika, että mies on alkoholisti ja tulin raskaaksi.. Olisko pitäny tehdä abortti, no anteeksi kun en pystynyt tappamaan lastani.. Kiitos kun ajattelet, etten pysty tarjoamaan vauvalleni enään mitään elämisen arvoista vain koska mies alkoholisti.. Mitä jos sairaus olisi puhjennut vasta vauvan synnyttyä, kuten niin monessa perheessä käy?!
Aloittaja, joka on jo aika romuna ja itsetunto vitun mennyttä kiitos teidän kommenttien...
[/quote]
Älä selitä. Sinulla on nyt ne omasi ja tulevan lapsesi elämänlangat käsissäsi. Joko sinä jätät pahasti alkoholisoituneen miehen joka on ilmeisesti jo pilannut maksansa ja oksentaa siksi verta, tai pyydät häntä menemään hoitoon tai hän menettää perheensä. Muussa tapauksessa te elätte tulevaisuudessa alkoholistiperheenä. Niin yksinkertaista se on.
[/quote]
niin mähän olen muuttamassa pois. KYMMENEN TUHANNEN KERRAN ko mun pitää se tänne kirjottaa?!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:13"]Hittoako mä soitan jos mies kieltää?? Että kuolee mieluummin. Vai oisko pitäny ottaa riski et käy repimässä kännissä multa puhelinta kun soitan, pahimmassa tapauksessa siinä rytäkässä ois sattunu jotain mulle ja/tai vauvalle!! Joku tolkku tohon syylistämiseen! Ja miten vaikea voi olla tajuta monesta viestistä että mä olen jo PAKANNUT, ja muutan kunhan löydän sopivan asunnon. Ei mies ole edes anellut mua jäämään, kunhan tuli äsken juttelemaan asioista miten aikoo parantaa tapansa jne. Se tietää kyllä ettei mun päätä käännetä katteettomilla lupauksilla, voinhan mä jatkaa miehen kanssa vaikka asunkin muualla jos hakee heti apua, ehkä palata takaisin kotiinkin kunhan on parantunut.
.
Aloittaja
[/quote]
Olisit soittanut siinä vaiheessa edes kun nukkui.
T.se yöllinen soittamista ehdottanut
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
niin mähän olen muuttamassa pois. KYMMENEN TUHANNEN KERRAN ko mun pitää se tänne kirjottaa?!
[/quote]
Kymmenen tuhata kertaa voit selitellä kyllä. Jos olisit halunnut, niin olisit muuttanut jo. Mutta koska haluat hyysätä juoppoa niin kärsi itse seuraukset.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:29"]
Mitä pitäis tehdä, mies oksentaa ja oksennus on verenpunausta, kirkasta. On ryypänny rankasti viime vuodesta asti! Pitääkö se viedä päivystykseen???
[/quote]
Mun vaimo kusee hunajaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:47"] Mies on siis vuoden ollut alkoholisti ja sinä olet loppumetreillä raskaana. Olet siis tieten tahtoen laittanut alkoholistin kanssa lapsen alulle. Nyt sitten loppuraskaudessa etsitään kotia syntymättömälle lapselle ja itselle. Et ole varmaan nenäsi pidemmälle miettinyt. Kunhan nyt vauvan saat. Ei toi mies pitkään elossa tolla menolla pysy. Sitä ennen lähtee työ. Elaritkin joudut Kelasta hakemaan. Ei känniselle miehelle voi mitään normaaleja tapaamisoikeuksia antaa, enintään valvotut tapaamiset. Ja ohiksena vielä: kannattaa vähentyä tota vitun hokemista ennen vauvan tuloa, tai pian lapsesi ekat sanat ovat tyyliin: vittu äiti. [/quote] Duoda, jos tissuttelee alkuun ja tekee sen piilossa, niin eipä ne hälytys kellot aina ala samantien soimaan. Aika äkkiä tuo mies on oikeastaan niksahtanut dokaamiseen. Monet kehittelee sitä vuosia. Jos on itsekään yhtään ollut bilettäjä, niin ei toisen kittaamista edes mieti. Tää palsta taas on näyttänyt kammottavuutensa, miten maassa makaavaa oikein potkitaan ja moukaroidaan monen ämmän voimin. [/quote] Itsehän se rouva tossa kertoi, että määrät ovat koko ajan lisääntyneet: ensin pari kaljaa illassa ja sitten 12 tai enemmän. Nyt ollaan raskaana viikoilla 28, että kyllä se juominen on raskautumisen aikaan ollut jo aika heviä. Ja rouvalla kertomansa mukaan ihan tiedossa. Ja niinkö se vauva vaan päätti tulla, voi hellanlettas sentään. Siinä kaksi tampioita rämpii suossa: toinen umpikännissä ja toinen muuten vaan sekaisin. Tuleva sossuperhe.
