Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko seurustelukumppanin aina auttaa velkaantunutta pariaan?

Vierailija
29.07.2015 |

Tyttöystäväni on pahasti ylivelkaantunut ja aina silloin tällöin olen lainannut rahaa, yhteensä nyt jo 2000 euroa. Jos olen epäröinyt lainata tyttöystävä on suuttunut. Onko minun aina autettava tyttöystävääni? Asumme erillämme enkä ole itsekään rikas. Tyttöystävän mielestä tulisi kuitenkin lainata (tai siis lahjoittaa, koska ei pysty luultavasti koskaan maksamaan takaisin) koska pystyisin (tilillän on noin 4000e). Nyt esim. pyysi lainaamaan 1000euroa.

Sanokaapa nyt suoraan pitäisikö tällainen suhde mielestänne lopettaa. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa? En haluaisi jättää pulaan tai erota, mutta en haluaisi tällaistakaan...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Suosittelen eroa.

Vierailija
2/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan oppien mukaan vasta sitten kun muutatte yhteen. Ja sitten ei enää lainata vaan kyllä ne on yhteiset rahat, ihan sama kumpi ne tienaa tai kumman velat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy vakituisesti töissä eikä saa jotain vanhoja velkoja kuitattua just. Omallakin akalla on joku stanan omituinen päähän pinttymä että parisuhteessa RAHAT ON YHTEISIÄ.
No olishan se kiva tietenki jos sitä rahaa sais joskus itsekin mutta kun se rahavirta on aina yleensä pois omasta lompakosta niin ei se ole mitään tervettä touhua, edes parisuhteessa minun mielestä. Mun rahat on mun ja naisella on omansa. Tietenkin jos ja kun on lapsia niin sitten vähän eri asia mutta eipä tulis mielenkään lainata rahaa johonki vanhojen velkojen maksuun

Vierailija
4/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun pitää maksaa, vaadi "avaamaan"  tilanne, mistä velat tulleet, miten välttää velan lisääntymisen vai tuleeko koko ajan uutta, hänen pitäisi tehdä itse maksusuunnitelma. Et voi olla "pohjaton rahapussi". Tee velkakirja lainaamistasi summista. Rahat ja rakkaus erillään, tiettyyn rajaan asti.

Vierailija
5/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:20"]

Tyttöystäväni on pahasti ylivelkaantunut ja aina silloin tällöin olen lainannut rahaa, yhteensä nyt jo 2000 euroa. Jos olen epäröinyt lainata tyttöystävä on suuttunut. Onko minun aina autettava tyttöystävääni? Asumme erillämme enkä ole itsekään rikas. Tyttöystävän mielestä tulisi kuitenkin lainata (tai siis lahjoittaa, koska ei pysty luultavasti koskaan maksamaan takaisin) koska pystyisin (tilillän on noin 4000e). Nyt esim. pyysi lainaamaan 1000euroa. Sanokaapa nyt suoraan pitäisikö tällainen suhde mielestänne lopettaa. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa? En haluaisi jättää pulaan tai erota, mutta en haluaisi tällaistakaan...

[/quote] käyttää sinua hyväkseen eli ei tarvi antaa rahaa , tyttöystävän täytyy itse maksaa velkansa

Vierailija
6/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan lainaa enää penniäkään, eiku senttiäkään.

Vierailija
7/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielestäni aina täytyy auttaa/lainata mutta itselläni ei tulisi mieleenkään olla makdamatta takaisin. Lainaan usein poikaystävältä rahaa, mutta makdan sitten aina takaisin palkkapäivänä. Mihin hän käyttää rahaa

Vierailija
8/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää hyväksi sinua. Ruokaa antaisin jos siihen ei ole varaa, mutta en missään nimessä rahaa.

Vierailija
9/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi. Ehkä pari kertaa ja pitäisi maksaa välllä takaisin. Eli en lainaisi uutta rahaa vanhan lainan päällä. Tyttöystävälläsi ei ole oikeutta suuttua, jos et halua lainata. Itse on soppansa keittänyt, joten itse siitä tulee selvitä.
Yli varojen eläjiävei tule hyysätä. Siskolle lainasin joskus sähkölaskuun, kn olisi sähköt katkennut muuten. Oppiko se siitä mitään? Ei koska sen aina pelastaa joku ja elelee edelleen yli varojensa. Jos olisin antanut sähköjen mennä poikki, olisi hän ehkä oppinut jotakin.

Vierailija
10/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä ei. Itsellä vähän sama tilanne.. köyhä olen itsekin ja miehellä ulosottovelkoja joiden takia hänellä ei varaa mihinkään. Maksan kaikki yhteiset menot. Mutta sinulle sanoisin että vaadi tietää mihin rahat laittaa. Velkakirja. Älä lainaa yli 20e:)

Vierailija
11/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin velan pois ja tekisin takasin maksusuunnitelman todistajien kanssa laaditun, jos suhteestamme tulisi vakavaa voisin unohtaa tuon velan. Etukäteen tuota vimeistä asiaa en kertoisi

Vierailija
12/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat euroa on tosi paljon, en lainaisi/antaisi tuossa tilanteessa.

Vierailija
13/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöä veikkaan ! Voihan se tykätä vähän sinusta ainakin jos rahaa irtoaa ! Kyllä hyvästä seksistäkin jo voisi vähän jotain korvata !

