Mikä kylässä syömäsi tarjottava sai oksennuksen nousemaan kurkkuusi?
Mikä tarjottava näytti päälle päin paremmalta, mitä se oikeasti oli?
Kommentit (316)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:06"]
Pienenä inhosin ja kammosin kaupan valmis omenamehua (en tosin vieläkään juo sitä ellei ole pakko) ja kaverin luona join sitä ja oksennusta pidätellen join koko lasin tyhjäksi kun en tietenkään uskaltanut sanoa mitään... :D
[/quote]
Tämä on aika hämmentävä kammotuksen kohde. Tykkäätkö ollenkaan omenoista, tuoreena tai muuten?
[/quote]
En ole aiempi kommentoija, mutta kaupan valmis omenamehu on minustakin aivan kamalaa! Omenat muuten, omppuhillo ja omenat vaikkapa leivoksissa ovat kyllä nam. Mutta se mehu, hyi.
Varhaisteininä kävin äidin kanssa syömässä jossain Smörgås-tyyppisessä paikassa täytetyt voileivät. Kokkina oli nainen, jolla oli vain kolme sormea kädessään (en muista oliko kumpikin vai vain toinen, mutta eniwei.) Siihen aikaan inhosin kaikkea tuollaista enkä ymmärtänyt epämuodostumia enkä mitään. Meni ruokahalu kun näin naisen sormet ja kun hän kokosi ne leivät meille ym.. Pidättelin oksennusta syödessä ja jätin suurimman osan syömättä. Silloin kuvotti huolella mutta jälkikäteen lähinnä hävettää :( eihän tuollaiselle mitään voi eikä se tee huonompaa ihmistä. No, sen jälkeen olen kasvanut ja kokenut paaaaljon ällötyävämpiäkin asioita.
Italianpataa olen inhonnut aina niin kauan kuin muistan, viimeksi söin ala-asteella ja oksensin sen heti pois. Uudelleen en ole vieläkään maistanut.
Joskus kotihoidossa kesätöissä joidenkin asiakkaiden luona kahviteltiin. Vaikka asiakkaat olivat mukavia muuten niin monella asunto haisi kuvottavalle ja hygieniataso oli välillä mitä oli, niin välillä todellakin sai väkisin kyyneleet silmissä nieleskellä kahveja ja leipomuksia. Mutta ei siinä, kasvattavia kokemuksia :)
Kaveri on muuten aivan mahtava leipoja mutta en syö ikinä hänen tekemiään kermatäytekakkuja. Ekan kerran kun söin, otin ison kakkuviipaleen (tykkään täytekakuista). Eka lusikallinen suuhun ja oksennus nousi samantien kurkkuun asti. Täytteet ja kerma oli hyvän makuisia mutta se kakku oli kostutettu maito-vaniljasokeri- seoksella. Oli jotakin ihan hirveän makuista. Olin kiltti tyttö joten kiltisti söin palan loppuun asti. =)
Toinen kammotus oli ex-poikakaverini äitin tekemä uunijuusto. En tiedä mikä sen virallinen nimi on, mutta ilmeisesti siihen tulee ternimaitoa,suolaa ja varmaan jotain muutakin. Komeus laitetaan korkealaitaisessa vuoassa uuniin. Ulos tullessaan on liukasta mössöä ja vuoan pohjalla lilluu jotain rasvaa tms. Herrajumala sitä tunnetta kun laitoin suuhun ja se liukkaasti luiskahti kurkusta alas vain palatakseen oksennuksen kera takaisin suuhuni. Silloin en ollut kiltti ja sanoin ex-poikakaverille että en voi syödä tätä. Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen kerta kuin maistoin kyseistä "herkkua".
Sain suuren kunnian osallistua koulussa olleen japanilaisen vaihto-oppilaan järjestämään japanilaiseen teeseremoniaan. Vihasin teetä silloin teini-ikäisenä jo valmiiksi (nykyään rakastan varsinkin vihreää teetä), mutta se kupillinen vihreää teetä, jota sain siltä vaihtarilta eteeni, oli jotain aivan järkyttävän kauheaa. Haju jo alkoi oksettamaan, se tee kupissa ei auttanut näkynä yhtään ja maku kruunasi koko kauheuden. Kohteliaisuudesta piti kuitenkin juoda se ja kiitellä ja koittaa pitää naama peruslukemilla, vaikka teki mieli yökkiä ja irvistellä. En ollut vielä sinä päivänä ehtinyt syömään mitään, joten oli valmiiksi jo vähän sellainen huono olo, kun vatsa on ihan tyhjä. Minua nolotti kauheasti, vaikka kunnialla teekoitoksesta suoriuduinkin. Sen jälkeen kului monta vuotta, ennen kuin uskalsin juodakaan teetä ja nykyään olen tosiaan vihreän teen ystävä :D
Mulla tulee tästä aina mieleen se Frendien jakso missä Rachel laittaa lihaa siihen jälkiruokaan ja kaikki esittää tykkäävänsä siitä :D
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:25"]
Up
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:16"]
Kaveri on muuten aivan mahtava leipoja mutta en syö ikinä hänen tekemiään kermatäytekakkuja. Ekan kerran kun söin, otin ison kakkuviipaleen (tykkään täytekakuista). Eka lusikallinen suuhun ja oksennus nousi samantien kurkkuun asti. Täytteet ja kerma oli hyvän makuisia mutta se kakku oli kostutettu maito-vaniljasokeri- seoksella. Oli jotakin ihan hirveän makuista. Olin kiltti tyttö joten kiltisti söin palan loppuun asti. =)
Toinen kammotus oli ex-poikakaverini äitin tekemä uunijuusto. En tiedä mikä sen virallinen nimi on, mutta ilmeisesti siihen tulee ternimaitoa,suolaa ja varmaan jotain muutakin. Komeus laitetaan korkealaitaisessa vuoassa uuniin. Ulos tullessaan on liukasta mössöä ja vuoan pohjalla lilluu jotain rasvaa tms. Herrajumala sitä tunnetta kun laitoin suuhun ja se liukkaasti luiskahti kurkusta alas vain palatakseen oksennuksen kera takaisin suuhuni. Silloin en ollut kiltti ja sanoin ex-poikakaverille että en voi syödä tätä. Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen kerta kuin maistoin kyseistä "herkkua".