[/quote]
Joo, tissutteli alkuun pienellä määrällä, ei se sitä joka ilta lisännyt vaan esim. eka kuukausi meni pari kaljaa joka ilta sit pikkuhiljaa tän vuoden lomaan mennessä, jota on viettänyt siis nyt kolme viikkoo, joi toi 18stakin illassa!! Opi ymmärtämään lukemasi oikeesti!
Ja mun ei tarttee sossussa hypätä, mulla on ihan jo itse kerättynä takuuvuokra rahat ja vauvan tarvikkeet, huonekaluja ynnä muuta hankittuna! Jotain asumistukea varmaan tarvin jos päätän jäädä kodinhoidontuelle vauvaa hoitamaan, mut ennen sitä täs ei oo mitään ongelmaa.
aloitaja
Älä välitä ilkeistä kommenteista! Lähdet vaan heti kun pääset!! Ja huolehdit itestäs ja vauvasta! Valitettavasti sun on kovetettava sydämmes sen miehen kohdalla, et voi auttaa sitä jos se ei ite halua, et nyt etkä myöhemmin. Elä jää roikkumaan vaan tee selväksi et pitää olla 100% selvä jos aikoo osallistua teidän elämään ja turhia lupauksia on aivan turha antaa. Voimia. Ja ole varovainen ettei mitään pahaa satu nyt kun viel kerran olet siellä..
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kymmenen tuhata kertaa voit selitellä kyllä. Jos olisit halunnut, niin olisit muuttanut jo. Mutta koska haluat hyysätä juoppoa niin kärsi itse seuraukset.
[/quote]
Mä en oo muuttanut, koska tilanne on kärjistynyt vasta nyt miehen loman aikana. Mulla on asunto ollu haussa nyt noin viikon. Tämmösiä päätöksiä ei tehdä salamana. Ne päätökset ja niihin henkisesti kypsyminen (tahdonvoima ja semmoset) kehittyy pikkuhiljaa!
Mä en oo juoppoa hyysänny, avun tarjoaminen ei ole hyysäämistä. Apua oon tarjonnu mm koittanu saada lääkäriin, sanonut että voin tulla tueksi kun menee hakemaan apua jne..
Ja juu, oisin voinu soittaa yöllä kun nukahti, mutta olisko siitä nyt ollu mitään apua. Ainakaan turha syyllistää mua siitä enään..?
Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:47"] Mies on siis vuoden ollut alkoholisti ja sinä olet loppumetreillä raskaana. Olet siis tieten tahtoen laittanut alkoholistin kanssa lapsen alulle. Nyt sitten loppuraskaudessa etsitään kotia syntymättömälle lapselle ja itselle. Et ole varmaan nenäsi pidemmälle miettinyt. Kunhan nyt vauvan saat. Ei toi mies pitkään elossa tolla menolla pysy. Sitä ennen lähtee työ. Elaritkin joudut Kelasta hakemaan. Ei känniselle miehelle voi mitään normaaleja tapaamisoikeuksia antaa, enintään valvotut tapaamiset. Ja ohiksena vielä: kannattaa vähentyä tota vitun hokemista ennen vauvan tuloa, tai pian lapsesi ekat sanat ovat tyyliin: vittu äiti. [/quote] Duoda, jos tissuttelee alkuun ja tekee sen piilossa, niin eipä ne hälytys kellot aina ala samantien soimaan. Aika äkkiä tuo mies on oikeastaan niksahtanut dokaamiseen. Monet kehittelee sitä vuosia. Jos on itsekään yhtään ollut bilettäjä, niin ei toisen kittaamista edes mieti. Tää palsta taas on näyttänyt kammottavuutensa, miten maassa makaavaa oikein potkitaan ja moukaroidaan monen ämmän voimin. [/quote] Itsehän se rouva tossa kertoi, että määrät ovat koko ajan lisääntyneet: ensin pari kaljaa illassa ja sitten 12 tai enemmän. Nyt ollaan raskaana viikoilla 28, että kyllä se juominen on raskautumisen aikaan ollut jo aika heviä. Ja rouvalla kertomansa mukaan ihan tiedossa. Ja niinkö se vauva vaan päätti tulla, voi hellanlettas sentään. Siinä kaksi tampioita rämpii suossa: toinen umpikännissä ja toinen muuten vaan sekaisin. Tuleva sossuperhe.
[/quote]
Joo, tissutteli alkuun pienellä määrällä, ei se sitä joka ilta lisännyt vaan esim. eka kuukausi meni pari kaljaa joka ilta sit pikkuhiljaa tän vuoden lomaan mennessä, jota on viettänyt siis nyt kolme viikkoo, joi toi 18stakin illassa!! Opi ymmärtämään lukemasi oikeesti!
Ja mun ei tarttee sossussa hypätä, mulla on ihan jo itse kerättynä takuuvuokra rahat ja vauvan tarvikkeet, huonekaluja ynnä muuta hankittuna! Jotain asumistukea varmaan tarvin jos päätän jäädä kodinhoidontuelle vauvaa hoitamaan, mut ennen sitä täs ei oo mitään ongelmaa.
aloitaja
[/quote]
Vähän ristiriitaisia kommentteja. Välillä uhoat miten muutat pois ja hoidat lapsen yksin kun olet siihen niin kykenevä ja kuitenkin olet niin huolissasi miehestä. Itsetunto romahtaa pelkästään sen takia mitä tuntemattomat ihmiset tänne sinulle vastaa? Ehei, en usko että olet oikeasti muuttamassa sieltä pois. Mies itkee ja lupailee parantavansa tapansa ja sinä pysyt hänen luonaan.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:26"]
Ap, miten muuten menee, ei kai mies ole enää oksentanut? Onneksi olet jo etsimässä omaa asuntoa sinulle ja vauvalle, toivotaan että saat sen mahd. äkkiä. Stressi ei tee hyvää raskausaikana(kaan). Seuraavalla kerralla kyllä itse soittaisin ambulanssin vaikka mies kuinka vastustelisin. Toivottavasti seuraavaa verioksennus-kertaa tosin ei tule... Paljon voimia teille!
uh, kiitos positiivisemmasta kommentista.. Juu ressaaminen ei tee hyvää, ja ressaisin varmasti vielä enemmän jossain ystävän nurkissa pyörimässä, joutuisin kuunnella ystävän saarnaa siitä miten oon antanu tän jatkua (ihan niinkö miehen ongelmat olis mun vika), ei ois yksityisyyttä ja omaa tilaa, huolehtisin että mitähän se mies nyt tekee, kun yllättäen lähdin jne jne..
Mies on aika ookoo kunnossa ottaen huomioon olosuhteet, ei oo oksennellu, lepäilee tossa sohvalla kyllä ja "loiventelee" noilla kaljoilla joiden jälkeen uhosi lopettavansa koko juomisen..
Aloittaja
[/quote]
[/quote]
"Loiventelee noilla kaljoilla.. Uhoaa lopettavansa.." Voi vittu mää sanon. Et oo kyllä täyspäinen ihminen itsekkään kun tuommosen kanssa olet laittanut lapsenkin alulle. Lähde nyt helvettiin sieltä ja huomaat että oli oikea päätös. Ja soita johonkin, tai älä soita, jos et yhtään välitä miehesi hengestä. Jos hommaat sille ammattiapua niin mahdollisuudet saada elämänsä raiteilleen kasvaa.. Jos jätät asian tähän ja pian lähdet omillesi, niin se jää ryyppäämään itsensä hengiltä, ilman mahdollisuuttakaan parantua, sitäkö haluat?
[/quote]
ihan oikeesti.. miten hemmetin julmia voitte olla... onko mun siis pakko uhrata mun elämä miehen auttamiseen. johan kirjotin et voin auttaa sitä vaikka asuisin muualla. Miten hankkia ammattiapua alkoholistille, joka ei sitä tahdo..
Ja mun vauva nyt päätti tulla.. Sitä mä en kadu vaikka sanositte mitä. Se että mä en ois halunnu lapsia tämmösessä tilanteessa ei poista sitä tosiasiaa että se on nyt tulossa..
Kattokaa peiliin oikeesti. Onneks tuo alkkis mies sentää tulee kysyy, et mikä on hätänä kun itken täällä teidän kommenttien takia..