NYT menee hermo! EN osaa meikata ;/, Sai taas hävetä
Miten toiset saa niin tasaisen meikin aikaiseksi??! Mistä se on kiinni? Pohjustuksesta?
Harmitti eräissä juhlissa kun itseäni monta vuotta vanhempi nainen näytti kymmenen vuotta nuoremmalta. Itse sain häpeäkseni huomata että se saatanan meikkivoide oli pakkautunut otsaryooyihin ja osaksi kuivalla, osaksi kostealla iholla oli järkyttäviä laikkuja :(. Ihan jäätävän näköinen, huomasin sen vasta ulkona luonnonvalossa, sisällä keinovalossa näytin ihan ihmiseltä.
Ulkona olin kirjava kuin kakadu ja kaikki ihon uurteet ja näpyt oikein korostui. Sain sitten loppupäivän peitellä käsillä laikkunaamaani. Aluksi yritin puuterilla korjailla mutta meni yhä vain kauheammaksi.
MITEN te osaatte meikata kauniisti ja parhaita piirteitänne korostaen. Ei auta meikki tutorialien katselu netistä. Meikkaan yhä samallalailla kuin 15 vuotiaana enkä todellakaan tiedä minkämerkkistä itäkin meikkiä kannattaisi ostaa ja mitä naamaan laittaa.
Olen ihan epätoivoinen tän asian kanssa, auttakaa!
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:24"]
- Vihreän peitevoiteen käyttö. Vihreä on punaisen vastaväri ja neutralisoi siis ihon punakkuutta. Esim. Wetnwild brandilla on halpa paletti josta löytyy vihreää peitevoidetta, Maxfactorilta löytyy myös hieman kalliimpana. Kevyt kerros vihreää peitettä hellästi taputtelemalla.
[/quote]
Joillakin keltainen peitevoide toimii paremmin. Itselläni ehdottomasti, vaikka vihreä kuinka on punaisen vastaväri. Vihreä muuntuu harmaaksi ihollani, keltainen sulaa ja katoaa sävyyn. Vinkkinä jos jollain on ongelmia vihreän peitevärin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:01"]
Kuori ja kosteuta kasvot, meikistä ei voi saada hyvää jos iho vastaa saharaa ja hilseilee kuivuuttaan.
[/quote]
Jos ihosi on herkkä tai kuiva, vältä kuorintaa. Normaaliakaan ihoa ei kannata kuoria liikaa, muuten käy kuin kantapäille raspatessa - iho alkaa pukata koppuraa, kun suoja viedään. Kuorinnan voi tehdä myös nesteillä ja ainakin muovipalleroita sisältäviä mekaanisia kuorintoja parempia ne ovat - muovipallot tappavat merieläimiä ja jäävät vesistöihin :(
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:56"]
Jos vaikka reiden iho, olkapäät ja kämmenselät näyttävät hyvältä ihan suihkusaippuan jälkeen, miksi naama tarvitsisi hirveää erikoiskohtelua...
[/quote]
Eihän reisissä ja olkapäissä ole ensinnäkään läheskään niin paljon rasvaa tuottavia huokosia kuin naamassa, ei tosiaan mulla ala mitkään olkapäät kiiltämään päivän mittaan siten kuin naama. Olkapäät ja reidet on myös yleensä vaatteiden alla eikä sään armoilla. Kädenselät mulla ainakin talvisin kuivuu korpuksi jos en niitä rasvaa, samoin kävisi naamalle. Se minkä hintaista rasvaa haluaa käyttää on oma asia, mutta en toisaalta tiedä miksi niissä pihtailisin kun ei ole tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:23"]Meikkaan tosi harvoin muutenkin. Ensin pohjalle joku meikkivoide, olen ostanut Lidlistä tai Tokmannilta jotain halpismeikkivoiteita. Sitten tummiin silmänalusiin ja nenänpieliin jotain peitepuikkoa, päälle puuteri, sekin jotain tokmanni-lidl halpista.
Luomivärinä valkoista ja hiukan mustaa ja harmaata, sipaus kulmakynää kulmakarvoihin.
Eyeliner ja ripsari, siinä ne.
En todellakaan tiedä mikä on valokynä tai MIHIN kohtaan se poskipuna oikeaoppisesti kuuluu, siksi en omista moisia ollenkaan.
-ap
[/quote]
Siisti ja kestävä meikki vaatii ihotyypillesi ja väreihisi sopivat, laadukkaat tuotteet; sitä ei loihdita hyllystä umpimähkään napatulla halpiskosmetiikalla. Panosta vähän aikaa ja vaivaa ihonhoitoon ja meikkaamisen peruskäsitteiden hallintaan. Netistä löytyy parilla klikkauksella aivan tuhottomasti makeup for dummies -tutoriaaleja, joissa selitetään mm. BB ja CC voiteiden erot ja käyttötarkoitukset. Tai varaa aika ammattilaisen tekemään meikkiopastukseen, näet omin silmin miten taidokas ja laatutuotteilla tehty ehostus muuttaa ilmettäsi todella paljon. Sen jälkeen ei enää ole paluuta entiseen ;)
Heippa ap!
En lukenut kaikkia kommentteja,sieltäkin varmasti löytyi jo hyviä neuvoja.
Olen ammatiltani meikkaaja. Ymmärrän hyvin ongelmasi ja tuskasi löytää sopivat tuotteet ja onnistua meikissä.
Joku mainitsi kalliit merkkituotteet,joilla meikki tulisi tehfä. En ole tästä täysin samaa mieltä. Kalliit tuotteet eivät takaa hyvää lopputulosta.
Puhdista ennen meikkiä ihosi hyvin. Levitä kevyttä kosteusvoidetta kasvojen iholle. Levitä meikkivoide (kosmetiikkaosastoilta saa apua oikean sävyn löytämisessä ja opastusta sopivaan meikkivoiteiseen). Käytä irtopuuteria,sijoita kunnon välineisiin eli kunnon puuterihuiskaan. Älä missään nimessä käytä näitä puutereiden mukana tulevia vippoja!Niistä paakut naamassa voivat hyvinkin johtua. Levitä koko liikkuvalle luomelle vaaleaa luomiväriä (ei helmiäistä tai ihan valkoista jos silmissä jo selkeät uurteet). Käytä silmien väriin sopivia varjostuksia silmissä. Silmämeikissä sama,älä käytä niitä luomivärien mukana tulevia tupsuttimia,vaan osta kunnon siveltimet. Käytä esim. ruskeaa rajauskynää,ei mustaa.
Useissa halpiskosmetiikka tuotteissa löytyy ihan helmiä tuotteita meikkauksessa,joita ammattilaisetkin käyttävät. Esim Rimmelin luomivärit,joissa on todella paljon pigmenttiä ja näin ollen pysyvät ja levittyvät hyvin.
Tsemppiä,älä luovuta! :)
Minä en meikkaa koskaan, joten ei tarvitse hävetä mahdollisia laikkuja. meikkausmokia toki sattuu isomman luokan julkkiksillekin, joten et ole ainoa laikkunaamana esiintynyt, eikä sitä enää tänään kukaan muista. JOS nyt kuitenkin asia häiritsee suuresti, käyt kerran meikkausopastuksessa ja saat sinulle sopivat värit ja ihotyyppiisi sopivat aineet selville kerralla.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:56"]Mun nenästä häviää meikki jossain tunnissa. Se on siis aina alle 25 asteen lämpötiloissa punainen, eikä sitä saa peitettyä oikein millään tököttikerroksilla. Aaargh.
[/quote]
Mulla sama ongelmakohta. Kellään vinkkejä?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:35"]
Entäs kun meikki on "hävinnyt" muutamassa tunnissa? Mikä on silloin vikana? Luomiväriä ei enää näy, ja naama on sama punaisenkirjava kuin meikkaamattomana. Huulipunahan nyt häviää itsestäänselvästi, ja sitä on lisättävä vähän väliä.
[/quote]
Ihotyypillesi sopimattomat meikit ja olematon pohjustus. Esimerkiksi luomivärille on ihan omat pojustusvoiteensa, mutta arkimeikissä toimii myös meikkivoide + puuteri - yhdistelmä luomilla. Huonot luomivärit toki lähtevät silti eli valitse meikkejä, joissa on hyvä pigmentti.
Nää on muuten hyviä jos on laiska luomivärien laittaja. Itse käytän arkimeikissä tuota sävyä 25, ja se näyttää luomilla siltä että olisi tehnyt enemmänkin kuin vain sipaissut tuota :D
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:17"]Ohis; kakadu ei ole kirjava vaan valkoinen :)
[/quote] minustakin se sanotaan 'kirjava kuin kalakukko'
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:58"]Puuteria ei tarvita meikkivoiteen päällä, ellei iho ole rasvainen. Nykyisin on muotia hieman kiiltävä, terveen näköinen iho, ei sellainen kasari-ysäri-mattapintainen naamio.
Tässä hyvä review erilaisista BB-voiteista, vaikka on jo vanha video, silti loistava. BB-voide suojaa ja hoitaa, eikä vain "meikkaa"
[/quote]
ei tarvitse mitään kasainaamiota. Kevyt puuterointi kiinnittämään voide. Eli irtopuuteri. Ja se on nimenomaan siihen kiinnittämiseen, kakkupuuteria voi lisätä tarvittaessa jos kiiltää. Varsinkin jos on juonteita (kuten kaikilla melkein on) niin kannattaa kiinnittää sillä puuterilla, muuten ei pysy. Ja jää pinta "tahmaiseksi" niin ei voi laittaa poskipunaa/aurinkopuuteria ym.
Puuteria ei tarvita meikkivoiteen päällä, ellei iho ole rasvainen. Nykyisin on muotia hieman kiiltävä, terveen näköinen iho, ei sellainen kasari-ysäri-mattapintainen naamio.
Tässä hyvä review erilaisista BB-voiteista, vaikka on jo vanha video, silti loistava. BB-voide suojaa ja hoitaa, eikä vain "meikkaa"Valitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista. Anna lupa evästeille