Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kylässä syömäsi tarjottava sai oksennuksen nousemaan kurkkuusi?

Vierailija
29.07.2015 |

Mikä tarjottava näytti päälle päin paremmalta, mitä se oikeasti oli?

Kommentit (316)

Vierailija
181/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 22:27"]

Suolasienet ovat inhokkini. Paistetut sienet ovat hyviä, mutta esim. sienisalaatti on kammotus.

[/quote]

Tänään keräsin.

Vierailija
182/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 23:05"]

Luulin jotain suolaisenkitkerää, vaahtomaista kastiketta lapsena mummolassa kermavaahdoksi ja kuopaisin sitä ison kasan lättyjen päälle. Muistan vieläkin sen järkytyksen, kun maistoin sitä.

[/quote]

Ketjua lueskeltuani vaikuttaa siltä että olen myös joutunut piparjuuritahnan uhriksi : D -280

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:53"]

On hyvä asia ,että tässä ketjussa alapeukutetaan, se on sitä hienoa empatiakykyä.

[/quote]

Itselläni alapeukutus tarkoittaa, että pidän siitä ruoasta, jota joku inhoaa.. ei suinkaan sitä, että kirjoittaja olisi jotenkin väärässä, koska jokaisellahan on oma makuaistinsa ja tavat, sekä tykkäämisensä.

Vierailija
184/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]Minulle tarjottiin (lue; väkisin tuputettiin) herkkusieni-koskenlaskija-pekoni ja herkkusieni-aurajuusto-pekoni rullia, siis niitä, missä sienen sisälle tungetaan juusto ja ympärille pyöräytetään pekoni. Meinasi oksennus tulla heti kun puraisin ensimmäisen kerran. Vedet silmissä söin loppuun asti, kun en kehdannut poiskaan sylkäistä. :X
[/quote]
Mulla sama! :D
Toinen joka jäänyt mieleen oli suolasieni voileipäkakku!! En ole ikinä syönyt mitään niin suolaista ja pahaa! Täytteessä oli sen desin verran suolaa ja muskottipähkinää oli myös tosi paljon! Taisi olla siis pelkkää sientä, suolaa ja muskottipähkinää sekoitettuna majoneesiin.
Söin urhoollisesti sen palasen jonka otin. Minua nauratti ja yökötti mutta sain sen kätkettyä muilta vierailta!
Kun olin saanut taisteltua kakun mehun kanssa ja katsoin ympärilleni niin jokaisen lautasella oli kakkupala syömättä! Turhaan kärsin kun muutkin jätti :D

Vierailija
185/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:17"]

Kylmänä tarjottu vuohenjuusto ja sieni täytteinen munakasrulla. Oli vaikeuksia niellä edes kahvin kanssa, luulin että täytteenä oli jotain ihan muuta :)

[/quote]

Luin "munakaasulla" ::::D

[/quote]

Munakaasuon varmaan melkosta namia :D

Vierailija
186/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää se rotta jo rauhaan tai tulen kylään ja grillaan sen rotan!

Vierailija
187/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:32"]

[/quote] Sitkeä rotta, kun pakastimessa elelee... [/quote]

Oisko jäätelö ollut talvella lämmittämättömällä kuistilla? Mummot piti usein talvella pakastetavaroita kuistilla..

[/quote]

Ehkä se on sulattanu-pakastanu-sulattanu-pakastanu

Vierailija
188/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 07:03"]Jäätelö, jota 90-luvulla tarjottiin oppilaille koulun päättymispäivänä. Sellainen tikkujäätelö, jossa oli vaaleansininen "kuori" vaniljajäätelön päällä. Se kuori oli todella pahaa ja minulta meni ikuisuus nieleskellä sitä. Luokkakaveritkin ihmettelivät, että kuinka syön sitä niin kauan. En kehdannut ekaluokkalaisena sanoa, etten pidä siitä.
[/quote]

Olisit poistanut sen paperin siitä jäätelön päältä...
[/quote]

:D

Vierailija
189/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:56"]

Meidän mummun ystävä tarjosi kahvilla jäätelöä. Sanoi sitten kesken herkuttelun, että "rotta oli vähän pureskellut jätskipaketin kulmasta, mutta leikkasin röpelöt kohdat pois!" :x

Myös ihan mummuni itse sanoi joskus lättyjä paistettuaan, että "jauhot oli pari vuotta vanhoja, mutta ne oli Sunnuntaita, niin ei ne siitä pahane!".

Pula-ajan kasvatit <3

[/quote]Oliko se rottakin ollut pakastimessa? Vai missä se oli sitä päässyt jäätelöä nakertamaan? Ja jos oli pakastimessa ei se sitä kauaa oo ehtiny nakertaa  kun on jo pakastunut itekin;)

Vierailija
190/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kiinalaisen vaimon tarjoamat tuhatvuotiset munat.... Aivan kamala mudan ja lipeän haju ja voimakas, lähes mädäntyneen munan maku :( ja toinen ikävä kokemus oli pötsistä tehty lihapata. Ei sanat riitä kuvaamaan sitä makua!!!

Vierailija
191/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:56"]

Teitä ei ole sota-aika koskettanut, siksi kehtaatte suutanne soittaa. T; mummo 85.v

[/quote]Paha ruoka on pahaa oli sota-aika tai ei. Kyllähän sitä ennenkuin nälkään kuolee syö vaikka toista ihmistä, mutta miksi nyt pitäisi syödä jotain todella pahaa kun hyvääkin syötävää riittää. Syödään sitten taas pahaa kun tulee uusi pula-aika. Ei se yhtään auta jos sitä pahaa syö etukäteen, syödään vasta sitten kun on pakko.

Vierailija
192/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]

Minulle tarjottiin (lue; väkisin tuputettiin) herkkusieni-koskenlaskija-pekoni ja herkkusieni-aurajuusto-pekoni rullia, siis niitä, missä sienen sisälle tungetaan juusto ja ympärille pyöräytetään pekoni. Meinasi oksennus tulla heti kun puraisin ensimmäisen kerran. Vedet silmissä söin loppuun asti, kun en kehdannut poiskaan sylkäistä. :X

[/quote]

Mulla on aivan sama kokemus! Olin kavereilla grillaamassa ja kukaan ei kertonut mitä siellä sisällä on. Yritin vedet silmissä nieleskellä sitä vaikka maku oli jotain aivan kauheaa. En saanut sitä millään alas ja ennen kuin tajusin mitä tapahtui, oksensin sen kaverin pihalle. Onneksi kaverit eivät loukkaantuneet, ja olivat enemmänkin noloina kun niille selvisi, että vihaan vain kahta ruokaa: sieniä ja homejuustoja.

[/quote]

Helvetin ruokavammaset.....

[/quote]

Voisin vaikka lyödä vetoa, että sinun inhokkiruoka on jonkun toisen herkkua. Makuasioista ei voi kiistellä.

[/quote]

Makuasioista ei tosiaan kannata kiistellä. Jokaisella on omat suosikkinsa ja inhokkinsa. Kuitenkaan ei kannata kommentoida oksennuksista tai yökötyksistä ruokapöydässä. Voi jättää syömättä sen, mikä ei maistu. Ja voi ottaa vain vähän ja sitten santsata, jos maistuu.
[/quote]

Tämän kun kaikki tajuaisivat. Omat lapseni osasivat käyttäytyä jo pieninä myös ruokapöydässä ihan yksinkertaisella ohjeella: Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta siitä ei tehdä "numeroa".

Ällöttävintä mitä muistan on se, kun aikuinen ihminen alkoi mölistä suureen ääneen ja veti jo suussaan olleesta ruoasta pitkän hiuksen. Roikotti sitä ja teki siitä okein ohjelmanumeron. :x

Hyi saatana mikä juntti. Pöydässä oli noin 15 henkilöä.

