NYT menee hermo! EN osaa meikata ;/, Sai taas hävetä
Miten toiset saa niin tasaisen meikin aikaiseksi??! Mistä se on kiinni? Pohjustuksesta?
Harmitti eräissä juhlissa kun itseäni monta vuotta vanhempi nainen näytti kymmenen vuotta nuoremmalta. Itse sain häpeäkseni huomata että se saatanan meikkivoide oli pakkautunut otsaryooyihin ja osaksi kuivalla, osaksi kostealla iholla oli järkyttäviä laikkuja :(. Ihan jäätävän näköinen, huomasin sen vasta ulkona luonnonvalossa, sisällä keinovalossa näytin ihan ihmiseltä.
Ulkona olin kirjava kuin kakadu ja kaikki ihon uurteet ja näpyt oikein korostui. Sain sitten loppupäivän peitellä käsillä laikkunaamaani. Aluksi yritin puuterilla korjailla mutta meni yhä vain kauheammaksi.
MITEN te osaatte meikata kauniisti ja parhaita piirteitänne korostaen. Ei auta meikki tutorialien katselu netistä. Meikkaan yhä samallalailla kuin 15 vuotiaana enkä todellakaan tiedä minkämerkkistä itäkin meikkiä kannattaisi ostaa ja mitä naamaan laittaa.
Olen ihan epätoivoinen tän asian kanssa, auttakaa!
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:23"]Meikkaan tosi harvoin muutenkin. Ensin pohjalle joku meikkivoide, olen ostanut Lidlistä tai Tokmannilta jotain halpismeikkivoiteita. Sitten tummiin silmänalusiin ja nenänpieliin jotain peitepuikkoa, päälle puuteri, sekin jotain tokmanni-lidl halpista.
Luomivärinä valkoista ja hiukan mustaa ja harmaata, sipaus kulmakynää kulmakarvoihin.
Eyeliner ja ripsari, siinä ne.
En todellakaan tiedä mikä on valokynä tai MIHIN kohtaan se poskipuna oikeaoppisesti kuuluu, siksi en omista moisia ollenkaan.
-ap
[/quote]
No siinähän se syy jo tulikin. Käytät halpoja huonoja meikkejä. Käyppä Sokos Emotionissa joskus tms pyytämässä neuvontaa. Kokeile Macin meikkejä, ovat kalliita mutta hyviä ja sieltäkin saa neuvontaa. :)
Osta esimerkiksi Sokoksesta, Emotionista tai Stockalta aika meikkiopastukseen. Hintaan kuuluu ammattilaisen tekemä meikki samalla kun hän opastaa sinua ja muistaakseni vielä muutama haluamasi tuote. Saat hyvät tuotteet ja kunnon opit.
Lisäksi vaihda nyt hyvä ihminen tuotteesi vähän laadukkaampiin, edes siihen Lumeneen. Joku kevyt meikkivoide/bb-voide/sävyttävä päivävoide on ihan riittävä. Ei tule kirjavia laikkuja tai paakkuuntumisia. Puuterin voit näiden kanssa unohtaa kokonaan. Mustat ja valkoiset luomivärit pois ja tilalle esimerkiksi nude/vaaleanruskea ja vähän tummempi ruskea. Sama luonnollinen ilme kuin meikkivoiteen kohdalla.
Minulla on sekä Chanelin että Lidlin tuotteita. Kyllä. Olen sitä mieltä, että hinta ei aina takaa laatua. Aloittajan kannattaa hankkia ensin huokeita tuotteita esim. E.L.F. tai vaikka H&M meikit ja harjoitella niillä. Esim. pohjustusvoide ja erityyppiset meikkivoiteet sekä kiinnityssuihkeet.
Ryppyiselle iholle voisi sopia myös korealainen BB-voide, Missha on hyvä merkki.
Itselläni on huonoja kokemuksia myyjien "neuvoista". En niitä hae, mutta olen joskus etsinyt tiettyä tuotetta itselleni sopivassa sävyssä. Olen erittäin kalpea. Myyjät yrittävät myydä minulle liian tummia meikkivoiteita sanoen "saat vähän väriä kasvoillesi". En halua näyttää oranssilta pelleltä, olen kalpea ja se on ihan jees. Joten yleensä tilaan bb-voiteet ulkomailta.
Valkoinen, musta ja harmaa kuulostavat tosi kovilta meikkiväreiltä. Ei ole mitään aloittelijan kamaa eikä myöskään keskiverron suomalaisen väreihin sopivia. Et toki omista väreistäsi mitään sanonut.
Minkä väriset hiukset ja silmät sinulla on?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:22"]Kun menet ostamaan meikkivoidetta seuraavalla kerralla, pyydä myyjältä vinkkejä. Kaikki joilta olen kysynyt ovat antaneet opinnäytteen, kädestä pitäen neuvoneet.
[/quote]
Opinnäytteen...? Onkohan tässä nyt mennyt vähän termit sekaisin?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:14"]
En meikkaa ollenkaan. Just kaltaisesi huonot meikkaajat vahvistavat sitä, että päätös on oikea. Meikit päällä oloni on ruma, suttuinen ja vieras.
[/quote]
Noni. Tuntuuko nyt hyvältä?
[/quote]
Ai mikä? Tässähän oli vaan ap:le vinkki miten näyttää paremmalta. Ja syy miksi en enää vaivaudu enää edes yrittämään. Vaihtoehto muiden joukossa.
- Kosteuta naama aina ennenkuin alat meikkaamaan. Jos kuiva naama, niin lätki rasvaa ihan huoletta ja odota, että se imeytyy
- järjestys on tämä: (primer), meikkivoide, (peitevoide), puuteri
- silmämeikeissä käytä primeriä luomilla jotta luomiväri pysyy
- satsaa laadukkaisiin tuotteisiin, mitkä sopivat ihollesi
Kannattaa pitää mielessä perusfysiikan lait. Öljy ja vesi ei sekoitu keskenään. Eli jos sulla on öljyinen iho, hanki öljypohjainen kosteusvoide ja meikkivoide.
Hinnalla ja merkillä ei sinänsä ole mitään merkitystä, vaan sillä mitä haluat tuotteelta.
Musta ja valkoinen luomiväri: EI EI JA VIELÄ KERRAN EI!
Tulen muutenkin hulluksi tässä meikkivoide viidakossa, mikä ...vetin BB voide ja CC voide ja FF voide? Mihin niitä kuuluu tunkea ja mistä sitä tietää mikä kirjain juuri omalle iholle sopii?
Miehillä vaan on NIIN helppoa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:29"]Minulla on sekä Chanelin että Lidlin tuotteita. Kyllä. Olen sitä mieltä, että hinta ei aina takaa laatua. Aloittajan kannattaa hankkia ensin huokeita tuotteita esim. E.L.F. tai vaikka H&M meikit ja harjoitella niillä. Esim. pohjustusvoide ja erityyppiset meikkivoiteet sekä kiinnityssuihkeet.
Ryppyiselle iholle voisi sopia myös korealainen BB-voide, Missha on hyvä merkki.
Itselläni on huonoja kokemuksia myyjien "neuvoista". En niitä hae, mutta olen joskus etsinyt tiettyä tuotetta itselleni sopivassa sävyssä. Olen erittäin kalpea. Myyjät yrittävät myydä minulle liian tummia meikkivoiteita sanoen "saat vähän väriä kasvoillesi". En halua näyttää oranssilta pelleltä, olen kalpea ja se on ihan jees. Joten yleensä tilaan bb-voiteet ulkomailta.
[/quote]
Minulla on kanssa kokemuksia siitä, että myyjät suosittelevat aina liian tummaa meikkivoidetta ja puuteria. Käytin parikymppisenä aivan liian tummaa meikkivoidetta sen takia. Kannattaa meikkivoidetta etsiessä katsoa sävyä omasta naamasta, ja pyytää myyjältä testeri mitä kokeilla posken ja kaulan väliin lähelle korvaa. Monista (erityisesti kalliimmista) tuotteista saa testeriä kotiin, niin ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.
Sekä halpoja että kalliita tuotteita käyttäneenä olen sitä mieltä, että hinta ei ole mikään absoluuttinen tae laadusta. Esimerkiksi luomivärejä ostaessa kiinnitä huomiota kuinka runsaspigmenttinen se luomiväri on ja kuinka hyvin se levittyy. Hyviä löytyy myös halvemmista merkeistä.
Ei niillä merkeillä ole väliä. Äläkä käytä ainakaan ryppyvoiteita, ne synnyttävät sinulle lisää ryppyjä joita yrität sitten paikkailla tuplamäärällä ryppyvoidetta, tuottaja vedättää.
Pese kasvosi, kuivaa pahimmat vedet pois, hiero kasvo- tai päivävoidetta iholle, sitten taputtele kevyt kerros meikkivoidetta ongelmakohtiin. Jos tuo ei riitä ihollesi, niin elintavoissa tai terveydessä on vikaa, jota ei kannata lähteä korjailemaan meikillä.
Huulia ja silmiä voi tuunata sitten erikseen. Pidä kaikki meikkikynät terävinä parhaan tuloksen saavuttamiseksi ja meikkaa luonnonvalossa, mieluiten ikkunan ääressä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:32"]
Valkoinen, musta ja harmaa kuulostavat tosi kovilta meikkiväreiltä. Ei ole mitään aloittelijan kamaa eikä myöskään keskiverron suomalaisen väreihin sopivia. Et toki omista väreistäsi mitään sanonut.
[/quote]
Mistä sitä tietää, minkävärinen sen luomivärin kuuluu olla? Pitääkö sen jotenkin mätsätä huulipunaan?
Mä olen niin nolo. Huulipunan levityskin meni ihan vituiksi. Miten se huultenrajaukynä valitaan? Vai riittääkö pelkkä huulikiilto? Eikö luomivärissä kuulu se vaalea "alle" ja tumma "silmänurkkiin". APUA!
Mä olen meikannut koko ikäni kuin pelle :D.
-ap
AINA kosteuta kasvot!!
Ja jos jää rasvaiseksi voide on väärä, geelivoiteet voi olla rasvoittuvalle iholle hiukan parempi. Itse olen 33 ja olen käyttänyt yli 10-vuotta HR meikkejä. Ja se miten säilytät meikkejä ym vaikuttaa myöskin tuotteen laatuun. Ihonpuhdistus on kaiken a ja o .. Juo vettä päivittäin ja paljon. Nuo sun meikit mitä mainitsit..Hmmmm... Ei ei ja ei..
Ehdotan että menet ihan johonkin liikkeeseen missä neuvotaan ja opastetaan, mikä juuri SINULLE sopii ja mitä voit korostaa itsessäsi.
Osta Pirkka Lastenvoidetta ja laita se kosteusvoiteeksi. Se on aika HG tuote vaikka halpa.
Jos käytät seerumeita niin osa niista reagoi oudosti meikkivoiteen kanssa. Joskus BB-voiteelle ei käy sama kosteusvoide alle kuin tavalliselle. Toisin sanoen kannattaa ostaa kokeilla saman sarjan tuotteita ihon pohjustuksesta lähtien.
Älä vedä puuteria ellei ihosi ole kovin rasvainen. Ryppyisellä iholla se ei näytä hyvältä. Kokeile kiinnityssuihketta.
Silmämeikkiin ei tarvitse välttämättä väriarsenaalia, se voi olla simppeli. Erityisesti roikkuville luomille. Laita ripsaria (musta/mustanharmaa tai ruskea), selvitä ripset ripsiharjalla ja kammalla. Piirrä pienin pistein yläluomelle rajauskynällä kevyt,huomaamaton rajaus, tarvittaessa sumenna harjalla. alaluomen sisäpinnalle beigeä nudea (ei valkoista, ei pinkkiä, ei keltaista). ei ripsaria alaluomiin.
tuuheat kulmakarvat on muotia, tarvittaessa käy hoitolassa niin muotoilevat siellä. älä värjää liian tummiksi. älä ollenkaan jos ei tunnu luontevalta
käytä huulikiiltoa tai stainia, ei huulipunaa+rajauskynää. näin olet nuorekkaampi
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:32"]
[/quote]
Mistä sitä tietää, minkävärinen sen luomivärin kuuluu olla? Pitääkö sen jotenkin mätsätä huulipunaan?
Mä olen niin nolo. Huulipunan levityskin meni ihan vituiksi. Miten se huultenrajaukynä valitaan? Vai riittääkö pelkkä huulikiilto? Eikö luomivärissä kuulu se vaalea "alle" ja tumma "silmänurkkiin". APUA!
Mä olen meikannut koko ikäni kuin pelle :D.
-ap
[/quote]
Kun käytät huulipunaa, ota alle huulirasvaa..
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:40"]Tulen muutenkin hulluksi tässä meikkivoide viidakossa, mikä ...vetin BB voide ja CC voide ja FF voide? Mihin niitä kuuluu tunkea ja mistä sitä tietää mikä kirjain juuri omalle iholle sopii?
Miehillä vaan on NIIN helppoa.
-ap
[/quote]
Tuossa on ihan hyvä artikkeli jossa selvennetään BB ja CC ja miten ne eroavat toisistaan.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:41"]
Ei niillä merkeillä ole väliä. Äläkä käytä ainakaan ryppyvoiteita, ne synnyttävät sinulle lisää ryppyjä joita yrität sitten paikkailla tuplamäärällä ryppyvoidetta, tuottaja vedättää.
Pese kasvosi, kuivaa pahimmat vedet pois, hiero kasvo- tai päivävoidetta iholle, sitten taputtele kevyt kerros meikkivoidetta ongelmakohtiin. Jos tuo ei riitä ihollesi, niin elintavoissa tai terveydessä on vikaa, jota ei kannata lähteä korjailemaan meikillä.
Huulia ja silmiä voi tuunata sitten erikseen. Pidä kaikki meikkikynät terävinä parhaan tuloksen saavuttamiseksi ja meikkaa luonnonvalossa, mieluiten ikkunan ääressä.
[/quote]
Olen aina meikannut hämärässä. Lopputulos näyttää vessan peilistä iha hyvältä ALUKSI, sitten se valuu ja suttaanuu ja jää koppuraksi otsaryppyihin.
Huoh! Mistähän sitä aloittaisi. Kerrlla ei ole varaa koko meikkiarsenaalia uusia.
Siis voiko ihan sitä meikkivoidetta käyttää vai sitä hemmetin BB voidetta...tai CC vai onko ne sama asia? :D
-ap
Misshaa saa EU-alueelta eli Virossa nettikauppa (itse tilasin ennen Aasiasta):
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:14"]
En meikkaa ollenkaan. Just kaltaisesi huonot meikkaajat vahvistavat sitä, että päätös on oikea. Meikit päällä oloni on ruma, suttuinen ja vieras.
[/quote]
Noni. Tuntuuko nyt hyvältä?