Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kylässä syömäsi tarjottava sai oksennuksen nousemaan kurkkuusi?

Vierailija
29.07.2015 |

Mikä tarjottava näytti päälle päin paremmalta, mitä se oikeasti oli?

Kommentit (316)

Vierailija
301/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perunasaalatti" jossa olikin raakaa kalaa. Olen kasvissyöjä, mutta söin sen kiltisti, kun en kehdannut sanoa mitään. Ei siinä, raaka kala tuskin on monen lihaa syövänkään mieleen..

Makaronivelli ei myöskään ollut mieleen. Juuri sitä "vauvanpuklukeittoa", kuten joku aikaisemmin asian ilmaisi :D

Vierailija
302/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:57"]Metsäsienipiirakka. Oli sellainen pellille tehdyn lihapiirakan näköinen ja ajattelin, että täytteenä on muutakin, kuin niitä sieniä. 

Karmea totuus paljastui vasta kun rupesin syömään. Melkein 2cm kerros sitä pelkkää sekasientä kahden ohuen taikinaletun välissä. Ei mausteita ei mitään.
[/quote]
Sama homma kaverin äiti oli pellillä tehtyyn lihapiirakkaan piilottanut sieniä, näytti hyvälle ja eka puraisu missä oli sieni meinasi laatta lentää, mulla einole paljon ruokia mitä en voi syödä, sienet ja kaali keitto/laatikko saa laatan nousemaan kurkkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen liha. Pelkkä hajukin saa oksentamaan. Punaisesta lihasta tulee mieleen palovammat.

Vierailija
304/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä! :)

Vierailija
305/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:45"]

Väärin tehty valkokastike joka maistuu oksennukselle, ja ne munanpalaset siihen päälle ovat tajunnanräjäyttäviä. Tuntuu kuin oksennusta söisi. EI kiitos! Sama homma väärin tehdyn kesäkeiton kanssa.

[/quote] Miten väärin tehty?

[/quote]

Tähän en osaa vastata, koska en yleensä tee ruokia väärin. Eiköhän tuo makumaailma mitä kerroin jo kertonut kaiken. Siihen väärin tehtyyn en osaa vastata, koska molempia olen syönyt ok, ja sitten niitä järkyttäviä versioita näistä ruoista.

Vierailija
306/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]

Minulle tarjottiin (lue; väkisin tuputettiin) herkkusieni-koskenlaskija-pekoni ja herkkusieni-aurajuusto-pekoni rullia, siis niitä, missä sienen sisälle tungetaan juusto ja ympärille pyöräytetään pekoni. Meinasi oksennus tulla heti kun puraisin ensimmäisen kerran. Vedet silmissä söin loppuun asti, kun en kehdannut poiskaan sylkäistä. :X

[/quote]

Mulla on aivan sama kokemus! Olin kavereilla grillaamassa ja kukaan ei kertonut mitä siellä sisällä on. Yritin vedet silmissä nieleskellä sitä vaikka maku oli jotain aivan kauheaa. En saanut sitä millään alas ja ennen kuin tajusin mitä tapahtui, oksensin sen kaverin pihalle. Onneksi kaverit eivät loukkaantuneet, ja olivat enemmänkin noloina kun niille selvisi, että vihaan vain kahta ruokaa: sieniä ja homejuustoja.

[/quote]

Helvetin ruokavammaset.....

[/quote]

Voisin vaikka lyödä vetoa, että sinun inhokkiruoka on jonkun toisen herkkua. Makuasioista ei voi kiistellä.

Vierailija
307/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]

Minulle tarjottiin (lue; väkisin tuputettiin) herkkusieni-koskenlaskija-pekoni ja herkkusieni-aurajuusto-pekoni rullia, siis niitä, missä sienen sisälle tungetaan juusto ja ympärille pyöräytetään pekoni. Meinasi oksennus tulla heti kun puraisin ensimmäisen kerran. Vedet silmissä söin loppuun asti, kun en kehdannut poiskaan sylkäistä. :X

[/quote]

Mulla on aivan sama kokemus! Olin kavereilla grillaamassa ja kukaan ei kertonut mitä siellä sisällä on. Yritin vedet silmissä nieleskellä sitä vaikka maku oli jotain aivan kauheaa. En saanut sitä millään alas ja ennen kuin tajusin mitä tapahtui, oksensin sen kaverin pihalle. Onneksi kaverit eivät loukkaantuneet, ja olivat enemmänkin noloina kun niille selvisi, että vihaan vain kahta ruokaa: sieniä ja homejuustoja.

[/quote]

Helvetin ruokavammaset.....

[/quote]

Voisin vaikka lyödä vetoa, että sinun inhokkiruoka on jonkun toisen herkkua. Makuasioista ei voi kiistellä.

[/quote]

Jokaisen aikuisen tulisi ymmärtää, että jos tarjoaa "vahvoja" makuja, niin tällainen riski on aina olemassa. Aika harva heittää laatat siitä pizzasta, mutta kun rupeaa tarjoamaan omaa erikoisherkkua etanoita (joita inhoan) niin mahdollisuus kasvaa. Oi kun ihanaa, että teillä on tänään mökillä etanoita ja porsaan kieltä. Vain munuaiset puuttuvat.

Vierailija
308/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä laitoin eilistä makaroonia ja juustoa mikroon... Maku ja haju Palas aina suuhun kun oli oksennustauti.. :X

Vierailija
309/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:29"]

Pienenä laitoin eilistä makaroonia ja juustoa mikroon... Maku ja haju Palas aina suuhun kun oli oksennustauti.. :X

[/quote]

Mitä tuo X on?

Vierailija
310/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa söin hyvällä ruokahalulla kaalikääryleitä ja juttelin luokkakavereiden kanssa. Yhtäkkiä yksi luokkakaveri toteaa, että "näissä on varmaan maksaa sisällä". Siihen loppui minun kääryleiden syöminen, vaikka ensin olin pitänyt niitä herkullisena. En vain enää saanut alas, vaikka kuinka yritin. Oon sillä tavalla ruokavammainen, että sisäelimiä en pysty syömään. Kaikki niihin liittyvät mielikuvat ja ajatukset saa aikaan yökötyksen, vaikka maussa ei olisikaan mitään vikaa. En vain millään pysty.

Vierailija
311/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakku, joka näytti hyvältä, mutta päällä paljon kermaa, jossa ei yhtään sokeria. Ensimmäistä kertaa en saanut kakkua alas. Oli anopin tekemää. Kysyi vielä kerran voiko hän tehdä kakun lapsen juhliin, sanoin että tykkään leipoa itse.

Vierailija
312/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-anoppilassa pyrin aina viimeiseen asti välttelemään kahvipöytään joutumista, sillä kahvin alas saamisessa oli oma työnsä. Anoppilassa oli aina hieman epäsiistiä ja likaista ja talossa haisi aika vahvasti navetta. Kahvinkeitin oli suttuisen näköinen ja sillä keitetty kahvi tiskivedeltä maistuvaa laihaa litkua. Nautinnon kruunasi suoraan tankista haettu rasvainen kahvimaito, joka jäi kerroksena kahvin pintaan lillumaan. 

Toinen makuelämys oli makaronilaatikko, joka koostui keitetyistä makaroneista ja haalean harmaaksi paistetusta jauhelihasta. Mausteita, suolaa tai munamaitoa ei ollut. Jokainen suupala piti huuhtoa runsaan nesteen kera alas, kun se huonosti paistetun jauhelihan maku tunki läpi.

Ällöttävintä oli, kun exäni joi tankkimaitoa, johon jostain syystä oli päässyt lehmän utareista vähän verta sekaan. Maitoa ei ollut tietenkään meijeri huolinut, mutta anoppilassa ei haluttu kaataa "hyvää" maitoa menemään. Muistan vieläkin miltä se vaalenpunaisen vivahteinen, rasvainen maito näytti lasissa, kun exä ryyppäsi siitä. Oksennus meinasi tulla pelkästä katsomisesta.

Anoppi perheineen ovat kultaisia ja hyvää tarkoittavia ihmisiä ja kaipaan heitä toisinaan, mutta monia ruokaan ja juomaan liittyviä hetkiä en ole jäänyt muistelemaan kaiholla.

Vierailija
313/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ihmisillä saa olla tarkkana, ja varsinkin siinä miten saa lapset ymmärtämään ettei kaikkea voi ottaa. Monesti on lapsi mennyt kailottamaan, että täällä ei sitten saa syödä mitään kun on homeessa.

Yhdellä sukulaistädillä kaikki tarjottavat on pakastettu ainakin 15 kertaa. Viimeksi pöytään otettiin sulamaan kulhollinen jotain valkoista liejua, sulanutta jäätelöä. Ja taas takaisin pakastimeen. Aiemmin pöytään nostettiin harmaa ja homepilkkuinen kermakakku, joka oli jäänyt 6 viikkoa aiemmin olleista juhlista seistyään tunteja pöydällä ja ollut sen jälkeen jo kolmilla vierailla pöydässä. Ja tämäkin laitettiin takaisin pakastimeen. Usein on tarjolla valkoiseksi kuivuneita sämpylän puolikkaita ja mädänpunaista tomaattia sekä haisevaa kinkkua.

Toisella tädillä puhtaat astiat ovat niin likaisia, että mitään ei voi ottaa. Astiat pestään ruskeassa monta päivää vadissa seisovassa "tiskivedessä". Käytetyt pullan ym leikkuuveitset laitetaan takaisin laatikkoon pesemättä. Täälläkin saa tutustua "herkullisiin pakastimen antimiin". Tarjottavia säilytetään ainakin kuukausi jääkaapissa tai pöydällä. Maito on aina pari viikkoa vanhaa ja käsketään vain onkia klimpit pois kahvista. Jääkaappi haisee kuvottavalle ja yleinen hygienia on heikkoa.

Vierailija
314/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:19"]1) Lapsuudessa mummon tarjoamat leivät. Vaalea leipä jossa ensin puolen sentin kerros voita ja sen päällä miltei sentin paksuinen siivu teemakkaraa (vai mitä lie se oli, siinä oli sellasia isoja valjkisia läskitäpliä) [/quote] Nam, minunkin mummi teki (enää ei jaksa) tuollaisia kun olin lapsi. Nehän oli ihan parhaita! Ja voi vielä jotain reilusti suolattua voimariinia. Herkkua!

[/quote]

Äläs nyt pullukka innostu siellä.

Vierailija
315/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:57"]Rössyåottu! Oli kerran Oulussa pakko syödä, kun oli kova nälkä ja vielä pitkä päivä edessä. Siinä tuli sitä herkkua kaksi kertaa kerralla. ensimmäisen ja viimeisen kerran. Oululaisessa rössyssä oli sentään lihaakin, mutta myöhemmin Lapissa oli vain sitä ihteään eli rössyä (=veripalttua) ja perunoita liemessä lillumassa.

Toinen turn off oli koulun maksalaatikko, joka haisi ihan kammottavalle. Ei auttanut kuin nakertaa näkkäriä ja puolukkasosertta, että sai edes hieman energiaa.

Kyläpaikoissa ei ole ollut ongelmia. Osaan kyllä avata suuni ja sanoa, jos en jotain tarjoomusta halua ottaa. En tee sitä nirsoillakseni, vaan koska on joitakin ruoka-aineita joita en voi syödä sairastumatta, mm. sienet.
[/quote]
Rössypottu? Meillä se tarkoittaa raastettua perunaa + muita juureksia kananmunan kanssa pienehköinä litteinä kasoina paistettuna, mausteita ja juustoa maun mukaan. Hyvää on!

Vierailija
316/316 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt heti tule mieleen oksua suuhun tuovaa kyläilyruokaa, mutta intialaisen ystäväni oman maan tapaan tekemä kahvi maistui oudolle. Siinä oli mm. inkivääriä.