Todella voimakas ahdistus ilman syytä! Saanko sydärin vai paniikkikohtauksen?
Olen tässä nyt tehnyt todella paljon töitä, eri vuoroja, paljon uusia asioita käsitellyt ja omassa elämässä koko ajan liikkeellä jonnekin. Taustalla masennusta ollut ja siksi ahdistus on aika tuttua.
Nyt on pari päivää lievästi ahdistanut mutta tänään todella voimakasta vaikka nukuin koko yön. Vatsa on sekaisin, hengästyttää ja rinnassa ahdistaa.
Tiedä miten päin olisin. Mitä neuvoksi?
Kommentit (11)
Sellainen olo, että tekisi mieli oksentaa tai itkeä oikein kunnolla. Tiedä yhtään miten päin olis. Olen jatkuvasti huolissani kaikesta, että riitänkö tässä elämässä ja miten ylipäätään kestän stressiä vielä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käy kylmässä suihkussa. Adrenaliinia purkautuu.
Olen käynyt parina aamuna tosi kylmässä suihkussa. Ehkä pitäisi tänäänkin.
Olen nukkunut viime yön hyvin mutta sitä edeltävinä öinä nukkunut huonosti. Join torstaina alkoholia enkä levännyt juuri lainkaan vasta kun eilen. Ehkä käyn vain ylikierroksilla. Ap
Nyt on vähän kaikenlaista energiaa ilmassa, ihan ukkosenergiaakin eli itsellänikin ollut aika ahdistava ja paineistunut olo, työstressi ei ole sitä myöskään helpottanut. Voit toki soittaa sinne terveysneuvontanumeroon. Kannattaa kokeilla se ylempänä mainittu suihkuvinkki eikä välttis heti sinne kylmään vain ottaa suihkun lopussa tollasen pienen kylmäaltistuksen. Mikä sua rauhoittaa? Lukeminen? Ristikot? Värittäminen? eli siis jotakin suht aivotonta tekemistä, johon joutuu kuitenkin keskittymään eli saat ajatukset pois ahdistuneisuudesta. Yoga nidraakin voi kokeilla youtubesta, yksinkertaisimmillaan se on koko kehon skannaamista läpi, voi tehdä sängyssä/sohvalla maaten. Se rauhoittaa kun saa ns. kontaktin kaikkiin kehonosiin.
Kyse voi olla ihan kummasta vaan, toki voi olla pelkkä ahdistuskin, joka voimistunut.
Mulle iskee joskus yöllä ahdistus. Joskus useammin, ehkä jopa kerta viikkoon, joskus kerran kuussa tai kerran 1-3 kk, vaihtelee. Annan sen tulla, itken hiljaa ja kurkkua kuristaa. Hengittelen rauhallisesti ahdistusaaltojen läpi kun ne vyöryy päälle ja siitä se hiipuu sitten pois. Vähän kuin synnytyksessä. Näin on ollut koko elämäni. Ihan lapsesta saakka. Tiedän mistä se johtuu ja se vain on näin. Ei sille sillä lailla voi mitään. Keho muistaa. Tunteetkin.
Jos on juonut alkoa niin ne krapulan oireet voivat tulla myös viiveellä olen lukenut jostain että näinkin voi käydä... Suhde alkoon nyt sulla testissä ja koetuksella???
Lähdin lenkille. Täytyy katsoa jospa hikilenkki auttaa. Kiitos neuvoista. Ap
Huh. Onneksi lenkki auttoi pahimpaan. Vieläkin tietenkin on vähän epämukava olo mutta ei onneksi kuitenkaan päässyt huippuun asti eli paniikkikohtaukseen tuo olo vaan lievittyi. :) Ap
Yksinkertaisin selitys on yleensä se syy. Oletko syönyt tavallisesti ja juonut viileää vettä? Juotko paljon kahvia? Onko nuuska poskessa? Närästääkö? Selkä kipeä? Nukutko kuinka hyvin? Suosittelen soittamaan 112 tai menemään itse päivystykseen. Siellä se selviää parhaiten.