[/quote]
Te jotka alapeukutitte ja yläpeukutitte. Kertokaa nyt kumpaa "makuelämystä" peukutitte ja mihin suuntaan. Nimim. hillittömän utelias tietämään. =)
[/quote]
Sille uunijuustolle alapeukku. Olen itsekin saanut mummolassa sitä maistaa ja puistattaa vieläkin, hyi saatana.
Kahvi, jonka puoliksi juotuani huomasin lopputilkassa lillumassa pieniä kuivuneita rippuja edellisen juojan kahvista. Oli tainnut tiskaus unohtua.
Sain kerran kylässä kinkkupiirakkaa, jonka pohjataikinassa oli kanelia. Ei oikein ollut minun makuuni...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:13"]Ensimmäisillä treffeillä mies tarjosi raakaa kanaa, enkä uskaltanut huomauttaa. Itku kurkussa nielin suurimman osan ja lopuksi väitin, etten jaksa enempää.
[/quote]
Oletko sinä hullu! Kanaa ei saa syödä raakana. Olisi ollut "kansalaisvelvollisuus" pitää senkin verran treffikumppanista huolta, että sanoo: sori kana on raakaa. Sitä ei voi syödä. Nyt mennään pizzalle.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:29"]
Pienenä laitoin eilistä makaroonia ja juustoa mikroon... Maku ja haju Palas aina suuhun kun oli oksennustauti.. :X
[/quote]
Mitä tuo X on?
[/quote]
Se on ristihuuli. Oksennusta/pahoinvointia pidättelevä hymiö. Hymiöistä voit lukea lisää vaikka wikipediasta.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 07:03"]Jäätelö, jota 90-luvulla tarjottiin oppilaille koulun päättymispäivänä. Sellainen tikkujäätelö, jossa oli vaaleansininen "kuori" vaniljajäätelön päällä. Se kuori oli todella pahaa ja minulta meni ikuisuus nieleskellä sitä. Luokkakaveritkin ihmettelivät, että kuinka syön sitä niin kauan. En kehdannut ekaluokkalaisena sanoa, etten pidä siitä.
[/quote]
Olisit poistanut sen paperin siitä jäätelön päältä...
On hyvä asia ,että tässä ketjussa alapeukutetaan, se on sitä hienoa empatiakykyä.
Teitä ei ole sota-aika koskettanut, siksi kehtaatte suutanne soittaa.
T; mummo 85.v
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:53"]On hyvä asia ,että tässä ketjussa alapeukutetaan, se on sitä hienoa empatiakykyä.
[/quote]
No onhan se empaattista ruokien tarjoajia kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:32"]
Minulle tarjottiin (lue; väkisin tuputettiin) herkkusieni-koskenlaskija-pekoni ja herkkusieni-aurajuusto-pekoni rullia, siis niitä, missä sienen sisälle tungetaan juusto ja ympärille pyöräytetään pekoni. Meinasi oksennus tulla heti kun puraisin ensimmäisen kerran. Vedet silmissä söin loppuun asti, kun en kehdannut poiskaan sylkäistä. :X
[/quote]
Mulla on aivan sama kokemus! Olin kavereilla grillaamassa ja kukaan ei kertonut mitä siellä sisällä on. Yritin vedet silmissä nieleskellä sitä vaikka maku oli jotain aivan kauheaa. En saanut sitä millään alas ja ennen kuin tajusin mitä tapahtui, oksensin sen kaverin pihalle. Onneksi kaverit eivät loukkaantuneet, ja olivat enemmänkin noloina kun niille selvisi, että vihaan vain kahta ruokaa: sieniä ja homejuustoja.
[/quote]
Helvetin ruokavammaset.....
[/quote]
Voisin vaikka lyödä vetoa, että sinun inhokkiruoka on jonkun toisen herkkua. Makuasioista ei voi kiistellä.
[/quote]
Makuasioista ei tosiaan kannata kiistellä. Jokaisella on omat suosikkinsa ja inhokkinsa. Kuitenkaan ei kannata kommentoida oksennuksista tai yökötyksistä ruokapöydässä. Voi jättää syömättä sen, mikä ei maistu. Ja voi ottaa vain vähän ja sitten santsata, jos maistuu.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:56"]Teitä ei ole sota-aika koskettanut, siksi kehtaatte suutanne soittaa.
T; mummo 85.v
[/quote]
Eikä sinua kivikausi.
[/quote]
Miten tuollaiset helpon elämän mummelit edes kehtaa kommentoida?
Olen kuullut että äitini isoäidin isoäidin isoäiti kuoli nälkään. Kuinka edes julkeat? Hyi olkoon sinulle mummo 85 v