Vierailija
193/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinen poikaystäväni (nykyinen mieheni) vei mut ekaa kertaa mummoaan tapaamaan. Tämä rouva oli todella herttainen, kultainen ja erittäin tärkeä miehelleni. Hän oli tehnyt miehen lapsuuden lempiruokaa. Se oli jotain merkillistä lihahyhmää, jossa oli kaikkea roipetta ja hemmetisti läskiä. En muista sen nimeä, mutta heillä se oli ollut suurta herkkua. Sitten oli keitettyjä perunoita omasta maasta.

Mä olen hemmetin nirso lihajutuille (johtuen omasta lapsuudestani) yhä. Vain jauhomakkarat menee ja jauhelihasta teen satunnaisesti ruokaa pari kertaa vuodessa.

En tietenkään halunnut loukata tätä miehen isoäitiä, että siinä sitten leikkasin lihasta itselleni ihan pikkuriikkisen siivun ja otin kaveriksi yhden peukalon pään kokoisen potun. Mua oikeasti hävetti se annos ja miten kauan mulla meni sen syömiseen. Jälkeenpäin ajateltuna olisi voinut kieltäytyä koko sapuskasta, että ei kiitos ei ole nälkä. Se olisi ollut fiksumpaa. Hyvää vaikutusta en tehnyt olisin toiminut kuinka päin tahansa.

Samana iltana mentiin vielä miehen tädille iltapalalle. Sehän oli oikein sitten ostanut kunnon grillimakkarat. Pistänyt parastaan ja käynyt paikallisessa lihakaupassa, josta saa käsintehtyjä makkaroita. Voi helvetti, se oli elämäni vaikein makkara. Ensinnäkin mulla oli jumalaton nälkä, kun olin järsinyt sitä lihasiivua hieman, pakko oli syödä..

Se makkara oli jänteinen ja rustoinen ties mitä kaikkea YÖK asiaa olikaan. Multa tuli yökkäysrefleksi moneen kertaan, mutta jotenkin onneksi sain peitettyä ne. Suurimman osan makkarasta jemmasin sitten siihen paperiin, jossa se tarjottiin. Laitoin sen taskuun. :D

Vuosia jälkeen, kun mies on päässyt jyvälle mun syömistavoistani, samoin hänen tätinsä. He ihmettelivät, että kuinka upeasti mä silloin suoriuduinkaan sinä päivänä. Olisin voinut aivan reilusti sanoa, että ei kiitos. Kyllähän mä sen nyt tiedän, kun tuon porukan tunnen. Ovat niin lämpimiä ja jalat maassa ihmisiä, eivät loukkaannu sitten yhtään mistään. :D Rakastan miehen upeeta sukua ja myös ihanaa miestänikin.

Nykyään siellä on mulle tarjolla ihania kasvis- ja kalaruokia. Hän on nykyään innostunut kasvisruuista, että aina tekee jotain spessua mua ajatellen. :)

Vierailija
194/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 02:27"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:56"]Meidän mummun ystävä tarjosi kahvilla jäätelöä. Sanoi sitten kesken herkuttelun, että "rotta oli vähän pureskellut jätskipaketin kulmasta, mutta leikkasin röpelöt kohdat pois!" :x

Myös ihan mummuni itse sanoi joskus lättyjä paistettuaan, että "jauhot oli pari vuotta vanhoja, mutta ne oli Sunnuntaita, niin ei ne siitä pahane!".

Pula-ajan kasvatit <3
[/quote]

Sitkeä rotta, kun pakastimessa elelee...
[/quote]

Ihailtavaa tarkkanäköisyyttä. :)

Vierailija
195/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:56"]Teitä ei ole sota-aika koskettanut, siksi kehtaatte suutanne soittaa.
T; mummo 85.v
[/quote]

Eikä sinua kivikausi.

Vierailija
196/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ne jauhot on oikeasti olleet jossain kaapin takana tai piilossa vahingossa ja osuneet käteen sieltä? ? Tai entä jos se jäätelö oli hetken pöydällä ja siitä rotta ehti nakertamaan palan? ?

Vierailija
197/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]

Minulle tarjottiin (lue; väkisin tuputettiin) herkkusieni-koskenlaskija-pekoni ja herkkusieni-aurajuusto-pekoni rullia, siis niitä, missä sienen sisälle tungetaan juusto ja ympärille pyöräytetään pekoni. Meinasi oksennus tulla heti kun puraisin ensimmäisen kerran. Vedet silmissä söin loppuun asti, kun en kehdannut poiskaan sylkäistä. :X

[/quote]

Mulla on aivan sama kokemus! Olin kavereilla grillaamassa ja kukaan ei kertonut mitä siellä sisällä on. Yritin vedet silmissä nieleskellä sitä vaikka maku oli jotain aivan kauheaa. En saanut sitä millään alas ja ennen kuin tajusin mitä tapahtui, oksensin sen kaverin pihalle. Onneksi kaverit eivät loukkaantuneet, ja olivat enemmänkin noloina kun niille selvisi, että vihaan vain kahta ruokaa: sieniä ja homejuustoja.

[/quote]

Helvetin ruokavammaset.....

[/quote]

Voisin vaikka lyödä vetoa, että sinun inhokkiruoka on jonkun toisen herkkua. Makuasioista ei voi kiistellä.

[/quote]

Makuasioista ei tosiaan kannata kiistellä. Jokaisella on omat suosikkinsa ja inhokkinsa. Kuitenkaan ei kannata kommentoida oksennuksista tai yökötyksistä ruokapöydässä. Voi jättää syömättä sen, mikä ei maistu. Ja voi ottaa vain vähän ja sitten santsata, jos maistuu.

[/quote]Koulussa ei voinut ottaa vähän, kun opettaja jakoi ruuan, ja vaikka sanoi vähän, ei auttanut, Minä ja yksi poika ei olis syöty kaalilaatikkoa ollenkaan jos ei olisi ollut pakko. Syötiin aina vielä seuraava välituntikin ja kun luokassa ei enää ollut muita, opettaja syötti väkisin. Nenästä vaan kiinni ja ruokaa suuhun. Tämä poika joskus oksensikin , mutta ei auttanut. Syötävä oli. Vieläkin pelkkä kaalilaatikon haju saa oksennuksen kurkkuun ja paha olo iskee välittömästi.Mielummin olisi ollut vaikka koko päivän syömättä kuin syönyt sitä kamalaa laatikkoa joka kyllä on toisille herkkua.

Vierailija
198/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten lapsuudenkaverin lakkiaisissa sain kuulla että mulle oli erikseen valmistettu jotain kasvisrullia kun tiedettiin että oon kasvissyöjä, tottakai olin tosi otettu ja yllättyny kun ihan pyytämättä oli mua tuolla tavalla ajateltu. Sitte ruokailun koittaessa hain muiden vieraiden mukana lautaselle ruokaa ja joku kävi tuomassa mulle tarjottimen joka oli täynnä niitä mulle tarkotettuja "herkkuja" jotka oli siis rieskarullia joissa oli täytteenä  jääkylmää ihan tosi suolaista ja rasvaista majoneesia ja muutama hassu pala jotain kasvista. Jotenkuten sain pakotettua muutaman pienen rullan kurkusta alas ja helpotus oli melkonen ku muutki kiinnostu siitä eksoottisesta tarjottavasta ja helpottuneena pistin tarjottimen kiertämään.

Onneks kaikki muut ruuat oli hyviä ja lihattomiakin tarjottavia oli muutamaa lajia, nuiden kauhurullien lisäksi.

Vierailija
199/316 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ynmärrä sitten kertakaikkiaan yhtään miksi jotkut ihmiset käyttäytyy näin?! "Pakotin itseni stömään sitä lihaperunasosetta, enkä kehdannut sanoa, että olen kasvissyöjä"
Joopajoo oikeasti, sitten se on kyllä ihan oma häpeä. Itse kasvissyöjänä mieluummin vaikka sitten loukkaan isäntäperhettä, kuin pakottaisin (?) itseni syömään lihaa ja itkisin täällä siitä jälkikäteen..
Valoja tauluun..

Vierailija
200/316 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Sitkeä rotta, kun pakastimessa elelee... [/quote]

Oisko jäätelö ollut talvella lämmittämättömällä kuistilla? Mummot piti usein talvella pakastetavaroita kuistilla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi