apua, mies oksentaa verta?!
Mitä pitäis tehdä, mies oksentaa ja oksennus on verenpunausta, kirkasta. On ryypänny rankasti viime vuodesta asti! Pitääkö se viedä päivystykseen???
Kommentit (238)
Heti miehen oltua PÄIVÄN juomatta, aloittaja alkoi puhua yhteen palaamisen mahdollisuudesta. En usko, että tämä nainen kykenee lähtemään oikeasti. Juoppo voi olla juomatta kuukauden tai vaikka vuoden, mutta niin kuan kun asioita ei ole käsitelty oikeasti siellä pääkopassa, hän on ihan se sama juoppo. Jos ei pää anna myöten miehellä mennä lääkäriin eikä aloittajalla puhua asiasta perheelleen, niin ei voine sanoa, että asioita olisi edes aloitettu käsitellä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:59"]Jos ei ole provo: ei juopot muutu ellei joudu teholle. Se on fakta. Ei ne sisäistä vaaraa, vaikka miten kertoisi ja kuka kertoisi. Ei, vaan niiden täytyy ite kokea, kuten isoisä, jolta maksa sanoi poks, ja jolle lääkäri sanoi, että pullo tai kuolema. Jätti alkoholin siihen, eli vielä kymmenisen vuotta ennen kuin sydän petti. [/quote] Juoppojakin on erilaisia ja eritasoisia ongelmia jotka juomiseen johtaa. Jotkut pystyy lopettamaan, suurin osa ei.Jotkut saa ongelmiaan käsiteltyä ja jotkut ei siihen pysty yksinkertaisesti ikinä. Mun mielestä olisi kyllä tosi tärkeää että apn mies hakeutuisi lääkäriin tai ainakin hankkisi vertaistukea itselleen. Saisi edes kunnon mahdollisuuden pysyä selvinoäin.
[/quote]
Et ole selvästikään elänyt juopon kanssa. Joten lakkaa puhumasta paskaa. Ja ei, juopoille ei enempää mahdollisuuksia kuin yksi. Jos mokaa, niin ansaitseekin kuolla yksin.
[/quote]
Oot selvästi nyt jättäny käsittelemättä omat ongelmasi asian suhteen. Todella inhottavaa kirjoittaa tuollaista.. Vain harva ihminen ansaitsee kuolla yksin eikä kaikki alkoholistit ole niitä.. Rakastan miestäni ja vihaan sitä miten alkoholi on tuhonnut häntä. Mutta vika on paljon muussakin kuin alkoholistissa itsessään.
.
Tääl muuten menee tosi hyvin, mies oikeasti todella freesinä verrattuna vähän ajan takaiseen olemukseen! :) Tuoksuukin jo ihan ihmiseltä. Itsekin olen jo käynyt katsomassa muutamaa asuntoa, yksityiseltä johon saisi lemmikin mukaan, mutta on mennyt muille.. :( pari kuukautta laskettuun aikaan, toivottavasti pääsen muuttamaan ajoissa. En ole oikeastaan ehtinyt miettiä mitä jos en saakaan asuntoa ennen vauvan syntymää... :( Tottakai saan asua tässä mutta olisi kuitenkin pelottavaa luottaa ettei mies ratkea ja mä en voi auttaa häntä vauvan kanssa!
.
Aloittaja
Ap voimia!
Lapselle tuo ei ole mikään ihannetilanne jos isi pämppää. Ymmärrettävää että miehelläsi on vaikeaa tällä hetkellä ja toivottavasti saisi asiat järjestymään ja eroon siitä alkoholista.
Ikävä kyllä se hänen täytyy ihan itse tehdä.
Jospa sitten löytäisitte takaisin yhteen ja yhteisen perhe-elämän. :)
Kiitos todella paljon positiivisista ja tsemppaavista kommenteista, merkitsee oikeasti paljon! :)
.
Aloittaja
Kalareissusta tuli kalaa, ei kännikalaa! :)
.
Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:52"]Nyt se jankkaa tässä vieressä, et ei oo menossa mihinkään. Kuulemma vaikka kuolee mieluummin, itken täällä ja toinen vaa korkkaa uuden kaljan. Tässä samaan aikaan haukkuu lääkäreitä ja avautuu elämästään.. Voinko soittaa lanssin vaikka se eioo suostuvainen?! Ihan vitusta tää.. [/quote] Lanssi ei ota täysjärkistä ihmistä väkisin kyytiin.
[/quote]
Kyllä minut on ottanut kun epilepsiakohtaus paheni heidän paikalla ollessaan. Vaikka olin siis jo tajuissani siinä vaiheessa. Eivät nyt raudoissa vieneet, mutta kun ei vastaanlaittajaksikaan ollut, sanoivat että nyt ei neuvotella enää vaan mennään.
[/quote]
Kyllä minut on ottanut kun epilepsiakohtaus paheni heidän paikalla ollessaan. Vaikka olin siis jo tajuissani siinä vaiheessa. Eivät nyt raudoissa vieneet, mutta kun ei vastaanlaittajaksikaan ollut, sanoivat että nyt ei neuvotella enää vaan mennään.
[/quote]
Aivan, kun et laittanut vastaan niin veivät. Mun isää ei lanssi ottanut kyytiin, kun ei ollut tolkuissaan sanomaan, että lähtee. Hoitajat vielä erikseen sanoivat, etteivät he ota kyytiin, jos ei vapaaehtoisesti tulla. Poliisi kuskaa sitten ne vastaanlaittavat.
Jos ei ole provo: ei juopot muutu ellei joudu teholle. Se on fakta. Ei ne sisäistä vaaraa, vaikka miten kertoisi ja kuka kertoisi. Ei, vaan niiden täytyy ite kokea, kuten isoisä, jolta maksa sanoi poks, ja jolle lääkäri sanoi, että pullo tai kuolema.
Jätti alkoholin siihen, eli vielä kymmenisen vuotta ennen kuin sydän petti.
Vuoden juonut joka pv ja lopetti kerrasta. En usko. Mites viekkarit? Äkkilopetuksella on vaaransa ilman lääkitystä
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:59"]Jos ei ole provo: ei juopot muutu ellei joudu teholle. Se on fakta. Ei ne sisäistä vaaraa, vaikka miten kertoisi ja kuka kertoisi. Ei, vaan niiden täytyy ite kokea, kuten isoisä, jolta maksa sanoi poks, ja jolle lääkäri sanoi, että pullo tai kuolema.
Jätti alkoholin siihen, eli vielä kymmenisen vuotta ennen kuin sydän petti.
[/quote]
Juoppojakin on erilaisia ja eritasoisia ongelmia jotka juomiseen johtaa. Jotkut pystyy lopettamaan, suurin osa ei.Jotkut saa ongelmiaan käsiteltyä ja jotkut ei siihen pysty yksinkertaisesti ikinä. Mun mielestä olisi kyllä tosi tärkeää että apn mies hakeutuisi lääkäriin tai ainakin hankkisi vertaistukea itselleen. Saisi edes kunnon mahdollisuuden pysyä selvinoäin.
Sinne päivystykseen nyt, kun vielä henki pihisee.
Jos yleiavointi on ok, meette omalla autolla. Jos heikottaa tai oksentaa runsaasti, soitat 112. Tyypillinen juoppojen tauti on ruokatorven "suonikohjut" jotka voi vuotaa runsaasti ja vuotoon voi jopa kuolla. Miehesi vaikuttaa olevan vielä ok kunnossa, joten nyt heti päivystykseen vaan.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:29"]
Mitä pitäis tehdä, mies oksentaa ja oksennus on verenpunausta, kirkasta. On ryypänny rankasti viime vuodesta asti! Pitääkö se viedä päivystykseen???