Vierailija
14/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, ei tosiaan pidä auttaa!! Kerron sinulle esimerkin: Olin juuri muuttanut yhteen asumaan nykyisen aviomieheni kanssa n 12 vuotta sitten, jouduin autokolariin, jonka seurauksena olin 3 vuotta kuntoutustuella. No, raha-asiani menivät solmuun sen seurauksena, että  sain ensi alkuun vain Kelan pientä sairauspäivärahaa (olin juuri saanut uuden työpaikan, joka olisi alkanut n kk:n kuluttua, opinnot olivat loppuneet) ja sekin tuli pätkissä, epäsäännöllisesti.  

En kehdannut ensin tunnustaa miehelle, että sain asiani niin solmuun. Kun kerroin asiasta, mies soitti pankkiin ja kysyi, voinko saada lainan, jolla maksaa nuo velat pois, takaajana mies ja vakuutena vielä asunto. Homma onnistui, sain 12 000e lainan ja olen maksanut joka ainoan euron pois jo aikapäiviä sitten. Olen kiitollinen tästä mahdollisuudesta.  Älä missään tapauksessa anna rahaae, se ei ole sinun asiasi.

Vierailija
15/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei siis ole juuri noiden velkojen maksamisesta, vaan rästiin jääneistä vuokrista joihin tarvitsee rahaa. Itse asiassa on suuttunut niin ettei edes vastaa puhelimeen, olen pari kertaa koittanut soittaa tänään. Tuntuu pahalta, mutta luulen että suhde oli tässä.

ap

Vierailija
16/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kuulu.

siten autat parhaiten, että autat tyttöystävää pankkiasioita. Yhdistää lainansa...pyytää pankista sen verran lainaa, jonka lyhentää säännöllisestä palkastaan. Tai miten ne vanhat lainat nyt lyhenee? Sellainen suunnitelma. Iässä pysyy. Että menee säännöllisesti tililtä joku summa.äse, että annat hänelle rahaa ei auta hänen ongelmastaan.. Hänhän käyttää hyväksi kaikki hövelit. Ottaa "lainaa niin paljon kuin saa. Mutta maksaako niitä?

et ole vastuussa hänen veloistaan. Kuulostaa hieman mielenteveyspotilaalta..etenkin jos lainaa sinulta taas ja lupailee maksaa , mutta miten olette sopineet maksamisen? Milloin ja millaisissa erissÄ?

olet turhan höveli omien rahojesi kanssa. 

Sitten voi laittaa rahat yksiin, kun ollaan naimisissa ja lapsia ja momelammat tienaa ja tuhlaa suunnilleen yhtä,paljon ja yhteisiin menoihin menee. Toki toinen voi tienata vähennän ja toinen siksi maksaa enemmän. Mutta teillä on seurustelu ja sinä vaan lainaat.... 

Äei kannata ottaa kiukuttelua kuuleviin korviin. Täytyyhän sinun itseänikin kunnioittaa. Olet nyt lainannut tarpeeksi. Jos se lainaaminen on seurusteluehto, niin ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
17/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun osalta suhde olisi siinä. Millä oikeudella tyttöystävä suuttuu, jos et lainaa rahaa. Kyllä jokainen osaa sen verran matikkaa, että osaa laskea mihin rahat riittää. Miksi sun tyttöystävällä on vuokra maksamatta?

Vierailija
18/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:20"]Tyttöystäväni on pahasti ylivelkaantunut ja aina silloin tällöin olen lainannut rahaa, yhteensä nyt jo 2000 euroa. Jos olen epäröinyt lainata tyttöystävä on suuttunut. Onko minun aina autettava tyttöystävääni? Asumme erillämme enkä ole itsekään rikas. Tyttöystävän mielestä tulisi kuitenkin lainata (tai siis lahjoittaa, koska ei pysty luultavasti koskaan maksamaan takaisin) koska pystyisin (tilillän on noin 4000e). Nyt esim. pyysi lainaamaan 1000euroa.

Sanokaapa nyt suoraan pitäisikö tällainen suhde mielestänne lopettaa. Mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa? En haluaisi jättää pulaan tai erota, mutta en haluaisi tällaistakaan...
[/quote]Hankkiudu eroon siitä akasta kun vielä kerkiät.

Vierailija
19/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti palkka ei riittänyt sitten vuokriin. Välillä olen saanut pienempiä summia takaisin, on maksanut aina takaisin. Mutta nuo isommat summat on eri asia, toitottaa vaan että jonain päivänä kyllä pystyy maksamaan, mitä tietenkään en usko. Kuulemma minun kuuluu auttaa jos rakastan. Nyt ikään kuin hylkään hänet kun en auta.

ap

Vierailija
20/50 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:57"]Kyse ei siis ole juuri noiden velkojen maksamisesta, vaan rästiin jääneistä vuokrista joihin tarvitsee rahaa. Itse asiassa on suuttunut niin ettei edes vastaa puhelimeen, olen pari kertaa koittanut soittaa tänään. Tuntuu pahalta, mutta luulen että suhde oli tässä.

ap
[/quote]

Muistuta eukkoa niistä rahoista, jotka olet jo lainannut, että sopisi maksaa takaisin. Laita vaikka tekstari, jos ei vastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä