Kertokaa muuttavalle mikä on suomen paras kaupunki asua?
Olen muuttamassa Vantaalta pois. Mutta minne? Kertokaa suomen kaupungeista minne kannattaa muuttaa.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Joko naantali, turku tai muu vastaava saaristokaupunki. Muualla suomessa maisemat on aika karuja.
Päinvastoin, kauniita ne maisemat sisämaassa ovat. Turku on valitettavasti tuhottu aika perusteellisesti.
Sanoisin nyt äkkiseltään Espoo. Lähellä palveluja, mutta kuitenkin paljon luontoa ja rauhallisia asuinalueita. Ei ole kokemusta kuin asumisesta pk-seudulla, mutta Helsinkiä en itse suosittelisi.
Jos pitäisi muuttaa pk-seudun ulkopuolelle niin muuttaisin Tampereelle tai Päijät-Hämeeseen.
Me muutettiin Joensuun kainaloon Kontiolahdelle. Aivan ihanaa seutua, mielettömät ulkoilumahdollisuudet ja kivoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Älä tule Helsinkiin – täällä ei kaivata vantaalaisten ankeutta.
Teillä on kieltämättä sitä ankeutta ihan tarpeeksi jo omasta takaa.
Kajaani, ihmisläheinen kiva pieni kodikas kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Savoa ei voi mitenkään suositella. Asukkaat autisteja.
Musta tuntuu asian olevan just toisinpäin. Itäsuomalaiset etenkin vanhukset on kovia hölöttäjiä ihan tuntemattomien kun seurassa. Pk-seudulla ja muualla Etelä-Suomessa ihmiset tuntuu enemmän keskittyvän omaan napaansa ja esittävän tekokiireisiä. Etenkin Helsingin kantakaupungissa. Savossa ilmapiiri tuntuu olevan vapautuneempi ja Jyväskylässä myös.
T: aspergerdiagnoosin saanut savolaissukujuurinen entinen Jyväskylän yliopiston opiskelija ja nykyinen Helsingin yliopiston opiskelija
Kerava. Sopivan kokoinen lintukoto, jossa asuu upeita tyyppejä, on hyvät palvelut ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet ja lyhyt matka esim. lentokentälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkeli, Hämeenlinna, Joensuu, Kuopio, Lappeenranta tai Rauma
Jättäisin noista kyllä sotilaspaikkakunnat tai niiden lähellä olevat pois, samoin Rauman, jossa on merkittävä satama.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tampere. Siellä on mm. väestönsuojissa
Jokaiselle tilaa. Ovat pysyneet hyvin budjetissaan monessa hankkeessaan. Vauraita satelliittikaipunkeja ympärillä.
Tampereen hallinto on pahasti korruptoitunut.
Tampereen keskusta on täynnä huumehörhöjä.
Muutin pois Helsingistä muutaman mutkan kautta Forssaan. Itselleni aivan vieras "arvalla valittu" paikka. Olen viihtynyt tosi hyvin jo monta vuotta, tämä porukka mulle sopivaa, saa olla ihan erakkona. Kukaan ei tule tekemään tuttavuutta, onneksi! 🙃
Jättäisin noista kyllä sotilaspaikkakunnat tai niiden lähellä olevat pois, samoin Rauman, jossa on merkittävä satama.