[/quote]
se on vampyyri, joka on saanut yliannostuksen
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:24"]
En jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta tsemppiä sulle ap! Itse vuosi sitten juoposta eronnut. Huoli ollut kova väliin mutta pikkuhiljaa oppinut elämään itselle. En minä häntä voi pelastaa enkä enää syyllisty siitä. Parhaani aikanaan yritin ja se ei riittänyt. Onneksi meillä ei yhteisiä lapsia.
[/quote]
Kiitos. Täs on saanu aika moista tylytystä lukee, ja vahvistaa vaan sitä etten esim. tahdo kertoa miehen ongelmista ystävilleni tai sukulaisilleni.. Muutakin ahistuksen aihetta tässä tilanteessa :( Toivottavasti asunto löytyy pian ja pääsen laittamaan kodin valmiiksi ennen vauvan syntymää..
aloittaja
[/quote]
Ja tämä on taas tätä, että kun neuvotaan, se on tylytystä. Sinä et siis todellakaan tajua, että veren oksentaminen on potentiaalinen hengenvaara kuten rintakipu. Silloin soitetaan päivystykseen - tai suoraan 112. Mutta sinä se vaan vänkäät, että sinua syyllistetään. Mitä, jos mies olisi herättyäsi maannut kylmänä verissään. Olisitko jäänyt juopolle siihen viereen sopottamaan, että voi voi voi, kun sinä kielsit. Missä aivot?
Salailu on taas yksi tapa mahdollistaa alkoholismia. Jos tutut ja sukulaiset tietäisivät miehen tilanteesta, hän joutuisi kohtaamaa tekonsa heidänkin edessään. Mutta ei, älä kerro kenellekään, hissuttele siellä vaan ja katso ukon dokaamista.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:24"] En jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta tsemppiä sulle ap! Itse vuosi sitten juoposta eronnut. Huoli ollut kova väliin mutta pikkuhiljaa oppinut elämään itselle. En minä häntä voi pelastaa enkä enää syyllisty siitä. Parhaani aikanaan yritin ja se ei riittänyt. Onneksi meillä ei yhteisiä lapsia. [/quote]
Kiitos. Täs on saanu aika moista tylytystä lukee, ja vahvistaa vaan sitä etten esim. tahdo kertoa miehen ongelmista ystävilleni tai sukulaisilleni.. Muutakin ahistuksen aihetta tässä tilanteessa :( Toivottavasti asunto löytyy pian ja pääsen laittamaan kodin valmiiksi ennen vauvan syntymää..
aloittaja [/quote] Ja tämä on taas tätä, että kun neuvotaan, se on tylytystä. Sinä et siis todellakaan tajua, että veren oksentaminen on potentiaalinen hengenvaara kuten rintakipu. Silloin soitetaan päivystykseen - tai suoraan 112. Mutta sinä se vaan vänkäät, että sinua syyllistetään. Mitä, jos mies olisi herättyäsi maannut kylmänä verissään. Olisitko jäänyt juopolle siihen viereen sopottamaan, että voi voi voi, kun sinä kielsit. Missä aivot? Salailu on taas yksi tapa mahdollistaa alkoholismia. Jos tutut ja sukulaiset tietäisivät miehen tilanteesta, hän joutuisi kohtaamaa tekonsa heidänkin edessään. Mutta ei, älä kerro kenellekään, hissuttele siellä vaan ja katso ukon dokaamista.
[/quote]
Mua on kyllä tässä syylistetty ihan, ei tuosta soittamatta jättämisestä. Ja miehen suku tietää kyllä, mutta omalta suvultani en todellakaan jaksa alkaa kuuntelemaan sitä että haukkuuvat mua ja miestä. Tiedän jo kaiken joten hittoako mun täytyy rasittaa itteeni vielä kuuntelemalla sitä jankutusta.. Miehen äiti, veli ja ystävät yrittäny puhuu järkee tälle, mut ei se ketään kuuntele.
Mä oon ollu kuules tässä etsinyt asuntoja, käynyt syömässä ystävän kanssa jne, eli en ole kerennyt vastailemaan teille.
onko nii hemmetin vaikee tajuta että mä en aio kattoa miehen dokaamista. OLEN MUUTTAMASSA KOKOAJAN POIS, kunhan löydän sen kämpän! Arrghh miten yksinkertaista porukkaa täällä on..
aloittaja, palaan kohta jatkamaan vastailua..
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:24"] En jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta tsemppiä sulle ap! Itse vuosi sitten juoposta eronnut. Huoli ollut kova väliin mutta pikkuhiljaa oppinut elämään itselle. En minä häntä voi pelastaa enkä enää syyllisty siitä. Parhaani aikanaan yritin ja se ei riittänyt. Onneksi meillä ei yhteisiä lapsia. [/quote]
aloittaja [/quote] Ja tämä on taas tätä, että kun neuvotaan, se on tylytystä. Sinä et siis todellakaan tajua, että veren oksentaminen on potentiaalinen hengenvaara kuten rintakipu. Silloin soitetaan päivystykseen - tai suoraan 112. Mutta sinä se vaan vänkäät, että sinua syyllistetään. Mitä, jos mies olisi herättyäsi maannut kylmänä verissään. Olisitko jäänyt juopolle siihen viereen sopottamaan, että voi voi voi, kun sinä kielsit. Missä aivot? Salailu on taas yksi tapa mahdollistaa alkoholismia. Jos tutut ja sukulaiset tietäisivät miehen tilanteesta, hän joutuisi kohtaamaa tekonsa heidänkin edessään. Mutta ei, älä kerro kenellekään, hissuttele siellä vaan ja katso ukon dokaamista.
[/quote]
Mua on kyllä tässä syylistetty ihan, ei tuosta soittamatta jättämisestä. Ja miehen suku tietää kyllä, mutta omalta suvultani en todellakaan jaksa alkaa kuuntelemaan sitä että haukkuuvat mua ja miestä. Tiedän jo kaiken joten hittoako mun täytyy rasittaa itteeni vielä kuuntelemalla sitä jankutusta.. Miehen äiti, veli ja ystävät yrittäny puhuu järkee tälle, mut ei se ketään kuuntele.
Mä oon ollu kuules tässä etsinyt asuntoja, käynyt syömässä ystävän kanssa jne, eli en ole kerennyt vastailemaan teille.
onko nii hemmetin vaikee tajuta että mä en aio kattoa miehen dokaamista. OLEN MUUTTAMASSA KOKOAJAN POIS, kunhan löydän sen kämpän! Arrghh miten yksinkertaista porukkaa täällä on..
aloittaja, palaan kohta jatkamaan vastailua..
[/quote]
Sinä olet yksinkertainen, kun kirjoitit tänne tilanteesta, jossa normaali aikuinen ihminen osaa toimia. Olet myös yksinkertaisuuttasi laittanut itsesi hankalaan tilanteeseen, etkä edes näe toimintasi typeryyttä. 'Minä olen kuule ollut tässä kaverin kansa syömässä ja kuule pakannut kamani..' Sinä et edes tajua, mitä sinulle sanotaan vaan jankkaat vaan, että ettekö myt tajua. Jos sinä tajuaisit, et olisi ikinä joutunut tuohon tilanteeseen.
Provo sinä olet. Tämä oli tässä. Moro.
[/quote]
Mikä sinä olet tuomitsemaan? Mikä antaa sinulle vallan tietää apn tilanteen? Omat traumasi ovat omiasi. Käytä niitä muiden hyväksi älä vastaan. Hyvin katkera ihminen olet, surullista.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 01:29"]Käyt hakee lapion ja sanot isännälle, että alkaa kaivaa monttua takapihalle. "Kaiva niin kauan kun jaksat, niin minä kaivan loput sitten kun heität lusikan nurkkaan!" TAI nyt se saatanan lekurikäynti.
[/quote]
Nukkuu jo, en saanu sitä lähteen päivystykseen.. Aika avuton olo kyllä, vaik en alkoholistia haluakaan hyysätä niin on ihan saatanan vaikeeta kattoo kun rakastamastaan miehestä on pikkuhiljaa muuttunut hirviö..
.
Aloittaka
[/quote]
Joo, alkoholisti on alkoholisti niin pitkään kunnes jotain käänteentekevää tapahtuu...kuten maksakirroosi, sydänkohtaus tai teloo itsensä päissään. Tai sit joku AAA-kerho(teoriassa, en tunne yhtää reaalielämän parantujaa). Olen näitä alkoholisteja nähnyt läheltä, ex-poikaystävä, isä, muutama tuttu. Kaikki tuli järkiinsä vasta kun elimistö petti. Se hetki taitaa olla ap sun miehelläs jo lähellä...
Okei, palasin tähä keskusteluun nyt kun kävin vähä tuulettumassa ja tekemässä muutaki ku vaa koneella olemassa..
"Sinä saat asua missä haluat, mutta vauva ei."
Ensinnäkin, mä olen jo muuttamassa. Muutan ennen vauvan syntymää. Piste. Miks hitossa tästä pitää teidän jankata kokoajan?! Ja pelkästään miehen alkoholismi ei ole syy huostaanotolle, vaikka olisitte mitä mieltä. Mutta älkää huoliko, edelleen olen muuttamassa mahdollisimman pian omaan asuntoon.
"Katkolle ennen lomien loppua!! Soittakaa sinne päihdehuoltoon. Heti huomenna!!!!!"
Soittakaa? Siis pitääkö MUN soittaa sinne, miks!? Mies ei soita. Se ei halua. Ei ole valmis. Yritetty on. Monet kerrat! Tätä ongelmajuomista on jatkunut jo niin kauan että luuletteko etten ole yrittänyt ennen tätä iltaa saada miestä hakemaan apua?? Olen senkin jo kirjoittanut tuhat kertaa. Olen yrittänyt saada miestä hakemaan apua, tuloksetta.
"Juoko se niitä puolen litran tolkkejä, vai 0.33 lasipulloja?"
33cl lasipulloja tai samankokoisia tölkkejä..
Mies on kohta juonu viimesenki olusen, ei oo vielä ainakaan aikonut hakea lisää. Eikä tuolla ole tapana mennä kapakoihin, kun siellä on niin kallista (ei voi juoda niin paljon). Ja tuskin hakeekaan, tänään. Ei välttämättä vielä huomennakaan jos oikein yrittää pinnistää. Mutta mä en kato näitä asioita päivän tai pari aikavälillä.. Miehen pitäis olla juomatta kuukausia, ennenkuin uskon että yrittää tosissaan. Ja vaikka se yrittää kuinka tosissaan, sen täytyy olla oikeasti raitistunut ennenkuin voin ajatella taas yhteistä elämää..
Enkä edelleenkään ymmärrä ketä tämä keskustelu provosoi ja mihin?
Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 13:41"]Ihania nämä vielä sinisilmäiset alkoholistien puolisot. Hehkutetaan kun puoliso on ollut vajaa viikon selvänä.
Katotaan sitten kun on mennyt vuosi selvänä,sitten voi jo vähän hehkuttaa.
Terv: alkoholistien lapsi
[/quote]
Ai no anteeksi kun olen iloinen edes pienestä edistymisestä.. Jos vuoteen ei oo ollu alkoholittomia päiviä YHTÄÄN, niin jo 5päivää ilman on kyllä hehkuttamisen arvoista tässä vaiheessa. Se et toinen edes yrittää on oikeesti jo todella saavutus!!
.
Ei tuo kuulemma halua lääkäriin vieläkään, mut joo, on selkeesti jo parempi.. Ja kyllä mies joi myös viinaa, joitain pulloja viikossa, mutta päivittäin vähintään kaljaa..
.
Mut hyvä tietää että äkkilopetuskaan ei aina oo haitaks.. Kyl varmasti tulis jotain oireita jos haittais.
.
Aloittaja