Kertokaa muuttavalle mikä on suomen paras kaupunki asua?
Olen muuttamassa Vantaalta pois. Mutta minne? Kertokaa suomen kaupungeista minne kannattaa muuttaa.
Kommentit (115)
Kaikki kaupungit Suomessa on kuolleita kummituskaupunkeja Helsinkiä lukuun ottamatta, joten muuta vaa tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä varmasti joku paikka länsirannikolta. Terv.itärajan läheisyydessä asuva.
Torniota voin suositella jos tuollaista turvaa kaipaa. Keskustasta pääsee aivan minuuteissa toiselle puolelle, ja muutenkin voi käyä siellä kaupoissa jne helposti. Muuten suht ankea pikkukaupunki, kylmä ja tuulee, mutta silti omalla tavalla ookoo.
juu olen muuttamassa keskustaan parin kk päästä
Valkeakoski kaunis tehdaspaikkakunta, Mikkeli myös hyvin kaunis, toimivuudesta ei osaa sanoa.
Koko itä-Suomi viihtyisää ja mukavia kaupunkeja, Hamina  Kotka, Lappeenranta.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen paikka on Riihimäki? Minulle on tarjottu vakituista työpaikkaa eteläisestä Kanta-Hämeestä, mutta en tiedä alueesta oikein yhtään mitään ja muuttaminen arvelluttaa.
Kyllä kannattaa ottaa työ vastaan. Riihimäki on mukava ja siellä on hyvät palvelut. Asuminen paljon edullisempaa kuin Vantaalla.
Vaikeeta ehdottaa hyvää asuinkaupunkia tuntemattomalle ja varsinkaan ilman mitään esitietoja. Työpaikka tietenkin vaikuttaa asuinpaikan valintaan suuresti. Samoin se, haluatko kaupunkielämää vai rauhallisempaa maalaiselämää? Haluatko pysyä kuitenkin Etelä-Suomessa vai muuttaa muualle Suomeen? Onko jotkut kaupungit Suomessa ennestään tuttuja sinulle, siis sillä tavalla että voisit niitä harkita? Ja onko erityiset syyt sille miksi muutat pois Vantaalta? Onko autoa?
Tulee nyt ainakin mieleen pk-seudun ympäryskunnat yhtenä vaihtoehtona. Jos on auto niin pääsee nopeasti tarvittaessa pk-seudulle ja asunnotkin edullisempia. Jos taas pk-seudulla haluat pysyä niin Espoossa on kivoja rauhaisia asuinalueita.
Ei oo kokemusta Tampereesta, mutta yleisesti siellä tuntuis ihmiset viihtyvän. Käy kokeilemassa jos ei mitään rajoitteita asuinkaupungille ole :D
Hankala sanoa yleisesti, mutta itselle Ilmajoki on kyllä sellainen ns. henkinen koti. Tosin jos kaupunki pitää olla niin Seinäjoki nyt varmaan ensimmäisenä tulisi mieleen. Etelä-Pohjanmaata kyllä maakuntana suosittelen <3
Kouvola, kun täällä asuu mun kaikki rakkaat, ja tunnen täältä joka kolkan. Voi kyllä olla, että sinä et arvosta tätä.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä. Vireä opiskelija- ja liikuntakaupunki, löytyy myös kulttuuria. Hyvä kansalaisopisto jos tykkää harrastaa. Ei liian iso, eikä liian pieni.
Mikä siinä on hyvää, että on opiskelijakaupunki? Meluavat vain typerissä haalareissaan pitkin katuja.
Vierailija kirjoitti:
Espoo
Espoo ei ole kaupunki, se on mielentila.
Vielä 1900-luvun puolella tämä oli paikka johon oikeasti haluttiin kun oli edennyt urallaan sille tasolle että oli vihdoin varaa muuttaa pois Helsingistä johonkin ihmisasuntoon.
Nyt 2020-luvulla neuvoni on B-leffoista tuttu lause: "RUN! it's too late for me but you can still save yourself!"
Jyväskylä. Vireä opiskelija- ja liikuntakaupunki, löytyy myös kulttuuria. Hyvä kansalaisopisto jos tykkää harrastaa. Ei liian iso, eikä liian pieni.