Kertokaa muuttavalle mikä on suomen paras kaupunki asua?
Olen muuttamassa Vantaalta pois. Mutta minne? Kertokaa suomen kaupungeista minne kannattaa muuttaa.
Kommentit (115)
Jonnekin Jyväskylän seudulle muuttaisin. Keski-Suomi on siinä itäsuomalaisen surkeuden ja pohjalaisen rehvakkuuden ristivedossa. Siellä asuu kuitenkin paljon muualta tulleita, joten ei ole ihan niin nurkkakuntainen kuin moni muu seutu. Lisäksi hyvät yhteydet mineen suuntaan, hieno luonto ja mukavasti kulttuuritarjontaa.
Itse olen saanut asua tuolla useamman vuoden, mutta sittemmin joutunut lähtemään.
Kokeile Tamperetta tai Pirkkalaa (Tampereen rajalla) ja sen jälkeen hivuttaudu halutessasi esimerkiksi maaseutukuntaan Pirkanmaalle, koska niissä on tarvetta kivoille ihmisille. Ja kulkuyhteyksiä osaan ollaan kehittämässä ja kehitetty. Siellä on maisemia, tontteja kohtuuhinnalla ja varsinkin jos on auto.
Nykyisessä maailmantilanteessa Tornio, Turku, Vaasa, Maarianhamina.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä maailmantilanteessa Tornio, Turku, Vaasa, Maarianhamina.
Maarianhaminaan ei kannata muuttaa. Siellä on paljon pahaa.
Minkälainen paikka on Riihimäki? Minulle on tarjottu vakituista työpaikkaa eteläisestä Kanta-Hämeestä, mutta en tiedä alueesta oikein yhtään mitään ja muuttaminen arvelluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Närpiö
Huh, ei… 😧
Mikä närpiös on vikana 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Närpiö
Huh, ei… 😧
Mikä närpiös on vikana 🤔
Ruotsinkieliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Närpiö
Huh, ei… 😧
Mikä närpiös on vikana 🤔
Ruotsinkieliset.
Kyllä siellä on paljo muunki kielisiä, esim vietnamilaisia, mediasta tuttuja
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä varmasti joku paikka länsirannikolta. Terv.itärajan läheisyydessä asuva.
Niinhän sitä luulisi, mutta merenrantakaupungit ovat kyllä vaarassa satamien takia.
Joko naantali, turku tai muu vastaava saaristokaupunki. Muualla suomessa maisemat on aika karuja.
Tampere. Siellä on mm. väestönsuojissa
Jokaiselle tilaa. Ovat pysyneet hyvin budjetissaan monessa hankkeessaan. Vauraita satelliittikaipunkeja ympärillä.