Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT menee hermo! EN osaa meikata ;/, Sai taas hävetä

Vierailija
02.08.2015 |

Miten toiset saa niin tasaisen meikin aikaiseksi??! Mistä se on kiinni? Pohjustuksesta?

Harmitti eräissä juhlissa kun itseäni monta vuotta vanhempi nainen näytti kymmenen vuotta nuoremmalta. Itse sain häpeäkseni huomata että se saatanan meikkivoide oli pakkautunut otsaryooyihin ja osaksi kuivalla, osaksi kostealla iholla oli järkyttäviä laikkuja :(. Ihan jäätävän näköinen, huomasin sen vasta ulkona luonnonvalossa, sisällä keinovalossa näytin ihan ihmiseltä.

Ulkona olin kirjava kuin kakadu ja kaikki ihon uurteet ja näpyt oikein korostui. Sain sitten loppupäivän peitellä käsillä laikkunaamaani. Aluksi yritin puuterilla korjailla mutta meni yhä vain kauheammaksi.

MITEN te osaatte meikata kauniisti ja parhaita piirteitänne korostaen. Ei auta meikki tutorialien katselu netistä. Meikkaan yhä samallalailla kuin 15 vuotiaana enkä todellakaan tiedä minkämerkkistä itäkin meikkiä kannattaisi ostaa ja mitä naamaan laittaa.

Olen ihan epätoivoinen tän asian kanssa, auttakaa!

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:40"]Tulen muutenkin hulluksi tässä meikkivoide viidakossa, mikä ...vetin BB voide ja CC voide ja FF voide? Mihin niitä kuuluu tunkea ja mistä sitä tietää mikä kirjain juuri omalle iholle sopii?

Miehillä vaan on NIIN helppoa.

-ap
[/quote]
Tuossa on ihan hyvä artikkeli jossa selvennetään BB ja CC ja miten ne eroavat toisistaan.
[/quote]

Anteeksi, linkki unohtui http://m.mtv.fi/teemasivut/kauneusvinkit/ihonhoito/artikkeli/mita-eroa-on-bb-ja-cc-voiteella/3420142

Vierailija
42/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tällä pikkuputkilolla voit kokeilla BB-voidetta. 23 on jo hyvin vaalea sävy, 13 on kalkkilaivan kapteeneille :)

http://missha.ee/en/catalog#!55/products/4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meikkaan usein mutta salaisuuteni on se etten käytä meikkivoidetta lainkaan! Kukaan ystävistäni ei myöskään käytä, enkä ymmärrä miksi joku edes käyttäisi? Ellei ole akne joka peittää koko naaman. Eli laitan siis kosteusvoiteen ja silmänympärysvoiteen ja huuirasvan. Kun ovat kuivuneet tulee itse meikit eli valokynää silmien ympärysalueelle, peitepuikkoa muutamille näppylöille/nenän alle punaiselle pikkualueelle, ripsari, kajaali, luomiväri, huulipuna. Se siinä. Ei huolta meikkivoiderajasta, paakuista, läikyistä, juonteisiin menosta jnejne. Meikkivoide on mielestäni täysin turha, kuten ystävienkini mielestä, ellei ole sitä koko naaman peittävää aknea :) jos on vähän aknea kuten minullakin joskus ja ystävillä niin peittää ne kohdat sitten sopivalla sävyllä, ei tarvitse kaikkea poskia, otsaa, nenää peittää meikivoiteella - miksi pitäisi? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, eikä kukaan tuttunikaan kun siitä olemme jutelleet :) onnea matkaan ap.

Vierailija
44/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa panostaa kunnon meikkeihin. Ei todellakaan hinta aina takaa laatua mutta ainakin hyvä olisi selvittää ammattilaisen opastuksella mitkä tuotteet sopivat omalle ihollesi.  Itse olen kokeillut monia eri meikkivoiteita ja mineraalimeikkejä, mutta vasta muutama vuosi sitten olen löytänyt hyvän ja pysyvän meikkivoiteen. Olen alle 30-vuotias mutta ihoni on täynän aknearpia, pintakuiva ja viimiseimpänä myös maksaläiskiä. Meikkivoieen kanssa ihoni näyttää jopa heleältä ja hyvältä. Olen köyhä opiskelija mutta käytän Lancomen teint idole ultra 24h meikkivoidetta, joka maksaa maissa 53e. Onhan se todella tyyris mutta todellakin joka sentin arvoinen. Ei tarvitse miettiä valuuko meikki kesken pois, tai kasaantuuko se kuiviin kohtiin, pysyy tasaisena ja hyvänä koko päivän.

En tarkota, että sun pitäisi noin kallista voidetta ostaa mutta ainakin selvittää minkä tyyppinen meikkivoide sulle sopii. Valitettavasti vaaan aika usein pätee, että halvalla ei saa hyvää.

Ps. Lidlissä on hyvä kosteusvoide kasvoille, (sini-valkopurkki.)

Vierailija
45/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa meikata. Otan säännöllisin väliajoin kulmiin ja ripsiin kestovärin ja arkena en meikkaa. Ennen juhlia käyn kampaajalla laitattamassa hiukset ja meikin.

Vierailija
46/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin monet jo mainitsivatkin, niin ihon puhdistus, hoito (kurinta, naamiot, seerumit) ja kosteutus ovat olennaisen tärkeitä.

Primerit kasvoille ja silmämeikille parantavat meikin kestämistä siistinä.

Käytä hyviä ja tarkoitukseen sopivia siveltimiä tai kasvomeikkiin vaikka beauty blenderiä. Näiden avulla meikkipohja ja luomivärit levittyvät tasaisemmin ja sopivan ohuelti.

Esimerkiksi Lumenen CC-voide sopii lähes kaikille ihotyypeille ja on mukavan kevyt sekä luonnollinen. Meikkipuuterikin (puuterimaisessa muodossa oleva meikkivoide) voisi olla hyvä. Ongelmakohtiin voi lisätä peiteainetta, mieluiten voide/nestämäistä kuin paksua vahamaista. Puuteri kiinnittää meikin ja pitää kiiltoa kurissa.

Meikinkiinnityssuihkeet ja Face Mistit ovat oiva apu meikin viimeistelyyn ja siistinä pysymiseen.

Kasvoja varjostamalla (sopivan neutraali aurinkopuuteri, ei saa olla liian hileinen tai oranssihtava) kasvoihin saa kolmiulotteisuutta ja "särmää". Kannattaa laittaa tehdä kevyellä kädellä ja häivytellä hyvin. Tästäkin löytyy opastusta netissä pilvin pimein ihan suomeksikin.

Raikas ja neutraali poskipuna tekee ilmeen fressimmäksi. Essenceltä löytyy hyviä edullisia vaihtoehtoja.

Valokynää tai hohdepuuteria voi sitten sipaista poskipäiden korkeimmalle kohdalle, kulmaluulle ja amorinkaarelle.

Taivuta ripset ennen ripsivärin laittoa niin katseesta tulee avarampi.

Huulipunan ja silmämeikin voi valita ihan omien mieltymysten mukaan, mutta liian tumma silmämeikki vanhentaa helposti. Nudet, taupet ja persikan sävyt luomiväreissä sopivat useimmille suomalaisille.

Vierailija
47/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kuorinta

Vierailija
48/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:49"]Itse meikkaan usein mutta salaisuuteni on se etten käytä meikkivoidetta lainkaan! Kukaan ystävistäni ei myöskään käytä, enkä ymmärrä miksi joku edes käyttäisi? Ellei ole akne joka peittää koko naaman. Eli laitan siis kosteusvoiteen ja silmänympärysvoiteen ja huuirasvan. Kun ovat kuivuneet tulee itse meikit eli valokynää silmien ympärysalueelle, peitepuikkoa muutamille näppylöille/nenän alle punaiselle pikkualueelle, ripsari, kajaali, luomiväri, huulipuna. Se siinä. Ei huolta meikkivoiderajasta, paakuista, läikyistä, juonteisiin menosta jnejne. Meikkivoide on mielestäni täysin turha, kuten ystävienkini mielestä, ellei ole sitä koko naaman peittävää aknea :) jos on vähän aknea kuten minullakin joskus ja ystävillä niin peittää ne kohdat sitten sopivalla sävyllä, ei tarvitse kaikkea poskia, otsaa, nenää peittää meikivoiteella - miksi pitäisi? Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, eikä kukaan tuttunikaan kun siitä olemme jutelleet :) onnea matkaan ap.
[/quote]

Itsellä ainakin todella punertava naama, kuten äidillänikin, joten meikkivoide on "pakko" laittaa. Muuten posket olisivat epätasaisen punaiset kauttaaltaan. Ei kannata yleistää. Meikkivoide on itselleni tärkein ehoste eyelinerin ja ripsarin lisäksi.

Vierailija
49/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon hoidossa mun mielestä tärkeintä on puhdistus ja hyvät terveelliset elämäntavat. Olen erittäin herkkäihoinen ja moni seerumi ja supervoide ärsyttää ihoa. Saatan käyttää jotain tuotetta viikon, sitten iho ärtyy. Eli vaihtelen usein ja pidän välillä ihan taukoa. Joskus laitan iholle puhdistuksen jälkeen vain tätä iHerbin edullista seerumia http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Hyaluronic-Acid-Firming-Serum-1-fl-oz-30-ml/7264. Puhdistan ihon useassa vaiheessa. Esim. öljyllä ja Lushin kasvosaippualla. Tai meikinpoistopyyhkeellä ja misellivedellä. Ihon pitää tulla puhtaaksi!

Ja kun aina ei voi voiteita ja naamioita käyttää ihon hermostumisen takia niin ruokavaliolla sitä voi hoitaa parhaiten. Puhdas, kevyt luomuravinto kasvispainoitteisena ja lisäksi paljon hanavettä - näen tämän selvästi ihossa verrattuna vaikka siihen kun syön eineksiä, juon lonkeroa ja lojun sohvalla (jep, en ole täydellinen). Siis: ravinto, liikunta, ulkoilma, hyvä uni jne + kunnollinen ihon puhdistus.

Ero näkyy jo 1 kuukaudessa, joten ei kun testaamaan.

Vierailija
50/92 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa ei tarkoita huonoa tai kallis hyvää. Mikä tahansa näyttää kamalalta, jos on vääränlainen tuote väärällä ihotyypillä.

Sanoit, että meikki oli laikukas kuivine ja rasvaisine kohtineen, meikki kasaantui huokosiin ja juonteisiin ja kasvorasva ei imeydy. Näiden perusteella veikkaan, että sinulla on pintakuiva sekaiho, joka on kosteusköyhä (iho siis janoaa _vettä_, ei rasvaa) ja tuottaa paikoin liikaa talia kompensoimaan kuivuutta. Tämä ihotyyppi on tosiaan vähintäänkin hankalahko meikattava ja hoidettava. Jos tämä "diagnoosi" on oikeassa, tarvitsisit vähärasvaisen kosteusvoiteen, joka sitoo ihoon mahdollisimman paljon vettä. Hellävaraista kuorintaa, jolla saada kuivat laikut pois, mielellään kemiallinen kuorinta vaikkapa silloin tällöin käytettävän naamion muodossa.

Ennen sopivien meikkien etsimistä kannattaa panostaa ihonhoitoon. Jos mahdollista, käy kosmetologilla tai pyydä vaikkapa apteekista tuotesuosituksia.

Joku tuolla aikaisemmin sanoi, ettei kannata käyttää meikkivoidetta, vaan bb- tai cc-voidetta. Tähän sanoisin, että samalla tavalla se bb- tai cc-voide näyttää pahalta, jos se on tarkoitettu erilaiselle ihotyypille... Ja osa niistäkin on maskimaisia, paksuja jankkeja. On täysin tuotekohtaista, mikä sopii.

Omalle pintakuivalle sekaiholle sopii esimerkiksi Lumenen CC-voide, joka on muutenkin tosi suosittu esim. bloggaajien keskuudessa. Tuo nimenomainen "cc-voide" on käytännössä kevyt meikkivoide. 

Vierailija
51/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:29"]

Minulla on sekä Chanelin että Lidlin tuotteita. Kyllä. Olen sitä mieltä, että hinta ei aina takaa laatua. Aloittajan kannattaa hankkia ensin huokeita tuotteita esim. E.L.F. tai vaikka H&M meikit ja harjoitella niillä. Esim. pohjustusvoide ja erityyppiset meikkivoiteet sekä kiinnityssuihkeet.

Ryppyiselle iholle voisi sopia myös korealainen BB-voide, Missha on hyvä merkki.

Itselläni on huonoja kokemuksia myyjien "neuvoista". En niitä hae, mutta olen joskus etsinyt tiettyä tuotetta itselleni sopivassa sävyssä. Olen erittäin kalpea. Myyjät yrittävät myydä minulle liian tummia meikkivoiteita sanoen "saat vähän väriä kasvoillesi". En halua näyttää oranssilta pelleltä, olen kalpea ja se on ihan jees. Joten yleensä tilaan bb-voiteet ulkomailta.

[/quote]

hei täällä sama juttu. mitäs bbtä tilaat ja mistä ?

Vierailija
52/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt Benecosin bb-voiteesta. Levittyy kauniista ja jättää luonnollisen lopputuloksen. Peittää kuitenkin sopivasti. Ruohonjuuressa maksaa yli 12 euroa, mutta tilaan itse Saksasta alle kuuden euron.

Vierailija
53/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.bce-europe.com/Face-Care/Moisturizers/Anti-Aging/Benecos-BB-Cream-8-in-1-Fair-30-ml.html?listtype=search&searchparam=Bb

Olen käyttänyt myös Misshaa, mutta en tykännyt, koska tukki ihoni ja sain pieniä näppylöitä. Nykyään käytän vain luonnonkosmetiikaa :)

-63

Vierailija
54/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kanssa kuiva iho ja monet meikkivoiteet jäi paakuille. Sitten ostinkin ihan vaan sävyttävän kosteusvoiteen. Sillä saa naaman tasaiseksi. Joihinkin punoittaviin kotiin laitoin alle punaisuuden poistajaa. Sitten poskipuna ja silmämeikki ja tadaa. Huolitellun näköinen. Siihen voi päälle lätkiä (irto)puuteria jos alkaa kiillellä.

Vierailija
55/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista, ovatko meikkisi vanhat.

Vierailija
56/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä jo monesti sanottu, niin kaikki alkaa ihon hoidosta ja elämätavoista. Puhdasta, terveellistä ruokaa ja runsaasti vettä, niin ihokin voi hyvin. Jos ei ole varaa käydä kosmetologilla kasvohoidossa, osta kotiin kuorintavoide ja naamio ja tee hoito itse. Tästä voi tehdä säännöllisen tavan. 

Hanki omalle ihotyypillesi (ja kukkarollesi) sopivat ihonhoito- ja meikkituotteet. Puhdistusaineet, kasvovoide, silmänympärysvoide, ehkä seerumi. Tee päivittäisestä ihonhoidosta tapa. Iho voi hyvin, eikä ole kuivia laikkuja tai rasvaisia kohtia, joissa meikki menee pilalle. 

Meikiksi laadukas ja kunnollinen, ihosi sävyyn sopiva meikkivoide tai BB/CC-voide sekä irtopuuteri, tarvittaessa primer alle. Kulmakynä, rajauskynä/eyeliner, ripsari, laadukas luomiväripaletti jonka sävyt on katsottu sinun sävyihisi sopivaksi, huulikiilto tai huulipuna, joka pysyy hyvin ilman jatkuvaa lisäystä.

Asioi ammattitaitoisen kosmetologin luona, mielellään sellaisen joka ei edusta jotakin tiettyä merkkiä, muutenhan hän myy sinulle sen merkin tuotteet riippumatta mikä sopisi paremmin sinulle ja kukkarollesi. Kaiken ei tarvitse olla mitään Dioria tai Lancomea, edullisiltakin merkeiltä löytyy hyviä tuotteita. Itse olen kuitenkin meikkivoiteessa, BB-voiteessa, peitevoiteessa ja huulipunassa päätynyt näihin hinnakkaampiin merkkeihin, sillä olen useiden epäonnistuneiden ostosten ja kokeilujen jälkeen todennut, että minun epätasaisella ihollani ei mikä tahansa meikkivoide näytä siistiltä, eikä huulipunissa hyvältä tunnu ja pysy hyvin kuin nuo hinnakkaammat tuotteet. Ripsareissa löytyy hyviä halvallakin. Löydät itse kyllä hyvät tuotteet, kun kokeilet muutakin kuin sitä halvinta Tokmannin laatua, etkä osta myyjän suosituksesta suoraan kaikkea joltain kalliilta merkiltä. Täältäkin löytyy useita ketjuja, joista voi lukea vinkkejä, esim. hyvät ja halvat markettimeikit, meikkien pettymykset ja ne, joista ei luovu ja mitä näitä ketjuja täällä nyt on pyörinyt. Mutta ensi alkuun kartoita ihotyyppisi ja sen tarpeet ammattilaisen kanssa. 

Vierailija
57/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta Sokoksen kauneusneuvonnasta? Oletteko saaneet sieltä hyviä vinkkejä? Minulla on nimittäin sama ongelma kuin ap:lla, etten osaa valita oikeita tuotteita. Iho näyttää meikattuna aina ihan hirveältä.

Vierailija
58/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva yli kolmikymppinen nainen voi käyttää halpismerkkejä. Jos kasvoissa on yhtään juonteita, paakkuuntuu meikki väistämättä. Suosittelen käyttämään myös meikinpohjustusvoidetta.

Vierailija
59/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 12:38"]

Onko jollain kokemusta Sokoksen kauneusneuvonnasta? Oletteko saaneet sieltä hyviä vinkkejä? Minulla on nimittäin sama ongelma kuin ap:lla, etten osaa valita oikeita tuotteita. Iho näyttää meikattuna aina ihan hirveältä.

[/quote]

En ole sieltä koskaan mitään neuvonta-aikaa varannut, mutta sehän voisi olla hyvä idea! Sokokselta muuten ostan usein meikkejä, ja aina pyydän myyjän/kosmetologin apua esim. meikkivoiteen sävyn valintaan. Toki sitten kun löydät suosikkituotteen, ostaminen on helppoa kun tarkistaa sävyn jo olemassa olevasta tuotteesta. Mutta Sokoksella tosiaan kannattaa katsoa, mitä myyjän rintapielessä lukee. Jos on jonkun tietyn tuotteen edustaja, ja menet kysymään vaikka sitä meikkivoidetta, vie hän suoraan ko. merkin hyllylle ja tuputtaa sitä. Sitten jos sanot, että on liian hinnakas, ei hän osaa auttaa. 

Vierailija
60/92 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

** Disclaimer ** Sori, en jaksa lukea koko ketjua! Kirjotian alle mietteitä joita tuli aloituspostauksesta mieleen. Jos näitä on jo käsitelty ketjussa niin pahoitteluni.

Kuulostaa siltä, että käytät tuotteita jotka eivät sovi ihollesi. Millainen iho sulla on? Kuiva, öljyinen, nopeasti rasvoittuva, pintakuiva? Meikkivoiteissa on hurjia eroja ja tuotteet pitäisikin valita oman ihon mukaan. Jos sulla on kuiva iho, älä käytä tuotteita jotka kuivattavat ihoa lisää. Meikkivoiteet (erityisesti sellaiset joita ei ole tarkoitettu kuivalle iholle) kerääntyvät helposti ihon kuiviin kohtiin korostaen niitä - syntyy "laikkuefekti". Esim. kuiva iho tarvitsee meikkivoiteen joka kosteuttaa samalla, kun taas ölyinen iho tarvitsee meikkivoiteen jonka lopputulos on "kuiva". Muistitko muuten laittaa kosteusvoidetta ennen mitään meikin laittoa? Aika moni unohtaa voiteen laiton.

Meikkien ei tarvitse olla mitään kalliita brandituotteita! Suosittelen että menet esim. Sokokselle ja pyydät myyjän apua oikean meikkivoiteen&sävyn löytämiseen. Kerro hänelle millainen ihosi on ja miten peittävän tuotteen haluaisit. Sano myös hintaluokka, eli esim. 10-15€. Tuolla summalla saa jo ihan hyvän meikkivoiteen. Sen ei ole pakko maksaa 50€. Suosittelen myös, että otat mukaan testerit kahdesta tai kolmesta lupaavimmasta tuotteesta. Testereitä voi pyytää kosmetiikkamyyjältä. On tärkeää, että kokeilet omalle iholle, miltä meikkivoide näyttää ja tuntuu. Ihon ph voi meikkivoiteen kemikaalien kanssa reagoidessa tehdä meikkivoiteesta täysin erisävyisen, kuin miltä se pullossa näyttää!

Meikkivoiteen levityksellä on myös iso osa. Miten laitat sen? Lätkitkö vain suoraan kasvoille likaisin sormin, hierot vain kasvoille? Lopeta!! Tällä tavalla saat tehtyä epätasaisen meikkipohjan mikä näyttää kamalalle! Jos ihosi on kaiken lisäksi kuiva, meikkivoide levittyy kuiville alueille huonosti ja lopputulos on karmea ja epätasainen. Laita meikkivoide sen sijaan kasvoille sormilla kevyesti taputtelemalla. Älä vedä tai sivele vaan taputtele hellästi. Laita vähän tuotetta kerralla, lisää saa tarvittaessa :) Vetämällä tai sivelemällä sormia ihoa vasten saatat vahingossa tehdä ihosi pintakerrokselle mikrokuorinnan, jolloin meikkivoide helposti tarttuu ihon pinnan pieniin kuiviin "rantuihin" -> lopputulos jälleen kerran huono. Kevyesti painelemalla meikkivoidetta hierovaa efektiä ei tule, ja meikkivoide ei tuo kuivuutta esille.

Meikkaamisessa on myös tärkeää antaa aikaa tuotteiden imeytymiselle. Jos laitat heti meikkivoiteen lisäämisen jälkeen puuteria, lopputuloksesta voi jälleen kerran tulla huono. Puuteri pitäisi myös laittaa kevyesti taputtelemalla: jos kovalla kädellä vetelet puuterin naamalle, sivellin voi saada aikaan raitoja kasvoille, koska kovalla voimalla tehty liike liikuttaa alla olevaa meikkivoidekerrosta joka ei ole ehtinyt "imeytyä". Kevyesti taputtelemalla ei ole vaaraa meikkivoiteen liikuttamisesta.

Jos et ole kokenut meikkaaja, älä käytä luomiväreinä rajuja sävyjä, kuten mustaa. Laita mieluummin esimerkiksi jotain ruskean sävyä ja hiukan mustaa kajalia rajaamaan silmiä. Ruskea sävy on turvallisempi valinta siinä mielessä, että pienet virheet eivät ole niin selkeitä. Osta sellainen pehmeä ja tuuhea sivellin, jolla voit häivyttää luomiväriä. Kysy kaupassa neuvoa myyjältä, jos valinta tuntuu vaikealta. Häivytetty ruskea luomiväri on varma valinta. Mustalla kajalilla saat syvyyttä silmiin (lisää varovasti ja kevyesti ripsien tyveen).

Sellaisia tuotteita, joista olet epävarma, ei tarvitse välttämättä käyttää. Opetele mieluummin sellaisten laitto ennen h-hetkeä (kuten juhtlia). Valokynät, huulipunat tai poskipunat eivät ole mitään must-juttuja. Jos et tunne oloasi hyväksi meikissä, se kyllä näkyy. Käytä sellaisia tuotteita joilla saat itsellesi itsevarman ja hyvän olon!

Alla järjestys, miten itse tykkään laittaa meikkini.

Aloita käsien pesulla!

1. Ihon puhdistus

2. Kosteusvoiteen levitys

3. Anna voiteen imeytyä väh.5min

4. Meikkivoide

(5. Peitevoide, jos haluat)

6. Anna meikkivoiteen (ja peitevoiteen) imeytyä väh.5min

7. Puuteri

8. Kulmakarvat

9. (jos haluat, luomiväri tähän väliin) Ripsiväri

Toivottavasti jaksoit lukea ja saat tästä jotain irti! Koitin kirjoittaa mahd.lyhyesti mutta kuitenkin ymmärrettävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan